Şimdi Ara

300 adet milli muharip uçak KAAN üretilecek: İşte detaylar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
732
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 300 adet milli muharip uçak KAAN üretilecek: İşte detaylar
    TUSAŞ'ın yeni Genel Müdürü Dr. Mehmet Demiroğlu, şirketin projeleri hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Milli Muharip Uçak KAAN'ın üretim bilgileri dahil olmak üzere motor tedariki ve yerli motor üretimi, Hürjet, ANKA 3, Gökbey ve Atak 2 hakkında da bilgiler paylaşıldı. MMU KAAN için ise Demiroğlu, toplamda 300 adetlik üretim hedefinden bahsetti. İşte detaylar:



    KAAN, uzun süreli bir yolculuk olacak



    TUSAŞ CEO'su Dr. Mehmet Demiroğlu, YouTube'da Gdh TV'ye katıldı ve burada projeler hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Demiroğlu, yeni bir uçağı iniş takımları üzerinde taksi testine çıkarmanın büyük bir başarı olduğunun altını çizerken bir sene içerisinde KAAN'ı uçurarak daha büyük bir başarıya imza attıklarını söyledi.



    Öte yandan Blok 10 olarak ifade edilen ilk teslimatı yapılacak KAAN özelindeki testler ise 2025 yılında yapılacak. Bu test süreci sadece 2025'i kapsamayacak ve doğal olarak uzun süreli bir yolculuk olacak. Demiroğlu'na göre ilk versiyona koyulacak alt sistemlerin niteliğine göre test ve uçuş zarflarında değişiklik yaşanabilir. TUSAŞ CEO'su aynı zamanda bu yolculuğun 2030'ların sonuna kadar devam edeceğinin de altını çiziyor.



    Öte yandan anlaşılacağı üzere TUSAŞ, KAAN'da Blok yaklaşımını benimsiyor. Daha önce açıklandığı gibi ilk teslimat edilecek KAAN, Blok-10 varyantı olarak anılacak. Bu varyant esasında "Hava Kuvvetleri'nin elinde bulunan uçaklardan daha gelişmiş bir uçak" olacak. Buradan ilk teslimatı yapılacak KAAN'ları 4.5 Nesil olarak tanımlayabiliriz.



    Teslimat tarafına geldiğimizde ise Demiroğlu, 2028 yılında 20 adet KAAN Blok-10 uçağının teslim edileceğini söyledi. Şimdilik herhangi bir gecikme olmadığını, çıkacak aksaklıkların çözüleceğini ve hedeflerini tutturma niyetinde olduklarını söyleyen Demiroğlu, KAAN'ın ihracatına da değindi.



    300 adet KAAN üretilecek



    İlk teslimat edilecek KAAN Blok-10 uçakları mevcutta bulunan uçaklardan daha iyi görünmezlik, sürat, faydalı yük taşıma kapasitesi ve radar sağlayacak. AESA radar sayesinde 100 kilometrenin üzerinde bir görüş kabiliyeti ilk uçaklarda olacak.



    300 adet milli muharip uçak KAAN üretilecek: İşte detaylar
    Elbette Demiroğlu net ifadeler vermekten kaçınıyor zira bunlar hassas detaylar. Yerli AESA radarlarının F-16'lara da takıldığını biliyoruz. Ancak KAAN, F-16'dan çok daha büyük bir uçak ve dolayısıyla uçağın burnuna takılacak AESA radar da daha büyük ve haliyle daha uzun menzilli olacak. KAAN için Roketsan, ASELSAN, Tübitak SAGE ve diğer firmalar teknolojiler geliştiriyor. Geliştirilen ve geliştirilmekte olan donanım ve alt sistemler Blok güncellemeleri ile KAAN'a eklenecek.



     



    Demiroğlu aynı zamanda ön çalışmalarda KAAN'ın en azından ilk etapta Hava Kuvvetleri için 100 veya 100'ün üzeri miktarlarda üretilmesinin planlandığını açıkladı. Demiroğlu, en azın bir o kadar da dost ve müttefik ülkeler için KAAN'ın üretileceğini söyledi: "Onlarla beraber çalışarak onların da ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde, onlar için 150 adet KAAN şeklinde sayı versem herhalde hata yapmış olmam. İlerleyen yıllarda önce kendi Hava Kuvvetlerimizin ihtiyaçlarını karşılamak şartıyla toplamda 250-300 arasında bir rakam planlıyoruz diyebilirim."



    KAAN için ortaklar geliyor



    Demiroğlu, yaptığı açıklamalarda KAAN için 4-5 ülkeden ciddi talep olduğu ve bunun ilk uçuşun ardından daha görünür hale geldiğini söyledi. Suudi Arabistan Savunma Bakanı Halid bin Selman'ın TUSAŞ'ı kısa bir süre önce ziyaret etmesinin bunun bir göstergesi olduğunu söyleyen Demiroğlu, şimdilik diğer ülkelerin KAAN Projesine ne zaman ve ne düzeyde katılacaklarının belirsiz olduğunu ancak bu yıl veya 2025'te resmi katılımları görebileceğimizi söyledi. Bilindiği üzere Azerbaycan, Malezya ve Suudi Arabistan'ın ilgisi yüksek seviyelerde.



    KAAN, F-35 ve F-22



    300 adet milli muharip uçak KAAN üretilecek: İşte detaylar
    Bir uçağı gizli bir platform yapan birkaç tane özelliğin olduğunu aktaran Demiroğlu, tasarımın, boyanın ve motorun bunlardan birisi olduğunu belirtti. KAAN'ın tasarım noktasında zaten 5. Nesil olarak tasarlandığını söyleyen TUSAŞ CEO'su boyanın geliştirilmekte olduğunu ve bunun Blok-10'a yetiştirilmeye çalışıldığını aktardı. Eğer boya tarafı yetişmez ise Blok-20 varyantında olacağı belirtildi. Motor ise 2020'lerin sonlarında entegrasyonlara geçecek ve 2030'ların başlarında uçaklarda olacak.



    Demiroğlu, tüm bunları uygulayarak KAAN'a F-35 ve F-22 ayarında veya belki daha iyi görünmezlik özelliği kazandıracaklarını söyledi. F-22'nin çok güzel ancak eski bir uçak olduğunu aktaran Demiroğlu, uçağın 30 yıllık bir geçmişi olduğuna dikkat çekti. Ancak birebir kıyaslamanın zor olduğunu zira ABD'nin F-22'yi hiçbir yere satmadığını ve bilginin de olmadığını söylüyor. Bununla birlikte KAAN'ın radarlar gibi bazı yönleriyle F-22'den üstün olacağının da altı çizildi. KAAN ile diğer uçakların boyut ve genel karşılaştırmasını merak ediyorsanız bağlantıya tıklamanızı da tavsiye ederiz.



    6. Nesil için çalışılıyor



    300 adet milli muharip uçak KAAN üretilecek: İşte detaylar
    ABD ve Avrupa'nın halihazırda üzerinde çalıştığı 6. Nesil uçak projeleri bulunuyor. Demiroğlu, 6. Nesil için sıfırdan uçak geliştirilmeyeceğini, KAAN'ın zaten geliştirilmek üzere bir platform olarak tasarlandığını söyledi.



    6. nesil uçakların en büyük özellikleri insanlı ve insansız sistemlerin birbiriyle konuştuğu, insansız unsurların KAAN tarafından kontrol ve komuta edildiği bir konsept. Burada Data Fusion ve Sensor Fusion teknolojileri yoğun bir şekilde kullanılıyor ve sistemler bir Network yani bir ağ üzerinde çalışıyor. Bu yazılımsal altyapılardan birisi de yapay zekanın entegrasyonu. Yani 6. Nesil uçaklarla birlikte insanın mümkün olduğunca az role sahip olması ama gerekli olduğunda kontrolü ele alması planlanıyor.



    Demiroğlu, baş pilotları Barbaros Demirbaş'ın 6. Nesil'de Türkiye'nin lider olduğunu söylediğini de belirtti. Bu söylemin altında ise ANKA 3, Kızılelma ve Süper Şimşek unsurlarının var olduğunu söyleyelim. Demiroğlu halihazırda simülasyon üzerinde bunları (6. Nesil platform yaklaşımı) çalıştıklarını da söyledi. Dolayısıyla 6. nesil için Türkiye öncü ülkelerden birisi olacak. Röportajın tamamını aşağıdaki videodan izleyebilirsiniz.






    Kaynak:https://www.tusas.com/urunler/ucak/ozgun-gelistirme/kaan#







  • Onlara karşı gücünüz yettiği kadar kuvvet ve savaş atları hazırlayın. Onlarla Allah’ın düşmanını, sizin düşmanınızı ve bunlardan başka sizin bilmediğiniz fakat Allah’ın bildiği diğer düşmanları korkutursunuz. Allah yolunda her ne harcarsanız karşılığı size tam olarak ödenir. Size zulmedilmez. (Enfal 60)
    Ben şahsen ortak istemezdim. Ama ortak oluncaya alım garantisi oluyor ve maliyeti paylaşıyoruz.

    Benim istememe nedenim zaten biz bayağı iş yaptık onlar bu saatten sonra ya hazıra konarlar yada işleri yapamayıp ayak bağı olurlar.

    İnşallah dünyada 5. Nesil uçak satışı yapan 2. Ülke oluruz.
  • Yeni Genel Müdür'e hayırlı olsun, konuşması daha az popülist daha az heyecan verici fakat bir mühendis olarak daha çok tatmin oldum.
  • Zor işler vesselam ama evelallah izniyle ülke insanı içerisinde bu işi yapmaya muktedir insanlarda elbette vardırlar.
  • Onlara karşı gücünüz yettiği kadar kuvvet ve savaş atları hazırlayın. Onlarla Allah’ın düşmanını, sizin düşmanınızı ve bunlardan başka sizin bilmediğiniz fakat Allah’ın bildiği diğer düşmanları korkutursunuz. Allah yolunda her ne harcarsanız karşılığı size tam olarak ödenir. Size zulmedilmez. (Enfal 60)
  • dışarıdaki ve içerideki düşmanlara kötü haber.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi por favor -- 8 Temmuz 2024; 12:48:29 >
  • iskelet123 İ kullanıcısına yanıt
    ben temel i ozledim iskeletor
  • Ben şahsen ortak istemezdim. Ama ortak oluncaya alım garantisi oluyor ve maliyeti paylaşıyoruz.

    Benim istememe nedenim zaten biz bayağı iş yaptık onlar bu saatten sonra ya hazıra konarlar yada işleri yapamayıp ayak bağı olurlar.

    İnşallah dünyada 5. Nesil uçak satışı yapan 2. Ülke oluruz.
  • “Demiroğlu, baş pilotları Barbaros Demirbaş'ın 6. Nesil'de Türkiye'nin lider olduğunu söylediğini…”

    Bir kaynak ve otorite olarak Barbaros abi, inanmazsan ona sor :)
    Tam sitcom tadında bir durum, ben de benim teyzemin eşine sorayım, adam yaklaşık 40 yıl şehirlerarası bir otobüs firmasında çalıştı -bu arada bildiğim kadarıyla adamın 1 tane bile kazası olmadı-, hangi otobüs daha iyidir, diğerini tokatlar diye :)
  • jiletosman kullanıcısına yanıt
    Dostum devlette yeterli bütçe yok yoksa Temel olur, Ahmet Olur, Mehmet olur hepsi önemli isimler hepsi o kabiliyete sahip insanlar.

    Bu projelerin geleceğini para belirleyecek, yeterli kaynak doğru zamanda aktarılırsa hepsi 3 yıl aşağı 5 yıl yukarı biter. Bir sistem var bu sistem oturdu önemli olan bu.

    İsimler gelip geçici. Almanya'nın gelişmesini artık Almanya başbakanı mı belirliyor, bir sistem var hangi başkan gelirse gelsin sistem değişmiyor, bazı politikalar değişiyor.
  • gun kullanıcısına yanıt
    Yazılımı bize ait olacağı için sorun yok. Microsoft un Windows CD sini başka bir firmaya çoğaltmasını, kullanmasını ve satmasını istemesi gibi düşünmek lazım.
    ortaklık teklifleri daha çok hacimli üretim için olduğunu düşünüyorum. direkt geliştirme için zaten bu ülkelerin kapasiteleri yeterli gelmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CleanCoders -- 8 Temmuz 2024; 13:56:40 >
  • Dışarıdan ortak değil de destek gelmesi daha mantıklı olur bizim için. Topraktan inşaata girmek gibi şimdiden destek olsunlar uçakları daha ucuza alsınlar. Temelden ortak olurlarsa başkasının çekiştirmesiyle bize köstek olabilirler. Ne sağ ne sol ne üst ne alt hiç bir yere hiç bir yöne güvenim yok.

  • iskelet123 İ kullanıcısına yanıt

    temel in artisi sunumu iyiydi .cocuklara ve genclere cok guzel hitap ediyordu .teknik anlamda bir fark yoktur ama diger konu onemli .bizim gencler arasinda diplomayi alip yurtdisina kacmak moda oldu .almanya ile turkiyeyi kiyas yapma cunku almanya da hain cikmaz bizde dolu.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jiletosman -- 8 Temmuz 2024; 14:10:55 >
  • :Demiroğlu, baş pilotları Barbaros Demirbaş'ın 6. Nesil'de Türkiye'nin lider olduğunu söylediğini de belirtti" yoruma bile gerek yok aslında yorumu Allah rahmet etsin yıllar evvel Münir Özkul üstadımız yapmış.




  • Gerçek müttefikimiz olacak ülkeler ile ortaklık lehimize olur, tek başımıza aktif kullanım süresi bir haylı uzun olur, maliyeti de yük olur.


    Gerçi içimizdeki eski mülteciler bunu sevmez yerli değil derler ama olsun maksat dış tehlikelere karşı savunma ve taarruz gücümüzün artması ve iplerinde elimizde olması. Yoksa içimizdekilerin dedikleri çokta umurumuz da değil.

  • Reklam mı aldınız? Her haber bununla ilgili.
  • bucuk ne ya kaan bildiğiniz 4. nesil bir uçak. evet net 4 ama 4. nesil diyipde kücümsememek gerek. o da bir başarı inşallah 5. nesillerinde ülkemin semalarında uçtugunu görmek nasip olur.







    300 adet milli muharip uçak KAAN üretilecek: İşte detaylarLevent Seda Özgülyoutube
    Hava kuvvetleri uçaklarında nesil kavramını anlatmış olduğum videom: https://www.youtube.com/watch?v=ob181FRpWSo&t=604s&ab_channel=LeventSeda%C3%96zg%C3%BCl ------------------------------ SU-57'nin neden beşinci nesil olmadığını anlatmış olduğum videom: https://www.youtube.com/watch?v=7QSfMFFK5Zo&ab_channel=LeventSeda%C3%96zg%C3%BCl ---------------------------------- Hatalı paylaşımlar yaptığını düşündüğünüz youtuber ve twitter üstadlarının yapmış olduğu paylaşımların linklerini bana gönderebilirsiniz. E-mail adresim: levent.ozgul@vipermaster.com Bu video Seda'ya adanmıştır... Seni çok seviyorum dünyalar güzelim benim.
    https://www.youtube.com/watch?v=mJzhg9BRmBU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GuitarxtanbuL -- 9 Temmuz 2024; 0:31:40 >
  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt
    Miilgem gibi olacaksa normal.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.