Şimdi Ara

30 iş günü sonunda yapılacak işlemler nelerdir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
1
Favori
23.630
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Telefonumu teknik servise vermiştim. 30 iş günü doldu. Yarın servise gitmeyi düşünüyorum. Malesef servislere hiç güvenmiyorum. Konu hakkında tecrübesi olanlar paylaşabilir mi?
    Ne gibi problem çıkartabilirler?
    Yeni cihaz talep etmek mi yoksa para iadesi istemek mi daha avantajlı olur?
    Bunların dışında nelere dikkat edilmesi gerektiği konusunda bilgi verirseniz sevinirim.


    28 Ocak 2008 tarihinde KVK' ya teslim etmiş olduğum telefonum tam 78 gün sonra (14 Nisan 2008) tamir edilerek tarafıma teslim edildi. Bu konu da benim için kapanmış oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akay635 -- 27 Mayıs 2008; 16:15:50 >



  • Ben bu işleri bilmem ama para iadesi yararına olacaktır çünkü,yeni telefonda da bir sakatlık olabilir...Bozuğunu al servise götür,bozuğunu al servise götür...En iyisi para iadesi talep etmek...
  • Yakın zamanda aynı nedenden dolayı ücret iadesi aldım bu nedenle yardımcı olabilirim. Önce bir kaç soru sorayım

    Cihazı verdiğine dair elinde servis formu ve cihazın faturası var mı?
    Hangi ayın kaçında verdin?
    İş günü hesabını, cihazı servise verdiğin günden bir sonraki gün başlamak üzere Pazartesi-Salı-Çarşamba-Perşembe-Cuma-Cumartesi şeklinde mi yaptın?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GeceBekcisi

    Yakın zamanda aynı nedenden dolayı ücret iadesi aldım bu nedenle yardımcı olabilirim. Önce bir kaç soru sorayım

    Cihazı verdiğine dair elinde servis formu ve cihazın faturası var mı?
    Hangi ayın kaçında verdin?
    İş günü hesabını, cihazı servise verdiğin günden bir sonraki gün başlamak üzere Pazartesi-Salı-Çarşamba-Perşembe-Cuma-Cumartesi şeklinde mi yaptın?


    Ben cihazı doğrudan KVK' ya vermedim. Önce Nokia Club' a götürdüm cihazı. Nokia Club arızayı gideremeyince ertesi gün KVK' ya gitti cihaz. Dolayısı ile KVK' dan almış olduğum bir servis formu yok. Elimde sadece cihazı Nokia Club' a teslim ettiğime dair bir belge var. Cihazın faturası var.

    KVK' nın cihazı teslim alma tarihi 29 ocak 2008.

    Gün hesabını yaparken cumartesileri saymadım, ayrıca cihazın KVK' ya ulaştığı günü de saymadım. Buna göre yarın 30. gün. Şimdi kafam karıştı işte. 30 iş gününü geçtikten sonra mı başvurmak gerekiyor acaba? Ben yarın gidecektim KVK' ya. Ama yarın 30. gün. Şu gün hesabına bir el atın arkadaşlar.




  • Gün hesabını yaparken 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre

            Malın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Bu süre mala ilişkin
              arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda,
              malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya
              imalatçısı-üreticisinden birine bildirim tarihinden itibaren başlar.


    cihazın KVK'ya değil yetkili servis noktasına verildiği günü baz alman gerekiyor, yani elindeki servis formunun üzerindeki tarihe. Anlatımına bakılırsa bu tarih 28 Ocak 2008 oluyor, bu durumda (tüketici hakem heyetinin bana söylediği şekilde) cihazı servise verdiğin günden bir sonraki gün (29 Ocak 2008) başlamak üzere 30 iş günü 4 Mart 2008 tarihinde dolmuş vaziyette.


    Yasal olarak hakkın tam olarak şöyle:

            Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın tamiri için
              gereken azami sürenin aşılması durumunda tüketici malın ücretsiz
              değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep
              edebilir.

              Satıcı, tüketicinin bu taleplerini reddedemez. Tüketicinin bu taleplerine
              karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı- üretici ve ithalatçı müteselsilen
              sorumludurlar.



    Mümkün olan en kısa sürede Nokia destek hattını ara, 30 iş gününün dolduğunu ve yukarıdaki 3 seçeneğinden birini (ücretsiz değişim, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi) talep et. Telefonunuz yapılmış ancak size haber verilememiş / verilmeye çalışılmış ancak telefonunuza ulaşılamamış vs. gibi bir bahane ile seni telefonunu almaya ikna etmeye çalışırlarsa, Şişli Tüketici Hakem Heyeti'ndeki bir memurun bana söylediklerini söyleyeyim:

           Sana yazılı bir şekilde tebligat yapmak zorundalar. Telefonla seni aradıklarını ıspatlayamazlar, kaldı ki ıspatlasalar bile ben nereden bileceğim sana telefonun yapıldı dendiğini?

    Ben bedel iadesi talebinde bulunduktan sonra 2 günde bir aradım, her seferinde sanki ilk sefer arıyormuşumcasına kayıt almaya yeltendiler, dedim önceden kaydım var, telefonun kvk ya ulaştığı günü baz aldılar, dedim önce club nokia ya verdim, ücret iadesi talebinde bulunmamışım gibi yaptılar, dedim X gününde X saatinde X bey/hanım la konuşarak talebimi bildirdim. En son bantık olmadı, oyalıyorlar, sikayetvar.com a bir sikayet yazdım, hemen ertesi gün Nokia tarafından arandım ve o gün Beşiktaş KVK'ya gidip bedelimi iade aldım..




  • Cumartesi'leri katmadıysan çoktan geçmiştir süre.
  • 1 YIL İÇİNDE AYNI SORUNDAN 3 KEZ GİDERSE OTOMATİK OLARAK CİHAZ DEĞİŞİME GİRER AMA FİRMA HANGİSİ EGER YİNE VERMEZSE TÜKETİCİ HAKLARINA CİHAZIN FATURASI TEKNİK SERVİS FİŞLERİ İLE GİT
    CİHAZIN SANA SIFIRINI VERMEK ZORUNDA YADA PARANI İYADE ETDER
    EĞER BANA GARANTİ FİRMASINI SÖYLERSEN SANA YARDIMCI OLURUM
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • bu 30 iş gününde hafta sonları da sayılıyormu??

    yani
    1hafta=5 iş günümü yoksa 1hafta=7 iş günümü??
  • Arkadaşlar bugün KVK teknik servisine gittim. 30 iş günü dolmuş. Ücret iadesi veya yeni telefon talep etmek istediğimi söyledim. KVK yetkilisi bana ücret iadesi veya yeni telefon talep edebilmek için kaymakamlıklarda bulunan tüketici hakem heyetine baş vurmam gerektiğini söyledi. Yani ücret iadesi veya yeni telefon isteyebilmem için önce tüketici hakem heyetine baş vurmam gerekiyormuş. Bana çok saçma geldi tabi bu. Madem 30 iş günü sonunda ücret iadesi veya yeni telefon talep etme hakkımız var neden bu talebi kabul etmeyip tüketici mahkemesine havale ediyorsunuz işi. Amaçları belli kullanıcıya zorluk çıkarmak ve oyalamak.

    Sizlerden öğrenmek istediğim şu; KVK' nın 30 iş günü dolmasına rağmen ücret veya yeni telefon talebimi kabul etmeyip tüketici mahkemesine baş vurmam gerektiğini söylemesi yasalmıdır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akay635 -- 11 Mart 2008; 15:52:36 >
  • Nokia destek hattını aradım ve KVK ile ilgili durumu anlattım. Ücret iadesi mi yoksa yeni telefon mu talep ettiğimi sordular. Yeni telefon talep ettiğimi söyledim. Talebimi işleme koydular; bakalım ne olacak?
  • akay635

    Şimdi ne olacak, büyük ihtimalle bana yaptıkları gibi seni de mümkün olduğunca oyalayacaklar..


    Ben destek hattını ilk ücret iadesi talebimi ilettikten 8 gün sonra aradığımda bana hala talebiniz değerlendirilecek diyorlardı, üstelik işin komik yanı talebimin değerlendirilecek bir kısmı da yok; yasa açık ve net bir şekilde Satıcı, tüketicinin bu taleplerini reddedemez diyor, yani değerlendirme yapılacak bir yeri yok yalnızca 30 iş gününün dolduğu teyid edilip bedel iadesi için onay verilecek.

    Ancak sikayetvar.com'da şikayetim yayınlandıktan hemen sonraki gün Nokia tarafından arandım ve 4 saat sonrasında param elimdeydi.



    Bence sen fazla vakit kaybetmeden sikayetvar.com a şikayetini yaz, çünkü aradığın yer Nokia değil Nokia adına çalışan, Nokia'ya "müşteri destek hattı" hizmeti satan bir firma ve bu tip firmalarda genel kural müşterinin (bu durumda Nokia'nın) başını mümkün olduğunca az ve geç ağrıt oluyor.

    Ancak sikayetvar.com sikayetini doğrudan Nokia Halkla İlişkiler'e iletiyor bu nedenle çok hızlı çözüme kavuşuyorsun.




    hasanates

    İş günü hesabı yapılırken haftaiçine ek olarak tüm haftasonu değil yalnızca cumartesi günü sayılıyor. Yani 1 hafta = 6 iş günü




  • quote:

    Orjinalden alıntı: GeceBekcisi


    hasanates

    İş günü hesabı yapılırken haftaiçine ek olarak tüm haftasonu değil yalnızca cumartesi günü sayılıyor. Yani 1 hafta = 6 iş günü


    teşekkür ederim..ben hafta sonunu saymazdım..zaten okadar uzun süre kalmıyor..2haftada yapıp veriyor asya..
  • Gecebekçisi, tüketici hakem heyetine başvurmuşmuydun sen? Ben şu anda hakem heyetine baş vurmayı düşünmüyorum; şimdilik tabiki. Önce şikayetvar.com' a şikayetimi yazayım diyorum. Bu şekilde de çözüm bulamazsam tüketici hakem heytetine baş vuru yaparım diye düşünüyorum.
    Epey yol gösterdin; teşekkür ederim. Diğer arkadaşlara da teşekkürler tabiki.
  • Tüketici hakem heyetine Nokia ile anlaşıp sorunu çözemediğim durumda başvuracaktım ama gerek kalmadı. Ayrıca rica ederim
  • valla bnm kvk mvk bi işim olmaz ama her işin bi garantisinde iyi bi sonuç alman için illa sorun çıkartıp bağırıp çağırman lazım çünkü adamların vermemek işine gelio illa ilk başda kullanıcı hatası veya sizin sorununuz gibi laflar söyliyeceklerdir ondan dolayı ilk cevap aldığında neyse tamam saolasın diip çıkma haberin olsun:D başımdam bi kaç olay geçdi ondan biliorum:D
  • quote:

    Orjinalden alıntı: suitcase34

    valla bnm kvk mvk bi işim olmaz ama her işin bi garantisinde iyi bi sonuç alman için illa sorun çıkartıp bağırıp çağırman lazım çünkü adamların vermemek işine gelio illa ilk başda kullanıcı hatası veya sizin sorununuz gibi laflar söyliyeceklerdir ondan dolayı ilk cevap aldığında neyse tamam saolasın diip çıkma haberin olsun:D başımdam bi kaç olay geçdi ondan biliorum:D

    Şimdilik efendi efendi görüşüyorum KVK yetkilileri ile ama başlarından savmaya, ilgilenmemeye devam ederlerse durum değişebilir.

    Şikayetvar.com' a şikayetimi yazdım. Bir kaç güne kadar problem çözülmezse tüketici mahkemesine baş vuracağım.
  • arakdaşlar size bişey sorcam mesela internetten alışveriş yapıyoruz ve bize kargo ile geliyor şimdi ürün bozuldu garantiye mecburen kargo ile gönderecez şimdi bu durumda 30 iş günü kargoya vermemizle mi başlar yoksa gönderdiğim yerin almasıylamı başlar
  • bende yenı aldıgım bır aylık N73 ümü 2 gun oldu servise yollayalı ama bana ne form ne de bısey verdıler faturanın fotokopısını aldı tlefoncu 2 haftada gelır cıhaz dedı... canım sıkıldı ya şimdi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ali Arslan

    arakdaşlar size bişey sorcam mesela internetten alışveriş yapıyoruz ve bize kargo ile geliyor şimdi ürün bozuldu garantiye mecburen kargo ile gönderecez şimdi bu durumda 30 iş günü kargoya vermemizle mi başlar yoksa gönderdiğim yerin almasıylamı başlar


    Teknik servisin eline geçmesiyle başlar herhalde; mantıklı olan da bu zaten.


    Sessiz@Saglıkcı, tamir edildikten sonra telefoncuya geri gönderirler. Fakat tamir süresi uzarsa ve hakkını aramak istersen elinde belge olmayacağı için takip etmek biraz zor olabilir. Gerçi elinde fatura var. En iyisi telefonu satın aldığın yerden detaylı bilgi alman.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sessiz@Saglıkcı

    bende yenı aldıgım bır aylık N73 ümü 2 gun oldu servise yollayalı ama bana ne form ne de bısey verdıler faturanın fotokopısını aldı tlefoncu 2 haftada gelır cıhaz dedı... canım sıkıldı ya şimdi

    sen git teli kime verdiysen bir belge al aksi taktirde bir hak idda edemessin
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.