Şimdi Ara

3 Haftalık Ekran Kartımı Fanı Kırıldı Diye Garanti Dışı Bıraktılar!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.562
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ekran kartı modelim: MSI GTX650 1GB OC N650-1GD5/OCV1

    Ya beyler fan şu an kullanılamaz durumda çünkü 3 adet pervanesi parmağım çarptığı için kırıldı ve yük altında ekran kartı bütün kasayı titretiyor ve çok fazla ses yapıyor. Ki bugüne kadar da bir çok defa parmaığımı kaptırdım fanlara ama hiçbirinde böyle bir şey olmamıştı.

    Şimdi ise teknik servis ücreti karşılamak istediğim halde ürünün temelli garanti dışı bırakıldığını söylüyor. Ayrıca fan değişim ücretine de 35$+KDV diyor!

    Bu konuda yapabileceğim bir şey var mı? Bu kadar yeni bir ürünün garanti dışı kalması çok sinir edici bir durum üstelik fan kırılmasından sonra kullanılmadı bile. Hangi mantığa dayanarak fanı kırılan ürünü garanti dışı bırakıyorlar? Eğer böyle bir sistem avrsa ekranı kırılan her akıllı telefon garanti dışı kalır kalmaz mı?







  • Normal bir kullanımda o fanların dışarıdan teması söz konusu olmadığı sürece kırılması çok çok zordur. Yetkili firmalar bunu bildikleri için direk olarak kullanıcı hatası diye damgalayıp kartı garanti dışı bırakırlar. Düşündüğünüz zaman elinizin çarpması sizin hatanız. Sonuçta ''çalışan bir sistemde elinizin o fanın bölgesinde ne işi var?'' sorusu ile müdafaa edeceklerdir.
  • TeamAnimus kullanıcısına yanıt
    Senin için "Fanı kırdığına göre karta başka birşey de yapmış olabilir" diye düşündüklerinden garanti dışı bırkamışlardır muhtemelen.
    Kart garanti dışı kaldığı için fanı orda değiştirmek zorunda değilsin. Onu değiştirecek başka bir yer de bulabilirsin artık.

    Fanı başka bir yerde taktırman gerekiyordu. Çünkü kullanıcı hatasından kaynaklı arıza, kırılma ve bozulmalarda garanti geçerli olmaz. Bu sadece ekran kartları için değil, tüm ürünler için geçerli.

    Bu bir yana, senin parmağının orda ne işi vardı? Hadi dönüp-dönmediğini elinle kontrol etmek istedin diyelim. İnsan yaprağa değil, fanın göbeğine denk gelecek şekilde uzatır parmağını oraya. Alemsin vallahi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GuitarMania

    Normal bir kullanımda o fanların dışarıdan teması söz konusu olmadığı sürece kırılması çok çok zordur. Yetkili firmalar bunu bildikleri için direk olarak kullanıcı hatası diye damgalayıp kartı garanti dışı bırakırlar. Düşündüğünüz zaman elinizin çarpması sizin hatanız. Sonuçta ''çalışan bir sistemde elinizin o fanın bölgesinde ne işi var?'' sorusu ile müdafaa edeceklerdir.

    Elbette ki durum benim hatam fakat ürünün garanti dışı kalması benim anlayamadığım nokta. Tamam işlem garanti dışı olarak yapılır fakat ürünün temelli garanti dışı bırakılmasının mantığını anlayabilmiş değilim. Ki Vatan Bilgisayar'daki müşteri hizmetlerinde çalışan birisi bana eğer ürünün onarımını teknik serviste yaptırırsam işlemden sonra garantinin devam edeceğini söylemişti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    Senin için "Fanı kırdığına göre karta başka birşey de yapmış olabilir" diye düşündüklerinden garanti dışı bırkamışlardır muhtemelen.
    Kart garanti dışı kaldığı için fanı orda değiştirmek zorunda değilsin. Onu değiştirecek başka bir yer de bulabilirsin artık.

    Fanı başka bir yerde taktırman gerekiyordu. Çünkü kullanıcı hatasından kaynaklı arıza, kırılma ve bozulmalarda garanti geçerli olmaz. Bu sadece ekran kartları için değil, tüm ürünler için geçerli.

    Bu bir yana, senin parmağının orda ne işi vardı? Hadi dönüp-dönmediğini elinle kontrol etmek istedin diyelim. İnsan yaprağa değil, fanın göbeğine denk gelecek şekilde uzatır parmağını oraya. Alemsin vallahi.

    Göbeğine denk getirmeye çalışırken parmağımı şak diye gitti 3 pervane o değil parmağımı da kanattı.




  • Teknik servise neden diye sormuştum ve az önce cevap verdi e-posta ile:

    ÜRÜNÜN DEĞİŞİM OLABİLMESİ İÇİN GARANTİ DIŞI DURUMLAR OLMAMASI GEREKİR FAN KIRILMASI ÜRÜNÜ GARANTİ DIŞI BIRAKIR.

    Şimdi benim bildiğim önce telefonunun ekranı kırılan, daha sonra kullanıcı hatası diye ekranı para verip değişimini yaptırtan, fakat daha sonra telefonda çıkan arıza sebebi ile telefonunun değişimi yapılan birkaç kişi var. Şimdi akıllı telefonlara uygulanan garanti koşulları ile ekran kartlarına uygulanan garanti koşulları farklı mı oluyor?
  • TeamAnimus kullanıcısına yanıt
    Yakın zamanda lg cep telefonu almıştım sıfır 1 gün kullandım telefonu yattım kalktım bir baktım telefonun sağı solu soyulmuş. artık nasıl bir malzeme kullanmışlar orasını bilemem. hemen gönderdim garantiye kullanıcı hatası dediler. heralde gece uyurken kalktım telefonu duvara sürttüm fantezi olsun diye yani şunu demeye çalışıyorum firmalar bu tip şeyleri kesinlikle affetmiyorlar. Seninki bariz kullanıcı hatası zaten hocam kusura bakma ama
  • Fanın aynısından bulabilirsen, ince işçilikle yapılabilir.
  • hapocod kullanıcısına yanıt
    Baktım da Google'a biraz, ekran kartı fan piyasası sanırsam pek yok Türkiye'de.
  • Roledayz kullanıcısına yanıt
    Hocam zaten internette bazı şahsiyetler yok kablo takılmış yok şöyle olmuş diyerek yolluyorlar ama ben hiçbir şeyi reddetmedim ki, parmağım takıldı kırıldı dedim direk olarak suçu kabul ettim en baştan. Beni sinirlendiren olay parasını verip garantiyi veren teknik servise yaptırmak istediğim halde, ürünün garanti dışı kaldı, bundan sonra da öyle olacak demeleri.
  • İkinci el bölümünü takip, orada bazen orta-üst düzey kartların soğutucuları veya çok düşük fiyatlara arızalı kartlar satılabiliyor. Birde sana bir tavsiye, kırık olan fanın güç girişini çıkartıp fanın dönmesini engelleyebilir, idareten 8 cm lik bir fanı karta monte edebilirsin. Bu yöntemide bir araştır.
  • hapocod kullanıcısına yanıt
    Peki hocam, teşşekür ederim. Eğer bu garanti olayı çözülmezse dediğinizi uygulayacağım
  • Pekala, umarım çözebilirsin.
  • Kırılan fanın yerine aynı çapta başka bir fan takabilirsin. Aynısı şart değil. Fandan iyi anlayan bir arkadaş var. Müsaitse yazar o da.

    O olmazsa, bozulan kartlardan çıkarılmış ve senin kartına uyan herhangi bir soğutucuyu da takabilirsin komple olarak. Aynı soğutucuyu da kullanman şart değil yani. Önemli olan soğutulması çünkü. Baktın olmadı, Arctic Cooling'in soğutucularından birini alıp takarsın. Kartın daha sessiz ve öncekinden bile serin çalışır.

    Ekleme:
    OneTreeHill'in altta yazdığı yöntemi uygula bakalım önce.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bocekgrafik -- 14 Şubat 2014; 14:05:32 >
  • çok şanssız olmuş dostum ya üzüldüm
  • Japonla orijinal gibi yapıştırarak kullanabilirsin. 3 4 fan var benim öyle kullandıgım. Düzgün yapıştırırsan balans vs de yapmaz. Orijinalinden farkı olmaz yani. Japan ı döktükten sonra sıgara külü yada karbonat dök üstüne iyice saglam olur
  • @TeamAnimus Hocam elimde asus gtx 780 o.c. soğutucusu bulunmakta üzerinde 2 adet fan var. Soğutucu işlem gördü fakat fanlar 1 ay bile kullanılmadı. işine yararsa aldığım fiyattan verebilirim. 50 tl . Aynı çapta olup olmadıklarını bilmiyorum ama büyük ihtimal öyledirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeGetBe -- 14 Şubat 2014; 18:18:05 >
  • DeGetBe kullanıcısına yanıt
    Malesef aynı çapta değiller hocam. Bendeki tek fana sahip, giriş seviyesi bi ekran kartıyla dandik bi soğutucu.
  • OneTreeHill kullanıcısına yanıt
    Valla bu yazdığımı okuyan insanın içinden bana ne diyeceğini tahmin edebiliyorum da, yine de yazayım; kırıldığı gün pervanelerin işe yaramayacağını düşünüp çöpe atmıştım.
  • TeamAnimus kullanıcısına yanıt
    Kısmet diyelim, satlığa çıkartacağım evde boş boş duruyor
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.