Şimdi Ara

3 Araç arasında kaldım yardım.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
1.116
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar araç bakıyorum. çok uzatmak istemiyorum.
    1 - Alfa Romeo 159 jtd otomatik.
    Genel olarak iç tasarım ve karizma olarak hastası olduğum bir araç. sadece servis yedek parça ve otomatik şanzumandan korkuyorum.
    2 - Mitsubishi Lancer 1.5 İnvite 2010 Genel olarak 200.000 km bu araçlar sıkıntı olur mu ? Hiç bilgim yok bu araçla ilgili ama tip ve iç olarak güzel geldi.
    3 - Subaru Legacy 2.0 Elegance 2007 4WD olması hem spor hem aile aracı olması gayet hoş..

    Önceliklerim ise;
    Öyle hemen satılsın kafasında tutulsun havasında biri değilim. sırf tutuluyor diye 2000 model megane 28 bin tl verme gibi bir niyetim yok. İstediğim hoşuma giden bir araç olsun isterim.
    Ama şuan duster aracım var 2012 model. motor ve yol sesinden rüzgar sesinden bıkkınlık geldi.
    Mümkünse bu 3 araç içerisinde motor ve yol sesi minimum bir araç olsun.
    Bu 3 araç içinde avantaj ve dezavantaj olarak nasıl sıralarsınız yorumlarınız nelerdir ?
    İzmir de oturuyorum- Gaziemir.
    BÜTÇE 55.000 TL
    Teşekkürler saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 4ikaos -- 1 Ocak 2019; 21:41:5 >







  • Aynı markaların hastasıyız. Verilecek cevapları bende merakla bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Subaru boxer motor galiba. Eğer öyle ise:

    Mitsubishi - Alfa - Subaru olarak sıralardım. Eğer boxer motor değilse Subaru - Mitsubishi - Alfa olarak sıralardım. (Bir yakınım boxer motorda yaşadığı sorunlar yüzünden yeni aldığı aracını 3 4 aylık bir süreç içerisinde sadece 20 gün falan kullanabildi. )

    Diğer araçlarla ilgili pek olumsuz söyleyebileceğim bir şey yok. Piyasasına bakmadığınız için keyif alabileceğiniz bir araç alacaksınız. Bence içinize en yatanı en sevdiğinizi alın.
  • KararanBitki kullanıcısına yanıt
    Aslında şöyle alfayı çok araştırdım ama çok yakar parçası zor bulunur ve 2.0 motor vergisi çok diye vazgeçmiştim.
    Mitsubishi tip olarak felan hoşuma gitti.
    Subaru yu şimdi araştırıyorum. boxer motor bi nevi güzel. çünkü titreşim ses ve yol tutuşu için boxer motor gayet iyi. üstelik boxer motor u sadece subaru ve porsche kullanıyor. ayrıca boxer motor olan araç genelde 4wd oluyor. Tek sıkıntı ustasını bulamamak.
  • SuperchargerrEgeaa S kullanıcısına yanıt
    Heh işte km az diye veya tutuluyor diye bilindik bir fiat veya reno almak istemiyorum.
    genelde 200.000 de araçlar bunlar. otomatik istediğim için benzinli lpg li araçlar.
    Bunlar kaç bin e kadar gider acaba ? Motor u sanayide düzelttirebilirsem olur mu ? (rektefe miydi neydi öyle)
    Veya bu araçlara motoru bitince 0 dan kutu motor alsam ne kadar a patlar.
  • Alfa 159 ile ilgili daha önce bir konuya yazdığım mesajı buraya alıntı yapıyorum. Bende 2011 model Alfa 159 1.9 JTDM Distinctive Plus Otomatik var. Sormak istediğiniz şeyler varsa özel mesaj atabilirsiniz.

    quote:

    Alfa 159 sahibi olarak görüşlerimi yazayım, 55.000TL'ye temiz 159 bulmanız biraz zor, boş paket ve manuel vites olabilir. Öncelikle tercihiniz 1.9 JTDM dizel motor olmalı, 1.8MPI motor var 140hp ve LPG uyumlu ama biraz zayıf, 1.9 JTS var atmosferik benzinli ama LPG uyumsuz, benzini alenen içtiğini söylüyorlar. Araç zaten 1600kg civarı ağırlığıyla ciddi benzin yakar, dizeli bile çoğu insanın gözünü korkutuyor zaten.

    1.9JTDM motor, 150hp Fiat'ın multijet motoru, oldukça sağlam ve uzun ömürlü, üst devirlerde bile canlı güzel bir motor, 4000 4500 devre kadar yürür gider. Parça sıkıntısı yok. 1.9 JTD Doblo'larla aynı motor olduğu söylenir ama birebir aynı motor değildir yapısal farklılıkları var, güç farkı var.

    159'ların manuel şanzımanı M32 GM şanzıman, pek sevilmez, bakımı biraz masraflıdır, dizel + manuel kombosunda dizelin torkunu pek kaldıramaz, geri viteste yokuş çıkarken debriyaj balatası yakan insanlar var.

    Otomatik şanzımanı ise Q-Tronic adıyla geçer, tam otomatik tork konvertörlü Aisin TF80SC modelidir, aynı şanzıman nerdeyse yüz çeşit araçta kullanıldı, başta Volvo, Opel gibi markalarda olmak üzere, bugün Peugeot'un EAT6 diye sattığı herkesin övdüğü şanzımanın bir önceki neslidir. Bakımları düzgün yapıldı ve hatalı kullanılmadıysa çok kaliteli ve uzun ömürlü bir şanzımandır, vites geçişleri çift kavrama kadar olmasa da gayet iyidir. Ancak tork konvertörlü olduğu için şehiriçi düşük hız kullanımlarında çok yaktırır yapısı gereği. Örneğin 3. viteste giderken 50km hıza kadar konvertörü kilitlemez, aracın normal seviyede yakması için 50km ve üzeri hızda yürümesi gerekir.

    Araç emsallerine göre biraz ağırdır, 2009daki teknik makyajı öncesinde 1600kg civarı ağırlığı vardı, 2009 sonrası makyajında biraz hafifleterek 1500kg seviyesine çektiler ancak yine de ağır bir araç. Bu nedenle ön takımları hassastır, ülkemizin yollarının hali de ortada, bu yüzden kibar kullanılması lazım pata küte çukura kasise girilirse zamanla salıncak masrafı açabilir.

    Araçta tam bağımsız süspansiyon mevcut, önde F1 geometrisinde üst salıncak mevcut, yol tutuşu konusunda sınıfının lideriydi zamanında, hala da 2018 model D sınıfı sedanların kafadan kaydığı virajlarda üstüne manda oturmuş gibi döner bana mısın demez. Dandik lastiklerime rağmen ESP'yi 2 kez devreye sokabildim bugüne kadar, ilki keskin bir virajda yüksek hızda giderken sert fren yapmak zorunda kaldığımda araç savruldu ama anında müdahale etti geri şeride soktu, ikincisinde de 140-150km gibi hızda yine dandik lastiğimle su birikintisine girdim araç aquaplanning denen olayı yaşadı ama fren yapmadım zaten ESP lambası hafiften göz kırptı araç biraz sallandı o kadar.

    Dizel otomatiğinin yakıtı İstanbul şehiriçi dur kalk trafikte 12-15lt arası gezer, çevreyolunda frensiz akıcı giderken 7-8lt civarındadır, uzun yolda güzergaha ve hıza göre değiişmekle beraber 120'ye sabitlenirse 5.5-6lt ile gidilir.

    159 alacaksanız bakımları düzenli yapılmış, hor kullanılmamış ve elden ele gezmemiş bir araç olduğundan emin olun. Ayrıca bulunduğunuz şehirde bilindik iyi bir Alfa ustası yoksa da bence uzak durun. İstanbul - Ankara - İzmir gibi büyük şehirlerde çok iyi Alfa ustaları mevcut ama özellikle küçük şehirlerde yaşıyorsanız araca kimse bakmak istemez.

    159'ların özellikle dizellerininin düşük kilometrelisini bulmak hemen hemen imkansız, varsa da pahalıdır ve kilometre düşürülmüş olma ihtimalini göz önünde bulundurun. Benim araç şu an 235.000km'ye geldi, 150.000km desem kimse şüphe etmez mesela içi temiz ve diri.

    Genel olarak aklıma gelenleri yazdım, 159la ilgili sormak istediğiniz birşey varsa özel mesaj atabilirsiniz, İstanbul Sarıyer'e yakınsanız aracı yakından da inceleyebilirsiniz.




  • Diablo kullanıcısına yanıt
    Evet bunu okumuştum. Uzun çok bilgilendirici bir yazı. Emeğinize sağlık. Bu araçlar kaç bin e kadar sorunsuz gidiyor?yani 200 bin deki bi 159 u almak normal mi.

    15 litre benzin çok çok fazla yakıt konusunda üzer gibi.

    Ayrıca 1.9 motor vergisi de baya ağır oldu yeni yılla. Sanırım 159 u eliyorum 😁

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4ikaos

    Evet bunu okumuştum. Uzun çok bilgilendirici bir yazı. Emeğinize sağlık. Bu araçlar kaç bin e kadar sorunsuz gidiyor?yani 200 bin deki bi 159 u almak normal mi.

    15 litre benzin çok çok fazla yakıt konusunda üzer gibi.

    Ayrıca 1.9 motor vergisi de baya ağır oldu yeni yılla. Sanırım 159 u eliyorum 😁
    Benzinli modeli ne kadar yakar bilmiyorum ama dizel modeli yoğun trafikte 10lt altına düşmüyor otomatiklerde. Akıcı çevreyolu trafiği falan olursa ancak 7-8 görebiliyor. Araç zaten ağır ve tam otomatik, yakıt konusunda cimri bir araç bakıyorsanız 159'u baştan eleyin size gelmez.

    Motor olarak oldukça dayanıklı bir motoru var, düzgün kullanıldı ve bakımları düzenli yapıldıysa 400-500bin km'ye kadar anahtar değmeden gidebilir. Enjektör - Turbo ve Şanzıman konusu muamma, benim araç 235bin km'de, üzerinde orjinal enjektörler duruyor hala, turbosu bu hafta revizyon görecek yağ kaçırıyor. Şanzıman şu an için sorunsuz.

    159 biraz meraklısının alacağı bir araç, temizini bulmak ve olası sürpriz masraflar için köşede para tutmak gerekir. Sizin bütçe zaten sınır rakam, 55bin TL'ye temiz bakımlı bir dizel otomatik 159 zor gibi.

    200bin km'deki 159 alınabilir ancak dediğim gibi bakım geçmişi kontrol edilmeli, araç detaylı mekanik ekspertize sokulmalı, iyi bir usta tarafından motor şanzıman turbo enjektör gözden geçirilmeli.

    1.9 vergisi de uçtu malesef, yıllık 1900TL'ye yakın bir rakam çıkıyor şu an bana. 2006-2007 olanlar bi alt basamakta olur ama yine de tuzlu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4ikaos

    Heh işte km az diye veya tutuluyor diye bilindik bir fiat veya reno almak istemiyorum.
    genelde 200.000 de araçlar bunlar. otomatik istediğim için benzinli lpg li araçlar.
    Bunlar kaç bin e kadar gider acaba ? Motor u sanayide düzelttirebilirsem olur mu ? (rektefe miydi neydi öyle)
    Veya bu araçlara motoru bitince 0 dan kutu motor alsam ne kadar a patlar.
    İçlerinde olası motor yenileme masrafı olarak en uygunu Mitsubishi gibi geliyor bana. Biri dizel diğeride boxer motor bunların parçası pahalıdır. Ayrıca 200.000lerde Mitsubishinin motorunun biteceğini sanmam. Benim KMden kastım diğer parçalarının eskimesi. Ayrıca 3ü içinden en mantıklısı mitsu duruyor. Hatta o motoru biri turbolayıp evo bodykit takıp dolaşıyordu. Motoru bloğu sağlam olmasa turboyu kaldırmazdı. Motor yapılan aracı iyi gösterip almakta fayda var. Bizim renault megane grubundan birş yeni motor yapılmış araç alıyordu yanlış sekman diziliminden dolayı motor kitlemişti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İçlerinden sadece Mitsubishi Lancer'a bindim arka diz mesafesi gayet iyiydi malzeme kalitesi orta seviyedeydi. Yalıtımı zayıftı. Lancer'ların yol tutuş konusunda ünü de bellidir. Alınıp keyifle binilebilecek bir araç.



    Çevremde eski kasa Alfa Romeo kullanan kimi görsem servis bulamamaktan ve pahalı parçalardan yakınıyor. Ocağıma incir ağacı dikmeden satacağım diyordu. Bence bu üç araçtan bir buna bulaşmamalısınız.



    Legacy hakkında hiç bilgim yok bu konuda bilgili olduğunu tahmin ettiğim @Huseyin-ZST'yi konuya davet edelim belki o yardımcı olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben farklı olarak S60 öneriyorum. Eğer takip edilirse 55 bin civarına yaşı genç, km'si yüksek olmayan sahibinden araçlar denk gelebiliyor.
    Önceliğiniz yalıtım, yani konfor. S60'daki konforu özellikle koltukları o bütçede başka hiç bir araçta bulamazsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 2 Ocak 2019; 1:31:4 >
  • Lancer diyorum ben de. Alfa ve Subaru'ya göre çok daha kafanız rahat binersiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Dusterde motor sesinden arka koltuktaki insanı duyamıyorum.

    Camlardan sürekli rüzgar sesi geliyor. Siz lancer için yalıtımı kötü demişsiniz ama bu anlattığım kadar var mı yani aracın içinden 100 km ile giderken felan motor sesi aşırı duyuluyor mu.?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2011 1.6 manuel Lancer sahibi ve gaziemirde oturan biri olarak yazayım

    Diğer araçlar yanlış bilmiyorsam D sınıfı, lancer C sınıfı. Diğer 2 araç konfor anlamında iyidir.

    Lancer için konuşursak 55bin bütçe ile 1.5 değil 1.6 bakın. 1.5lerin motor sesi fazladır ve piyasası daha düşük 45 filan. 1.6lar konfor ve yalıtım olarak düzeltildi, donanım olarak daha iyidir. Yalıtım ve ses olarak ahım şahım değil ama dengi civicten iyidir

    Parça sıkıntısı yok, 6.sanayide yan sanayi far, çamurluk vs. bilimum parçayı bulabiliyorsun. Gayet de uygun fiyatı var.
    1.6 olanlar yakıt olarak iyidir. Ben izmir trafiğine pek girmem, çevreyolunda takılırım ama esbaş'tan çıkıp akşam trafiği ile alsancağa gittiğimde 7lt civarında olabiliyor tüketim. uzun yolda genelde 5.5lt civarında oluyor. Aracımda 225/45r17 jant var. stok jant lastik olsa ki ilk aldığımda bursadan getirirken 100km/h hızla geldim 5.2lt ort. vardı. 8ayda 14bin km yapınca muayene de geldiğinden lpg taktırdım 5ayda 10bin yapmışım lpg ile Dün Kocaelinden geldim 23-24kr mi ne yaktı. 120-130km/h geldim, balıkesir - akhisar arasında karda biraz yavaş geldim düşük vites yüksek devir kontrolü elde tutmak adına. Sağsalim orayı geçtim yaz lastikleri ile. Normal şartlarda 20kr yakmam gerekiyordu.

    55e 2010 200bin'de alacağına, 2011 114bin'de vereyim hem 1.6 motor

    Lancerın 1.6'sı için konuşuyorum, temiz bakımlı ise sağlayacağı avantajlar, sorunsuzluk, bakımdan bakıma sanayiye gitme, yakıt ekonomisi, yedekparça ucuzluğu ve kolay bulunurluğu. Yol tutuş konfor dengesi bence iyi. Diğer araçların konfor ve donanım avantajı olabilir.

    5.viteste 2500le giderken 100km/h filan oluyor. 3000devirle giderken 120km/h civarında oluyor. Motor sesi 3000lere kadar pek olmuyor. 110-120den sonra gaza basmana bağlı olarak emme sesi geliyor biraz. Uzun yolda 120-130la seyahet edebiliyorum. 4000devirde 150-160 civarında oluyor hız. 5000 devirde 190, 5200 devirde 200 oluyor. 5500 dolaylarında 220 oluyor ve elektronik hız limitörü olduğu için daha da deneme fırsatım olmadı. Bucadan gaziemire gelirken hep 220de kalıyor , bi de çeşme otobanında güzelbahçeyi geçince arıtma tesisinin oradan geçerken görebildim. Düzlükte 200-210 görebiliyor en fazla.

    Ama 1.5te 5.viteste 3000 devirle 100le gidiyor ve 100 üstü hızlarda rahatsız edici motor sesi duyulabiliyor.

    159 için otopark.com'un incelemesini izle vazgeçersin zaten



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 2 Ocak 2019; 10:51:38 >




  • 4ikaos kullanıcısına yanıt
    Lancer'de arka koltukta oturarak yolculuk yaptım 90-100 km hızla ilerlerken kendi aramızda sohbet ettik. Birbirimizi duyamama gibi bir durum oluşmadı. Benzinli motorlar zaten dizel araçlar kadar gürültü çıkarmadığı için Duster'den sonra size daha sessiz gelir.
  • İlla ki üçünden birini alacak olsaydım, alma nedenine göre şu şekilde sıralardım;

    - Lancer: En masrafsız olanı.
    - 159 JTD: En eğlenceli olanı.
    - Legacy: En konforlu olanı.

    Seçimi buna göre yapmak benim açımdan doğru olurdu.
  • Sadece Sürücü kullanıcısına yanıt
    Hocam çok sağolun çok iyi oldu bu yorumunuz. İşte benim takıntım ses yalıtımı. 1.6 ları araştıracağım hemen. Gerçekten en mantıklı seçim lancer olacak sanırım 😀

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4ikaos kullanıcısına yanıt
    Mazda 3 lere şans verebilirsiniz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4ikaos

    Hocam çok sağolun çok iyi oldu bu yorumunuz. İşte benim takıntım ses yalıtımı. 1.6 ları araştıracağım hemen. Gerçekten en mantıklı seçim lancer olacak sanırım 😀
    istersen bir gün gel incele, sür. ama benim araba stok degil, evo ön kule gergisi, eibach pro kit spor yaylar ve avs model t6 225/45r17 jant lastik kombinasyonu var. konfor anlaminda kiyas yapman dogru olmaz ama diger noktalarda fikir verir.



    genelde köpekbalığı lanceri olanlar sattığına pisman oluyor, saniyor ki dizel hoplayip zıplayarak herkese ari gibi sokacak ve az yakacak, benzinli motor surmesini bilmeyene gitmeyen araba imaji oluyor da 1250kg arabanin viteslerini dogru secersen niye cekmesin...



    diz hava yastığından tut, tamamen kapatilan esp ye kadar, 4bagimsiz süspansiyondan evo ile ayni şasiye kadar araba guvenlik ve yol tutus olarak başarılı. klima tuşları ve klima ekrani olmadığından manuel gelebilir ama digital klimadir, ister autoda birak keyfini sur ister kökle kışın Çorum kaloriferi olsun, yazin da yaa o klima uretmiyor mu diyen cahillere evet klima uretiyor arabasi da boyle guzel sogutuyor dersin :) benim rahatsız olduğum tek nokta hiz sabitlemenin olmamasi, uzun yola çok gidiyorum, bazen sabit hizda tutmakta zorlaniyor insan. orijinal teybi ses olarak iyi ama baglanabilirlik olarak zayif, aux dışında dışarıdan baglanti yok. usb olsa fena olmazdi. aux uzerinden baglanan Bluetooth modullerinden alacagim AliExpressten. onunla bu sorunu cozecegim. 178 boyuma gore ayarli on koltukta arkama oturanlar iyi rahatmis genis buralar diyorlar.



    bagaji ortalama sedan kadar, arka kule gergisi şasi uzerinde oldugu icin bazen büyük esya koymak zor oluyor. ama bi ailenin esyalarini alir. bi de bagaj kapaginda tasarimdan oturu mudur elle kaldirmak icin bi yer yok, herkes bi araniyor nereden kaldirsam diye.



    1.5 manueller kalkis sırasında yazilim farkindan dolayi sanirim biraz zorluyor ve cok kolay stop edebiliyor, ben 1.5 kullanmaya kalktigimda genelde stop ettiriyorum, 1.6da kaldirmak rahat ve yormuyor. artisiyla eksisiyle elimden geldigince hakkinda yazmaya calistim.



    1.5lerin bazi model yıllarinda Bluetooth modulu var ancak arizalandigi icin kaldirilmis. arkadasimin aracinda arizalandigi icin akü bitiyordu, modulu soktük. 1.6da Bluetooth olsa iyi olurdu. AliExpressteki modullerden alip aux'a takacagim sanirim.



    14aydir kullaniyorum, 24bin km olmus neredeyse. bakımlı almıştim, 4buji, arka spoiler ve kafam rahat olsun diye tam sentetik yag ve filtre aldim kullandim. baktim pek masraf edilmiyor yuruyende yukarıda yazdığım bazi değişiklikleri yaptim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.