Şimdi Ara

2020 KİA CEED 1.0 tgdi. 4 yıl kullanım sonrası izlenim.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
4
Favori
16.994
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
21 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracı alalı 4 yıl geçmiş, bu sürede 40 bin km yapmışım. Bu sürede herhangi bir masraf çıkarmadı. Bir kere gpf ışığı yandı, biraz otoyola çıkıp sürat yapınca söndü. Aldığımdan beri yakıt tüketimi ortalaması 5.9 litre. Satış sonrası hizmetlerden de genel olarak memnun kaldım. Bakım maliyetleri diğer markalardan düşük.

    Kabin-kalite: İç trimden ses yapma anlamında 4 senelik kullanımda hiç sorun yaşamadım. Zaten bagaj kapağının içindeki plastik aksamın altı bile ses izolasyonu ile kaplı. Sözde premium markalarda kapı içlerinde bile bu ses pedleri kullanılmıyor bir süredir. Çoğu marka halı altında hurda kumaştan keçe kullanırken ceedin halı altı poliüretan sünger. Aşağıda araca izolasyon yapan bir youtube kanalından resimler mevcut. Kabin araç ilk çıktığında demode olarak nitelendiriliyordu ama zaman fiziksel butonları haklı çıkardı. Multimedyasını kablosuz android auto aparatı ile kullanıyorum, bu zamana kadar bir problem yaşamadım, kendilinden kapanmak donmak vs... Bence ses sistemi kötü koltukların da peddingi yetersiz artık biraz yaşlanmam ve ağırlığımın artması ile bu yetersizlik daha sıkıcı oldu ama yine de tek marşla 600-650 km yapıp ağrısız arabadan inebildiğim için çok da haksızlık etmek istemiyorum.

    Aracın izolasyon olarak özenli yapıldığını söyleyebilirim, zaten en aşağıda yer alan video screenshotları da bunu doğruluyor. Subi garaj gibi bu işi yapan yerleri takip edenler bilir ki çoğu araçta bunun yarısı kadar bile saca yapıştırılan izolasyon malzemesi yok. İyi bir motor izolasyonuna sahip, rüzgar sesi avrupalı rakipleri ayarında, focus 4 ile denk diyebilirim, ama yol sesi izolasyonu kötü. Belki yumuşak bir yaz lastiği ile durum iyileşir ama 2 takım lastik kullanmak işime gelmiyor.


    Yürüyen aksam-süspansiyon. Bence aracın sınıfının üstüne çıktığı bölüm burası. Bağımsız arka süspansiyon+ geniş iz genişlikleri sayesinde kar odaklı bir 4 mevsim lastik ile kullanmama rağmen en mutlu eden tarafı bu. Düz gidiş kararlılığı yüksek, taralı yollarda, bozuk satıh vb koşullarda da sağa sola çekme yok, ani manevralar ne önden ne arkadan kopuyor, virajlarda hemen hiç yatmıyor, viraj içinde hızlanmak isterseniz arkası kademeli açılıyor, viraj çıkışında dengesini koruyor, viraj içindeki yol bozukluklarından etkilenmiyor. Ayrıca bunları oldukça konforlu, bozuk zeminde ses çıkarmadan çalışan bir süspansiyon sistemi ile yapıyor. Direksiyon biraz ağır ama benim için güzel.

    Frenleri zaten hem ebat hem test sonucu olarak bu sınıfın en iyisi, beni hiç zorda bırakmadı. Önde 305mm, arkada 278 mm diskler var. Normalde bu ebatlar d segmenti standartı.


    Motor performans- yakıt tüketimi: Araç 100 hp ama 4500 devire kadar olan güç eğrisi 120 hp'lik versiyonla aynı. Pratikte uzun yolda yola göre 110-140 arasında performans olarak herhangi bir sorun yaşamadım. Hatta bence motorun performans olarak en yeterli ve sağlıklı hissettirdiği aralık 100-140 arası diyebilirim. 4 kişi ile , klimanın açık olması da bu durumu değiştirmiyor. 100 ile 4.0 , 120 ile 5.2, 130 ile 5.8 litre gibi bir tüketimi var. 130'dan sonra motorun verimi düşüyor. 140 ile tüketim 7 litre bandına çıkıyor.

    Şehiriçinde ise manuel olması, 3 silindirli olması derken keyifli bir kullanımı yok ama çekişi iyi hemen hiç bir koşulda 1. vitese düşme gereği oluşmuyor, çünkü maksimum torkunu 1500 devirde veriyor.

    Şehiriçinde gereksiz gaz fren kullanmadan, 20 km/s ortalam hız tüketim verisi 7 litre,30 km/ ile 6 litre, 40 km/s ile 5 litre, çok açık trafikte ise 4 litre gibi bir değer görmek mümkün. Kışın soğukta veya yazın klima açıkken bu değerlere bir 0.5 litre eklenebilir. Tüketimlere ilişkin aşağıya çok sayıda ekran görüntüsü paylaşıyorum.

    Özetleyecek olsam 4 yıl öncesine gitsem yine alırdım, bugün 2. elde 900-1000 bin bandına bir araç arıyor olsam yine alırım. Sıfır 1.5 tgdi otomatik vites + adas sistemlisi olsa 1,6 milyona kadar yine fiyat performans olarak rakipsiz bana göre.

    2020 KİA CEED 1.0 tgdi. 4 yıl kullanım sonrası izlenim.


    2020 KİA CEED 1.0 tgdi. 4 yıl kullanım sonrası izlenim.
    2020 KİA CEED 1.0 tgdi. 4 yıl kullanım sonrası izlenim.
    2020 KİA CEED 1.0 tgdi. 4 yıl kullanım sonrası izlenim.
    Şehiriçi 20km ortalama hız ile start stop kullanarak...
    2020 KİA CEED 1.0 tgdi. 4 yıl kullanım sonrası izlenim.
    şehiriçi 17km/s start stopsuz.
    2020 KİA CEED 1.0 tgdi. 4 yıl kullanım sonrası izlenim.
    20km/h start-stopsuz, klima yarısında açık.
    2020 KİA CEED 1.0 tgdi. 4 yıl kullanım sonrası izlenim.
    23km/h start stopsuz ve klima kapalı

    Sollama hariç 100 km hızla uzun yol., klima yolun yarısında açık. 100km hızla klima kapalı 3.9-4.0 civarı yakıyor.
    2020 KİA CEED 1.0 tgdi. 4 yıl kullanım sonrası izlenim.
    2020 KİA CEED 1.0 tgdi. 4 yıl kullanım sonrası izlenim.
    2020 KİA CEED 1.0 tgdi. 4 yıl kullanım sonrası izlenim.
    2020 KİA CEED 1.0 tgdi. 4 yıl kullanım sonrası izlenim. 2020 KİA CEED 1.0 tgdi. 4 yıl kullanım sonrası izlenim.2020 KİA CEED 1.0 tgdi. 4 yıl kullanım sonrası izlenim.2020 KİA CEED 1.0 tgdi. 4 yıl kullanım sonrası izlenim.2020 KİA CEED 1.0 tgdi. 4 yıl kullanım sonrası izlenim.2020 KİA CEED 1.0 tgdi. 4 yıl kullanım sonrası izlenim.2020 KİA CEED 1.0 tgdi. 4 yıl kullanım sonrası izlenim.2020 KİA CEED 1.0 tgdi. 4 yıl kullanım sonrası izlenim.2020 KİA CEED 1.0 tgdi. 4 yıl kullanım sonrası izlenim.2020 KİA CEED 1.0 tgdi. 4 yıl kullanım sonrası izlenim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 7 Mayıs 2025; 15:13:4 >







  • 635km'yi 6 saat 10 dakikada aldım, ortalama hız 103 km eder.


    635 km'yi sabit hızda gidecek yol türkiyede yok zaten.


    otobanda 140 ile de gittiğim oldu, şehiriçi kesimlerden de geçtim, en az 10-15 ışıkta da durdum, çoğunlukla 121km ile gittim ortalama tüketim 5.9 oldu.


    resim ortada zaten neyi ispat ediyoruz burada anlamadım açıkcası.

    Yapay Zekanın Yanıtı

    2020 KIA Ceed 1.0 T-GDI Manuel İncelemesi

    Giriş 2020 KIA Ceed, kompakt hatchback segmentinde popüler bir model olup, geniş iç mekanı, teknolojik özellikleri ve yakıt verimliliği ile öne çıkmaktadır. 1.0 litrelik turboşarjlı benzinli motor ve manuel şanzıman kombinasyonunu sunan Ceed 1.0 T-GDI Cool Tekno versiyonu, uygun fiyatlı ve verimli bir seçenek arayan sürücüler için idealdir.

    Motor ve Performans 1.0 litrelik T-GDI motor, 100 beygir güç ve 172 Nm tork üretmektedir. 0-100 km/s hızlanmasını 11,3 saniyede tamamlayan Ceed 1.0 T-GDI, şehir içi trafikte yeterli performans sunarken, otoyol sürüşlerinde de rahatlıkla idare etmektedir. Manuel şanzıman, hassas vites geçişleri ve optimal güç aktarma sağlar.

    Tasarım ve Donanım Ceed 1.0 T-GDI Cool Tekno, şık ve modern bir dış tasarıma sahiptir. LED farlar, 16 inç alaşım jantlar ve panoramik sunroof gibi özellikler, aracın premium görünümüne katkıda bulunur. İç mekanda ise 8 inçlik dokunmatik ekranlı bilgi-eğlence sistemi, Apple CarPlay ve Android Auto desteği, ısıtmalı ön koltuklar ve arka park sensörleri öne çıkan özelliklerdir.

    Yakıt Tüketimi ve Emisyonlar 1.0 litrelik T-GDI motor, yakıt verimliliği konusunda oldukça başarılıdır. Resmi verilere göre, Ceed 1.0 T-GDI Manuel ortalama 100 kilometrede 5,4 litre yakıt tüketmektedir. Düşük emisyon değerleri sayesinde araç, çevre dostu bir seçenektir.

    Sonuç 2020 KIA Ceed 1.0 T-GDI Manuel, uygun fiyatlı, yakıt verimli ve iyi donanımlı bir kompakt hatchbacktir. Geniş iç mekanı, teknolojik özellikleri ve güvenilir performansı ile şehir içi ve uzun yolculuklar için ideal bir seçenektir. Kia Ceed 1.0 T-GDI ayrıca, düşük yakıt tüketimi ve emisyon değerleriyle çevreye duyarlı bir tercih olarak öne çıkmaktadır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Özellikle şehir içi kullanımda gayet iyi gibi duruyor. Hayırlı olsun, elinize sağlık.

  • Bu araç pek tutmadı. Son zamanlarda fiyatı çok uygundu. Sınıfının en mantıklı seçeneğiydi. Şu an ne durumda bilmiyorum. 200binlere veriyorlarsa gayet mantıklı.

    1.0 motora pek güvenmiyorum. Arkadaş riosunda sıkıntı yaşadı. Umarım yaşamazsınız.

    Streamable Videostreamable
    Streamable Video
    https://streamable.com/nzt8er



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 16 Haziran 2021; 18:57:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Makyajlı riolardaki motor smartstream adında yakıt beslemesi, subap zamanlama sistemi vs değişik bir motor. otomatik versiyonlarda torku da 200nm'ye çıkarıldı.


    Bu ceed'deki eski jenerasyon motor.


    Küçük hacim turbolara genel olarak ben de güvenmiyorum.

  • Hayırlı olsun güzel araba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayirli olsun. 170 e indigi zamanlarda cok iyi bir tercihti ancak manuel olmasi bir cok kisiyi caydirdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 50 km/s ortalama hız şehiriçi hızı değildir. ikincisi antalya-manisa-antalya arasında 120 km/s ve üstünde (yolun büyük çoğunluğunda) seyretmeme rağmen ortalama hızım 96 km/s civarı çıktı ve bu hızda tüketimim de 7 lt civarı ki araç 1.5 dci latitude. eğer ki dümdüz bir yolda , önünüze kimse çıkmadan, hiç rampa inip çıkmadan 103 km sabit hızla sürdüyseniz ne ala ama ben öyle bir yol görmedim. 103 e sabitleseniz bile ortalama hızınız çok daha altında olur.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Şu araca bir dct gelmiş olsaydı çok daha fazla satardı. Onun haricinde gerçekten çok güzel bir araba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • texjrwillerjr kullanıcısına yanıt

    Bursa Manisa İzmir arası eski yolu deneyebilirsiniz dediklerinize uyar

  • Harika inceleme, elinize sağlık.

  • yine de bir önceki kasanın o tasarımına albenili oluşuna yaklaşamayıp sönük kalan model. o yüzden de eskisi gibi tutulmadı malesef. aynısı i30 için de geçerli

  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    50 km/s ortalama hız şehiriçi hızı değildir. ikincisi antalya-manisa-antalya arasında 120 km/s ve üstünde (yolun büyük çoğunluğunda) seyretmeme rağmen ortalama hızım 96 km/s civarı çıktı ve bu hızda tüketimim de 7 lt civarı ki araç 1.5 dci latitude. eğer ki dümdüz bir yolda , önünüze kimse çıkmadan, hiç rampa inip çıkmadan 103 km sabit hızla sürdüyseniz ne ala ama ben öyle bir yol görmedim. 103 e sabitleseniz bile ortalama hızınız çok daha altında olur.

    635km'yi 6 saat 10 dakikada aldım, ortalama hız 103 km eder.


    635 km'yi sabit hızda gidecek yol türkiyede yok zaten.


    otobanda 140 ile de gittiğim oldu, şehiriçi kesimlerden de geçtim, en az 10-15 ışıkta da durdum, çoğunlukla 121km ile gittim ortalama tüketim 5.9 oldu.


    resim ortada zaten neyi ispat ediyoruz burada anlamadım açıkcası.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 17 Haziran 2021; 13:14:44 >




  • Güzel inceleme olmuş elinize sağlık. Bir kaç öncesine kadar araç gerçekten f/p aracıydı şu an ne durumda fiyatlar bilgim yok. Aracın en iyi tarafı bağımsız süspansiyonları gibi duruyor rakiplerine göre. Yalnız manueli geçtim de 100hp bu araca çok az. 6. Viteste 90 ile gitmek çok can sıkıcı. Şehir içi için daha mantıklı gözüküyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun yolda gidemeyecegim arabayı beğenmem. Ha yanlış anlamayın ceed grubu cidden iyi araba. Şehir içi çok tatlı bir araba. Ama uzun yolda kanser eder adamı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Böyle bir karakteristik olabilir mi? 2021 yılında? Neyin çekini yapıyor acaba. Hepsini geçtim, gaz almıyor araç. Bahsettiğiniz gibi bir durum değil bu. Marşa vs ışıklara dikkat ediliyor. Öyle bir karakteristiği varsa eğer kia bıraksın otomobil üretmeyi. Böyle saçma şey mi olur?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-2496D2A71

    Bu mesaj silindi.

    yanlış anlaşılma konusunda haklı olabilirsiniz. o paragrafı düzenledim.


    motorun performansı şaşırtıcı derecede yeterli,140-150'ye kadar gayet soluksuz hızlanıyor. beklentimin çok üstünde.

    forumda 1.6 tdi dsg superb'den geçen hasan7 nickli arkadaş bunu daha performanslı buluyor. 1.4 crdi'dan geçen yakınım da keza aynı görüşte.


    @Hasan7


    ben 308 1.6 bluehdi ile karşılaştırıyorum, bence o kadar yürümüyor ama bir c4 ehdi kadar performansı var hakikaten de.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 17 Haziran 2021; 16:41:34 >
  • Ben 3000 km yi geçtim araçla, gayet memnunum. Motor çok performanslı değil, ama insan olana yeterli. Tdi Dsg ile gerçekten bir farkı yok. İkisi de eh işte.

    Aracın yol tutuşu çok iyi asıl, ilk viraja yüksek hızda girdiğimde şok oldum yatmıyor araba. Superb le 50 ile döndüğüm yeri bu 60 ile rahat dönüyor. Kendine güvenen 70 le bile dönebilir aynı yerleri.

    Tüketimi de gayet güzel, açık 30+ ort yapılan yollarda bazen 4 leri görüyorum ekranda ve kesinlikle dikkat etmeden. Sürekli trafikli ve gazı sakınmadan kullanınca ort 8 ile bitiyor gibi. Tdi Dsg Superb ile 7.5 yakıyordum bence gayet kabul edilebilir.

    Aracı gören eş dost aynı paraya olsa da bizde alsak diyor sürekli, her an elimden çıkabilir öyle bir araba oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.