Şimdi Ara

2014-i30-TORK-KONV. vs 2016-accent-blue-DCT vs 2017 Dacia Stepway EDC

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
1
Favori
515
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2012 model i20 manuel aracım var .150k elden çıkarırsam 50 nakit + 50-60k kredi kullanarak otomatik araç dşünüyorum.

    Kriterlerim şunlar:

    1-B yada C HB yada B sedan(Fazla uzun olmayacak.Şehiriçi park pratik olsun)

    2-Şehiriçi yakıt 7.5lt/100km geçmeyecek.

    3-Kısa vadede otomatik sorun çıkarmayacak.(Bunun için Tork Konv/CVT öneriyorlar. EDC/DCT gibi şanzımanlar sorun çıkarma vadesi kısa mı mesela?)

    4-250-270K arasında bütçe


    Siz olsaydınız bunlardan birini mi tercih ederdiniz? Yoksa bu bütçelere başka alternatifiniz var mı?

    *2013-2014 Tork Konvertör i30

    *2016-2018 DCT Accent Blue

    *2017-2020 EDC Dacia Sandero Stepway


    Cevap yazanlara şimdiden teşekkür ederim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DH Anonim -- 17 Nisan 2022; 1:9:26 >



  • DCT/EDC çift kavramadır ,tam otomatiğe göre baya sorunludur denilebilir. Hiç olmazsa kavraması filan değişmesi gerekir. İ30 4 ileri mi? 4 ileriyse çift kavrama bakın derim ben.

  • İ30 > accent blue sıralamam böyle olurdu. I30 da ki şanzıman diğerlerinden daha sorunsuz olur
    Performans ve tüketim olarak Blue daha avantajlı olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Deníz kullanıcısına yanıt

    6 ileri


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • adu81 A kullanıcısına yanıt
    O zaman i30 bakın derim ben. İ20 lerde kullandığı 4 ileri var diye düşünmüştüm de 4 ileri değilse sıkıntı olmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • i30 dizel otomatik çok mantıklı bu araçlar arasında ama 7.5 litre ile gezemezsiniz, kore grubu dizeller az yakmıyor biraz müsrifler.

    Ceed dct kullanıyorum, i30 ile hemen hemen aynı araç ben şehir içinde 7 - 7.5 yakıyorum ortalama hızım 25-30 arasındayken.

    i30 muhtemelen şehir içi 10 litre yakar(2015 makyaj öncesi tork konventörlü Ceed'ler bu civarda yakıyor)


    Lpg'li auris bulunabilir, 132'lik cvt olanlardan 2012 civarında, daha ekonomik olur.

    Elantra benzinli olabilir tork konventörlü ama biraz büyük olabilir, bence blue'ya tercih edilir.


    Bende bu aralar 2017-18 Elantra bakıyorum, hem çocuk geliyor daha büyük bir bagaj lazım hemde parça fiyatları yükseldikçe dct tedirgin ediyor beni.

    Tavsiyem varsın 2 litre fazla yaksın tork konventörlü bir araç bakın.

  • Auris ve İ30 tiplerini de kaliteleri de beni tatmin eder. Bunlar için için 2012 lere dönmek mi yoksa 285 bin TL ye CLIO 2018 1.5 dCi SportTourer EDC dizel almak mı mantıklı sizce?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adu81 -- 17 Nisan 2022; 1:7:39 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • adu81 A kullanıcısına yanıt

    Clio sport tourer çok kullanışlı bir araba kardeşimde var ama edc konusu işin içine girince temkinli davranmak lazım, manueli çok mantıklı bir araba.


    Benim şahsen alacağım aracın piyasası çok umrumda olmuyor, sizin durumunuz ne ona göre tercih yapmak gerek.

    Aldığım arabayı 6 ay 1 sene sonra satarım hemen satılsın derseniz gidip manuel corolla alın bence.

    Ama önemli değil ben düzgün bir arabaya bineyim sıkıntı çıkarmasın derseniz accent blue, sandero gibi araçların ilanları açıp incelemem bile.

    i30 yerinede gidip 2012-15 arası Ceed alırım.

    Auris konusuna gelecek olursak lpg ile daha düşük yakıt, sorunsuzluk, 132 lik motoruyla dizellere kafa tutabilir tek sıkıntısı yalıtım sanırım.


    270-280 bütçeyle Ceed-i30-Auris alınabilecek dertsiz arabalar, Auris'in kasası eski kalır o son tercih olarak değerlendirilebilir, Ceed ve i30 2012-17 arası aynı kasa çünkü.

  • Sorunsuzluk istiyorsanız tork konvektörlü olan derim.

  • Neredeyse aynı beklentilerle araç aramaktayım bende. Fiyat olarak da aynı fiyatlarda. Konu açmak gibi niyetim vardı ama sizin konunuz ile aynı olacağından buradan takip edeceğim bende. Ben en son Clio 4 1.2 turbo yada 1.5 motor araçlara yoğunlaşmıştım.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tamamen kasadan dolayı i30 tercih ederdim. Lakin İ30’ daki şanzımanın kendisi sorun. Benzinli gibi yakıyor.

    Bizim milletin aklı sıfır araç alırken dizel olsun 1-2 litre az yaksın diye 50-100 bin ödemeye peşinen razı.
    Şanzıman bozulacak 3-5 bin sanayide para bayılacak diye 2-3 litre fazla yakıt yakması problem değil ama.

    Vel hasıl çok değişik bir milletiz. Hesap kitap işi bize göre değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun dönem I30 kullanım raporumu aşağıda okuyabilirsiniz.


    https://forum.donanimhaber.com/uzun-donem-hyundai-i30-crdi-tam-otomatik-kullanim-raporu--141237440

  • i30 çok yakması şanzımandan değil aracın boşken 1400 küsür kilo olması. Bu ağırlık D sınıfı araç ağırlığı. i30 alacaksanız aracın çok alçak olduğunu göz önünde bulundurun. Aracı 3-4 kişi binip birde bagaja bir şeyler atarsanız şu hız kesici tümseklerden geçmeniz imkansız gibi ben altını çok vurmuştum. Robotik şanzımanlarda kilometre arttıkça riskte katlanarak artar ve eninde sonunda revize edilmesi gereken parçalarla doludur. En kral robotik şanzıman 100 binde revize olmak zorunda kalır ki ciddi paralar tutuyor bu işlem.

  • i30 güzel ama 1.6 benzinli motorları subap ertimede baya maharetli diye biliyorum. GDI motor diye geçiyor. Diğer 2 araçtan çok daha kaliteli bir seçenek. subap ertimesi sorun değilse tercih edilir.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.