Şimdi Ara

2. El Otomobil alırken Testte Motor Yüzdesi Kaç Olmalı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
1
Favori
156.882
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • En aşağı kaç olmalı ki alınabilsin.



  • 100 bin km de % 85 civarı,
    200 bin km de % 70 civarı,
    300 bin km de % 50-55 civarı olması muhtemeldir.
    150 bin km olup ta %67 çıkan bir motora sahip aracı almam mesela......

    tabi ekspertizcilerin garip bir hilesi var, çoğu program, motorun tüm verilerini inceleyip bir değer veriyor ,motor gücü/fabrika verisi motor gücüne bölüm yapıp çıkan sonucun değerlerini vermiyor. Ancak bazılarına bakıyorum 100 beygirlik araç 95 hp çıkmışsa motor %95 diyor. Ortada iki farklı yüzde var, benim bahsettiğim ilk ve daha sağlıklı olan yöntem. ikinci yöntemde ise 200 bin km deki bir araç bile 100 beygirden ancak 88 beygire filan düşer. ancak bana göre motor % 88 demek değildir bu... % 70 lerdedir.
    Eğer aracın motorunda bi sağlıksız durum yoksa, buji yağ filtre ve bobin değişimiyle fabrika değerine çok yakın sonuçlar alınır. O yüzden bu yüzde olayı bakımdan önce ve sonra çok farkeder. Su yakma vs yoksa da bakım ile %95 civarı alınabilir en az. Fifth gearda bununla ilgili bölüm vardı buyrun ingilizceniz varsa.



    youtube
    Can You Restore Lost Power To An Old Engine? #TBT - Fifth Gear
    https://youtu.be/efIJHf7h5kI




    Yok ise yapılan işlemler ve kazanılan beygir gücü sırayla

    1995 vw corade vr6, 1995te 190 hp olarak üretilmiş araç, 177 beygir veriyor dynoda hiç işlem yapılmadan.



    -Enjektör ve depo temizleyici koyuluyor, 177den 183 e çıkıyor dynoda çıkan sonuç. (Kurumlar temizleniyor)



    -Hava filtresi, yağ, yağ filtresi değiştiriliyor. 183ten 185e çıkıyor.



    -Bujiler ve kabloları değiştiriliyor. 188.7 çıkıyor final sonuç. Fabrika verisinden 1.3 beygir daha az.



    Sonuç olarak bu motor yüzdesinden çok motor sağlığına takılın derim. Bakımla çözülecek birşey verilen beygir.
    Bu motor testi tamamen yalan .

    2 ay önce aracımı satın almak için 1000km uzaktan geldiler . İnternette bir eksper bulmuşlar test için gittik . 136 hp araç 95 çıktı . Ben itiraz falan ettim arada 40hp güç kaybı var insan hisseder ama kesinlikle öyle bir olay yok . Alıcılara dedim gelin başka ekspere gidelim orada ücreti ben vericem dedim . Bu sefer de 140 hp çıktı :) Elimizdeki testle önceki ölçen yere gittik 95 ölçtüğü araç 121 hp çıktı .

    Şimdi ben başka ekspere götürmesem veya alıcı ilk testte aracı almaktan vazgeçse hem alıcı mağdur gem ben mağdur olucam . Bu motor testi olayına kesinlikle güvenmiyorum
  • 100 bin km de % 85 civarı,
    200 bin km de % 70 civarı,
    300 bin km de % 50-55 civarı olması muhtemeldir.
    150 bin km olup ta %67 çıkan bir motora sahip aracı almam mesela......

    tabi ekspertizcilerin garip bir hilesi var, çoğu program, motorun tüm verilerini inceleyip bir değer veriyor ,motor gücü/fabrika verisi motor gücüne bölüm yapıp çıkan sonucun değerlerini vermiyor. Ancak bazılarına bakıyorum 100 beygirlik araç 95 hp çıkmışsa motor %95 diyor. Ortada iki farklı yüzde var, benim bahsettiğim ilk ve daha sağlıklı olan yöntem. ikinci yöntemde ise 200 bin km deki bir araç bile 100 beygirden ancak 88 beygire filan düşer. ancak bana göre motor % 88 demek değildir bu... % 70 lerdedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anyhill -- 13 Aralık 2016; 8:5:56 >
  • %85in altında oldumu aracı alasım kaçıyor açıkçası bu arada yancı expertize arkadaşlarına götürüp yalandan motoru yüksek gösteren kişiliksiz vatandaşlarda mevcut bilhassa galericiler.
  • Ben o otoexperlere hiç guvenmiyorum açıkçası. 100 bindemi araç %90 diyorlar o zaman o arabanın 1milyon km gitmesi lazım ama ben hiç o km giden araba gormedim. Bence 100bindeki aracın motoru %70 75 olmalıdır ki zaten 150 bin ustu araçlar genelde genelde motor yeni yapiliyor.
  • benim expertiz raporumda motor yüzdesi yok sadece normal yazıyor yeşil bir yazıyla birde dynomosstan yaptırdık valla hayret birşey
  • hiç uğraşma,ekmeğe peynire süte hile katan insanlardan ikinci el araba alınmaz.en ucuz sıfır arabayı al geç
  • başka çaremiz yok,expertiz veya kendi çekiş algılamamızla anlamalyız.
  • Ne yuzdesi yahu. Isini duzgun yapıp duzgun veri veren yerler cok az. Yalandan arabayi vuvuvu yapip zorluyorlar. %100un ustunde cikiyor kimisi. Ee nasil oluyor bu? Bu isin standardi yok. Herkes kafasina gore biseyler yapıyor. Buna inanmadığım icin expere bile sokmadim. Saglam bir kaportaciya ve motorcuya goster tamamdir
  • Pi kullanıcısına yanıt
    Aynen bence de en mantıklısı bu. Dengesiz değerler çıkıyor o sonuçlarda
  • 4x4 subaruyu test edemeyen yerler var
  • Bence arabanin 0-100 videousunu izle. Birde deneme sürüşü yap, gazla. İçind sinerse alırsın.
  • Eğer aracın motorunda bi sağlıksız durum yoksa, buji yağ filtre ve bobin değişimiyle fabrika değerine çok yakın sonuçlar alınır. O yüzden bu yüzde olayı bakımdan önce ve sonra çok farkeder. Su yakma vs yoksa da bakım ile %95 civarı alınabilir en az. Fifth gearda bununla ilgili bölüm vardı buyrun ingilizceniz varsa.



    youtube
    Can You Restore Lost Power To An Old Engine? #TBT - Fifth Gear
    https://youtu.be/efIJHf7h5kI




    Yok ise yapılan işlemler ve kazanılan beygir gücü sırayla

    1995 vw corade vr6, 1995te 190 hp olarak üretilmiş araç, 177 beygir veriyor dynoda hiç işlem yapılmadan.



    -Enjektör ve depo temizleyici koyuluyor, 177den 183 e çıkıyor dynoda çıkan sonuç. (Kurumlar temizleniyor)



    -Hava filtresi, yağ, yağ filtresi değiştiriliyor. 183ten 185e çıkıyor.



    -Bujiler ve kabloları değiştiriliyor. 188.7 çıkıyor final sonuç. Fabrika verisinden 1.3 beygir daha az.



    Sonuç olarak bu motor yüzdesinden çok motor sağlığına takılın derim. Bakımla çözülecek birşey verilen beygir.




  • Bu motor testi tamamen yalan .

    2 ay önce aracımı satın almak için 1000km uzaktan geldiler . İnternette bir eksper bulmuşlar test için gittik . 136 hp araç 95 çıktı . Ben itiraz falan ettim arada 40hp güç kaybı var insan hisseder ama kesinlikle öyle bir olay yok . Alıcılara dedim gelin başka ekspere gidelim orada ücreti ben vericem dedim . Bu sefer de 140 hp çıktı :) Elimizdeki testle önceki ölçen yere gittik 95 ölçtüğü araç 121 hp çıktı .

    Şimdi ben başka ekspere götürmesem veya alıcı ilk testte aracı almaktan vazgeçse hem alıcı mağdur gem ben mağdur olucam . Bu motor testi olayına kesinlikle güvenmiyorum
  • Bence araçta karar kılındıysa dyno yerine komprasor testı yaptırmak en makulu
  • dün aracımı sattım 2007 model Mitsubishi lancer 1.6 156 binde. Alacak şahıs ekspere götürdü. Verim %104 çıktı. bende çok şaşırdım.
  • %80 motor nedir yahu. Geçsinler o işleri...
  • İnanmayın şu sahtekarlara. O aletlerin alayı palavra. Götürürsün kelli felli bir ustaya o sana söyler yüzdesini. Ağzımı açacağım şimdi de zor tutuyorum kendimi
  • 3 yaşındaki 40 bindeki 95 beygirlik aracım 99 beygir çıktı. 4 yaşındaki 50 bindeki 90 beygirlik aracımda 96 beygir çıkmıştı. bana aracı güzel açmışsınız ve sonra güzel kullanmışsınız dediler.
  • TroubleTrouble kullanıcısına yanıt
    gözümde bir opel astra canlandı

    136hp demek, siyah mıydı?
  • zero-man kullanıcısına yanıt
    Beyaz filo çıkması
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.