Şimdi Ara

18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
950
Cevap
82
Favori
123.348
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
24 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu hafta başıma gelen kredi kartı dolandırıcılığı: Önce 3D şifresini almaya çalışıp sonra şifresiz işlemle dolandırılıp cuma günü de iadenin gerçekleşmesi olayımın detayları:

    18 Ocak pazartesi günü telefonuma Yapı Kredi Bankasından "3D secure şifresi" geldi. Bu ne demeye kalmadan 0542 465 40 56 no'lu telefondan arandım ve birisi "Bağkur işlemi yaparken yanlışlıkla şifreyi benim telefonuma gönderdiğini " söyleyip şifreyi istedi ve elbette tepki gösterip kapattım.
    Mesajda gelen şifre EPRO VOUCHER RESELLER LİM firmasından yapılan 1.052 TL tutarındaki işlem ile ilgiliydi. (İngiltere'de imiş)

    30 saniye geçmeden, YKB'dan "Yapmış olduğunuz 2.362 TL. Tutarındaki alışverişinize 3 taksit..." mesajını görünce hemen YKB MH'ni arayıp kartı iptal ettirdim ve YKB MH ile aramda 4 gün sürecek bir sinir savaşı başladı:

     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç


    Şubeye gidip "Harcama itirazı" dilekçesi vermemi söyledi ama bana işlemin nerden yapıldığını bir türlü söylemedi, güya ben "telefonla bilgi verilmesin" diye kısıtlama koymuşum.
    Ben bu güne kadar kendilerini sadece iki defa KK ücretini iptal etmeleri talebim dışında hiç aramadım, internet bankacığı şubelerine de hiç girmedim, giriş şifrem bile yoktu.

    Neyse hemen en yakın şubeye gidip dilekçemi yazdım. Şubedeki MH temsilcisi çok yardımcı oldu, dilekçemi hemen genel müdürlüklülerine faksladı sonra yapılan işlemin ekstresini verdi. İnternet şifresi almamı da sağladı.

    Evet, kartımı kapattırıp itiraz dilekçesini de verdikten sonra 30-60 vs. Gün bankadan cevap gelmesini beklemekten başka yapacak bir şey görünmüyor idi. Tabi bu süre içinde kartın ödeme günü de gelmiş olacaktı.

    Eve döndükten sonra netten "Kredi kartı dolandırıcılığı"olaylarını incelemeye başladım.
    Google'da ilk sırada çıkanwww.osmanduman.com isimli sitede Gümüşhane Üniversitesi Torul MYO da Öğretim Görevlisi olan arkadaşımızın parafly kartından 5 dakikada 30 işlemle 4.000 TL. Üzeri parasının gittiğini ve bankasının kendisine hiç yardımcı olmaması üzerine tamamen kendi çabasıyla paralarını nasıl geri kurtardığını örnekleriyle anlatmasını dikkatle okudum ve ben de uygulamaya karar verdim.
    (Not: site çok hit alınca limit aşımına uğramış, şu an ulaşılamıyor.)

    Öncelikle ekstremde görünen ve isminden dolayı yurtdışı sitesi zannettiğim iyzico firmasını araştırınca adıyla adresiyle, vergi numarasıyla, referansları ile İstanbul'da bulunan büyük ve ciddi bir Sanal Pos kuruluşu olduğunu görünce olayımı detaylıca anlatan ve mağduriyetimin giderilmesini rica eden bir mesajı gece 23 dolaylarında gönderdim.

    Ertesi sabah saat 10:00'da gelen cevabi maili çekinerek açtığımda ise "kendilerinin sanal pos firması olduklarından dolayı ekstrede isimlerinin göründüğünü, işlemin müşterileri olan xxxxx.com isimli bir firma üzerinden yapıldığını, talebimin Fraud ekipleri tarafından süratle incelenerek ödemenin geri çekilerek tarafıma iade edildiği" ni okuyunca çok sevindim elbette.

    Salı sabahı olan bu gelişmeyi YKB MH'lerine aktardığımda sinir harbimiz tekrar başladı: "Efenim bizde görünmüyor siz o firmayı tekrar arayıp sorun" deyince tepem attı: "Sizin sahtecilik ekibinizin yapması gereken işi ben yapıyorum, bakın size pası verdim ekibiniz bunu değerlendirsin"
    "Efenim 30-60 gün bekleyeceksiniz." Hele başka bir tanesi "30-180 gün bekleyeceksiniz" deyince kötü konuşmamakla beraber ses tonumun kontrolünü kaybettim.

    Sonunda iade edilen meblağ çarşamba günü bekleyen provizyonlara düştü ve perşembe gece yarısından sonra karta iade oldu.

     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç



    SONUÇ:

    1- Talebimi alır almaz süratle mağduriyetimi gideren, salı sabahı ilk iş alışveriş yapılan firmayı arayıp haber verip onların da kargo'yu şubeden geri çekmelerini sağlayan, talebimi incelemek için yetkili atayan , yani olaya profeyonel kurum ciddiyetiyle yaklaşan iyzico.com sanal pos firmasına çok teşekkür ediyorum.

    2- "Beyfendi 30-60-90-180 gün bekleyeceksiniz" diyerek 4 gün boyunca vıdı vıdı etmekten başka hiç bir işe yaramayan, hiçbir şekilde yardımcı olmayan YKB MH'ni ve sahtecilik araştırma (Ya da ünvanları her ne ise) ekibini kınıyorum.

    Kartımdan 3D secure şifresi olmadan çekilen meblağ 1,5 gün provizyonda beklerken yazılı sözlü tüm itirazlarıma rağmen paranın 19 Ocak gecesi 00:00 itibariyle kesin ödenmesini sağlayan bu bankayı bir daha kınıyorum.

    Ayrıca salı sabahı arayıp "İptal ettirdiğiniz diğer kartı tekrar gönderelim mi" diye soran, "Şu an biraz gerginim, sonra tekrar arayın" dediğimde bana "Siz bilirsiniz, tekrar müracaat etmeniz gerekebilir" diye aklı sıra korkutmaya çalışan elemanı da ayrıca kınıyorum. Yahu bu söylediğin kart için zaten ben müracaat etmemiştim ki, siz arayıp teklif ettiniz ve hatta o anda bana kafama göre bir limit belirlettirip siz gönderdiniz ki zaten o kartı da hiç kullanmamıştım.
    Kartlarınızı da bundan sonra siz kullanın artık.

    3- Olayım çözüldükten sonra YKB'na intenet siteleri üzerinden şikayet mesajı göndermeye çalıştığımda bilin bakalım ne oldu: Elbette gönderemedim:

     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç


    4- Anlamadığım husus: Emniyet siber suçlar bürosuna şikayet için gittiğimde ilgili görevliye "Kredi kartı bilgilerimizin, mesela benim güvenlik konusunda nerdeyse paranoyak derecede dikkatli olmama ve bu kredi kartımı büyük marketler, büyük internet alışveriş siteleri ve kurum sitelerinden fatura ödemeleri için kullandığım halde kart bilgilerimin 3.şahıslara nasıl geçmiş olabileceğini sorduğumda, polemik olmasın diye burada ismini vermek istemediğim bir kurumun "bile" veri tabanından hack yoluyla çalındığını söyledi.
    Ancak sonradan düşününce, ben otomatik fatura ödemesi için o kuruma KK'mı kaydetmediğim halde nasıl oluyor, bunlar anlık ödememizde bile bilgilerimizi kayıt mı ediyor anlamadım.

    5- Başından geçenleri ve çözüm çabalarını anlatarak bana yol gösteren Osman Hoca'ya da teşekkür ederim. Yanlız o kadar çok tıklanmış ki şimdi baktığımda Bandwitdh limit aşımından sitesi askıya alınmış. Evet, bu noktada hızımı alamayıp godady hosting firmasını da kınıyorum.

     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç


    Yazım biraz uzun oldu ama bu tür dolandırıcığın son derece arttığını ve benim de olayı başka bir yazıdan faydalanarak çözdüğümü düşünerek başka mağdurlara faydası olabilir diye düşündüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabit Fikir -- 27 Ekim 2016; 3:47:23 >







  • benim ön inceleme duruşması yapıldı ve ön inceleme duruşması olmadan aralık ayının sonunda banka aradı ve müsteri memnuniyeti kapsamında para iadesi yapacaz dıye bende önce kesinleşmiş thh kararına dava actınız onu kapatıp vermiş oldugum icra kanalı ile ödeme yapın dedim ve o gün bu gündür bekliyorum mayısta duruşmam var herşey lehime ön incelemeye dahi avukatları gelmemek için mazeret bildirmiş, Benim haklı olduğum kesin başka bir bankayı aradım cihaz eşleşme yapmadan qr kod ile para cekilemediğini ögrendim. bankanın acıgıda bu şekilde
    Dolandırıcılıkların büyük bir kısmı mobil fatura ödemeleri üstünden dönüyor. Operatörler ısrarla 3D Secure sistemine geçmiyorlar ödeme ekranında. Faturaları ödensin de, isterlerse çalıntı kartla ödensin umurlarında değil. Ne devlet, ne emniyet, ne yönetmelik koyucular kimse bir şey yapmıyor. Söylemekten dilimde tüy bitti. Operatörler fatura tahsilatında 3D Secure'a geçsin, kart sahteciliği olaylarının yüzde 70'i biter.
  • Malesef çok fazla dolandırıcı var hocam piyasada. Daha bugün başıma bir olay geldi anlatayım.
    Facebook'tan bir yakınım mesaj yazdı naber nasılsın diye, iyidir hoştur muhabbetleri bitince ''Carfursada Hediye Çeki Dağıtılıyor Bende Seni Düşündüm Cep Telefonun Faturalımı'' aynen bunu yazdı direk yapıştırdım buraya. Evet diye cevap verdim, ardından telefon numaramı istedi. Ondan sonra direk uyandım ben olaya ve yakınıma haber verdim ki hesabı çalınmış.
    Bu adam benim telefon numaramla ne yapabilir?
    1- Ya benim de facebook hesabımı çalmak için bana kurtarma mesajı göndertecek ve benden onu isteyecek hesabımı çalmak için.
    2- Ya benim kredi kartı bilgim elinde, 3Dli bir işlem yapacak bana gelen şifreyi isteyecek.
    3- Ya telefon numaram ile online mobil ödeme yapacak. (Faturalı mı diye sordu)
    Olayın bir gün öncesinde ise hesabımı birisi çalmaya çalışıyordu, kurtarma mailleri gönderiyordu mail adresime, birşeyler çabalıyordu. Yani herifin dolandırıcı olduğu apaçık ortadaydı. Bilmiyorum ben mi paranoya yapıyorum anlamadım ama birisi peşimde sanırım.

    Geçmiş olsun, siz yine uyanık ve seri davranarak mağduriyetinizi gidermişsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Khalasar -- 23 Ocak 2016; 23:54:52 >




  • Khalasar kullanıcısına yanıt
    Hayır, kesinlikle paranoya yapmıyorsunuz.

    2. şıktaki ihtimalinize, yani "Ya benim kredi kartımın bilgileri ellerinde ise" diye düşündüğünüz saniye derhal kredi kartınızı iptal ettiriniz:

    Çünkü o bilgi ellerinde olduğu an nette 3D secure şifresi istemeyen çok site var yerli/yabancı.

    İyi dileğiniz için teşekkür ederim.
  • imhiret kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim.

    Ancak, daha pazartesi gecesi baktığım ve anlatısının altında 30 civarında yorum görünen bir sitenin 4-5 gün sonra ayın ortasında limit aşımına uğraması şüphe çekici:

    - "Her şey sınırsız" diye satış yapan yerli/yabancı tüm hosting satış dolandırıcı firmalarının numarası olabilir,
    - Osman hocanın anlatısından rahatsız olan ilgililerin Godady firmasına müdahalesi olabilir.
  • Geçmiş olsun. Bu durumda açıkçası ben de çok korkuyorum. Mümkün olduğunca sanal kart kullanıyorum ama yine de paranoyak derecede korkuyorum. ATM'lerde kartımı kullanırken "acaba kartım kopyalandı mı" diye düşünmekten kendimi alamıyorum.
  • Babamın başına böyle bir olay gelmişti, ben de yanındaydım. Önce telefona şifre geldi, ben de boşver önemli değil falan dedim ama daha sonra ekstreye bakınca 3d olmadan çekim yapıldığı görüldü. Türkiye Finans ve Hepsiburada ve lydiana gibi bir site arasında iş çözüldü. Dediğiniz gibi harcama itiraz dilekçesi yine verildi ama bundan başka arayıp ne oldu diye sormaktan başka bir çabamız olmadı. Yalnız garip olan şey şu, alınan ürün nereye gidecekti, bu adam bize yaptığını kesin başkalarına da yapacaktı. Babam o sırada hastanede yattığı için uğraşma imkanımız olmadı. Bu noktada sanırım bizden başka da, emniyet falan araya girip suçluyu yakalama durumunda değil,o kötü
  • Çok üzücü bir durum geçmiş olsun. İşi iyi çözmüşsünüz tebrik etmekte lazım.

    2006 yılından beri o kadar ürün aldım ki sayısını desem bir çoğunuz hadi ya dersiniz. Tecrübeyle sabit konuşuyorum çok büyük 1-2 firma beni kredi kartımdan banlayabiliyor. Bu nasıl olabiliyor gerisini siz düşünün.

    Yeni hesapta Aynı ad,soyad'a tanımlı kredi kartına sıkıntı yok, fakat banladıkları kredi kredi kartımı ne yaparsam yapayım kullanamıyorum. Beni sistem kredi kartımdan tanıyabiliyorsa ortada güvenli alışveriş ortamı yok demektir.
  • geçmiş olsun arkadaşım paranı kurtarabilmişsin çok şükür

    ülke artık saçmasapan bir hale geldi 7den 70e hemen her kesimden dolandırıcı hırsız türedi türüyor birgün bizimde başımıza gelmez umarım.
  • geçmiş olsun ders olsun bizede
  • Geçmiş olsun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam büyük ihtimal kredi kartı bilgilerinizi çalmışlar şifrenizi değiştirin yada telefon onayı olmadan işlem yapmayın
  • wolkien kullanıcısına yanıt
    Siz de benim soruna benzer bir şeklide çözmüşsünüz neyse ki.

    - Kartımdan alışveriş yapıldığı yeri öğrenince ben de netten firmayı araştırıp ulaştım ve alışverişin iptal edilip kargodan geri çekildiğini söylediklerinde daha ötesini sormadım. Çünkü daha fazla bilginin ancak Savcılık kanalıyla cevaplanabileceği hakkında bilgilendirilmiştim.
  • Sanal Kart kullanın 1000 sefer söyledik, siz de söyleyin herkese... HB bile olsa sanal kart kullanın !

    hatta asıl kartlarınızı internet ve mail order alışverişlerine kapatın !

    markette zartta zurtta zaten şifre isteniyor.

    Geçmiş olsun.
  • day_dreamer kullanıcısına yanıt
    Korkmakta haklısınız. Alakası olmamakla beraber evimdeki kablosuz bağlantıyı bile kapattım olaydan sonra
  • soyken kullanıcısına yanıt
    İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
  • grimser G kullanıcısına yanıt
    İyi dilekleriniz için teşekkür ederim
  • Mr.Mezarci kullanıcısına yanıt
    İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
  • Erıs kullanıcısına yanıt
    İyi dilekleriniz için teşekkür ederim
  • Lasvegaswings kullanıcısına yanıt
    Öncelikle toplu teşekkürü bilemedim ve size de teşekkür ederim
  • Geçmiş olsun. Bankaların bu chargeback prosedürünü hızlandırması lazım. 3D secure olmadan alışverişe nasıl provizyon veriyorlar onu da anlamadım.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.