Şimdi Ara

10 yaşında B segment yerine 25 yaşında D segment araç ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
1.580
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen yıl
  • Cevaplayan Üyeler 34
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 saat
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • LaViTz (2 mesaj) entigin (1 mesaj) MaDMaxiBo (1 mesaj) synthesizer (1 mesaj) kator (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (14 mesaj) Mobil (13 mesaj) Mini (3 mesaj) (1 mesaj) (4 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Merhaba , bir tanıdığım 100 bin küsür liraya 2007 yaris almış. Aşşırı pahalı geldi fiyat gözüme ,ben de hep en ucuza ne alınır , 40-50 bin liralara palio ,albea , symbol alnıır mı filan düşünür dururum. Bugün aklıma eski (1990-2000 arası ) d segment araçlar geldi , biraz bakınayım dedim. 35-60 bin tl civarındaki ürünlere baktımÇoğu eski , aşınmış , kötü bakılmış. Satın alanı hiç sevindirmeyecek araçlar , 1-2 tane albenili görünen araç gördüm. Araçlar genelde 1,8-2,5 litre arası motorlara sahipler.


    Sizce nasıl araçlar ? Alınır , ufak tefek tamir bakım yapılır mı ?


    Favori modeliniz , donanımınız var mı ? Birçok model var


    Aralarında bariz olarak az yakan , modern benzinlilere yakın yakan var mıdır ? (7-8 litre)



    Birkaç model biliyorum bilmediğim varsa ekler misiniz ?


    626 , vectra , omega , prelude (sanırım) , carisma , safrane , 406 , 607(daha üst segment sanırım) aklıma gelenler bunlar ,





    *premiumları saymıyorum.




    * Bilinmeyen cevher arıyorum , tabi varsa :(




    |
    |




  • Ulan milletin hurdaya ayırıp jilet yaptığı arabalara Türkiye'de servet ödüyoruz hâlâ bu durumu kabullenip normallestirip savunanlar var ekonomi yerlerde açlık sefalet kol geziyor her yeri mülteciler basmış ama olurmu canım bunları söylemek kimsenin işine gelmiyor Anadolu'nun birçok ilçesi hindistandan farksiz her tarafta 3 tekerli değişik motorsikletler var köylü gençler arasında Tofaş statü göstergesi olmuş yahu şaka gibi , ama bunları hak ettik bu empati yoksunu olan bencil toplumların hazin sonu
    Birçok aracın kullanım kılavuzunda kullanım ömrünün 10 yıl olduğu yazar. Avrupada ve gelişmiş ülkelerde 10 yılı dolan araçlara hurda gözüyle bakılırken 20-30 yıllık araçlarda bile alıp binmeye değer birşeyler bulmaya çalışıyoruz, Allah sonumuzu hayır etsin.

    40 yıllık araba da yürür yürümesine ancak güvenlik konusunda sürekli risk taşır. Ayrıca belirttiğiniz araçların bir yerini yaptırsanız diğer yerinden sorun çıkması ve canınızı sıkması çok yüksek ihtimal. Çok uygun fiyata bulursanız motor ve önemli diğer parçaları iyice kontrol ettirip alınabilir yine de. Ama her türlü yeni model ve yıpranmamış araçlara bakmanızı tavsiye ederim, işinizi görecekse varsın A sınıfı olsun ama yeni olsun.
  • balina kasa 626 diye bilinen araç epey konforlu ve muadillerine göre az sorunlu bir model. yedek parça durumu nedir bilemiyorum ama eğer onda da sorun yoksa bence tercih edilesi bir araç.

  • Birçok aracın kullanım kılavuzunda kullanım ömrünün 10 yıl olduğu yazar. Avrupada ve gelişmiş ülkelerde 10 yılı dolan araçlara hurda gözüyle bakılırken 20-30 yıllık araçlarda bile alıp binmeye değer birşeyler bulmaya çalışıyoruz, Allah sonumuzu hayır etsin.

    40 yıllık araba da yürür yürümesine ancak güvenlik konusunda sürekli risk taşır. Ayrıca belirttiğiniz araçların bir yerini yaptırsanız diğer yerinden sorun çıkması ve canınızı sıkması çok yüksek ihtimal. Çok uygun fiyata bulursanız motor ve önemli diğer parçaları iyice kontrol ettirip alınabilir yine de. Ama her türlü yeni model ve yıpranmamış araçlara bakmanızı tavsiye ederim, işinizi görecekse varsın A sınıfı olsun ama yeni olsun.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Çok tartışıldı çok konuşuldu ama net bir cevabı yok. Kişinin hayatına, ekonomik durumuna, aile durumuna kısaca çok parametresi var.


    Bu ülkede hiçbir araç parasını hak etmiyor. Benim de hep E39 E60 kasa BMW düşüncem var ama öyle arabalar var ki koltuktaki popo izinden adamın % kaç hangi ırktan olduğu bulursun ve bu araç 24 yaşında. Bu araca 120-130 bin istiyorlar. Hadi lan deyip kapatıyorum.


    Bu ülkede her şeyin zor olması gibi araç alıp satmak da çok zor. Derin okyanus yani çok dibe dalarsanız boğulursunuz aman diyeyim.

  • W124 eski mercedesler şu sıralar çok revaçta. Onların ne sorunları oluyor bilmiyorum. Ama galiba en büyük sorunları çok yakıyor olmaları. Bir araştır derim. Yerinde olsam madem eski Alacagim en kral markanın eskisini alayım derim :-)))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evveliyatini bilmediğin eskiyi 5e alırsın 20 ye yürütürsün

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2007 Yaris’e 100 bin verenin aklına şaşarım.
    25 yaşında araba da mecbur değilsen alınmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10 yıldan eski bir araba alıp ufak tefek masrafla yürütmek mümkün değil.zaten araç ekonomik ömrünü 10 yılda tamamlamış.artık masrafları artarak devam edecek hale gelmiş.o yaşta bir aracı yürütmek için vaktinin yarısı sanayide geçmeli.

  • 35 yaşında E segment al bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 25-30 yaşında D-E segmenti alınacak aracın parçaları kolayca bulunabiliyormu, yan sanayisi varmı fiyatları nasıl ? Arabayı çok uyguna alsan toplamak için çok para dökeceksin, temiz bakımlısı olsa bizim ülkede yenisi kadar para isterler zaten. Bu iş keyif işi olur ve cebindeki son parayla asla olmaz...

  • Dile kolay, tami tamina 25 yil

    Su an sifir bir arac aldiginizi, 25 yil kullandiginizi dusunun. 25 yil sonra vucudunuzun ve aracinizin ne halde olacagini hayal edin. Ona gore karar verirsiniz

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 2001 vectra kullanıcısı olarak yazıyorum, temizini bulursan kesinlikle 20-25 yaşında D sınıfı al.

    yaklaşık 15 civarı arabam oldu bazılarını sıfır km aldım bazılarını 3-4 yaşında, hali hazırda 2020 model bir aracım da var sabahları vectra ile çıkıyorum evden. unutmamak lazım alacağın araç ve üstündeki ekipmanlar 20-25 yaşında olacak her an arıza yapabilir çok kronik bir problem olmadığı sürece hallolabilecek sorunları kafaya takmamak lazım.


    vectraya yaklaşık 3 yıldır sahibim, yağ bakımları dahil yıllık 5-6 bin lira harcarım, beni bu güne kadar hiç üzmedi.


    ama unutmamak lazım feleğin çemberinden geçmiş bakımsız araba insanı bıktırır kesinlikle bulaşmamak lazım.

  • Yaris otomatik olduğu için pahalı. Manüel olsa 70 80 bandına alabilirsin
    25 yaşında d segmentine uçmaya gerek yok. 2004 05 model avensisler var. B5.5 passalar var onlara bakardım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ulan milletin hurdaya ayırıp jilet yaptığı arabalara Türkiye'de servet ödüyoruz hâlâ bu durumu kabullenip normallestirip savunanlar var ekonomi yerlerde açlık sefalet kol geziyor her yeri mülteciler basmış ama olurmu canım bunları söylemek kimsenin işine gelmiyor Anadolu'nun birçok ilçesi hindistandan farksiz her tarafta 3 tekerli değişik motorsikletler var köylü gençler arasında Tofaş statü göstergesi olmuş yahu şaka gibi , ama bunları hak ettik bu empati yoksunu olan bencil toplumların hazin sonu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 25 yaşında bir araba alma arkadaşım. Sonuçta o araba ile yol gidiyorsun yeri gelip aileni bindiriyorsun. Metal ve kaynak yorgunluğu olmuş bir araba Allah göstermesin bir kaza anında kaporta sen olursun. Ben olsam tercih etmezdim.

  • 2009 Citroen Grand Picasso var bende. 5 kişiliği de var. 8 yıldır bende, 210bin km’de. Suan sıfır araba aldım ama aracı o kadar seviyorum ki satmak istemedim.


    2009 model olmasına rağmen donanım çok çok daha genç arabalarla yarışır. 100-120 ye bulunuyor. Arkadaşınızın aldığı yaris falan araba değil onun yanında. Temizini bulursanız hem konfor, hem donanım hem de yürütme maliyetleri ile çok dua edersiniz.


    1,6 dizel yarı otomatik şanzıman var. Toyota’daki gibi değil tas gibi şanzıman. İstanbul içi depo ortalamam 25km ortalama hızda 6.4lt mazot. Bakımlar 15bin km’de ve 400-600 TL ye bakım yaptırıyorum. Aracın herseyi elektronik, far yağmur sensörü, elektronik 3 bölge klima, elektrikli park freni, yokuş kalkış sistemi, dev gibi cam tavan, hız sabitleme, sınırlama. 8 yıldır bir tane problem yaşamadım.


    Araç 7 kişilik olmasına rağmen boyutu Corolla kadar. Diz hava yastığı ESP ASR dahil herseyi tam.


    ön cam basın üstüne kadar uzanıyor ve lamine akustik on cam var. Önde soğutuculu dev gibi torpido gözü var.


    Aracin tipi cirkin, direksiyon göbeği sabit diye isteksiz aldım ama suan vaz geçilmez oldu. Temiz ve ilk sahibinden bulunursa alınır yıllarca binilip. HDİ motor gerek türbesi, gerek enjektörleri, gerekse DPF sistemi ile gerçekten bana hiç masraf çıkartmadan yıllarca yoldaş oldu.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • gerçekten yalan yok. 90-99 model arası 626, tempra, vectra falan alacağıma, gider 2010-12 arası polo, ibiza, clio falan alırım. eski d segment araçlardaki konfor, şuan 10 yaşına yeni yeni girecek b segment araçlarda var zaten. yani öyle bi abartı konfor beklemeyin. ha tabi sizin baktığınız d segmentler. yoksa 2001 bmw 3.20i güzel bir araçtır ve değer.


    fakat yine de çeyrek asır doldurmuş araçlara bir dünya para verip, ekstra masraflarına bir dünya masraf edilmesi iyi olmaz. gider 2010 model clio alırım keyfime bakarım.

  • Eski araç iyidir hoştur, ben de yıllarca Volvo S40'a bindikten sonra Egea'ya geçtim. Yer yer arıyorum S40'ı ama bir de şöyle düşünmek lazım; 20-25 yaşında aracı alacaksınız kilometresi kaç olacak? Benim kilometre takıntım yoktur ama kilometre takıntısı olan çok. Onu geçtim, 25 yaşında 320 bin kilometrede aldınız, 5 sene binip 400 bin kilometre olunca mesela o aracı kime satacaksınız? Hadi aracı 40 bine almış olsanız, nerede bırak orada tırak deri arabanın bir şekilde yürüyecek durumu kalmayana kadar binersiniz. Ama gidip 120 bin lira bağlıyorsanız bence biraz satma kısmını da düşünmek lazım.

    Ha şunu da diyebilirsiniz; belki 5 sene sonra araç fiyatları daha da beter olacak, bugün 120 bin lira para bağladığım 25 yaşında 300 bindeki araba, o gün 30 yaşında 400 binde olduğu halde 200 bin lira edecek. O da bir ihtimal ama araç fiyatlarının uçup gideceği bir senaryoda en güvenli limanı tercih etmek bence daha mantıklı. O da yerli ve genç araba bana göre. Mesela bendeki Egea, 20 yıl yeni araba alamasam 20 yıl arabalık eder, 20 sene sonra da Türkiye'de bir Fiat asla elde kalmaz. Peki o Volvo'ya en fazla kaç sene daha binebilirdim? Ya da mesela 25 yaşında 350 bindeki bir Volvo'yu nasıl satardım?


    Bakın arabanın masraf açma kalemine hiç değinmedim. Tamam benim Volvo diri arabaydı pek arıza çıkarmıyordu ama mesela 25 yaşına gelince ben o arabada motor yesem, parçalarını bulabilecek miyim? En azından 25 yaşındaki bir Fiat'ın parçası kadar kolay ve ucuza bulamayacağım kesin.





  • eski D segment aracı yürütmek masraflı olabilir. aylık 50 bin lira kazancı olan babam 100 bin liralık araca biniyor demişti geçen gün biri burda, o araç D segment ama eski bir araçsa mantıklı. çünkü masraf açarsa çok fazla fatura çıkabilir.

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.