Şimdi Ara

1.Vitese Geçişte Aralıklarla Zorlanıyorum (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
53
Cevap
0
Favori
67.514
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eeerdinc

    marka ne acaba?

    Alıntıları Göster
    hocam primeranın debriyajı aşınmış ondan aynı sıkıntı vardı bendede,kiti komple değiştirdim canavar gibi geçiyor şimdi.araç 75.000civarındaydı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bacargan

    hocam primeranın debriyajı aşınmış ondan aynı sıkıntı vardı bendede,kiti komple değiştirdim canavar gibi geçiyor şimdi.araç 75.000civarındaydı.

    Alıntıları Göster
    Abimin 206 benzinlisinde araç yavaşladığında, yani 2. vitesteyken 1. vitesin hızına kadar düştüğünde zorlanmadan 1e çekebiliyorum. Yani bu 206ların hepsinde var mı bilmem ama birebir yaşadım ve bu kadar 1. vites sorunu okuduktan sonra 206da olmaması bana tuhaf geldi. Ben de sadece accent lerde var biliyodum bu sorunu..

    O zaman bu sorunu yaşatmayan araçlar hangileri? Bilenler yazarsa iyi olur.. Benim kullandığım peugeot 206da yoktu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Abimin 206 benzinlisinde araç yavaşladığında, yani 2. vitesteyken 1. vitesin hızına kadar düştüğünde zorlanmadan 1e çekebiliyorum. Yani bu 206ların hepsinde var mı bilmem ama birebir yaşadım ve bu kadar 1. vites sorunu okuduktan sonra 206da olmaması bana tuhaf geldi. Ben de sadece accent lerde var biliyodum bu sorunu..

    O zaman bu sorunu yaşatmayan araçlar hangileri? Bilenler yazarsa iyi olur.. Benim kullandığım peugeot 206da yoktu..

    Alıntıları Göster
    Merhaba arkadaşlar;

    Herkes hareket halindeyken 1.vitese geçirme problemini yazmış. Benim sorunum araç tamamen dururken geçirmede. Yaklaşık 1 ay önce 3.vitesim, sürüş sırasında geçirirken "garc" ladığı için özel servise götürdüm. Şanzumanı indirdiler ve baya bi parça değiştirdiler. Usta biraz daha geç gelseydin yanmıştın falan dedi hatta. 1 ay boyunca hiç bir sorun yoktu fakat dün 1.vitese geçmedi 2-3 kere farklı zamanlarda. zorlasam dahi geçmesi imkansız.. dediğiniz şeyleri de yaptım (dururken önce 2 ye taktım, sonra tekrar 1 denedim, debriajı kople ayağımdan çektim tekrar bastım denedim ama olmadı.). Bi de dik bi yokuşta bu inadı yaparsa yanarım. Sorun sizce nedir, yardımcı olursanız çok sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drumbeat

    Detaylı test raporu yayınlanmadığı için hangi viteslerde senkromeş bulunduğu yazılmıyor. 1. ve geri viteste senkromeş bulunmaz.

    1. vitesde senkromeş (synchromesh) bulunmadığından araba tam durmadan vitesi 1. vitese almak zorlama gerektirir. Hatta durma anında vites boşta ise aracı hareket ettirmek için 1. vitese almak istediğnizde bazen zorlamaya gerek olabilir.

    Dururken aracı yaklaşma vitesinde bırakın ve debriyaj basılı olarak durun. Durduktan sonra vitesi boşa alın. Tekrar 1. vitese alırken genellikle zorlama olmadan geçtiğini fark edebilirsiniz. Veya 1. vitese almadan önce 2. vitese alıp ondan sonra 1. vitese alın. Zorlama olmadığını farkedersiniz.

    Umarım katkımız olmuştur.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: drumbeat

    Detaylı test raporu yayınlanmadığı için hangi viteslerde senkromeş bulunduğu yazılmıyor. 1. ve geri viteste senkromeş bulunmaz.

    1. vitesde senkromeş (synchromesh) bulunmadığından araba tam durmadan vitesi 1. vitese almak zorlama gerektirir. Hatta durma anında vites boşta ise aracı hareket ettirmek için 1. vitese almak istediğnizde bazen zorlamaya gerek olabilir.

    Dururken aracı yaklaşma vitesinde bırakın ve debriyaj basılı olarak durun. Durduktan sonra vitesi boşa alın. Tekrar 1. vitese alırken genellikle zorlama olmadan geçtiğini fark edebilirsiniz. Veya 1. vitese almadan önce 2. vitese alıp ondan sonra 1. vitese alın. Zorlama olmadığını farkedersiniz.

    Umarım katkımız olmuştur.


    .sanırım başka yoruma gerek yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: d_hamen

    Merhaba arkadaşlar;

    Herkes hareket halindeyken 1.vitese geçirme problemini yazmış. Benim sorunum araç tamamen dururken geçirmede. Yaklaşık 1 ay önce 3.vitesim, sürüş sırasında geçirirken "garc" ladığı için özel servise götürdüm. Şanzumanı indirdiler ve baya bi parça değiştirdiler. Usta biraz daha geç gelseydin yanmıştın falan dedi hatta. 1 ay boyunca hiç bir sorun yoktu fakat dün 1.vitese geçmedi 2-3 kere farklı zamanlarda. zorlasam dahi geçmesi imkansız.. dediğiniz şeyleri de yaptım (dururken önce 2 ye taktım, sonra tekrar 1 denedim, debriajı kople ayağımdan çektim tekrar bastım denedim ama olmadı.). Bi de dik bi yokuşta bu inadı yaparsa yanarım. Sorun sizce nedir, yardımcı olursanız çok sevinirim.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: d_hamen

    Merhaba arkadaşlar;

    Herkes hareket halindeyken 1.vitese geçirme problemini yazmış. Benim sorunum araç tamamen dururken geçirmede. Yaklaşık 1 ay önce 3.vitesim, sürüş sırasında geçirirken "garc" ladığı için özel servise götürdüm. Şanzumanı indirdiler ve baya bi parça değiştirdiler. Usta biraz daha geç gelseydin yanmıştın falan dedi hatta. 1 ay boyunca hiç bir sorun yoktu fakat dün 1.vitese geçmedi 2-3 kere farklı zamanlarda. zorlasam dahi geçmesi imkansız.. dediğiniz şeyleri de yaptım (dururken önce 2 ye taktım, sonra tekrar 1 denedim, debriajı kople ayağımdan çektim tekrar bastım denedim ama olmadı.). Bi de dik bi yokuşta bu inadı yaparsa yanarım. Sorun sizce nedir, yardımcı olursanız çok sevinirim.


    servis ilgilenecektir anladığım kadarıyla 3. vites uyarı vermiş ve baskı balatan değişmiş.

    tabi şimdi onlarda araxın x markaysa x markalar hep yapar bunu diyecekler herkese aynı şeyi söylemişler

    neyse benim 306 da düşük hızlarda problem yaşamıyorum yani 20 km ye kadar.. eski şahinde de geçmezdi.

    ilkokulda serviste giderken merakımdan olsa gerek servis şoförünün "1 vitese geçmez o sadece kalkış için tasarlanmıştır" dediğine kulak kesilmiştim. hala aklımda. teknik sebepleride açıklanmış olayın.. aman 1 e geçmesin 3 e geçmemesinden iyidir bence masraf bakımından




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    quote:

    Orjinalden alıntı: d_hamen

    Merhaba arkadaşlar;

    Herkes hareket halindeyken 1.vitese geçirme problemini yazmış. Benim sorunum araç tamamen dururken geçirmede. Yaklaşık 1 ay önce 3.vitesim, sürüş sırasında geçirirken "garc" ladığı için özel servise götürdüm. Şanzumanı indirdiler ve baya bi parça değiştirdiler. Usta biraz daha geç gelseydin yanmıştın falan dedi hatta. 1 ay boyunca hiç bir sorun yoktu fakat dün 1.vitese geçmedi 2-3 kere farklı zamanlarda. zorlasam dahi geçmesi imkansız.. dediğiniz şeyleri de yaptım (dururken önce 2 ye taktım, sonra tekrar 1 denedim, debriajı kople ayağımdan çektim tekrar bastım denedim ama olmadı.). Bi de dik bi yokuşta bu inadı yaparsa yanarım. Sorun sizce nedir, yardımcı olursanız çok sevinirim.


    servis ilgilenecektir anladığım kadarıyla 3. vites uyarı vermiş ve baskı balatan değişmiş.

    tabi şimdi onlarda araxın x markaysa x markalar hep yapar bunu diyecekler herkese aynı şeyi söylemişler

    neyse benim 306 da düşük hızlarda problem yaşamıyorum yani 20 km ye kadar.. eski şahinde de geçmezdi.

    ilkokulda serviste giderken merakımdan olsa gerek servis şoförünün "1 vitese geçmez o sadece kalkış için tasarlanmıştır" dediğine kulak kesilmiştim. hala aklımda. teknik sebepleride açıklanmış olayın.. aman 1 e geçmesin 3 e geçmemesinden iyidir bence masraf bakımından

    Alıntıları Göster
    İyi de benimki zaten araba tamamen dururken geçmiyo. Yani kalkış için 1.vitese geçiremiyorum . O yüzden 2 de kalkmak zorunda kalıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: d_hamen

    İyi de benimki zaten araba tamamen dururken geçmiyo. Yani kalkış için 1.vitese geçiremiyorum . O yüzden 2 de kalkmak zorunda kalıyorum.

    Alıntıları Göster
    1. Vitese zaten neredeyse tüm araçlar durmadan geçmezler. Şanzımanın tasarımı ile ilgili bir durum bu.

    Ortada bir problem yok yani.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: d_hamen

    İyi de benimki zaten araba tamamen dururken geçmiyo. Yani kalkış için 1.vitese geçiremiyorum . O yüzden 2 de kalkmak zorunda kalıyorum.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: d_hamen

    İyi de benimki zaten araba tamamen dururken geçmiyo. Yani kalkış için 1.vitese geçiremiyorum . O yüzden 2 de kalkmak zorunda kalıyorum.



    tamam senin durum servisin yaptığı işle alakalı garanti kapsamıyla ilgili birşeyler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: |RS|

    1. Vitese zaten neredeyse tüm araçlar durmadan geçmezler. Şanzımanın tasarımı ile ilgili bir durum bu.

    Ortada bir problem yok yani.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: rsteam

    1. Vitese zaten neredeyse tüm araçlar durmadan geçmezler. Şanzımanın tasarımı ile ilgili bir durum bu.

    Ortada bir problem yok yani.



    evet herkes bi problemmiş gibi bahsetmiş
    ama bi sorun yok ortada..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arfeiniel

    quote:

    Orjinalden alıntı: rsteam

    1. Vitese zaten neredeyse tüm araçlar durmadan geçmezler. Şanzımanın tasarımı ile ilgili bir durum bu.

    Ortada bir problem yok yani.



    evet herkes bi problemmiş gibi bahsetmiş
    ama bi sorun yok ortada..

    Alıntıları Göster
    bence bu biraz sanzimanin dizayniyla ilgili turkiyedeki aracim primerada hareket halindeyken 1 e atabildigimi yazmistim cok hizli olmadiktan sonra. su anda 99 nissan almera kullaniyorum o primeradan da rahat geciyor 1. vitese harekete halindeyken. belki yukarida bahsedilen senkromec bu sanzimanlarda vardir 1. vites icin ne dersiniz.

    durur pozisyonda vites gecmiyorsa yapilabilecek debriyaji birakip tekrar basmak yada 2 ye takip ondan sonra 1 e takmayi denemek yardimci olabilir bazi sanzimanlarda. benim eski tipoda oyleydi mesela.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Benim aracım hyundai accent, araç hafif hareket halinde bile olsa boştayken 1. vitese ya girmiyor, ya çok zor giriyor, ben de 2. vitese alıp hafif gaz vererek hızlanıyorum bu durumlarda ama bazen can sıkmıyor değil. Hyundai servise sorduğumda hyundai araçların 1. vites geçişi bu şekilde olabiliyor, tüm hyundai lerde benzer olaylar oluyor dedi. Yani bu durum bazı araçlarda sorun değil, zaruriyet ama senin olayını bilemiycem..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Benim aracım hyundai accent, araç hafif hareket halinde bile olsa boştayken 1. vitese ya girmiyor, ya çok zor giriyor, ben de 2. vitese alıp hafif gaz vererek hızlanıyorum bu durumlarda ama bazen can sıkmıyor değil. Hyundai servise sorduğumda hyundai araçların 1. vites geçişi bu şekilde olabiliyor, tüm hyundai lerde benzer olaylar oluyor dedi. Yani bu durum bazı araçlarda sorun değil, zaruriyet ama senin olayını bilemiycem..


    +1 bizm arabada accent 2000 model aynen senin dediğin gibi oluyor ayrıca 2 den 3e girerken eğer arabanın deviri yüksekse gırçççç diye ses geliyor çok gıcık bişe

    ama bundan önce doblo vardı böle bişe hiç olmuyordu araba 2. vitesteyken 20-30 da falan 1 e rahat alıyordum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dombıra552 -- 3 Kasım 2008; 22:47:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edilhan

    bu bir sorun değildir, hareket halinde 1. vitese sokulmaz, 1. vites kalkış vitesidir

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Soylukan

    bu bir sorun değildir, hareket halinde 1. vitese sokulmaz, 1. vites kalkış vitesidir

    Evet gerçekten hareket halinde niye 1e atmak istiyorsunuz. Şahsen ben araba hareket ettikten hemen sonra 2 ye atarım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Seka_1905

    quote:

    Orjinalden alıntı: Soylukan

    bu bir sorun değildir, hareket halinde 1. vitese sokulmaz, 1. vites kalkış vitesidir

    Evet gerçekten hareket halinde niye 1e atmak istiyorsunuz. Şahsen ben araba hareket ettikten hemen sonra 2 ye atarım

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: pirate_1905


    quote:

    Orjinalden alıntı: Soylukan

    bu bir sorun değildir, hareket halinde 1. vitese sokulmaz, 1. vites kalkış vitesidir

    Evet gerçekten hareket halinde niye 1e atmak istiyorsunuz. Şahsen ben araba hareket ettikten hemen sonra 2 ye atarım


    dikkatli okuyalım yazıları. dik bi rampa tırmanırken 2. viteste araç devirden düşer veya çok yavaşlamanız gerekirse 1 e atmanız gerekebilir. arkadaşlar o duurmdan söz ediyorlar.

    düz mantık durup tekrar kalkarım diye bir cevapta gelebilir ama burda bu pek çözüm olmuyor. esasında bi çözümüde yok ama yanlış anlaşılmaya yol açmasın konu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    quote:

    Orjinalden alıntı: pirate_1905


    quote:

    Orjinalden alıntı: Soylukan

    bu bir sorun değildir, hareket halinde 1. vitese sokulmaz, 1. vites kalkış vitesidir

    Evet gerçekten hareket halinde niye 1e atmak istiyorsunuz. Şahsen ben araba hareket ettikten hemen sonra 2 ye atarım


    dikkatli okuyalım yazıları. dik bi rampa tırmanırken 2. viteste araç devirden düşer veya çok yavaşlamanız gerekirse 1 e atmanız gerekebilir. arkadaşlar o duurmdan söz ediyorlar.

    düz mantık durup tekrar kalkarım diye bir cevapta gelebilir ama burda bu pek çözüm olmuyor. esasında bi çözümüde yok ama yanlış anlaşılmaya yol açmasın konu..

    Alıntıları Göster
    Modern şanzımanların çoğunda birinci viteste senkromeç bulunur ancak yapısı ve vites oranları yüzünden hareket halinde geçirmek diğer viteslere göre biraz daha zor olur.

    Hareket halindeyken ikinci vitesten birinci vitese geçirirken debriyaja bastıktan sonra biraz gaz verilerek motor devri yükseltilirse daha kolay bir geçiş yapılabilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Modern şanzımanların çoğunda birinci viteste senkromeç bulunur ancak yapısı ve vites oranları yüzünden hareket halinde geçirmek diğer viteslere göre biraz daha zor olur.

    Hareket halindeyken ikinci vitesten birinci vitese geçirirken debriyaja bastıktan sonra biraz gaz verilerek motor devri yükseltilirse daha kolay bir geçiş yapılabilir...

    Alıntıları Göster
    Vay be bende geçen araba sürerken bu sorunu (!) yaşadım. Aha dedim, baskı balatayı yaktık. Neler neler düşündüm.
    Demek ki problem değilmiş...

    Hort bu arada...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Büyük İskender

    Vay be bende geçen araba sürerken bu sorunu (!) yaşadım. Aha dedim, baskı balatayı yaktık. Neler neler düşündüm.
    Demek ki problem değilmiş...

    Hort bu arada...

    Alıntıları Göster
    Not: Mesajı yazdım, sonra nasıl gözümden kaçmış diye merak ettim, gerçekten de hort bu arada, tam 1 yıl sonra aynı Nisan ayına denk gelmiş. Vay be.



    http://forum.donanimhaber.com/m_29971901/tm.htm

    Merhaba arkadaşım

    Değerli dostlar cevaplamış, ben de yardımcı olmak istiyorum. Geçenlşerde bir konu vardı, 1. vitese debriyajsız geçiyor diye, sizinki de tam tersi, zorlanıyorum demişsiniz. Her ikisinde de aynı arıza sözkonusu.

    Hareket halinde 1. vitese geçmesini engelleyen (+) sistem arızalıysa debriyaja basmadan geçirebilirsiniz (-).
    Hareketsiz halde 1. vitese geçmesini sağlayan (+) sistem arızalıysa debriyaja basarak da geçiremezsiniz (-).

    İkisinde de senkromeç arızası mevcuttur. Yani (+) (+) olması ve (-) (-) olmaması gerekirken sizinki (+) (-) ve (-) (+) olmuş.

    En yukarıda senkromeçi (synchromesh) zorlamadan ötürü bozduğunuzu yazmıştım. Onarım hakkında bir bilgi vermem mümkün değil, neticede vites kutusu inecek, komple dağıtılacak, parçalar yıkanacak, temizlenecek, kurutulacak ve dişli yüzeyleri incelenecek. Sağlam olan vites ve şaftlar kullanılacak, sağlam olmayan parçalar ve senkromeç bilezikleri değişecek. Aracınız PROTON marka, bunar Uzak Doğu markaların lisansı ile üretimi yapılan modeller. Büyük olasılıkla Japon markalarının parçaları olur, yoksa Kore markalarınınki kesin olur.

    Aşağıdaki resimlerde yaylar ve bilyalar var. Bunlar senkromeç bileziğini tahrik şaftından aktarma şaftına almaya yarar. Sizin yaptığınız işte bu bileziklerdeki yay ve bilyaların yerini yuvasından zorlamak suretiyle çıkarmak olmak olmuş. Her halükarda yenilenmesi ve tamiri gerekir. Ancak bu işlemi yaptıktan sonra rektifiye vites kutusu elde etmiş olursunuz, baskı/balata/bilya üçlüsünü de gerekirse yenilemiş olursunuz, çünkü işçilik ücretini iki defa vermek zorunda kalmazsınız bu durumda, ki zaten vites kutusu indiren genelde herkes bunu da aradan çıkartır. Ama yeni ise kullanmaya devam edebilirsiniz. Bütçenizi ilgilendiren bir durum.

     1.Vitese Geçişte Aralıklarla Zorlanıyorum


     1.Vitese Geçişte Aralıklarla Zorlanıyorum


    Yine senkromeç dişlilerinin hassasiyeti ile ilgili. Çok kaliteli bir vites kutusunda bunu yapmak mümkün değil ve olmamalı da çünkü vites kutusunda dişlilerin geçişi ve senkron dönmesi çok önemlidir yoksa tamamen birbirine sürtünme ve dişlerin iç içe geçmesine dayalı bu yüksek mühendislik örneğinin hem ömrü kısa olur, hem çapak üretir, hem de yüzey pürüzsüzlüğü nedeni ile ötmeye başlar.

    Ne yaparsanız yapın arkadaşlar, debriyaja TAM basmadan vites değiştirmeyin, çünkü tahrik şaftını debriyaja bastığınızda boşa almış ve senkromeçlerin üzerindeki yükü gidermiş olursunuz, aksi takdirde sarı/pirinç (messing) malzemesinden yapılan bu parçalar çok çabuk bozulabilir.

    SYNCHRO = EŞ ZAMANLI + MESH = İÇ İÇE GİREN

    Eş Zamanlı İç İçe Giren Dişlilere Sahip Vites Kutusu.

    Eski kamyonlar vites atarken çift debriyaj yapardı, birincisi tahrik şaftını ayırmak, ikincisi aktarma şaftını ayırmak için, sonra bu tek debriyaja indirildi fakat vites geçişlerindeki "gaaccırrtt" sesi kulaklarımızca işitilmeye devam etmeye devam ediyor ve edecek de.

    http://forum.donanimhaber.com/m_29971901/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Not: Mesajı yazdım, sonra nasıl gözümden kaçmış diye merak ettim, gerçekten de hort bu arada, tam 1 yıl sonra aynı Nisan ayına denk gelmiş. Vay be.



    http://forum.donanimhaber.com/m_29971901/tm.htm

    Merhaba arkadaşım

    Değerli dostlar cevaplamış, ben de yardımcı olmak istiyorum. Geçenlşerde bir konu vardı, 1. vitese debriyajsız geçiyor diye, sizinki de tam tersi, zorlanıyorum demişsiniz. Her ikisinde de aynı arıza sözkonusu.

    Hareket halinde 1. vitese geçmesini engelleyen (+) sistem arızalıysa debriyaja basmadan geçirebilirsiniz (-).
    Hareketsiz halde 1. vitese geçmesini sağlayan (+) sistem arızalıysa debriyaja basarak da geçiremezsiniz (-).

    İkisinde de senkromeç arızası mevcuttur. Yani (+) (+) olması ve (-) (-) olmaması gerekirken sizinki (+) (-) ve (-) (+) olmuş.

    En yukarıda senkromeçi (synchromesh) zorlamadan ötürü bozduğunuzu yazmıştım. Onarım hakkında bir bilgi vermem mümkün değil, neticede vites kutusu inecek, komple dağıtılacak, parçalar yıkanacak, temizlenecek, kurutulacak ve dişli yüzeyleri incelenecek. Sağlam olan vites ve şaftlar kullanılacak, sağlam olmayan parçalar ve senkromeç bilezikleri değişecek. Aracınız PROTON marka, bunar Uzak Doğu markaların lisansı ile üretimi yapılan modeller. Büyük olasılıkla Japon markalarının parçaları olur, yoksa Kore markalarınınki kesin olur.

    Aşağıdaki resimlerde yaylar ve bilyalar var. Bunlar senkromeç bileziğini tahrik şaftından aktarma şaftına almaya yarar. Sizin yaptığınız işte bu bileziklerdeki yay ve bilyaların yerini yuvasından zorlamak suretiyle çıkarmak olmak olmuş. Her halükarda yenilenmesi ve tamiri gerekir. Ancak bu işlemi yaptıktan sonra rektifiye vites kutusu elde etmiş olursunuz, baskı/balata/bilya üçlüsünü de gerekirse yenilemiş olursunuz, çünkü işçilik ücretini iki defa vermek zorunda kalmazsınız bu durumda, ki zaten vites kutusu indiren genelde herkes bunu da aradan çıkartır. Ama yeni ise kullanmaya devam edebilirsiniz. Bütçenizi ilgilendiren bir durum.

     1.Vitese Geçişte Aralıklarla Zorlanıyorum


     1.Vitese Geçişte Aralıklarla Zorlanıyorum


    Yine senkromeç dişlilerinin hassasiyeti ile ilgili. Çok kaliteli bir vites kutusunda bunu yapmak mümkün değil ve olmamalı da çünkü vites kutusunda dişlilerin geçişi ve senkron dönmesi çok önemlidir yoksa tamamen birbirine sürtünme ve dişlerin iç içe geçmesine dayalı bu yüksek mühendislik örneğinin hem ömrü kısa olur, hem çapak üretir, hem de yüzey pürüzsüzlüğü nedeni ile ötmeye başlar.

    Ne yaparsanız yapın arkadaşlar, debriyaja TAM basmadan vites değiştirmeyin, çünkü tahrik şaftını debriyaja bastığınızda boşa almış ve senkromeçlerin üzerindeki yükü gidermiş olursunuz, aksi takdirde sarı/pirinç (messing) malzemesinden yapılan bu parçalar çok çabuk bozulabilir.

    SYNCHRO = EŞ ZAMANLI + MESH = İÇ İÇE GİREN

    Eş Zamanlı İç İçe Giren Dişlilere Sahip Vites Kutusu.

    Eski kamyonlar vites atarken çift debriyaj yapardı, birincisi tahrik şaftını ayırmak, ikincisi aktarma şaftını ayırmak için, sonra bu tek debriyaja indirildi fakat vites geçişlerindeki "gaaccırrtt" sesi kulaklarımızca işitilmeye devam etmeye devam ediyor ve edecek de.

    http://forum.donanimhaber.com/m_29971901/tm.htm

    Alıntıları Göster
    KONU FARKLI BİR NOKTAYA KAYSADA 1.VİTESE HAREKET HALİNDE GEÇİLEMEYECEĞİ BİR ÇOK ARAÇ İÇİN ANLAŞILMIŞ OLDU VE BİR ÇOK MARKA İÇİN,BU VİTESİ ÇOK KÖTÜ TECRÜBERLE ÖĞRENENLERDENİM.İLK ÇALIŞTIRMADAKİ ZOR GEÇEN VİTESLER İÇİN DİŞLİ KUTUSUNDAKİ YAĞIN SOĞUK OLMASI MOTOR ISISI ATRIKÇA DÜZELMESİ YANLIŞ ANLAŞILMASIN GEÇMEYEN VİTESLER İÇİN DEMİYORUM TEMPRADA AYNEN U ŞEKİLDE İŞLİYORDU.




  • bu bir arıza değil,normal bi olaydır .Hızınız 10km bile olsa 1e takarken şanzıman hafif zorlanır bunun yerine 2ye geçirip hafif gaz verip kalkın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plazma_08

    bu bir arıza değil,normal bi olaydır .Hızınız 10km bile olsa 1e takarken şanzıman hafif zorlanır bunun yerine 2ye geçirip hafif gaz verip kalkın...
    Rampada devir düşünce 2 den 1 e almak gerektiği zaman vites 1 e geçmiyo diyen arkadaşlara söylüyorum özellikle vites önce 2 den boşa alınır vites (ortaya gelicek şekilde) sonrasında vites nazikçe hafif aragazı verilerek 1 e alınır, ama bu hareketleri seri bir şekilde yapmanız lazım yoksa araba rampada durabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    Rampada devir düşünce 2 den 1 e almak gerektiği zaman vites 1 e geçmiyo diyen arkadaşlara söylüyorum özellikle vites önce 2 den boşa alınır vites (ortaya gelicek şekilde) sonrasında vites nazikçe hafif aragazı verilerek 1 e alınır, ama bu hareketleri seri bir şekilde yapmanız lazım yoksa araba rampada durabilir.

    Alıntıları Göster
    arkadaslar benımde soyle bır sorunum var okuduklarıma gore tam olarak sorunda denmez aslında

    araba hareketsız haldeyken 1. vıtese gecısde hıcbır sorun yok ısaret parmağımla bıle ıtsem yumusacık gecıyor 1. vıtese

    fakat ornek olarak yolda bır kasısden gecmek ıcın yavasladığımda (yaklasık 10 15 km hızda ıken) vıtesı 1 e takmak ıstedığımde bıraz zorlanarak gecıyor bende fazla zorlamadan vitesin yoluna oturmasını beklıyerek ve nazıkce ıterek 1. vıtese takıyorum bu yaptığım sey yanlısmıdır acaba ?

    yanı ne olursa olsun 1. vıtesı zorlamadan daha yavaslayarakmı gecırmem gerekıyor ?


    kasıslerden gecerken hep sağa yanasmak zorunda kalıyorum dığer araclar benden daha hızlı gecıyor ben 1. vıtese takmakta bıraz zorlandığım ıcın sağdan gıdıp yol vermek durumunda kalıyorum




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.