Şimdi Ara

Yüksek Hızda Direksiyon Titremesi ve Çözümü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
1
Favori
10.881
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    2008 model 308'imde, sağa çekme ve yüksek hızda (100-120 kms) direksiyon titremesi vardı. İlk etapta rot balans ayarı yaptırdım. Sağa çekme düzeldi, fakat titreme devam ediyordu. Bir süre aracı kullanıp sorunu araştırınca, karşıma salıncak burçları, rot başları gibi değişimler çıktı. Ustamla test sürüşüne çıktık; sorunun bunlardan olmadığını, tekerlekler araç üzerindeyken balansa girmemi önerdi. Dediğini yaptım, rot balansçıma gittim. Daha önce ücret ödediğim için, ücretsiz olarak tekerlekler çıkarılmadan balans ayarına girdi kara kız.. Sonuç başarılıydı

    Konuyu açma sebebim hem forumdan, hem de forum dışından kullanıcıların bilgi sahibi olmasıdır. İşgüzar ya da işi bilmeyen ustalar tarafından daha fazla masrafa sokulmadan bu yöntemi deneyin bence. Bundan sonra da normal balansın hemen ardından bu işlemi yaptıracağım..

    Fotoğraf taze, sanayiye girmişken klima bakımını da yaptırdım.. Buz gibi içerisi
     Yüksek Hızda Direksiyon Titremesi ve Çözümü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aytürk -- 21 Temmuz 2014; 22:06:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Eğer o da olmasaydı lastiklerde atlama sorunu oluyor izin verirsen bunu da eklemek istiyorum...Başıma geldi çok uğraşmıştım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    Eğer o da olmasaydı lastiklerde atlama sorunu oluyor izin verirsen bunu da eklemek istiyorum...Başıma geldi çok uğraşmıştım...

    Zaten bu balans işlemi sorunu çözmeseydi jant ve lastik incelemeye girecekti Üstad. Bilgi için teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende aynı sorun vardı . Aracın üstünde rot balans yaptırmak istedim .aracı kaldırdı ön tekerlekleri motoru çalıştırıp vitesi beşe alıp çevirmeye başladı göstergede dikkat işareti yandı galiba motor stop etti böyle yapamayız dediler.ben anlayamadım.vitesi boşa alsalar balans cihazını tekere değdirerek tekeri öyle döndürerek yapamazlarmıydı.arka tarafa takıp orda balans yapıp öne aldılar sorun yüzde 90 gitti ama hala çok azda olsa var,.boşa alsalar difransiyelden dolayımı ön tekerler döndürülemiyo acaba diye düşündüm.sizinkini nasıl yaptılar. Birde araçta hiç böyle bi sorun yokken neden başladı acaba, benim araç 2011 yeni doblo 38 binde.lastikler 1buçuk senelik continental.bi ara sol ön patladı yaptırmıştım onlamı alakalı anlayamıyorum.ayrıca sola çekme sorununda vardı ,balanstan sonra sola çekme devam etti sol önü sağ önle değiştirdik bu seferde sağa çekti sağ öndekini arkaya alınca çekme sorunu kalktı.çeken lastiğim patlak tamiri olandı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgaaaaa

    Bende aynı sorun vardı . Aracın üstünde rot balans yaptırmak istedim .aracı kaldırdı ön tekerlekleri motoru çalıştırıp vitesi beşe alıp çevirmeye başladı göstergede dikkat işareti yandı galiba motor stop etti böyle yapamayız dediler.ben anlayamadım.vitesi boşa alsalar balans cihazını tekere değdirerek tekeri öyle döndürerek yapamazlarmıydı.arka tarafa takıp orda balans yapıp öne aldılar sorun yüzde 90 gitti ama hala çok azda olsa var,.boşa alsalar difransiyelden dolayımı ön tekerler döndürülemiyo acaba diye düşündüm.sizinkini nasıl yaptılar. Birde araçta hiç böyle bi sorun yokken neden başladı acaba, benim araç 2011 yeni doblo 38 binde.lastikler 1buçuk senelik continental.bi ara sol ön patladı yaptırmıştım onlamı alakalı anlayamıyorum.ayrıca sola çekme sorununda vardı ,balanstan sonra sola çekme devam etti sol önü sağ önle değiştirdik bu seferde sağa çekti sağ öndekini arkaya alınca çekme sorunu kalktı.çeken lastiğim patlak tamiri olandı.

    Üstad bende araç çalışmıyordu bile. Söylediğiniz gibi teker boştayken balans cihazı lastiği çevirip ayar yaptı. Sizin sorun muhtemelen patlak lastiktendir, farklı bir hasar da vermiş olabilir lastiğe..




  • Benim arabaya da usta bakmadan salıncak dedi.
    Salıncak değişimine gitmeden rot bslsnsçıya uğramak şart.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • araç üstünde balans ayarını yapanları, genelde orjinal olmayan çelik jantı olan ve seri kullanılan araçlarda daha sık görüyorum.
  • Aracin uzerinde yaptirdim bende ayari. Buyuk olcude gitti sallanti. Ama tam olarak degil sanki. Diger aksamada bi baktirmak lazim. Yalniz dikkat edilecek nokta balans yaptirdiktan sonra tekeri nasil sokersen oyle takman gerek. Yoksa ayari kaciyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Diskler eğilmiş olabilir. Eğer yaz günü uzun yolculukta çok ısınan tekerlekleri soğuk su ile yıkatır ya da soğuk su birikintisine girerseniz diskler eğilir..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bide helyum mu hidrojenmi ne basıyorlar 170 gibi hızlarda yok tutuşu bariz artıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aynı sorun bızım pederın focusunda da var . Hatta bıgun ani bir dönüş yaptım zorkun yayla yolunda rampa cıkarken ( mezarlıgın yukarsındakı dut agacının orda ), direksiyon döndü ancak araç dönmedi. abs vuruntusu gibi direksiyonda titreme hissettım. az kalsın çarpıyordum. bu olay neyden olur ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dec_chaos

    Diskler eğilmiş olabilir. Eğer yaz günü uzun yolculukta çok ısınan tekerlekleri soğuk su ile yıkatır ya da soğuk su birikintisine girerseniz diskler eğilir..

    Üstad bir düzeltme yapayım.. Disk eğilmesi olsaydı, araç fren yaparken titrerdi. Benim araç normal gidişte direksiyon titretiyordu. Zaten uzun yolda falan aracı asla yıkatmam, disk eğilmesi yaşamayayım diye..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavipasa

    araç üstünde balans ayarını yapanları, genelde orjinal olmayan çelik jantı olan ve seri kullanılan araçlarda daha sık görüyorum.

    Üstad jant orjinal, kullanım da standart aslında. Ama aracı aldığımdan beri vardı bu. Balans ayarı kaybolmuş demek ki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    aynı sorun bızım pederın focusunda da var . Hatta bıgun ani bir dönüş yaptım zorkun yayla yolunda rampa cıkarken ( mezarlıgın yukarsındakı dut agacının orda ), direksiyon döndü ancak araç dönmedi. abs vuruntusu gibi direksiyonda titreme hissettım. az kalsın çarpıyordum. bu olay neyden olur ?

    Toprağım ben o durumu lastiğe yoruyorum açıkçası. Burda da bir göbek var, nispeten hızlı girip direksiyonu çevirdiğimde ben de yaşadım bu durumu. Hızlı girince, G kuvveti aracı düz gitmeye zorluyor. Direksiyon ise dönüş komutu veriyor. Lastikler yeterli tutunmayı sağlayamayınca kızaklama oluyor. Ama farklı bir fikir varsa zevkle okurum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.