Şimdi Ara

1.4 Tsi Komple Motor Yapılacak Dendi Destek Lütfen (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
80
Cevap
7
Favori
10.528
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam engine flush öyle abartı kimyasallardan oluşan bir katkı değil. Bu konuyu Shell'e sorduğumda bana attıkları cevabı aynen iletiyorum:



    1.4 Tsi Komple Motor Yapılacak Dendi Destek Lütfen


    Bir de liqui moly'e mail atmıştım, onlar da o eser kalan miktarın yeni motor yağıyla birleşip temizliğe devam ettiğini bir sıkıntı çıkarmayacağını söylemişti. Her iki firma da durulama yağını gerek görmedi.


    Tabii size kalmış kullanıp kullanmamak yine de.


    @kormodos hocam aracınız kaç beygir? kronik sorunlu 1.4 tsi'lardan olup olmadığına baktınız mı?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 26 Ocak 2023; 21:5:7 >




  • facepunchS F kullanıcısına yanıt

    Aracım 122 bg caxa motor. Tsi motorların hepsinde kronik bazı problemler var ancak benim motorum en az kroniği olan motor. 140 ve 160'lık supercharge'lı tsilar daha bela motorlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kormodos -- 27 Ocak 2023; 15:9:14 >
  • Benim de başıma şöyle bir şey geldi; araca koyduğum motor yağı sahteymiş, 7000 km'de 2 litre falan yağ eksiltiyordu. Sonra düzgün bir yağa geçince 10 binde yarım litreye düşmüştü. Böyle bir sıkıntı olabilir mi?

  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    Luqimoly marka yağ kullanıyorum. Luqimoly'nin resmi sitesinde yer alan izmir distiribütörünü buldum. Direkt onlardan elden alıyorum. Yağın sahte olacağını sanmıyorum. Keşke 10 bin de yarım litre eksiltse zaten bu motorlar için o değerler normal.

  • Motor acilip hersey degistirilmez. Motor acilir hersey cikartilir ilculur bakilir. Herseyjn min max ve referans degerleri vardir. Misal pisyon kolu. Çatlak kirik yoksa aşinma tahammul degerindeyse degisyirmeye gerek yok. Piston kafasi da o sekilde.

    Olay 2. Silindir kafasi segman gomlek ve conta ile cozulur gibi
  • teşekkür et ve başka dolandırıcılara bakacağını söyle.

  • Daha önce motor yaptıran biri olarak bir kaç bilgi vereyim.

    Araç 2bin km de 1 lt eksiltiyorsa ki bende de 10binde 4 lt eksiltiyorsa muhtemelen aynı sorun var. Segman kaçırıyor ancak segman atma ile kurtulurmu onu rektefiyeci söyler. Ben komple piston aldım taktım.(0.50 MAHLE)

    turboya baktırdınız mı bilmiyorum tahliye den bakın yağ varmı.
    Eğer yoksa demekki yağ eksiltme piston segmandan. Zaten motor soğukken belirgin şekilde yağ çubuğundan yoğun duman atar.

    Yağ eksiltme olayını birde egsoz emisyonundan anlarısnız. Normal değerlerin üzerinde ölçüm çıkar.

    Nacizane tavsiyem belli süre böyle kullanacaksanız ince değil kalın yağ kullanın. 10w40 a geçin eksilme azalır. Nasıl olsa olan olmuş boşuna ince yağ yada motul luqimoly falan gibi yağlara gereksiz para harcamayın zaten iş yapsa bu yağlar bu saate ksdar motor bu duruma gelmezdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sissil -- 29 Ocak 2023; 0:25:39 >
  • sissil S kullanıcısına yanıt

    Yorumlar için teşekkürler. Şunu söyleyeyim soğuk veya sıcakken yağ çubuğundan veya yağ kapağından hiçbir şekilde duman atma yok.

  • kormodos K kullanıcısına yanıt
    Hocam sormayı unutmuşum çekişte düşüklük oldumu. Kompresyondan 1 silindirin düşük çıktığını söylediniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kormodos

    Yorumlar için teşekkürler. Şunu söyleyeyim soğuk veya sıcakken yağ çubuğundan veya yağ kapağından hiçbir şekilde duman atma yok.

    Büyük ihtimal turboda sıkıntı var.

  • Sinirli ve Süratli kullanıcısına yanıt

    Çekişte düşüklük bence yok. Ancak arıza ışığını da yokuş yukarı gaza yüklendiğim zaman yaktı. Muhtemelen turboda bir sıkıntı var. Ama düşük kompresyonun da turboyla ilgisi yok onun için de enjektörlere bakacağız.

  • Araç Km'si orijinal mi ?


    Bu km'de bu rektefiye bana normal gelmedi


    Turbo da motor da sanki 250 bin Km gibi geldi.

  • Arabayı tekrar kullanmaya başladım. Turbo turbocuya kontrole gitti. Turbo daha önce hiç tamir görmemiş. Revizyon ihtiyacı yok dendi. Palleri vs iyi durumda, yağ basma gibi bir durum yok sağlıklı olarak çıktı turbo. Ancak çevremde tsi kullananlardan da duyduğum wastegate klapesinin takılı kalma problemini yaşamışız.


    Wastegate klapesi görev tanımı :


    Turbo Wastegate valfi, turbo basıncının aşırı yükselmesini önlemek amacıyla, turbonun dönüş hızını, egzoz (türbin) tarafına yerleştirilen bir klapeyle (kapakçıkla) egzoz gazlarını turboyu döndürmeden, direkt olarak egzoz borusuna kaçıran sistemdir.



    Bu parça da egzoz manifoldunun turboyla bağlantı noktasında konumlanan bir parça. Tek başına değişmediği için egzoz manifoldu komple değiştirildi. Turbo temizlendi tekrar takıldı. Arabanın performansında da gözle görülür bir artış söz konusu. (Özellikle üst devirlerde.)



    Yağ eksiltme problemini ise Liqui Moly Synthoil 0W30 + Ceratec kullanarak tekrar kontrol edeceğim.





  • kormodos K kullanıcısına yanıt
    Hocam yağı iyice inceltmişsin. Benim duyduklarım bu problemi 5w40 la çözmüş.
  • Yag zaten segmantan kaciyor belli etmis kendini daha ince yag koymak tam bir çilginlik. Çilginsin adamim
  • bu süreçte seni baya bir üzecek bence tamirciler.

  • Sıfır komple dolu motor daha uyguna gelebilir araştırmanızı tavsiye ederim.
  • Son durum nedir hocam ne yaptınız
  • komple motor kaça patlar
  • DelirteJackson kullanıcısına yanıt

    Henüz yağ değiştirmedim. Araçta bir problem yok manifold değişikliğinden sonra

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.