Şimdi Ara

1.4 Tsi Komple Motor Yapılacak Dendi Destek Lütfen (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
7
Favori
10.528
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yağ yakıyor derken araç altında herhangi bir kaçak olmadığını anlıyorum yani segman, keçe, conta vs.. kaçırmıyor.

    Motor yaptırmayı son çare olarak düşünün, belki sorun ufak da olabilir. Umarım gözden kaçan biryer vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: autindustry

    Hocam zaten 4 silindir birden rektefiyeye girecek


    Yalniz:


    1. Piston koluna ihtiyaciniz oldugunu sanmiyorum


    2. Parca fiyatlari yuksek. Standart piston segman takimina 1.000 euro verilmez

    Motor içini açtıktan sonra tekrar değiştirmediğim bir parçadan dolayı sıkıntı yaşayıp en başa dönmek istemiyorum. Eğer iş o raddeye gelirse usta ile birlikte karar vereceğiz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    Yağ yakıyor derken araç altında herhangi bir kaçak olmadığını anlıyorum yani segman, keçe, conta vs.. kaçırmıyor.

    Motor yaptırmayı son çare olarak düşünün, belki sorun ufak da olabilir. Umarım gözden kaçan biryer vardır.

    Evet, herhangi bir yerden kaçak bulunmuyor. Yağ terlemesi bile yok. Ben de gözden kaçan bir yer olmasını umut ediyorum. Konuşulan rakamlar çok yüksek ki bu işlemler için talep edilen işçilik ücreti de bir hayli fazla olacaktır.

  • Yağ buharını yoğunlaştıran ve geri gönderen bi diyafram olur Fransız motorlarda. O diyafram açık kalınca oradan turboya yağ buharı kaçmaya başlar ve araba haliyle yağ eksiltmeye başlar. Alman motorları nasıldır bilmiyorum. Böyle bişey de olabilir. Bu diyafram egzantirik milinin olduğu yerde buharlaşan yağı tutar. Oradan hava kaçağı olmaması için küçük bir boruyla tekrar turboya verilir. İşte o turboya giden küçük borunun başlangıcında olur o diyafram.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sinirli ve Süratli -- 23 Ocak 2023; 21:49:24 >
  • Çözüm arayışlarına devam ettikçe buradan yapılan işlemleri ekleyeceğim ileride tekrar aynı sorunu yaşayan olursa belki faydamız dokunur.

  • kormodos K kullanıcısına yanıt

    Aynı motorlu A1 var hocam.

    Arabayı ilk aldığımda araçta yağ kalmamıştı ki 3000 km önce servisi yapılmış belgeliydi.Ustam baktı bu arabaya 5w30 yağ koyanın diye başladı 1.4 Tsi Komple Motor Yapılacak Dendi Destek Lütfen 

    Neyse sözün özü, 5w40 ile yaptık son servisi 6000 km oldu 1 damla eksilme yok 1.4 Tsi Komple Motor Yapılacak Dendi Destek Lütfen 

    Edit:Bu arada en son serviste bir japon markasını yağını kullandık.Şimdiki serviste logolu yağ kullanıcam yine yeşillendiririm.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3K1X -- 23 Ocak 2023; 23:25:8 >
  • kormodos K kullanıcısına yanıt

    1 silindirde sorun varsa ve piston çapı değişmeden sorun çözülüyorsa tek piston değişir. yarış motoru yapmıyorsun, 8 bin çeviren bir makine de değil bu sonuçta.


    biyel koluyla yağ yakmanın ne alakası var acaba.


    5000 lira forged piston olsa bile kazık.


    egzantirik aktüatorüne 21 bin lira yazmışlar, yetkili servis değil de pavyon fiyat listesi sanki...

  • İyi bir usta bulun öncelikle sizin motor büyük ihtimalle rektefiye. O kadar yağı segman harici başka bir yerden eksiltmesi için ancak yağ kaçağı olmalı ki o da motorun altına damlar zaten. Nokta atışı tespit için bujilerden kamerası olan bir atölye olsa bakardı silindirlerin içine görülür ne var ne yok. Ayrıca aracı kullanmamaya çalışın tamire kadar, bu dakikadan sonra arıza katlanma riski var.


    Çin işi rektefiye kitleri var 15 bin TL civarındadır sanırım tüm set uzak durun tabi yani güvenilir bir de parçacı bulmak lazım. Orjinal parça iyi güzel ama Alman arabasında çok da gerek yok, yan sanayi ile toplarsınız. Ama yine de işcilik 10 bin, rektefiye 3-5 bin derken kafadan zaten 15 bin TL masraf var. Bunun üstüne 15-20 bin TL minimum parça maliyeti de biner.


    Parça değişimine gelince contalar, yağ pompası, devir daim,triger zinciri vs zaten değişecek ama biyel kolu, krank gibi parçalarda sorun yoksa değişmez, sorun varsa pistonları takım değiştirmeniz yeterli. Üst kapakta yine kontrol edilir sübap keçesi vs gibi parçalar değişir. Motor hararet görmüş ise sizin dedikleriniz geçerli o zaman ne var ne yok değiştirmek gerekir. Tabi sökmüşken Turbo kontrole gidebilir yine.





  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    Tamam bu kadar yağı eksiltiyor bu araba ancak duman yok arkada. Yani 1 gram mavi duman atmıyor. Benim mantığıma göre yağ yakan her aracın yağın yapısı gereği mavi duman atması gerekir. Yağı emme manifolduna biriktirmiş ancak emmeyi dolduramadığı için egzoz tarafına geçmediğinden dolayı duman atmıyor diyeceğim de bu kadar yağ tamamlamaya oranın da dolması gerekirdi diye düşünüyorum. Yani bu kadar yağ nereye gidiyor onu merak ediyorum.

  • Yağın kendine has bir kokusu vardır, araç çalışırken eğer yakıyorsa bu yanma kokusunu alırsınız. İlla bir yere gidiyor sonuçta aracın yapısı ilk başlarda bariz bir mavi duman çıkmasını engelleyebilir her motorda aynı görüntüler görülecek diye bir şart yok. Düzgün emisyon cihazı olan yer varsa burada orana bakılabilir, çok ciddi bir Karbon kirliliği görülecektir değerlerde.


    Motor iyice aşınırsa mavi dumanı kesin görürsünüz, amaç mavi duman görmek ise bir yerde görülür illa ki. Tabi o zaman piston eritmeye kadar gitme riski var.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 24 Ocak 2023; 0:13:58 >
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Egzos çıkışının üst iç tarafına kurum oluşturması lazım değilmi zaten
  • Ariza tespiti icin iyi bir vw servisi bulun öncelikle. Kesin olarak motor rektefiye denilirse de muadil parcalarla yapin. Ya da satin arabayi. 12 yasinda sıradan bir araba icin o paralar kesinlile harcanmaz. Birgun baska bir yeri bozulur.
  • kormodos K kullanıcısına yanıt

    O motorların yağ eksiltme sorunu her zaman vardı zaten kullanım kitapcığında bile yazıyor. 40 50 bin kmdeki araclarda bile eksiltir özellikle kış aylarında bu mevsimlerde daha çok eksiktir yağı. Ama ağrıza ışığı yaktı diyorsunuz iyice araştırın ona göre kararınızı verirsiniz ne yapacağınıza.

    1.4 Tsi Komple Motor Yapılacak Dendi Destek Lütfen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kormodos

    Tamam bu kadar yağı eksiltiyor bu araba ancak duman yok arkada. Yani 1 gram mavi duman atmıyor. Benim mantığıma göre yağ yakan her aracın yağın yapısı gereği mavi duman atması gerekir. Yağı emme manifolduna biriktirmiş ancak emmeyi dolduramadığı için egzoz tarafına geçmediğinden dolayı duman atmıyor diyeceğim de bu kadar yağ tamamlamaya oranın da dolması gerekirdi diye düşünüyorum. Yani bu kadar yağ nereye gidiyor onu merak ediyorum.

    İzmitte tarcanlar Ekspertiz var abicim, ara götür motoru göster sana şak diye sorunu söylerler oradan gerekli bilgiyi alır ona göre ustaya gidersin

  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt
    Yav ne guldum
  • Motor turbo arızası verdiği için öncelikle turboyu kontrole göndereceğiz. Kompresyon testinin düşük çıkmasıyla ilgili olarak da enjektörlerden şüphelendik. 2. pistonun kompresyonu düşük çıktığı için enjektörlerin yerlerini değiştirip bu sefer düşük kompresyon çıkan silindir değişecek mi diye tekrar test yapacağız.

  • kormodos K kullanıcısına yanıt

    Benzinli arabaya engine flush atmaya ne gerek var, hadi dizel olsa anlarım da. Bir defa enjektör temizleyici koydum, 30bin kmlerde falandı sanırım araç. Onda da yağda eksilme oldu, bir daha tövbe ettim, eksilme de olmadı. Katkılı yakıt almaya karar verdim, o şekilde temizlensin dedim. Ailemde 300binde doblo var 21 yaşında, geçen baktım 6bin kmde yağı katran gibiydi ama bugüne kadar motorda bir sıkıntı oluşmadı, turbosu orijinal ve yağ sürekli 10w40 kullanıldı. Genelde iş için kullanılıyor, üzerinde sürekli yük var.


    Eğer motorda kronik bir sorun yoksa, km orijinalse bu sizin sorun engine flush yüzünden olmuş olabilir. Yağı öyle su gibi yapan sıvı yeni yağı da bozar. Yağı boşalttığınızda tamamı boşalmıyor, içeride kalıyor, yeni yağı da inceltiyor, bozuyor bence. Bu sıvı buharlaşır uçar gider, adamlar bunu düşünmüştür diyenler var ama ben güvenmiyorum, o riske girmem. İncelen, bozulan yağın tekrar eski haline dönebileceğini düşünmüyorum. Dizel aracım olsa yağ katran gibiyse arada bir kullanır ve ardından başka yağ ile durulama yapardım veya yağ değişimlerini erken yapardım.


    Ayrıca bu kadar masraflı olacaksa üşenmem kalkar gider tamirhane Aslan ustaya gider gösterirdim aracı. Belki de sorun başka yerdedir, rektifiyeye gerek yoktur.





  • Mantıklı, 80 bin tl masraf yapmaktansa antalyaya gidilerek araç gösterilebilir.
  • Benzer sorunlari ben de yasamis biri olarak birkac tecrübemden bahsetmek istiyorum.Bizim gibi ulkelerde arabaya bineceksen ne olursa olsun garantisi olmasi gerekli.Ben artik garantisi olmayan arabaya kolay kolay binmem.Arabamin kronik enjektör ve turbosu problemliydi ve 80 bin gibi bir maliyeti vardi.Arabam 7 yillikti garantisi bitmisti.Bitmeyen kisiler bedavaya yaptirirken ben tirmaladim durdum parcasi problemliydi vs derken beni baya bi yipratmisti.Yine motor rektefiye yapilan bir arkadasimin 3 ay sonra tekrar motor rektefiye yapilacak.40 bine aldigi araca 80bin masraf etmisti.Ustasi parca fiyatlari tekrar ayni sorun cikartacak mi herseyi basa bela.Suan garantisi bitmesine 10 ay kalmis bir polo var basina birsey gelsin o servis onu yapmak zorunda.Umarim sureci en guzel sekilde atlatirsiniz
  • Doğru söylüyorsunuz ancak maalesef sürekli garantili araca binmeye ekonomi yetmiyor. Bu şekilde uğraşıyoruz. 4 lastik bile 11-12 bin tl olmuş. Her şey çok pahalı.

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.