Şimdi Ara

Zenginler neden dizel araba alır? (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
196
Cevap
0
Favori
12.256
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.5 1.6 dizel motorlarla, 1.0 1.2 atmosferik motorlarla karşılaştırma yaparsanız varacağınız sonuç doğru olabilir. Ama 1.0 1.2 turbolu benzinli motorlarda herhangi bir bayılma durumu olmayacaktır. 1.5, 1.6 turbo benzinlileri katmadım daha ortaya. Kıyaslamaları doğru yapmak lazım. 1.6 180 bg turbolu bir benzinli araçta herhangi bir bayılma filan olmaz.

  • Bilginiz yok fikriniz var, daha da kötüsü korkunç bir cahil özgüveniniz var.

    Tork gücü lastiklere iletilen güçtür diyelim. O zaman şanzımanı söküp atalım ne işe yarar ki? Direkt kranktan tekerleğe aksı bağlayalım hem ağırlık avantajı da olur.

    Yahu tork tekerleğe iletilen güç de, bu gücün kaç kere yinelendiğinin bir önemi yok mu? Yoksa sizin tork canavarı dediğiniz turbo dizel motorun verdiği torku ben tek elimle de verebilirim. O 300 Newton Metre tork aslında 30 Kilogram Metreye denktir. Ben tek kolumla dizelden daha çok tork veririm. Mevzu tork değil o torkun kaç kere yinelendiğidir. Yani devirdir. Tork ve beygir gücü birbirinin alternatifi de değildir zaten. Tork x RPM / 7121 formülü ile beygir gücü hesaplanır. Yani 2000 devirde ooh koltuğa sırtımı dayadı yokuş yukarı hızlanarak çıkıyorum tork işte dediğiniz aslında 2000 devirde 84 beygir gibi muazzam bir gücün olmasıdır. Yani aslında 4000 devirde yarı tork üreten bir atmosferik motor da yokuş yukarı hızlanabilir.

    Mazot ile benzin konusuna gelince, çok talihsiz bir kıyaslama olmuş. Her şeyden önce benzinli motorlar her daim dizel muadillerinden daha güçlüdür. Dizel motorlar turbo olmadan bir "hiç" ten ibarettir. Modern zamanlarda, yani yaklaşık 10-12 yıl önce Volkswagen'in sattığı 2.0 SDI motorlar yalnızca 75 beygir güç üretebiliyordu. Yani turbosuz dizel tam manasıyla bir kağnıdır. Evet çok dayanıklıdır hatta ölümsüzdür, yakıt konusunda da cimri sayılırlar ama güç konusunda maalesef sınıfta kalırlar. Atmosferik dizelle rampaya gelin 4000 devire çıkmadan çekiş alamazsınız. Mesela Magirus minibüsler 4.6 litre 80 beygirdir. Eski Mercedes'ler 3.0 litre 75 beygirdir. Oysa 1.6 litre bir motor 20 sene önce bile zorlanmadan 110 beygir güç üretebilmekteydi. Dizeli bir şeye benzeten mazotun meşe olması değil turbonun motora 1 bar hava basmasıdır. E atmosferik benzinli motor ile turbo dizel motorun emsal araçlarda emsal güçlerde aynı 0-100 ve son hız verilerini verdiğini de göz önüne alarak, benzinli motora turbo takınca çook daha fazla güçler elde edilebiliyor. Mesela 1.6 litre çift turbo dizel motordan 160 beygir güç alınabilirken 1.6 benzinli motordan tek turbo ile rahatlıkla 180-200 beygir güçler alınabiliyor. 0-100 ve son hız olarak da çok daha iyi değerler veriyorlar.

    Ayrıca kamyonlar falan neden dizel demişsiniz, sebep tabii ki yakıt tasarrufu. 100 km'de 1 litre fark olsa bile ayda 25 bin kilometre yol yapan arabada 250 litre yakıt farkı oluşur. Yıla vurduğunuzda 3000 litre fark yapar. Bu yüzden tüm ağır vasıtalar dizeldir. Yoksa gayet de benzinli kamyonlar vardı vakti zamanında.

    Atmosferik benzinli yokuşta niye vites düşürtür? Çünkü güç 2000 devirde değil 4000 devirde gelir hepsi bu. Sizin tek önceliğiniz yokuşta vites düşürmemek, kamyoncu gibi "Benim araba devebağırtanı 6. viteste tırmanıyor" demek ise tabii ki tercihiniz turbolu araba olacaktır (Bakınız dizel demiyorum, sakın atmosferik dizele binmek gibi bir hata yapmayın).

    Turbo araba kullanan atmosferiği sevmez diye düzelteyim o son cümlenizi.

    Tork tek başına hiç bir anlam ifade etmez, tork beygirin alternatifi değildir. Tork çok beygir az diye bir ayrım yoktur. Tüm gerçek beygirdedir. Yoksa şanzıman da torku artırır. 1. viteste hızlanmanız ile 5. viteste hızlanmanız aynı mı? Değil. Neden? Çünkü 1. viteste aslında 300 değil 3600 nm civarı bir torkunuz oluyor (4:1 oranlı 1. vites dişlisi e 3:1 oranlı diferansiyeliniz olduğunu varsayıyorum) hızınız 1/12'ye düşerken torkunuz 12'ye katlanıyor. Ancak beygir gücü aynıdır, şanzıman bu beygir gücünü tork (Yani hızlanma) ve devir (Yani hız) arasında değiştirmenizi sağlar.





  • @goodorevil Bu coğrafyanın en büyük sorunu da bu galiba.Bilgi sahibi olmayanların da fikir sahibi olup bir de doğru olduğunu iddia etmesi.Halen 110 hp 320 torklu focus ile 132 hp benzinli atmosferik corollayı geçecek turbodizel bekliyorum.Sizin de belirttiğiniz gibi daha 1.6 turbo benzinli diğer aracımı söyleme ihtiyacı bile duymuyorum.Konu performans ise önemli olan beygirdir olay bu kadar basit aslında...

    Alıntı

    metni:




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahony16 -- 17 Mart 2022; 11:26:10 >
  • Çok boş bir yazı olmuş...

    Bence bilgilerinizi bir daha gözden geçirin.

  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Hocam sen yetkili bir abiye benziyorsun. Birkaç sorum olacak bu yüzden. Cevaplarsan sevinirim.
    1- Aynı beygir gücünde aynı marka model araçların biri dizel biri benzinli olsun. Torkları aynı mı olur?
    2- Aynı motor hacimli aynı model iki benzinli aracın biri turbolu biri turbosuz olsun. İkisinin aynı kullanım şeklinde yakıtları aynı mı olur?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Fatih kullanıcısına yanıt

    Estağfurullah.

    1. Sorunuz için şunu söyleyeyim markadan bağımsız olarak iki motorun torku ve beygir gücü aynı ise, çevirdiği devir de aynı olmalı. Teknik olarak böyle motorlar üretmek mümkün olmakla beraber efektif olmaz. Zira benzinli motor daha devir çevirme karakteristikleri taşıdığı için düşük torku yüksek devir ile telafi eder. Dolayısı ile torku düşük deviri yüksek olur.


    2. Sorunuz ise biraz farklı parametreler de giriyor işin içine. Mesela motorun kasayı çok rahat taşıdığı 2.0 atmosferik motorla 2.0 turbo motoru ele alırsak ve sakin kullanırsak yakıtları birbirine yakın olur. Performanslı kullanımda turbo motor daha çok yakacaktır zira daha iyi hızlanma ve daha yüksek son hız değeri vardır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mahony16 kullanıcısına yanıt

    Hocam bir de bilip bilmeden yazma demiş ya o çok garip. Ben formülü de verdim aksini iddia eden ile her türlü de tartışırım.  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zengin olup da 530i varken 520d ye binmek akıl tutulması başka birşey değil

    vag grubu ayrı tutarım bunda sadece

    tsi motorlar çok sıkıntı çıkarıyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • siz zenginlerin ceplerinden mi ödediğini sanıyorsunuz %99 şirket adına alınmış yada kiralık ,bir tanığımda var a6 4lt motor dizel kiralık ne yakıt ne köprü nede otoyol parası ödüyor hepsini şirket karşılıyor şahsi gibi görünenlerde kendi şirketleri üzerinden alıyorlar iki yada üç yılda bir sıfırlanıyor araç ,yani siz kafanızı yormayın, benim gibi bir çok sıradan insanda aybaşını nasıl getirecegiz diye hesap yapar dururuz.

  • Konu Ronaldo ve Messi kavgasına dönmüş. İkisi de iyi ama dizel kullananları gömmeye dönmüş konu.

  • Benzinli araç kullananlarda var bu butthurt

    Ağızlarından eksik olmaz dizel şöyle dizel böyle. Kardeşim adamın parası var, performans kaygısı yok, düzgün düzgün kullanıyor, keyfine göre almış aracını. Herkes ihtiyacına ne uyuyorsa onu alıyor.

    Ki düzgün kullanılan dizel araçların problemli olduğu yorumlarına katılmıyorum. 8 yaşındaki dizel aracım yağ ve filtre değişimi dışında şimdiye kadar bana sadece 200 lira masraf çıkardı. Kızdırma bujisi. Egr falan iptal olacaksa parası neyse verir yaptırırız, zaten bunca zaman mazot tasarrufu ile çok daha fazla kara geçirdi. Ha ben değilim ki 180-200 km hızla soldan yardıra yardıra gideyim. Alırım 120-130 sabit hıza, ince ince yol alırım. Neden benzinli alayım?

  • Benzinli motorlar daha güçlüden sonrasını okumaya gerek görmedim iyi günler.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Sırf tork konusunda ve güç konusunda yaptığınız yoruma baktım. Hani ben mi yanlis bilgiye sahibim diye araştırma yaptım. Bir sürü sitedw araştırma yaptım.
    Sitede yazilanlar: düşük torktan dolayı daha az yük taşıyabilir.
    Yani benzinli araba mazotlu araba kadar güçlü değilmiş. benimde cahil cesartimle yazdığım gibi kamyonlar otobüsler yük taşıyan araçlar olduğu için benzin bu araçlarda çok verimsizmis. Aynı gucu alabilmen için daha fazla benzin yakman gerekiyormuş.
    Yani mazot çok daha güçlü bir yakıt benzin zayıf bir yakıtmış.
    Yine bu bilgiden çıkardığım kadarıyla yokuşlarda ( özellikle yük varken) mazotlu araçlar benzinli araçlara göre daha verimli cikabilirmis.
    "Diyelim ki tork lastiklere iletilen güç olsun." yazmissiniz. diyelim ki diye birşey yok öyle. İşinize gelmeyince öyle diyelim ki diye sallayamazsiniz.
    Tekrar ediyorum araba gurusu arkadaşıma kamyon ve otobüsler tork gücü ister. Bu yüzden Mazotlu araçlardır.
    Yazmissiniz Benzinli kamyokalrda vardı. Şimdi niye yok benzin bu kadar kuvvetli bir yakıtsa?
    Cahil cesaretimle yazıyorum. Çünkü Torku çok düşük. Ha bu araçlarda benzinli de kullanırsınız neden olmasın. Bilgisizin tekiyesen paranda bolsa Benzinli kullanırsın. Çünkü mazotlu aracın bin liraya götürdüğü yola 10 bin lira yakarak gidersin. Yüklü araç tork.ister o torku sağlamak istiyorsan deli gibi benzin yakan motor yaparsın. Bin TL lik yolu 10 bin TL ye gidersin o olur.
    Cahil cesaretimle yazıyorum.
    Benzinli arabalar neden mazotlulardan daha yakar? Girin sıfır eraba ilanlarına bakın benzinli araçların hepsinin yakıt değerleri daha yüksektir. Daha güçlü bir yakıt Benzin , benzinli araçlar daha kuvvetli ama daha fazla yakıyor kuvvetli yakıtla. Komedi resmen.
    Niye mi güçsüz bir yakıt. Arabayı kaldirabilmesi için fazla yakmalı.
    Turbodan bahsetmişsiniz o ayrı komedi. Benzinli araba neden turboya geçer daha güçlü ilerlemek için. Peki o turboya geçişte yakıt yakma değerleri kaça fırlar?
    Firlamasinin sebebi ne peki?
    Ben yazayım şimdiden tork gücü üretmek.
    Ha şunu da yazayım buraya. Benzin hızlı yanar mazota göre ışıklarda kalkarken benzinli bir araç hemen belli eder kendini geçer mazotlulslari. Ama bu öne çıkmasının sebebi güçlü olması değil hızlı yanmasidir. Zaten yarışlarda hızlı yandığı için benzin kullanılır.
    Mazotlu araç yavaş kalkar tepkileri benzinli gibi anlık değildir ama çok daha kuvvetli bir yakıttır. Dizel motor yeterli ısıya ulaşınca peşinden benzinli araç gidemez. Tonla adamdan şunu duyarsijiz. Adamın arabası mazotlu koydu gitti.
    Hayırlı forumlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • zed Z kullanıcısına yanıt
    Gayet açık bir yazı oldu. Benzinli arabanla yokuşlarda senin sollayan arabaların büyük bir kısmı Mazotlu araçlar. Hele bir de yük ya da adam yüklersen turbo da kurtarmaz seni. Aynı yüke sahip mazotlu hiç zorlanmadan geçer seni. Bu yazdığımı da iyi hatırla.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Sen hayatında dizel Ferrari ya da Lambo gördün mü? Spor otomobil diyeyim hadi.... Sen güç ile torku anı kefeye koyuyorsun. Tork, güç değildir.

  • zed Z kullanıcısına yanıt
    Ben tork güçtür yazdım mı? Tork lastiklere iletilen güçtür. Daha az mazotla benzinin verdiği tork gücünü edebilirsin. Mazot daha kuvvetli bir yakıttır. Gidip uç örnekler vermişsin. Peki o araçlar 100 km de kaç litre benzin yakıyor. O kadar hızlı olabilmek için devasa litrelerde benzin yakar o araçlar. Yeterli tork gücünü üretebilmek için yakmak zorunda.
    Diğer bir arkadaşa da yazdım yarış araçları benzin kullanır. Peki bu araçlar neden benzinli? Çünkü benzin çabuk yanar. Benzinli araçlar mazotlu araçlara göre daha seridierler. Benzinli ler ışıklarda geç kalkarlar. Tekrar ediyorum mazotlu bir araba gereken motor ısısına çıktıktan sonra peşine gidemezsin.
    Diğer arkadaşa da yazdım. İnsanlardan duyduğum bir cümledir. "Adamın arabası mazotlu peşine gidemiyoruz."

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 1 litre mazot 850 gram, 1 litre benzin 700 gram. Agirliklari nispetinde de enerji barindirirlar. Yakit litreyle degil kiloyla satilsa, benzin-dizel arasinda tuketim farklari olmazdi


    Bu dogrultuda; 7 litre yakan dizele karsi, 8.5 litre yakan benzinli ayni motor verimine sahiptir


    Agir vasitalarda, motor surekli tam guce yakin calistigi icin su an icin dizeller avantajli nispeten avantajli. Dizel motor alt devirlerde tam guce yakin yurumesiyle (yani torkla) karakter kazanir


    Binek araclarda ise dizelin hic bir avantaji kalmadi


    Yalniz, bu iki yakit birbiri arasinda kavga yapilacak yakitlar degildir. 100 litre ham petrolden; 45 litre benzin, 29 litre motorin ve diger petrokimya urunleri cikar


    Bu iki yakit da bir sekilde kullanilacak. Sadece benzin kullanacagim, motorini cope atacagim deme luksu kimsede yok. Ikisinin uretilen oranlara yakin bir sekilde tuketilmesi gerekiyor


    Dizel kucuk araclarda anlamsiz ve sehir icinde gereksiz bir sekilde zehirli oldugu icin, ham petrolun icinden cikan mazot uzun yol yapan agir vasitalara yonlendirilecek


    Sizin hayal ettiginiz sekilde, kamyonlarin tirlarin benzinli olmasina gunumuz dunyasinda kimse musaade etmez. Bunun benzinli motor kamyona olmazla veya yuksek tuketimle alakasi yok. Ham petrolden cikan mazot kullanilmak zorunda oldugu icin agir vasitalarda dizel devam edecek


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  •  "Adamın arabası mazotlu peşine gidemiyoruz." diyen yakınındaki insanlar ya çok cimriler, ya araçları çok güçsüz (düşük hp) ya da depolarını dolduracak imkanları yok.


    Güç=hp -> Benzinli >Dizel bu denklemi unutma.  


    Olayı yakıta getirmişsin hemen bak. Elbette bu konuda dizel araçlar daha avantajlı ki zaten çıkış amaçları da bu  

  • autindustry A kullanıcısına yanıt
    Harika bir yorum teşekkür ediyorum. Diğer arkadaş gibi laf salatası yapmasan gereksiz bilgiye bogmadan yorum yapmışsınız teşekkür ederim 👍

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • autindustry A kullanıcısına yanıt
    Ben askerdeyken reo adında vietnam savaşından kalma abd malı damperli kamyonumuz vardi benzinliydi. Ben böyle benzin tüketen bir makine ömrümde daha halen görmedim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.