Hocam peki aracın sürüş dinamikleri nasıl her iki kasa için, ayrıca da tarzı nasıl? Ford çizgisine yakın mıdır dersiniz? A4 genel olarak hoşuma gidiyor gitmesine ama benim arabada genllikle kırmızı çizgi olarak gördüğüm premium ses sistemi yok, yani Bang Olufsen'li araç sayısı yok denecek kadar az maalesef. İkincisi şanzıman. Hangisi çift kavrama hangisi CVT belli değil zaten isimleri karman çorman, CVT'yi zaten baştan eliyorum, sürüş zevkini yok eden bir teknoloji, çift kavrama ise güzel ancak hadi olası bir arızanın çıkartacağı maliyeti de geçtim, esasen tatile giderken yolda kalmak istemem. |
Zenginler neden dizel araba alır? (7. sayfa)
-
-
B9 kasadan itibaren cvt yok. Önden çekişliside 4 çekeride çift kavrama. 2.0 dizel olduğu için büyük ihtimalle yağlı kavrama varquote:
Orijinalden alıntı: Ö1f1Hocam peki aracın sürüş dinamikleri nasıl her iki kasa için, ayrıca da tarzı nasıl? Ford çizgisine yakın mıdır dersiniz?
A4 genel olarak hoşuma gidiyor gitmesine ama benim arabada genllikle kırmızı çizgi olarak gördüğüm premium ses sistemi yok, yani Bang Olufsen'li araç sayısı yok denecek kadar az maalesef. İkincisi şanzıman. Hangisi çift kavrama hangisi CVT belli değil zaten isimleri karman çorman, CVT'yi zaten baştan eliyorum, sürüş zevkini yok eden bir teknoloji, çift kavrama ise güzel ancak hadi olası bir arızanın çıkartacağı maliyeti de geçtim, esasen tatile giderken yolda kalmak istemem.
B8.5 larda ise önden çekişliler cvt, 4 çekerler çift kavrama. B8 lerde türkiyede quattro yok zaten
Ben cvtyi beğeniyorum fakat bazı sıkıntılar var elbette. Tabiki çift kavrama gibi daha fazla dikkat özen gerektirmiyor kullanımı ama cvtninde en sevmediğim yanı kırmızı ışıkta dururken boşa atmaması. Böyle olunca şanzıman volanı sürekli döndürme eğiliminde ve cvtli audilerde kroniktir 150 bin kmden sonra volan istiyor. Mesela şuanki aracım özellikle soğukken d ye ve r ye taktığınızda bozuk para sesi gibi zangır zangır ses yapıyor volanın değişmesi gerek.
Onun dışında cvtninde içinde ileri geri kavramalar var böyle ince ince diskler var bi nevi çiftkavramalılardaki gibi. Onlar zamanla yıpranıyor ve bağırdığı halde gitmiyor araç. Cvtnin yağı çok daha hasssasiyet ve değişim gerektiriyor. Yağ basıncıyla çalıştığı için yağını sürekli değiştirmek lazım.
Ben tekrar bi audi alacak olsaydım stronic şanzıman tercih ederdim çünkü parçası, işçiliği heryerde var revizyonu kolay. Quattro olduğundan değil şanzımandan dolayı tercih ederdim. Cvt daha hassasiyet gerektiriyor revizyonu işçiliği vs.
Anlayamadığım bi şekilde bazen yokuş aşağı veya yokuş yukarı olsun şanzıman geç dolduruyor. Yani yokuş aşağıysa önce bi aşağıya kaçırıyor sonra kavrıyor, yokuş yukarıysada aynı şekilde. Ha ömür olarak kesinlikle çift kavramalılardan daha uzun ömürlü ve daha konforlu o kesin. Sonuçta vites değişimi yok şehir içinde ufak hızlarda çift kavrama gibi 1-2 kararsızlığıda yok ama şanzımanın bakımı stronicden daha maliyetli.
Bana kalsa ben audiye hiç bulaşmazdım kendi arabamın arızalarından bıkmış durumdayım. Belki benim araçtan şanssızdır ama böyle gitmeye devam ederse markaya komple ayar olmaya başlayacağım.
Sürüş tarzı ise aynıdır tahminimce. B9 hafifliğinden dolayı daha kıvraktır. Çünkü b8 ile b9 un alt takım parçaları tamamen aynı, yürüyen farkı yok yani.
Bang olufsen retrofit olarak yaptırılabilir. Kendi aracım için montaj dahil 16.000₺ fiyat aldım. Değer mi ? Değer ama kime göre ? Benim gibi sadece şehir içi 30-35 km yapacak olan adam için değmez, sadece çay kahve içmeye mekana gitmeye sonrada eve dönen biri için değer mi ? Değmez. Arabanın içinde saatlerce seyahat edeceksiniz ki anca anlamı olur. İstanbullular için mantıklı çünkü bi yerden bi yere gitmek baya zaman alıyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 17 Eylül 2021; 3:24:15 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Rıza Baba52
Mübala ediyorsun, devir mevir hikaye, dizelin sonu arıza sıkıntı her türlüİkinizin de dogru degil Dizelin ucuzuna da pahalısına da temiz yakıt alacaksın ve arada 3500 devirleri goreceksin.
Sonu skıntı derken en fazla 100 binde gider EGR yi temizlettirirsin verirsin 500-600TL devam edersin.Zaten 100.000KM de hem yaptıgın tasarruf hem de Yuksek Torkun verdigi keyifin yanında hicbirsey degil, sonu sıkıntı derken neden adamlar 700-800 bin yapıyor Multijet lerle?
-
quote:
Orijinalden alıntı: Çayla Simit İyi Gider
Köyden geldikleri için traktör sesini özlüyor çoğuBu da klasik baska bir zugurt tesellisi adam Atmosferik, Atmosferik+LPG li aracı ile bagırta bagırta yokus cıkmaya calısıp dipgaz yaparken verdigi sesi duymaz ama Dizel traktor tabi oldu tamam...
-
quote:
Orijinalden alıntı: Ö1f1Niçin hocam?
istediğiniz sürüş zevki yok. quattro dahil.
-
quote:
Orijinalden alıntı: husoBu da klasik baska bir zugurt tesellisi adam Atmosferik, Atmosferik+LPG li aracı ile bagırta bagırta yokus cıkmaya calısıp dipgaz yaparken verdigi sesi duymaz ama Dizel traktor tabi oldu tamam...
Alıntıları Gösterolay sesin yüksekliği değil, benzinlinin sesi güzel keyifli dizel gar gar gar
not:dizel kullanıyorum.
-
quote:
Orijinalden alıntı: OzzY®olay sesin yüksekliği değil, benzinlinin sesi güzel keyifli dizel gar gar gar
not:dizel kullanıyorum.
Alıntıları GösterBen hic rahatsızlık hissetmiyorum.İcerde gar gar diye ses de duymuyorum.1750 devirlerde Turbonun sesi de cok hosuma gidiyor.
Ben de hayvan gibi bagırıp gitmeyen Atmosferigi sevmiyorum.Bana gore Dizel de ses ona gore cok daha az...
-
1- egr temizliği hiç bi işe yaramıyor, çare ya değişim ya iptal
2- dizelde arada 3500 deviri görüceksin olayı tamamen hurafe. (Neden 3500 mesela, 3000 olmuomu?)
3- o 700 800 bin yapan multijetler o km leri görene kadar başlarına gelmeyen kalmamıştır. Egr dpf kesin iptaldir ve zehirli gazlar ve partikül yayıyodur etrafa. Enjektörlerden bi kaçı belkide takım olarak illaki değişmiştir. Turbo illaki bakımdan geçmiştir.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Çünkü ruhları fakir
Şaka bir yana zenginler genelde büyük araba alırlar. Ne kadar zenginde olsan 2-3 tonluk bir suvun benzinlisine yakıt yetişmez ama dizeli benzer kullanımda normal araca göre en fazla 1,5 kat daha fazla yakar. Hadi 2 kat olsun ötesi olmaz. Benzinde en az 3 kat hatta belki 4 kat daha fazla yakar.
-
Züğürdün çenesini yormak için.
-
Sağ şeritte 80 ile giden adam eski nesil bir araç kullanmıyorsa yokuş falan tırmanmıyorsa 6 litre yakmaz 5 i de görür altını da görür. Belli ki hiç benzinli araç kullanmamışsın atıp tutuyon. Clio 4 0.9 TCe ile 100 km/h sabit hızla 92 km yi 4,1 litre benzinle gittim. Aynı yolu Clio 5 1.0 TCe otomatik ile 100-110 sabit 5 litre civarı yakıtla gidiyorum. Millet dizele cimriler rağbet gösterir der sen gelmiş tersini söylüyorsun ilginçsin Tanıdığım öğretmen bir arkadaşım var adam cimrilikte çağ açıp çağ kapatıyor resmen öyle cimri biri. Atandıktan hemen sonra araç aldı en ucuz araç olan sanderonun dizelini raporla aldı. RAPOR bak ÖTV siz. 5 yılı doldu onu sattı gidip yine dizel Sanderoyu yine Raporla ÖTVsiz aldı. Ben atandıktan 1 yıl sonra araç aldım bu 3. arabam hiç dizel almadım sadece ilki lpgliydi o da benden önceki sahibi YENİ takmıştı. Uzun zaman takılı olsa almazdım. Sonraki iki arabamda 0 dı benzinli. Şimdi ben mi pintiyim yoksa bu adam mı? Dizele binen adamın kafası en fazla 100.000 e kadar rahat.DPF arıza versin EGR sorun çıkarsın enjektörler kötü yakıttan tıkansın o zaman alır kafasını. Dizelin sınırının olmasının nedeni az yakması için değil motorun kapasitesi o kadar. Benzinli araç her zaman devir çevirebilir. Bunu iyi bişey sanıyor. Zırt pırt benzinliğe uğramak istemiyor musun? LPG tak her iki depoyu da fulle dizelden daha fazla menzilin olsun dert ettiği şeye bak.
-
quote:
Orijinalden alıntı: MeGaDave06
Düzlük bir yerde yaşasaydım benzinli alırdım ama yaşadığım yer ve çevresi genelde yokuşlu ve engebeli olduğu için dizel bana en mantıklısı. Gerçekten güzergahlarımda büyüklü küçüklü mutlaka yokuş var. Bide dizel motor benzinliden daha sağlam geliyor bana çünkü mazot yakıtıda bi nevi yağ olduğu için yanma odasını, silindir çevresindeki cidarları honlama çizgilerinide daha iyi koruyor diye düşünüyorum.İyi gidiyordun da keşke o son cümleyi yazmayaydın iyiydi. Silindir içine mazot değilde yağın kendisini de koysan yine de yağlama yönünden gram işe yaramaz. Önce bir dizelin çalışma prensibini öğren. Mazot piston tepe noktadayken sıkıştırılarak ısınan havanın üzerine püskürtülür ve patlama gerçekleşir piston aşağı itilir. O mazot silindirin duvarına bile ulaşamaz. Sıkışarak yüzlerce derece sıcaklığa ulaşan havanın üzerine püskürtülür püskürtülmez puf olur. Silindir duvarına ulaşacakta yaglayacak hey yavrum hey. Eğer mazot silindir duvarına ulaşaıyorsa o motorda sorun var demektir. Verimli yanma olmaz o motor iner bir süre sonra. Ayrıca yağlama yakıtın işi DEĞİLDİR. Asla da olamaz. Yukarıda nedenini söyledim. Yağlama yağın işidir o da işini yapıyor zaten. Piston tepe noktadayken silindirin duvarları yağlanır. Patlama gerçekleşip piston aşağı itildiginde duvarlardaki yağ piston kafasındaki segmanlar tarafından silinir. Eğer silinmezse motor yağ yakar. Bu iyi bişey değildir. Anladın mı? Velhasıl u kelam yanma esnasında silindir içinde yağ olması mümkün değil. Varsa o motorda sorun var demektir. OK?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Farfaraway21 -- 17 Eylül 2021; 14:7:50 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: husoBen hic rahatsızlık hissetmiyorum.İcerde gar gar diye ses de duymuyorum.1750 devirlerde Turbonun sesi de cok hosuma gidiyor.
Ben de hayvan gibi bagırıp gitmeyen Atmosferigi sevmiyorum.Bana gore Dizel de ses ona gore cok daha az...
Alıntıları Göstertercih meselesi işte hocam siz dizel seversiniz ali atmosferik sever veli turbo benzinliden başkasına binmem der.
tercihlere saygı duymak lazım tabi ki ikiside dizel diye seslerinin benzer olacak hali de yok zaten, bunu kişi traktör sesi duymamış bile olabilir.
Yani demek istediğim traktör diyerek aşağılamaya çalışmak saçma tabi ki ancak benzetme noktası seslerin benzemesi, yanma vs patlama.
-
Aslında en mantıklı araç dizel motorlu olan. Neden mi?
Bir kere az yakıt tüketimi ve buna karşın yüksek çekiş gücü.
Benzinli ya da turbo benzinli hiçbir araç bu ikisini beraber sağlamıyor. Ha lpg derseniz onu baştan eleyin. Hiçbir araç üreticisi siz lpg baglatin diye araç üretmiyor. Yani üreticinin orijinal olarak saglamadigi bir sistemi aracın bir çok noktasını deldirerek yapılan yakıt sistemi olan lpg değerlendirmeye alınmamalı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Detaylı ve değerli cevabınız için çok teşekkür ederim hocam. CVT, yalan yok hiç kullanmadım, vites bulunmadığı için bana tamamen zevksiz bir his verecekmiş gibi geliyor.
Anladım hocam, yani C serisi de mantıklı aslında C200d'ler makyajlı. Neyse böyle gelir gider herhalde, dertsiz başa derde gerek yok
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Valla sağda solda A4'ün özellikle B9 kasanın övüldüğünü görünce "acaba" dedim doğrusu.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
C200d 136 lıksa çöp motor. 160 lıksa mercedesin kendi motoru o iyi.quote:
Orijinalden alıntı: Ö1f1
Detaylı ve değerli cevabınız için çok teşekkür ederim hocam. CVT, yalan yok hiç kullanmadım, vites bulunmadığı için bana tamamen zevksiz bir his verecekmiş gibi geliyor.
Anladım hocam, yani C serisi de mantıklı aslında C200d'ler makyajlı. Neyse böyle gelir gider herhalde, dertsiz başa derde gerek yok
Cvt şanzıman zevksiz değil sadece japon grubundaki 1.6 atmosferiklerde gereksiz ve saçma bi şanzıman.
Audinin 2.0 dizellerinde cvt çok başarılı baya zevkli çünkü araba kopartıyor gidiyor. Ben full manuel kullandım cvtye binbir türlü boklar attım zevksizdir manuel olsun daha mantıklı falan filan derdim. Benim ilk otomatik aracım bu oldu ve tüm söylediklerimi yaladım tekrar
a4 ün cvtsine bi bindim böyle bi keyif yok. Aşırı konforlu ve gaza azıcık bassanız bile araba uçuyor. Sport modda zaten tork konvertörlü şanzımandan farkı yok patır patır vites atıyor.
Audinin cvtsi kesinlikle rakipsiz başkalarıyla kıyaslanamaz. Rakipleri ise japon grubundaki atmosferik cvtler. Arada uçurum fark var.
Ben audi cvt tavsiye ederim başka cvt tavsiye etmem
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Audi'nin cvt şanzımanı zincirli, japonya kayış bu yüzden fark var. Yüksek torklu motorla cvt zevkli olacaktır elbette.quote:
Orijinalden alıntı: MeGaDave06
C200d 136 lıksa çöp motor. 160 lıksa mercedesin kendi motoru o iyi.
Cvt şanzıman zevksiz değil sadece japon grubundaki 1.6 atmosferiklerde gereksiz ve saçma bi şanzıman.
Audinin 2.0 dizellerinde cvt çok başarılı baya zevkli çünkü araba kopartıyor gidiyor. Ben full manuel kullandım cvtye binbir türlü boklar attım zevksizdir manuel olsun daha mantıklı falan filan derdim. Benim ilk otomatik aracım bu oldu ve tüm söylediklerimi yaladım tekrar
a4 ün cvtsine bi bindim böyle bi keyif yok. Aşırı konforlu ve gaza azıcık bassanız bile araba uçuyor. Sport modda zaten tork konvertörlü şanzımandan farkı yok patır patır vites atıyor.
Audinin cvtsi kesinlikle rakipsiz başkalarıyla kıyaslanamaz. Rakipleri ise japon grubundaki atmosferik cvtler. Arada uçurum fark var.
Ben audi cvt tavsiye ederim başka cvt tavsiye etmem
Alıntıları Göster
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Ama yazılımıda iyi (kırmızıda bekleme hariç) Mesela yokuş aşağı inerken frene bir kere ufak dokunup çektiğinde veya frenlemeye devam ettiğinde zinciri öbür tarafa germeye başlayıp devri arttırarak motor freni yaptırıyor.quote:
Orijinalden alıntı: BekirARSLAN
Audi'nin cvt şanzımanı zincirli, japonya kayış bu yüzden fark var. Yüksek torklu motorla cvt zevkli olacaktır elbette.
Alıntıları Göster
Bide 100 km ye kadar 1600 devirde sabit gidiyor 100 den sonra devri açmaya başlıyor. Yani japonlardaki cvtler gibi sürekli oynayan bi oranı yok. 100 den sonra yavaş yavaş devir yükseliyor. Kickdown yapıncada hemen 4200 e dayamıyor bu hoş. 3200 den açılışı yapıp yavaş yavaş 4000 e dayandırıyor sonrası zaten 230-240 km neyse o
En nefret ettiğim yanı bi tek kırmızı ışıklarda boşa atma gibi bi olayı yok. Motor sürekli titreşim halinde ve volanı çevirme durumunda. D de iken yani kasıntı bi şekilde bekliyor. Boşa kırmızı ışıklarda atmaktan şanzıman kartına zarar verirmiyim bunu düşünüyorum çünkü D ile N arasında baya fark var.
İnsan şu boşa atma olayını dsgdeki gibi yapar. Frene iyi basıldığında (takriben oto holdu devreye aldıracak kadar fren kuvveti) boşa atsa Frenden ayak çekilir çekilmezde D ye alsa süper.
Bu yüzden cvtli audilerde;
Motor kulakları
Volan
Çabuk eskir. Kroniktir. Yolda kaldırımda nerde bi cvtli audi görsem park ederken veya parktan çıkarken hep o bozuk para sesini duyarım bendeki volan sesiyle aynı. Bi kaç vatandaşa "sizdede benimki gibi volan sesi var değişmesi gerekiyor" demiştim. Onlarda bilmiyodu sebebini açıkladım. Param olsa direk ikisini yaptırıcam
Motor kulakları 2 adet toplamı 1200 tl
Volanda 3500 civarı vardır
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 21 Eylül 2021; 1:22:51 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Ö1f1
Valla sağda solda A4'ün özellikle B9 kasanın övüldüğünü görünce "acaba" dedim doğrusu.bu tip şeyler çok subjektif. 85k km dizel focus 3 kullandım, 25k km 1.4 tfsi b9, 5k da 2.0tdi quattro b9 kullandım. BMW tecrübem çok az bir kaç yüz km e90 fl kullanmıştım sadece. en keyiflisi kesinlikle e90 dı focusunda sürüş zevki ayrı. a4 kötü değil kesinlikle ancak öncelik sürüş zevki ise arabanın önceliği o değil.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X