Şimdi Ara

Yolcu otobüsleri yüksek süratlara çıkabilir mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
1
Favori
2.902
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kamil Koç'la yolculuk ediyordum, 1 numaralı tekli koltuktayım, sabah saatleri herkes yarı uykulu, şoför ve muavin takometreyi çıkardı ardından gaza bir yüklendi kaptan 120 olan kadranı anında indirdi koca Temsa Safir. Yandex Navi'de hızımız 135 gözüküyordu. İşin ilginç tarafı 100 ile giden otobüs 135'e çıktığında hiçbir şey anlamamıştık ve ayrıca otobüsün daha da hızlanacağına eminim çünkü daha vites ve devir vardı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yıllar önce Peugeot 205 gti ile 220 km hızla giderken, arkamızdan otobüs sollamak için selektör yapıyordu. Hiç unutmam.
  • Göttingenli Ethem kullanıcısına yanıt
  • Barracud@ kullanıcısına yanıt
    Pc de büyük monitörde yazınca belli olmuyordu. Mobilde direk altında çıkıyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Çıkamaz.

    Tipik bir örnek üzerinden gidelim:

    Volvo 9700
    Güç: 435 hp
    FA: 9 M2
    CD: 0,551
    Yüklü ağırlık: 22,400 kg

    Bu girdilerle bu otobüsün DÜZ VE RÜZGARSIZ YOLDA yapabileceği maksimum hız 140 kms (*/-5 kms) civarıdır. Boşken 150-155'i zorlayabilir. 200 yapabilmesi için bu girdilerle motorun kabaca 1000-1100 hp aralığında güç üretmesi gerekir. Ancak, aerodinamik iyileştirme ile CD 0,42 civarına düşürülebiliyor bu otobüste. Bu durumda doluyken 150-155, boşken 160-165 arası hızlara çıkabilir ama yine de 200 yapamaz. Ayrıca optimistik kadran hız okumasını da hesaba katmanız gerek. Böyle durumlarda kadranı değil, GPS ölçümünü baz almak daha sağlıklı olacaktır.
  • Fabrika verilerine göre;

    2013 model Mercedes Atego (3 dingilli)
    Silindir hacmi:15928 cm^3
    Motor gücü:503 HP
    Koltuk sayısı: 54 yolcu + 1 şöför + 1 hostes
    Yürür vaziyette kütle:17059 kg
    Azami yüklü ağırlık:24000 kg
    Max Hız: 125 km/h


    2000 model Mercedes O403 (2 dingilli)
    Silindir hacmi:14618 cm^3
    Motor gücü:381 HP
    Koltuk sayısı: 46 yolcu + 1 şöför + 1 hostes
    Yürür vaziyette kütle:13570 kg
    Azami yüklü ağırlık:18000 kg
    Max Hız: 130 km/h
  • Gözümün önünde dik bir yokuşta boş O403 ile boş crafter kapıştı

    O403 bildiğin plaka okuttu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shkoksal

    Kamil Koç'la yolculuk ediyordum, 1 numaralı tekli koltuktayım, sabah saatleri herkes yarı uykulu, şoför ve muavin takometreyi çıkardı ardından gaza bir yüklendi kaptan 120 olan kadranı anında indirdi koca Temsa Safir. Yandex Navi'de hızımız 135 gözüküyordu. İşin ilginç tarafı 100 ile giden otobüs 135'e çıktığında hiçbir şey anlamamıştık ve ayrıca otobüsün daha da hızlanacağına eminim çünkü daha vites ve devir vardı.
    Yalıtımları iyidir şehirlerarası otobüslerin ondan mütevellit hissedilmez arkalara ortalarda rüzgar sesi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barracud@

    Yıllar önce Peugeot 205 gti ile 220 km hızla giderken, arkamızdan otobüs sollamak için selektör yapıyordu. Hiç unutmam.
  • por favor kullanıcısına yanıt
    iBus Channelyoutube
    200KM HIZ ile Giden O403 | iBus Channel
    https://www.youtube.com/watch?v=VUMnL4i-Ot0&feature=youtu.be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu yaz epeyce eğimli bir yokuşta beni sollayıp geçmişti bir otobüs. Markasını hatırlamıyorum. Mercedes Benz olabilir.

    Ama harbiden ben 1.5 dizel 95 beygirlik arabamla ona yetişemedim. Benimkinin motoru onun yanında fındık motor kalır o derece. Yani bence 180 hatta 200 km hızlara kadar çıkabilir ama böylesi bir durumda trafiğin tehlikeye atılacağını düşünüyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ben 120 140 ibre var diye hatırlıyorum

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barracud@

    https://www.youtube.com/watch?v=VUMnL4i-Ot0&feature=youtu.be
    İzlemedim ama halen 220 ile gidiyorduk, otobüs sollamak için selektör yaptı demeye devam ediyorsan kendi kendini rezil etmeye meraklısın demektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barracud@

    https://www.youtube.com/watch?v=VUMnL4i-Ot0&feature=youtu.be
    Video sahte. Hangi Accent 200 le giderken 3000 devir çeviriyor?
  • por favor kullanıcısına yanıt
    Avrupa Komisyonu kararına göre hiçbir aracın hız göstergesi, gerçek hızdan düşük olamıyor. Yani bir otomobil gerçekte 70 km/s ile giderken, ibrenin 70'in altında göstermesi yasak. Bu nedenle hız göstergeleri fabrikada bu duruma göre kalibre ediliyor ve arada kurtarma payı bırakılıyor. Yani kadranın gerçek hızdan düşük gösterme riskine karşın bu önlem alınıyor.

    Söz konusu karar 75/443/EEC komisyon direktifi ve bu direktifin değişikliğe uğrayan 97/39/EC maddelerince alınmış. Bu direktife göre şu denklem oluşuyor:

    0 v1 - v2 V2/10 + 4km/h

    Bu formüle göre, aracının hız göstergesinde 180 km/h gören bir kişinin gerçek hızı aslında 160 km/h olabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barracud@

    Avrupa Komisyonu kararına göre hiçbir aracın hız göstergesi, gerçek hızdan düşük olamıyor. Yani bir otomobil gerçekte 70 km/s ile giderken, ibrenin 70'in altında göstermesi yasak. Bu nedenle hız göstergeleri fabrikada bu duruma göre kalibre ediliyor ve arada kurtarma payı bırakılıyor. Yani kadranın gerçek hızdan düşük gösterme riskine karşın bu önlem alınıyor.

    Söz konusu karar 75/443/EEC komisyon direktifi ve bu direktifin değişikliğe uğrayan 97/39/EC maddelerince alınmış. Bu direktife göre şu denklem oluşuyor:

    0 v1 - v2 V2/10 + 4km/h

    Bu formüle göre, aracının hız göstergesinde 180 km/h gören bir kişinin gerçek hızı aslında 160 km/h olabiliyor.
    Hımm anladım. Siz 220 ile giderken sollama çalışan otobüsün gerçek hızına tenzilat yapsak da yeterli bir manevra olmamış. Neyse çok da önemli değil. Konu uzamasın. Son mesajımdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • por favor kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Göttingenli Ethem

    Otobüsün ile arabanın 150 si aynı olmaz. Araba 120 ile giderken otobüs anca 90 yapıyordur.
    bakalım kim atlayacak
    götingenli nerenden uyduruyorsun bunları
  • Ben euro truck simulatorde 750 beygirlik volvo fh ile 25 tonluk yükle 150 km/h hız yapabiliyorum. Sizce gerçekte bu mümkün mü? :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barracud@

    Avrupa Komisyonu kararına göre hiçbir aracın hız göstergesi, gerçek hızdan düşük olamıyor. Yani bir otomobil gerçekte 70 km/s ile giderken, ibrenin 70'in altında göstermesi yasak. Bu nedenle hız göstergeleri fabrikada bu duruma göre kalibre ediliyor ve arada kurtarma payı bırakılıyor. Yani kadranın gerçek hızdan düşük gösterme riskine karşın bu önlem alınıyor.

    Söz konusu karar 75/443/EEC komisyon direktifi ve bu direktifin değişikliğe uğrayan 97/39/EC maddelerince alınmış. Bu direktife göre şu denklem oluşuyor:

    0 v1 - v2 V2/10 + 4km/h

    Bu formüle göre, aracının hız göstergesinde 180 km/h gören bir kişinin gerçek hızı aslında 160 km/h olabiliyor.
    Verdiğiniz formül yaklaşık 45 senelik bir mevzuata ait ve günümüz araçları o referans aralığın çok çok altında ölçüm yapıyor. Verdiğiniz mevzuatlar uygulamadan 6 yıl önce kaldırılmıştır bu arada güncel olarak hız göstergeleri bm/aek Regülasyon 39a tabi. Ayrıca verdiğiniz formül motosikletlere ait otomobil ve ticari araçlara ait formül aşağıda.

    Yolcu otobüsleri yüksek süratlara çıkabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 26 Kasım 2019; 21:38:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.