Şimdi Ara

Yol tutuşun iyi olup olmadığı nasıl anlaşılır,test edilir,kıyaslanır? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
1
Favori
11.474
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Güvenilir marka+dengeli şasi+bağımsız arka süspansiyon+geniş tabanlı lastik(en az 205/55 veya 225/45) +aracın ağırlığı (1200 kg ve üstü olması). Bunlar yol tutuştaki önemli faktörler.

    Kriterlerinden biri de 'yol tutu şu iyi olsun' olan birine de,rallici misin,hepsi yeterli gibi sözler söylemek de
    işin işgüzarlığı.Tabiki hiç kimse ralli pilotu değil, yada yollarımız yarış parkuru değil.Ancak herkes aracında yol tutuşunun verdiği güveni hissetmek ister.
  • süspansiyon konforundan ne kadar taviz verirsen, yol tutuşun o oranda artar.

    rayda ilerler gibi viraj alan bir aractanda, emin ol tr şartlarındakı yollarda sıkılman 2-3 ayını almayacaktır.

    belli bir sure sonra "aman yol tutmayıversınde cukurları hıssettırmesın" demeye baslarsın...
  • Lanet focus'un en büyük eksiği, üst donanımda bile esp nin standart olmaması.
  • arkadaşın tam dediği arabanın savurduğu nasıl anlaşılır
  • Çok iyiymiş. Tabi bu işkembe işi efsanelere dayandırılırsa daha da iyi olmaz mı? Ford iyi yol tutar, japon sorunsuzdur, alman kalitedir, beriki tenekedir. Sende sürücü müsün be yürü be yürü be be be be. Klişe her zaman iyidir. Ama top gear fifth gear gibi programlar daha iyidir. Profesyonel insanlar araçları limitlerine kadar zorluyorlar. Fikir verir;

    http://www.youtube.com/watch?v=AeCGNOuWi_E&feature=PlayList&p=BA6CB7821F610FCD&playnext=1&playnext_from=PL&index=16


    quote:

    Orijinalden alıntı: uselessness

    yol tutuşuyla ilgili yorum yapmak için en önemli metod işkembeden sallamaktır arkadaşım. kulaktan dolma şeylerle veya asvalt kazıma lastik yakma tabirleriyle, hiç olmadı böle bi koydum 140 la aga viraja, gibi laflarla da bu işkembe kombinasyonunu gayet eylenceli ve şık bir hale getirebilirsin..

    iyi yol tutan araba yoktur geniş işkembe vardır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iyi kötü çirkin

    arkadaşın tam dediği arabanın savurduğu nasıl anlaşılır

    aslında o da var soruların içinde.ama yine de genel olarak fikir sahibi oldum.her aracı deneyemeyeceğime göre eldekinin limitlerini saptayıp kullanmak en iyisi gibi duruyor.
  • 2lu (Tulu DARICAN) profesyonel bir test pilotu olarak sizin görüşlerinizi de bekliyoruz.
  • Yavaş kullan savurmasın araba illa 110'lamı girmek lazım viraja 80'le girersin rahat rahat ne kendini nede arabayı zorlamadan dönersin virajı ne gerek böyle şeylere yada herkesin çok acelesi var yavaşlamak bile istemiyor basıp geçicem diyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyhunberber


    quote:

    Orijinalden alıntı: connectgücü


    quote:

    Orijinalden alıntı: ceyhunberber


    quote:

    Orijinalden alıntı: ALPEREN A.

    iş lastiklerde mi bitiyor yani?aracı her zaman sakin kullanmam.



    3,5 cm yay tak lastik cantlarini 17 yap focusu aratmaz araban.




    kiskanc sen 3,5 yay taksan heryere sürtersin tabe





    ihtiyaç olmuyor ok a yay a zamk gibi yapışıyor masallah araba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: connectgücü

    ihtiyaç olmuyor ok a yay a zamk gibi yapışıyor masallah araba




    su imzani düzel focus 109hp kandirmayin milleti 110 diye
  • Genelde alman arabalarının yol tutuşu iyi oluyor. Yüksek hızlarda giderken sanki su yatağının üstünde oturuyormuşsun hissi uyandırmayan araçlar iyi yol tutuyor demektir. Abuk subuk cevap oldu. Nasılım ?
  • yol tutuş olayı aslında birazda hissetme ile ilgili bir olay.
    mesela ben daha çok sert süspansiyonlu araçlar kullandım (kendi araçlarım hep opeldi) ve bana yumuşak süspansiyonlu araçlar hep yatıyormuş gibi gelir.
    fakat yatıyormuş gibi gelmesine rağmen biraz daha zorlasamda çizgisimde çıkmazlar (ama bana çıkacakmış hissi verirler)
    mesela burada kime sorsan focusun yol tutuşu çok iyi der ben focusunda yol tutuşunu bilecek kadar focus kullanmış birisi olarak astra ile bir focusun yol tutuşunda bariz fark görmüyorum birisinin girdiği bir virajda diğerinin çok çok zorlanacağını tecrübe edemedim hiç.
    mesela golf kullanırken de bu böyle belki focusun 110 la yatma eğilimine girdiği yerde golf 105 le bu tepkiyi verir yani aradaki farklar bu kadar.
    soruyu soran arkadaş için söyleyeyim i30 la test sürüşü yapmıştım (kısa bir sürüş) i30 unda yol tutuşu son derece iyi gibi geldi bana.
    ayrıca lastik olayıda yol tutuşta çok büyük etkendir. yeni bir lastikle arabayı zorlayarak 110 ile döndüğünüz yeri kabak bir lastikle 90 la anca dönersiniz çünkü lastiğin yolu kavrama özelliği kalmamıştır.
    kısacası yukarıda bir arkadaşta söylemiş belli standartlardaki arabaların yol tutuşları arasında atla deve farkı yok.
    farkı ancak limitleri zorlamaya başladığınızda görüyorsunuz.
    ama bir kaç markanın c segmentinde yol tutuşun gerçekten kötü olduğunu biliyorum.(bizzat tecrübe ettiğim için biliyorum)
    hangisi diye sormayın bir kez hata yaptım o markanın kendi bölümünde bunu söyledim beni söylediğime söyleyeceğime pişman ettiler.




  • Yol tutuş ilk başta şasi, ağırlık dağılımı, aracın temel yapısı ile alakalıdır. Kalın lastik, jant yay sonra gelir. Öyle olsa her kalın tabanlı lastik takan, jant yay yapan araba iyi yol tutar. Belki eskisinden iyi yol tutar ama önceki halinin farkından dolayı sahibi iyi yol tuttuğunu sanar aracının. Örnek olarak 2.gen bir camaroya iyi yol tutturmak için yapılan modifikasyonların alınan parçaların en ucuzları ve listenin en sonundakileri jant yay lastiktir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    yol tutuş olayı aslında birazda hissetme ile ilgili bir olay.



    bu noktaya kesinlikle katılıyorum...sırf bu yüzden suv araçları süremiyorum desem yeridir..ilk virajda yan yatıp takla atacaklar gibi hissettiriyorlar, ama biliyorum ki durum öyle değil..ama yinede yol tutuşları hoşuna gitmiyor insanın...neden?..kötü mü?..hayır değil ama kötüymüş gibi hissettiriyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    yol tutuş olayı aslında birazda hissetme ile ilgili bir olay.
    mesela ben daha çok sert süspansiyonlu araçlar kullandım (kendi araçlarım hep opeldi) ve bana yumuşak süspansiyonlu araçlar hep yatıyormuş gibi gelir.
    fakat yatıyormuş gibi gelmesine rağmen biraz daha zorlasamda çizgisimde çıkmazlar (ama bana çıkacakmış hissi verirler)
    mesela burada kime sorsan focusun yol tutuşu çok iyi der ben focusunda yol tutuşunu bilecek kadar focus kullanmış birisi olarak astra ile bir focusun yol tutuşunda bariz fark görmüyorum birisinin girdiği bir virajda diğerinin çok çok zorlanacağını tecrübe edemedim hiç.
    mesela golf kullanırken de bu böyle belki focusun 110 la yatma eğilimine girdiği yerde golf 105 le bu tepkiyi verir yani aradaki farklar bu kadar.
    soruyu soran arkadaş için söyleyeyim i30 la test sürüşü yapmıştım (kısa bir sürüş) i30 unda yol tutuşu son derece iyi gibi geldi bana.
    ayrıca lastik olayıda yol tutuşta çok büyük etkendir. yeni bir lastikle arabayı zorlayarak 110 ile döndüğünüz yeri kabak bir lastikle 90 la anca dönersiniz çünkü lastiğin yolu kavrama özelliği kalmamıştır.
    kısacası yukarıda bir arkadaşta söylemiş belli standartlardaki arabaların yol tutuşları arasında atla deve farkı yok.
    farkı ancak limitleri zorlamaya başladığınızda görüyorsunuz.
    ama bir kaç markanın c segmentinde yol tutuşun gerçekten kötü olduğunu biliyorum.(bizzat tecrübe ettiğim için biliyorum)
    hangisi diye sormayın bir kez hata yaptım o markanın kendi bölümünde bunu söyledim beni söylediğime söyleyeceğime pişman ettiler.



    Arkadaşın sölediklerin katılıyorum bugun hangi c sınıfı olursa olsun opel,vw,honda,toyota,citroen,peugeot vs vs.. aynı lastikler ve jantlarla denense aradaki farkın çok büyük olcagını sanmıyorum biri 110 girip geçer biride 100'le geçip gider evet biri diğerinden daha iyi yol tutar fakat araç alırken bu durumu çok fazla düşünüpde araç almam şahsen.Yok ben yol tutuşuna göre araba alıyorsam gidipde aileler için yapılmış ekonomi sunan c sınıfı araç almam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    yol tutuş olayı aslında birazda hissetme ile ilgili bir olay.



    bu noktaya kesinlikle katılıyorum...sırf bu yüzden suv araçları süremiyorum desem yeridir..ilk virajda yan yatıp takla atacaklar gibi hissettiriyorlar, ama biliyorum ki durum öyle değil..ama yinede yol tutuşları hoşuna gitmiyor insanın...neden?..kötü mü?..hayır değil ama kötüymüş gibi hissettiriyor


    x5 in girdiği viraja focus girebilirmi cok merak ediyorum bende aslinda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyhunberber


    quote:

    Orijinalden alıntı: alikum


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    yol tutuş olayı aslında birazda hissetme ile ilgili bir olay.



    bu noktaya kesinlikle katılıyorum...sırf bu yüzden suv araçları süremiyorum desem yeridir..ilk virajda yan yatıp takla atacaklar gibi hissettiriyorlar, ama biliyorum ki durum öyle değil..ama yinede yol tutuşları hoşuna gitmiyor insanın...neden?..kötü mü?..hayır değil ama kötüymüş gibi hissettiriyor


    x5 in girdiği viraja focus girebilirmi cok merak ediyorum bende aslinda


    bende zaten viraj performansları kötü demiyorum, sadece kötüymüş gibi hissettiriyorlar diyorum...

    ayrıca x5 ve cayenne..bu ikisini ayır...x5 kullandım biliyorum, cayenne ise hiç kullanmadım ama kullananlar öyle söylüyor, gerçekten his olsun, performans olsun çok sağlam yol tutan araçlar... x5 de virajlarda hiç yan yatma olayı olmaz mesela...spor arabaların verdiği hissi verir resmen...





  • Spor yay,Kule gergisi gibi ellemeler ile aracın yol tutuşunu iyileştirebilirsiniz..Her aracın belli bir limiti olduğu kesin..


    Kafadan kaymasın yeter aslında genel olarak..
  • Yol tutuş frenden sonra en önemli güvenlik kriteridir. İyi yol tutmayan araç kaza yapmaya çok daha el verişlidir. İyi bir sürücü ile başarılı bir direksiyon sistemi ve yol tutuş minumun risktir.
  • Normal sürüş şartlarında focusun yol tutuşuyla,gidişiyle ilgili bir artı,bir farklılık göremez çoğu insan.Mesela benim peder de bu kişilerden biridir

    Anlatmak istediğim focusun avantajı sadece arka bağımsız süspansiyon ve sert amortisörleri değil aslında.Sürüş dinamikleri konusunda sürekli adı geçmesinin nedeni biraz da direksiyon sisteminin netliği ve özellikle dizellerde mevcut olan spor modda verdiği güvendir.

    Bu focus II topiğinde de çok tartışılmıştı daha önce,focusta kontrolü kaybettiğinizde çok ufak bir direksiyon hareketiyle dahi yeniden eski çizginize dönebiliyorsunuz,ESP olmadığı için bunlar başımıza geliyor tabi

    Araçların en yakın olduğu sınıf C sınıfı,bunu herkes biliyor zaten,böyle yakın rakipler arasında da birine çok kötü yol tutuyor diğeri süper yol tutuyor demek yanlış bence.Evet bazıları biraz daha iyi olabilir bu konuda ancak dediğim gibi 'BİRAZ' daha sadece.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.