Şimdi Ara

Yol tutuşun iyi olup olmadığı nasıl anlaşılır,test edilir,kıyaslanır? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
1
Favori
11.474
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Viraja girerken açacaksın camı basacaksın gaza aracın savrulabileceği hıza gelince hafiften bir ciyaklama sesi başlar işte o zaman ayağını çekeceksin gazdan.

    Direk babamdan öğrendiğim budur.

    Çok sürat yapmaya gerek yok herhangi bir kavşağa biraz hızlı girerek ciyaklama sesini rahatça duyabiliriz.
  • Yeni ünlü olan videomuzuda koyalım konuya çeşit olsun

  • bu video resmen fail ya..jeep açısından rezalet..
  • mesela araç virajda el freni tutturuyorsa o aracın yol tutuşu iyi değildir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trexin

    mesela araç virajda el freni tutturuyorsa o aracın yol tutuşu iyi değildir

    Yol tutuşu kötü bir araçta bir de elektronik el freni varsa cortingen ştrase olduğumuzun resmidir yani.
  • Şöyle anlarsınız, benim gibi yapın:

    Arkanızda sizi takip eden bir megane ile viraja girin, siz çıktığınızda o hala ortalarda yoksa arabanızın yol tutuşu iyidir.
  • lancer=yol tutuşu

    Not: lancer evo olursa o zaman testte gerek kalmaz.
  • hızlı virajlarda ben test ediyorum ara ara uzun yolda denizliye giderken acıgölün oralarda bir viraj var sola doğru

    ilk geçtiğimde ..................abow viraj!.......... fren ...........90 la sorun yok

    ikinci geçtiğmde.................!!!!!!!!!!!!!!...............gazdan çektim .............100 le sorun yok

    üçüncü geçtiğimde................yine aynı viraj ..................gaz kesmedim........... 110 sorun yok ama güvende

    dördüncüde ......................frene bassammı? .................. gazla ................... +110 arabanın arkasının kesik kesik kaydığını hissettim

    beşincide ......................... saçmalama .....................fren .........................90 yola devam

    araç Saet İbiza ST viraj sert bir viraj değil ben çok anlamam ama anlayanlar iyi yol tutuşu var diyor tabi segmenti göz önüne alındığında.

    Allah kimseyi zorunlu olarak aracının yol tutuşunu test ettirmesin. Lastiklerde önemli tabi




  • Yol tutuş konusu aslında çok detaylıdır ama kısaca bahsedeyim.
    Bir aracın yol tutuşunun iyi olması için gereken birçok etken vardır.
    -Aracın genel yapısı
    -Ağırlığı ve ağırlık dağılımı(motorun konumu ve ağırlığı)
    -Uzunluğu-Yüksekliği- Genişliği
    -Aktarma tipi(önden çekiş, arkadan itiş, dört tekerlekten tahrikli)
    -Elektronik ve mekanik iyileştiriciler(esp-asr-tc-difransiyel kilit mekanizmaları, virajda tork konrolü, abs, ebd v.s.)
    -Süspansiyonun yapısı
    -Direksiyon sistemi, hissiyatı ve tepki kavraması
    -Tekerleklerin konumu(fiziksel konum, örn: Köşelere yakın veya uzak)
    -Aks,dingil mesafeleri, iz genişliği ve tekerlekler arasındaki çapraz konum.
    -Tekerleklerin açısal konumları(camber caster v.s.)
    -Jantların ve lastiklerin özellikleri
    -Gövde elemanları(ön ve arka rüzgarlıklar pandizotlar v.s.)

    Yukarıda sıraladığım maddelerin tümü, önem sırası değişebilmekle birlikte yol tutuşu belirleyen etkenlerden bazılarıdır.Yol tutuş kavramı geniş bir kavramdır.Günümüz standart yol araçlarında amaç, optimum konfor, optimum yol tutuş üzerinedir.Araçların yol tutuşları testlerle irdelenebilir ancak değişken koşullar bu testleri tam geçerli kılamaz.Test örnekleri çokludur; slalom, geyik testi, dairesel kuru ve ıslak zemin testleri, yüksek hızda yön değiştime testleri, dalgalı yüzeyde salınım testleri v.s.

    Testler genel olarak bir galip belirlese de aynı sınıf araçlarda günümüz teknolojisinde yol tutuş üst limitleri birbirine çok yakındır.Buna rağmen iyi yol tutmayan araçlar da mevcuttur.Araçlar karakteristik olarak; önden kayma, arkadan kayma ve takla atma eğiliminde olabilirler.Bazı araçlar direksiyon tepkisi ve hissiyatı ile aracın izinden çıkmaya meylettiğini, sürücüsüne aktarabilirken bazı araçlar hissiz direksiyona sahip olabilirler.Halbuki iki aracın da aynı yol tutuş limitlerine sahip olduğunu varsayarsak,hissiz direksiyona sahip olan aracın sürücüsü daha şanssız olacaktır.Bazı araçlar dar ve düşük hızlı virajlarda mükemmel yol tutuş sağlarken, hız arttıkça girilen geniş virajlarda bu güveni kaybetmektedir.Bunlar genellikle a ve b sınıfı araçlardır.C sınıfı araçlar ise genel olarak optimum yol tutuşa sahiptirler, yapıları gereği çok ağır olmayan bu araçlar, hem yavaş hızda girilen kavşak-dar ve keskin virajlarda, hemde nispeten yüksek hızlarda iyi yol tutuşa sahip olacak şekilde tasarlanabilirler.D sınıfı ve üstü araçlara çıktığımızda ise ağırlaşan ve büyüyen kasa nedeniyle düşük hızlarda genellikle önden kayma durumları görülür.Bu durum yüksek hızlarda girilen virajlarda kendini telafi eder çünkü, doğru hesaplanmış süspansiyon ve ekipmanlar ile d sınıfı bir araç nispeten yüksek hızlarda daha güven verir.
    Aracınız ne marka ve ne model olursa olsun, muhakkak ve muhakkak, aracınızı, kendinizi ve çevredekileri tehlikeye atmayacak bir şekilde trafiğe kapalı bir alanda deneyin.Bu, sizin aracınızı tanımanızı ve kritik anlarda ne yapmanız gerektiğini önceden bilmenizi sağlayacaktır.Enönemli konulardan birisi de lastiklerdir.Örneğin benim önceki lastiklerimde yol tutuş konusunda (özellikle ıslak zemin) büyük tedirginlikler yaşamama rağmen şimdiki kullandığım lastiğimde sanki kuru zeminde gidiyormuş gibi rahatım.Anti parantez; aracınızın alt takımının sağlıklı olması da çok öenmlidir.Yüksek oranda kaçırmış veya patlak bir amortisörün ne kadar tehlikeli olabileceğini lütfen düşünün.Yay kestirme-ısıtma, uygunsuz ebatlarda jant-lastik kullanımı da yol tutuşu olumsuz etkiler.Daha yazacağım çok şey var aslında ancak bu kadar yeter sanırım.Herkese hayırlı sabahlar...




  • bazı arkadaşlar yorum yazmış 50 ile gideceğin yerde 100 ile gidersen tabi kaza yaparsın
    yol tutuşu yeterli diye

    Bekliyorum bu arkadaşı Kocaeli Derince 'den hergün işe gidiyorum izmite 9 km x2 18 km yol
    50 ile seyahat etsin yolda bırak 50 yi 70 le gitsin trafik ne oluyor kaç küfür yiyor
    trafik polisleri bile hız limitine uymuyor aşırı hız felakettir ben hız limitlerine uyarım yani en azında
    otoyolda 120 km çevre yollarında ayrılmış şehir dışı yollarda 120 km şehir içinde 90 km vs
    mesele benim ne yaptığım değil trafik bir şehirde nasıl akarsa siz de öyle kullanmalısınız
    İstanbula gidince ailem çok sert kullanıyorsun der bana benimde cevabım burada bir ışıkta
    saniyeler önemli istanbulun trafiği böyle bende uyum sağlıyorum. Evet arkadaşım
    yol tutuşu bazen su ile temasta bilmediğin yolda kriz anında manevra yapmanız gerekirse
    çookk lazım olan birşey bakma sen her araba iyi artık diyenlere yol tutuşu şasi direnci
    hava yastıkları aracın tasarımı hayati önem taşıyan konulardır benim biriki kriz durumu
    olmuştu geçmişte ve çekişin yol tutuşunun önemini tecrübe etmiştim.




  • bende 2012 model astra h var manuel direksiyon çok net tepki veriyor + frenleri çok sert , süspansiyonda aşırı sert ^^

    bu durumda virajları ray gibi dönüyor amma velakin arka koltuk ve bagaj boşken arkayı savuruyor ama yatma eğilimi olmadığı için toplamaı çok kolay oluyo

    zevklide oluyo ben beyeniyorum arabanın yapısını benim gibi astra h si olupta hoşuna giden varmı ?
  • Yol tutuş airbag gibidir, her zaman ihtiyaç duymaz normal kullanıcı. Allah korusun karşı şeritten gelen araba kontrolü kaybedip birden senin Şeridi'ne daldığında ihtiyacın olur. Yer gelir hayat kurtarır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • peki beyler yine soruma gelicek olursak düz yolda yapılan yüksek hızlarda hangi etkenler önemli?araçla 150km yi geçtikten sonra ,araç stabil değil ise kendini nasıl belli eder?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atiktuk

    peki beyler yine soruma gelicek olursak düz yolda yapılan yüksek hızlarda hangi etkenler önemli?araçla 150km yi geçtikten sonra ,araç stabil değil ise kendini nasıl belli eder?

    Aerodinamik etken.

    Bir de amatör gözle yazayım. Mesela birçok araba rüzgar yokuş derken bir sekilde 180 e çıkıyor gunümüzde. Fakat 180 ile otobanda viraja geldiginde aracın viraj alamayacağını düşünürsün veya araba bunu hissettirir sana ve gazdan çekersin . Ama yol tutusu iyi olan oturakli bir araba ile aynı virajı 220 ile dönerken herhangi bir tehlike hissetmezsin, ayağını gazdan çekme ihtiyacı bile duymazsin. İste bu sebepten 50+ yaşlardaki Mercedes kullanıcısı tonton amcalar otobanlarda 200+ giderken birçoğunun duydugu kaygıyı hissetmezler, araba hissettirmez.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott


    quote:

    Orijinalden alıntı: atiktuk

    peki beyler yine soruma gelicek olursak düz yolda yapılan yüksek hızlarda hangi etkenler önemli?araçla 150km yi geçtikten sonra ,araç stabil değil ise kendini nasıl belli eder?

    Aerodinamik etken.

    Bir de amatör gözle yazayım. Mesela birçok araba rüzgar yokuş derken bir sekilde 180 e çıkıyor gunümüzde. Fakat 180 ile otobanda viraja geldiginde aracın viraj alamayacağını düşünürsün veya araba bunu hissettirir sana ve gazdan çekersin . Ama yol tutusu iyi olan oturakli bir araba ile aynı virajı 220 ile dönerken herhangi bir tehlike hissetmezsin, ayağını gazdan çekme ihtiyacı bile duymazsin. İste bu sebepten 50+ yaşlardaki Mercedes kullanıcısı tonton amcalar otobanlarda 200+ giderken birçoğunun duydugu kaygıyı hissetmezler, araba hissettirmez.

    hımmm..demek ki kullandıkca araba hissttiriyor insana ne oldugunu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atiktuk

    quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott


    quote:

    Orijinalden alıntı: atiktuk

    peki beyler yine soruma gelicek olursak düz yolda yapılan yüksek hızlarda hangi etkenler önemli?araçla 150km yi geçtikten sonra ,araç stabil değil ise kendini nasıl belli eder?

    Aerodinamik etken.

    Bir de amatör gözle yazayım. Mesela birçok araba rüzgar yokuş derken bir sekilde 180 e çıkıyor gunümüzde. Fakat 180 ile otobanda viraja geldiginde aracın viraj alamayacağını düşünürsün veya araba bunu hissettirir sana ve gazdan çekersin . Ama yol tutusu iyi olan oturakli bir araba ile aynı virajı 220 ile dönerken herhangi bir tehlike hissetmezsin, ayağını gazdan çekme ihtiyacı bile duymazsin. İste bu sebepten 50+ yaşlardaki Mercedes kullanıcısı tonton amcalar otobanlarda 200+ giderken birçoğunun duydugu kaygıyı hissetmezler, araba hissettirmez.

    hımmm..demek ki kullandıkca araba hissttiriyor insana ne oldugunu.

    Evet öyle özetlenebilir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Birgece kemerburgaz-göktürk yolu gibi yola çık tabi geç saatlerde sakinken. Dİreksiyonu kafana göre kır ama çok seri bir şekilde . Mesela ben her altıma geçen aracı denerim. Şuan polo 6r sahibiyiz esp olmadığı için her viraja arkayı atarak girmeye alıştım. Kendinizi geliştirin aracınızı tanıyın Ciddi söylüyorum acil bir durumda çok daha iyi tepkiler veriyosunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rallyman61

    Birgece kemerburgaz-göktürk yolu gibi yola çık tabi geç saatlerde sakinken. Dİreksiyonu kafana göre kır ama çok seri bir şekilde . Mesela ben her altıma geçen aracı denerim. Şuan polo 6r sahibiyiz esp olmadığı için her viraja arkayı atarak girmeye alıştım. Kendinizi geliştirin aracınızı tanıyın Ciddi söylüyorum acil bir durumda çok daha iyi tepkiler veriyosunuz.

    dengesiz bir kamyoncuya denk gelme de

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • +9999 rallyman61
    aynen katılıyorum aracımın neler yapıp neler yapamayacağını test ederim sürekli
    ki bu refleksleri sürüş tekniğinide gelişytiriyor ne kadar mesafede duracağını bile
    anlıyorsunuz bu denemeler sonucu ve virajlarda yol tutuşu hayati önem taşır
    ufak bir su birikintisi herşeyi değiştirir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rallyman61

    Birgece kemerburgaz-göktürk yolu gibi yola çık tabi geç saatlerde sakinken. Dİreksiyonu kafana göre kır ama çok seri bir şekilde . Mesela ben her altıma geçen aracı denerim. Şuan polo 6r sahibiyiz esp olmadığı için her viraja arkayı atarak girmeye alıştım. Kendinizi geliştirin aracınızı tanıyın Ciddi söylüyorum acil bir durumda çok daha iyi tepkiler veriyosunuz.

    virajlar açısından tamam ama düz yolda yapılan yüksek hız için nasıl birşeyler yapmak gerek bunu henüz söyleyebilen çıkmadı..sürekli virajlara,dönüşlere geliyor konu..ve en son da arabayı tanımak teriminde kaldık..misal gittin aldın bi araba bu arabayla 200km yapabilir miyim?yaparsam kontrolü kaybeder mıyım? düz yolda stabil gider mi bunlar için sanırım sürekli kullanıcı yorumlarına bakıcaz...misal yine golfü ele alalım..aracın 90 ps-105ps ve 122 ps motoru versiyonları var..fakat kasa aynı..aynı şekilde gtı modeli de var..yine kasa aynı ..gerçi gtı da sanırım araba biraz daha alçak süspansiyonlar biraz daha sert ama yine de kasa aynı..aerodinamik demek ki birçok araba için tavan seviyeye gelmiş durumda..




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.