Şimdi Ara

Yol tutuşun iyi olup olmadığı nasıl anlaşılır,test edilir,kıyaslanır? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
1
Favori
11.474
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atiktuk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rallyman61

    Birgece kemerburgaz-göktürk yolu gibi yola çık tabi geç saatlerde sakinken. Dİreksiyonu kafana göre kır ama çok seri bir şekilde . Mesela ben her altıma geçen aracı denerim. Şuan polo 6r sahibiyiz esp olmadığı için her viraja arkayı atarak girmeye alıştım. Kendinizi geliştirin aracınızı tanıyın Ciddi söylüyorum acil bir durumda çok daha iyi tepkiler veriyosunuz.

    virajlar açısından tamam ama düz yolda yapılan yüksek hız için nasıl birşeyler yapmak gerek bunu henüz söyleyebilen çıkmadı..sürekli virajlara,dönüşlere geliyor konu..ve en son da arabayı tanımak teriminde kaldık..misal gittin aldın bi araba bu arabayla 200km yapabilir miyim?yaparsam kontrolü kaybeder mıyım? düz yolda stabil gider mi bunlar için sanırım sürekli kullanıcı yorumlarına bakıcaz...misal yine golfü ele alalım..aracın 90 ps-105ps ve 122 ps motoru versiyonları var..fakat kasa aynı..aynı şekilde gtı modeli de var..yine kasa aynı ..gerçi gtı da sanırım araba biraz daha alçak süspansiyonlar biraz daha sert ama yine de kasa aynı..aerodinamik demek ki birçok araba için tavan seviyeye gelmiş durumda..

    Düz yolda gitmekle kastınız nedir anlamadım ama kısaca bahsedeyim.
    Her aracın fabrika çıkışı son hız limiti vardır.Mesela benim aracımda bu limit 215 km.Bu limit rüzgarsız ve eğimi olmayan bir yolda bu aracın çıkabileceği maksimum hız olarak belirtiliyor.Yani mühendisler bu aracın güvenli bir şekilde bu hıza ulaşabileceğini belirtiyor.Gel gelelim ben aracımla 240 km yi geçen hızlara ulaştım(aracı ilk aldığımda meraktan) yapmamam gereken birşey yaptım ve risk aldım.Kaldı ki youtube de 190 ile duvara çarpan focusun videolarını izlemenizi tavsiye ederim.Buradan yola çıkarsak mecbur kalmadıkça 140 km ve üstü hızlar hatta 120 km nin üstü hızlar bence çok sakıncalı zira 100 ile giden bir aracın, sürücü intikal süresi dahil durma mesafesi yaklaşık 60 metredir.İntikal süresini çıktığımızda ise bu mesafe aracına göre değişir(modern araçlarda 40 metrenin altındadır).Şimdi 140 ile giderken, intikal süresi dahil durma mesafesini bir düşünün, kesinlikle çok riskli.Bu konuyu geçersek yüksek hızlarda birçok durum etkendir;
    -Lastikler:Lastiklerin cinsi ve hız endeksi(t-h-v) ayrıca yük endeksi araca uygun olmalıdır.Lastiklerin ömrü yaklaşık 5 yıl olduğundan bu süre zarfında, dişleri sağlam olsa bile süresi geçen lastik çok risklidir.Ayrıca lastiklerin balans ve alt takımın rot ayarları düzgün olmalıdır.
    -Yürür aksam:Süspansiyon elemanları(amortisör, yaylar, rotlar, z rotları, viraj demirleri, burçlar v.s.) sağlam olmalıdır.
    -Direksiyon sistemi:Direksiyon kutusu veya milindeki boşluk veya arızalar yüksek hızlarda aracın yolda gezinmesine neden olur.
    -Aerodinamik:Aracın aerodinamik yapısı ile bilinçsiz oynanması yüksek hızlarda sorun yaşamanıza neden olur.Bilinçsizce takılmış rüzgarlık ve dış karoser elemanları aracın yere basma kuvvetini değiştirdiği için risk taşır.Yüksek yapılı araçlarda aracın altından geçen hava miktarı daha fazla olduğu için risk daha fazladır.
    -Motor:Bakımları yapılmamış, yağı eksilmiş veya zamanında değişmemiş, filtreleri kontrol edilmemiş v.s. motorlar risk taşır(her hızda)
    -Yol durumu:Hız yapılacak yolun uzunluğu, cinsi, ve genel yapısı birincil öncelik taşır.
    -Şoför:Eğer araç kullanmaya yeni başladıysanız, hızlı kullanmaya heves etmeyin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gOkO -- 13 Ağustos 2012; 2:41:36 >




  • Düz yolda gitmekten kastım otobanda boş ve limitsiz bir yolda max hıza ulaşmak olabilir..yani bu yol tutuşu konusunda hemen konu virajlara geliyor..benim merak ettiğim düz yolda yüksek hızda yol tutuş neye göre kime göre belirleniyor..

    yazdıklarınız az-çok yeterli..en azından sordugum sorunun cevabına daha yakın..
    yazdıklarınızdan yola çıkarak sunu diyebilir miyiz peki?arabanın kadranı max kac km yi gösteriyorsa ,araç bu hıza ulaşıp bu hızda kullanılabilir..yalnız bu noktada da şu var..misal ben hyundai accent kullandım..1.5crdi 110ps ve gerçekten iyi bir motor..bu araçla 150km üzerine çıktıgımda motorun ve kadranın çok daha yüksek hızları desteklemesıne rağmen güven vermedi..araç deli gibi gidiyor ve sanırım hafiflikten dolayı da direksiyon hareketlerine tepki çok hızlı idi..160 la giderken direksiyona dokunmaya korkuyor insan..uzun sürede golf kullandım..golf ile 180km ile giderken çok daha rahattım mesela..

    demek ki özetlersek her araba kadranında yazan km ye çıkabilir ve bu km de kullanılabilir..aerodinamik yapı aşşağı yukarı tüm binek araçlar için yetereli seviyede ama tabi ki bazı arabalarda aracın yere yapışması direksiyon tepkileri,süspansiyon düzenleri ,aracın yüksekliği gibi birçok etken yüksek hızlarda bazı araçların yola daha iyi yapışmasına imkan vermekte..

    tabi ki dediğin gibi hem güvenlik hem de ekonomi açısından aslında 90km yi geçmemek lazım bu ayrı konu..benim merak ettiğim yol tutuş konularında viraj tepkilerinden cok düz yolda dolayısı ile yüksek hızlarda yol tutuşu etkileyen faktörler idi.
    .günümüzde her araba 200km hıza ulaşabiliyor demek ki o hızda oluşan rüzgar çok da etkilemiyor aracı..fakat rüzgarlı havada yüksek hızda giderken nasıl bir etkilenme olur şimdi merak ettim açıkcası..ve misal bazı araçlarda kamyon sollarken kullanıcıların belirttiği üzere bazı yalpalanmalar mevcut bu bazı araçlarda çok riskli bir durumda misal adam demişki(hatırladıgım kadarıyla)honda civicler kamyonu sollarken araç resmen 20 cm sola çekiyor dikkat etmek lazım..bir başka corolla kullanıcısı yüksek hızda kamyom sollarken direksiyon resmen titriyor..bir başkası iki kamyonun arasında kaldım direksiyon yerınden cıkacak sandım vs..bunlarda yol tutuşa örnektir aslında değil mi?iki kamyonun arasına girince araç hiç etkilenmiyorsa veya sollarken sağa,sola yalpalanmıyorsa bu araçlar daha stabildir diyebiliriz herhalde..




  • selam,

    Volvo S40'ım vardı 2006 model. biraz fazla büyük, gemi dümeni gibi direksiyonu ama keskin bir yol tutuşu vardı, direksiyon hareketlerine hızlı tepki verir, genelde yol tutuşu çevik bir otomobildi. ama sorun şu ki ne zaman kopacağını, ne zaman alarm verdiğini hiç belli etmezdi. evet belki haydi bismillah deyince viraja bir Golf Focus gibi girebiliyordu ama ne yapacağını pek anlatmıyordu, yolu okumuyordu yani araba. böyle olunca zaten soğuyorsunuz, pek araçla oynayasınız gelmiyor.

    genel sürüş keyfi de vasat olduğu için S40a ben iyi yol tutan araba diyemem, daha doğrusu sürücü otomobili diyemem. ha şerit değiştirme manevrası güvenlidir, geyik testi, slalom testi cart curt tsti iyi becerir belki, bilemem, sürüş güvenliği yüksektir yani.

    ama aynı dönemde mk1 Focus 1.6 vardı şirket arabası, güya S40 yeni neslin platformunu paylaşıyor ama o Focus o kadar zevkli, keyifli, hisli idi ki S40 ile kıyaslayamam bile. viraj içi engebeler, direksiyon, hassaslık, keyif ne diyeyim yani kat be kat iyi idi Volvo'dan.

    ama arkaya arkaya viraja girin, Volvo geri kalmaz bundan şüphem yok. yüksek hızda şerit değiştirmede daha iyi bile olabilir.

    fakat ben Volvo S40, mk1 Focustan iyi yol tutuyor dersem çarpılırım. bu iş o kadar basit değil. yol tutuş zaten hatalı bir çeviri (handling'in) sürüş keyfi bambaşka bir konu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 13 Ağustos 2012; 4:07:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atiktuk

    Düz yolda gitmekten kastım otobanda boş ve limitsiz bir yolda max hıza ulaşmak olabilir..yani bu yol tutuşu konusunda hemen konu virajlara geliyor..benim merak ettiğim düz yolda yüksek hızda yol tutuş neye göre kime göre belirleniyor..

    yazdıklarınız az-çok yeterli..en azından sordugum sorunun cevabına daha yakın..
    yazdıklarınızdan yola çıkarak sunu diyebilir miyiz peki?arabanın kadranı max kac km yi gösteriyorsa ,araç bu hıza ulaşıp bu hızda kullanılabilir..yalnız bu noktada da şu var..misal ben hyundai accent kullandım..1.5crdi 110ps ve gerçekten iyi bir motor..bu araçla 150km üzerine çıktıgımda motorun ve kadranın çok daha yüksek hızları desteklemesıne rağmen güven vermedi..araç deli gibi gidiyor ve sanırım hafiflikten dolayı da direksiyon hareketlerine tepki çok hızlı idi..160 la giderken direksiyona dokunmaya korkuyor insan..uzun sürede golf kullandım..golf ile 180km ile giderken çok daha rahattım mesela..

    demek ki özetlersek her araba kadranında yazan km ye çıkabilir ve bu km de kullanılabilir..aerodinamik yapı aşşağı yukarı tüm binek araçlar için yetereli seviyede ama tabi ki bazı arabalarda aracın yere yapışması direksiyon tepkileri,süspansiyon düzenleri ,aracın yüksekliği gibi birçok etken yüksek hızlarda bazı araçların yola daha iyi yapışmasına imkan vermekte..

    tabi ki dediğin gibi hem güvenlik hem de ekonomi açısından aslında 90km yi geçmemek lazım bu ayrı konu..benim merak ettiğim yol tutuş konularında viraj tepkilerinden cok düz yolda dolayısı ile yüksek hızlarda yol tutuşu etkileyen faktörler idi.
    .günümüzde her araba 200km hıza ulaşabiliyor demek ki o hızda oluşan rüzgar çok da etkilemiyor aracı..fakat rüzgarlı havada yüksek hızda giderken nasıl bir etkilenme olur şimdi merak ettim açıkcası..ve misal bazı araçlarda kamyon sollarken kullanıcıların belirttiği üzere bazı yalpalanmalar mevcut bu bazı araçlarda çok riskli bir durumda misal adam demişki(hatırladıgım kadarıyla)honda civicler kamyonu sollarken araç resmen 20 cm sola çekiyor dikkat etmek lazım..bir başka corolla kullanıcısı yüksek hızda kamyom sollarken direksiyon resmen titriyor..bir başkası iki kamyonun arasında kaldım direksiyon yerınden cıkacak sandım vs..bunlarda yol tutuşa örnektir aslında değil mi?iki kamyonun arasına girince araç hiç etkilenmiyorsa veya sollarken sağa,sola yalpalanmıyorsa bu araçlar daha stabildir diyebiliriz herhalde..

    Kamyon örneği, aracın o anki hızı, aracın aerodinamiği ve ağırlığı gibi birçok etmene bağlıdır.Bilindiği üzere araçlar yolda ilerlerken hava boşluğunu yararak ilerler.Büyük araçlarda bu hava boşluğu daha fazla olur(rüzgar tüneli "özellikle pist yarışları başta olmak üzere motor sporlarında önemli bir kavramdır")Kamyon ,tır, otobüs gibi araçların ön cepheleri dik yapıda olduğundan rüzgar dirençleri oldukça fazladır ancak aracın ağırlığından dolayı bunun çok fazla dezavantaja dönştiği söylenemez.Bu büyük araçların büyük rüzgar tünelleriyle birlikte nispeten dik olan burun kısımları havayı şiddetli bir biçimde yarmaktadır bu esnada sollayan araç ister istemez bundan etkilenmektedir.Minimum etkilenme için mümkün olan en uzak mesafe kullanılmalıdır(mümkün olduğunc sola yakın). Yan rüzgalarda da benzer bir durum vardır ancak bu durumdaki en büyük etmen yükseklik ve yanal açıır.yani aracın yanal direnci ne kadar kuvvetliyse yan rüzgarlardan o kadar etkilenir.Bunun dışında ağırlıkta önemlidir...




  • Focusu bilemiyorum yalnız Muharrem kardeşimin

    İnsignia sı içindeki 5 yetişkin yolcu ile gayet başarılı bir performans sergiledi.

    gerek slalom sağdan sola geçişler olsun gerek frenaj ve virajlı yollar ve yol tutuş adına hiç aracın dengesi bozulmadan gayet rijit ve dengeliydi.

    Cihan da duruma açıklık getirebilir.
  • Mesela videodaki aracı ele alırsak, aracın yoltutuşu tahmin edilebileceği gibi süper. O hızlarda mümkün olduğunca dengeli bir viraj alıyor, aynı virajı farklı bir marka araçla almaya kalkarsanız epic fail konu başlıklarında sergilenirsiniz.
    *citroen xantia




    Bu videodada karşılaştırmalı test var 3 farklı otomobil ve herzamanki gibi citroen hydropeumatic ile övgüyü hakediyor.





  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.