Şimdi Ara

YOL TUTUŞU NEYE BAĞLIDIR (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
207
Cevap
0
Favori
12.000
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_

    Çoğu arkadaş güzel yorumlar yapmış. Bende konuyu şöyle genişleteyim.. Aynı kasayı kullanan iki araçtan birine 4 kişi diğerine sadece şoför binecek şekilde değerlendirecek olursak yüklü olan araç daha iyi yol tutar nedeni ise hem ağırlığından hemde ağırlığın vermiş basınçtan ağırlık merkezinin yere yakınlığından. Ayrıca yol tutuşuna etki eden o kadar çok etken var ki arkadaşlar sıralamış zaten. Mekatronik okuyan arkadaşına söyle bugattinin açılan rüzgarlıgını iyice bir incelesin bu işler mekatronik okumayla olmuyor malesef.


    Konuyu yanlis genisetmissiniz.

    İci insan dolu bir arac, olabilecen en kotu yol tutusa sahiptir.

    agirligi bu sekilde artan bir aracin agirlik merkezi yere yaklasmaz, hatta yukselir. agirlastigi icin virajlarda yanal kuvvetlerden daha cok etkilenir. kisacasi arac daha kontrolsuz hale gelir.

    agirlik yol tutus icin her zaman bir dezavantajdir.

    elinizdeki aracin koltuklarini, camlarini orasini burasini sokerek agirlik azaltma yoluna giderseniz aracinizin yol tutusu her zaman artar.

    yuksek suratlerde aracin stabil kalmasini saglayan sey ise agirliktan daha cok aerodinamik yapidir.



    içi insan dolu bir otomobil ile boş olan bir otomobil yüksek süratle otobanda gittiklerini düşünelim büyük bir aracın yanından geçtiklerinde ağır olan araç daha az etkilenir bundan, hafif olan araç daha fazla sarsılır. ayrıca aracın camlarını sökersen daha kötü yol tutar örneğin aracın ön camını söktünde daha kötü yol tutarsın. ayrıca biz hep olaya ağırlık olarak bakıyoruz eylemsizlik kuralına göre sürtünme kuvveti en fazla olan araç ağır olan araçtır ve bu nedenle daha iyi yol tutar. (özellik olarak aynı kasa araçlar kıyaslandığında)

    Olayı yanlış değerlendiriyorsunuz.

    Otobanda yüksek süratle giderken ki durum değil, viraj alma kabiliyeti yol tutuşu temsil eder.

    Eylemsizlik kuvvetinde de atladığınız bir şey var.

    Eylemsizliğe ivme direnci diyebiliriz.

    Bir aracın ivme direnci hesaplanırken aşağıdaki formül kullanılır.

    Ri = G / g . a

    Yukarıdaki formülde "G" harfi taşıtın ağırlığını temsil eder. Formülden de anlayacağınız üzere taşıtın ağırlığı azaldıkça ivme direnci de azalır.

    Yani ağırlığı fazla olan araba, eylemsizlik kuvvetinden daha çok etkilenir.

    Ağırlık azaltmanın yol tutuşa olumlu etki ettiğinin en güzel örneklerinden Megane R26 R modelidir. Standart R26'dan 125 kilogram daha hafiftir ve bu durum hem performansa, hem de yol tutuşa mükemmel etki etmiştir.

    Hafifletme çalışması sırasında havayastıkları, klima, arka cam sileceği ve yıkama sistemi, sis farları, ön far yıkama sistemi ve ses yalıtımı malzemelerinden vazgeçilmiştir.

    Arka cam ve kelebek camları da sökülerek yerine plastik benzeri şeffaf bir malzeme takılmıştır.
    _____________________________




  • Bu ne ya konuya giren mühendislik okuyorum, mühendisim, şu kadar yıllık mühendisim diye başlamış



    O zaman kaç yıllık yüksek mühendis olarak söyleyebilirim ki araçların yol tutuşuna güvenmeyin sakin sakin gidin. Yüksek süratlerde 15 mm çapında bir mıcır tanesinin üzerinden geçerseniz görürsünüz yol tutuşunun neye bağlı olduğunu
    _____________________________
    *****
    Aptalların en akıllı tarafı, onlar hiç vakit kaybetmez, başkalarının vakit kaybetmesini sağlar ve bu konuda harıl harıl çalışırlar!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Bu ne ya konuya giren mühendislik okuyorum, mühendisim, şu kadar yıllık mühendisim diye başlamış



    O zaman kaç yıllık yüksek mühendis olarak söyleyebilirim ki araçların yol tutuşuna güvenmeyin sakin sakin gidin. Yüksek süratlerde 15 mm çapında bir mıcır tanesinin üzerinden geçerseniz görürsünüz yol tutuşunun neye bağlı olduğunu

    :D abi aynen ya.

    Hayır ÖSS soru bankasındaki sorularla 2012 model arabaların yol tutuşunu hesaplayan başka millet yoktur heralde =)
    Ben mekanik kısmından anlamıyorum ama işin ESP tarafında yol tutuş için dönen formüller, güç dengelerinin elektroniksel olarak mekaniğe dağıtımı bu formüllerle olmuyor =)

    Not : Bende mühendisim =)




  • 1. derecede amörtisör sertliğine bağlıdır...
    _____________________________
    Focus 2,5 - 2011 1.6 100 bg - TeleflexGFI LPG

    Güzel olmayan otomobil, iyi bir otomobil değildir. (Ettore Bugatti)
  • Arkadaş ağır olan araç daha iyi yol tutmaz daha dezavantajlıdır.Çünkü yanal kuvvetlerden daha çok etkilenir.

    Tamamen herşeyiyle aynı 2 araçtan biri 500 kg daha ağır olsun.Hafif olan araç daha iyi yol tutar.

    Diğer şartlar sabitken hafif olan aracın yol tutuşu daha iyi olur.Çünkü viraj içerisinde ağırlık oranında yanal kuvvete maruz kalır araç.

    Ağır olan araın yol tutuşu daha iyi diyen bir insan tamamen saçmalamaktadır...

    En basit örenek F1 araçları.

    Depoları boşken çok daha iyi zamanlar çok daha iyi apex hızları çok daha fazla viraj hızına sahiptir.Araca yakıt koyulduğunda ise dereceler bir anda düşer...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 21 Ocak 2012; 16:39:03 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bLooP
    :D abi aynen ya.

    Hayır ÖSS soru bankasındaki sorularla 2012 model arabaların yol tutuşunu hesaplayan başka millet yoktur heralde =)
    Ben mekanik kısmından anlamıyorum ama işin ESP tarafında yol tutuş için dönen formüller, güç dengelerinin elektroniksel olarak mekaniğe dağıtımı bu formüllerle olmuyor =)

    Not : Bende mühendisim =)

    Aynen dediğin gibi :)) bir sürü hesabı kitabı var. Keşke o kadar basit olsa.

    Not : Bende mühendisim =) bu kısım güzel olmuş.
    _____________________________
    *****
    Aptalların en akıllı tarafı, onlar hiç vakit kaybetmez, başkalarının vakit kaybetmesini sağlar ve bu konuda harıl harıl çalışırlar!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    Yol Tutuşu Olumlu Etkileyen Faktörler

    - Hafif olması
    - Daha Rijit Şasi
    - Geniş taban ve çaptaki lastikler
    - Sert Süspansiyon
    - Yere olan alçaklık
    - Aracın Ağırlık merkezinin yere yakınlığı
    - Süspansiyonları yapısı
    - Aerodinamik yapı
    - Tekelerkler arası mesafe

    Tüm bunlar aracın yol tutuşunu etkileyen faktörlerdir. Ağır otomobil asla ama asla daha iyi yol tutmaz. Size konforlu yolculuk sunar sadece.
    Hafif otomobillerin daha düşük güçte olmasına rağmen kendisinden daha güçlü rakiplerinden daha iyi tur zamanı elde etmesi hafif olduklarından dolayı virajlarda
    hız kesmeden kazandığı artı zamanlardır.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    Yol Tutuşu Olumlu Etkileyen Faktörler

    - Hafif olması
    - Daha Rijit Şasi
    - Geniş taban ve çaptaki lastikler
    - Sert Süspansiyon
    - Yere olan alçaklık
    - Aracın Ağırlık merkezinin yere yakınlığı
    - Süspansiyonları yapısı
    - Aerodinamik yapı
    - Tekelerkler arası mesafe

    Tüm bunlar aracın yol tutuşunu etkileyen faktörlerdir. Ağır otomobil asla ama asla daha iyi yol tutmaz. Size konforlu yolculuk sunar sadece.
    Hafif otomobillerin daha düşük güçte olmasına rağmen kendisinden daha güçlü rakiplerinden daha iyi tur zamanı elde etmesi hafif olduklarından dolayı virajlarda
    hız kesmeden kazandığı artı zamanlardır.


    +1
    _____________________________
    vw passat 1.4 tsi 2011
    audi a6 2009 3.0 tdi
    peugeot 307 1.4 hdi xr 2004
    playstation 3 40gb 2007
    psp 2004
    ipad2 16 gb




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_

    Çoğu arkadaş güzel yorumlar yapmış. Bende konuyu şöyle genişleteyim.. Aynı kasayı kullanan iki araçtan birine 4 kişi diğerine sadece şoför binecek şekilde değerlendirecek olursak yüklü olan araç daha iyi yol tutar nedeni ise hem ağırlığından hemde ağırlığın vermiş basınçtan ağırlık merkezinin yere yakınlığından. Ayrıca yol tutuşuna etki eden o kadar çok etken var ki arkadaşlar sıralamış zaten. Mekatronik okuyan arkadaşına söyle bugattinin açılan rüzgarlıgını iyice bir incelesin bu işler mekatronik okumayla olmuyor malesef.


    Konuyu yanlis genisetmissiniz.

    İci insan dolu bir arac, olabilecen en kotu yol tutusa sahiptir.

    agirligi bu sekilde artan bir aracin agirlik merkezi yere yaklasmaz, hatta yukselir. agirlastigi icin virajlarda yanal kuvvetlerden daha cok etkilenir. kisacasi arac daha kontrolsuz hale gelir.

    agirlik yol tutus icin her zaman bir dezavantajdir.

    elinizdeki aracin koltuklarini, camlarini orasini burasini sokerek agirlik azaltma yoluna giderseniz aracinizin yol tutusu her zaman artar.

    yuksek suratlerde aracin stabil kalmasini saglayan sey ise agirliktan daha cok aerodinamik yapidir.



    içi insan dolu bir otomobil ile boş olan bir otomobil yüksek süratle otobanda gittiklerini düşünelim büyük bir aracın yanından geçtiklerinde ağır olan araç daha az etkilenir bundan, hafif olan araç daha fazla sarsılır. ayrıca aracın camlarını sökersen daha kötü yol tutar örneğin aracın ön camını söktünde daha kötü yol tutarsın. ayrıca biz hep olaya ağırlık olarak bakıyoruz eylemsizlik kuralına göre sürtünme kuvveti en fazla olan araç ağır olan araçtır ve bu nedenle daha iyi yol tutar. (özellik olarak aynı kasa araçlar kıyaslandığında)

    Olayı yanlış değerlendiriyorsunuz.

    Otobanda yüksek süratle giderken ki durum değil, viraj alma kabiliyeti yol tutuşu temsil eder.

    Eylemsizlik kuvvetinde de atladığınız bir şey var.

    Eylemsizliğe ivme direnci diyebiliriz.

    Bir aracın ivme direnci hesaplanırken aşağıdaki formül kullanılır.

    Ri = G / g . a

    Yukarıdaki formülde "G" harfi taşıtın ağırlığını temsil eder. Formülden de anlayacağınız üzere taşıtın ağırlığı azaldıkça ivme direnci de azalır.

    Yani ağırlığı fazla olan araba, eylemsizlik kuvvetinden daha çok etkilenir.

    Ağırlık azaltmanın yol tutuşa olumlu etki ettiğinin en güzel örneklerinden Megane R26 R modelidir. Standart R26'dan 125 kilogram daha hafiftir ve bu durum hem performansa, hem de yol tutuşa mükemmel etki etmiştir.

    Hafifletme çalışması sırasında havayastıkları, klima, arka cam sileceği ve yıkama sistemi, sis farları, ön far yıkama sistemi ve ses yalıtımı malzemelerinden vazgeçilmiştir.

    Arka cam ve kelebek camları da sökülerek yerine plastik benzeri şeffaf bir malzeme takılmıştır.




    Sakın yanlış anlama niyetim tartışmak yada inatlaşmak değil şurda biraz fikir alış verişi yapıyoruz diye düşünürsen sevinirim. gelelim yazmış olduklarına formül hakkında bişey diyemem ama benim kendi görüşüm ivme bir vektördür yani araçta ya ileri bir ivmelenme olur yada geri yandan arabayı ittirmeye çalışırsan burda arabanın ağırlığı büyük rol oynar ve bunu ivmelenme direnci diye adlandıramazsın. ayrıca aracın hafifletilmesinin nedeni aynı güçteki motorun karşı koymuş olduğu kuvvet (ağırlıkla doğru orantılı) azaltılır ve araç daha atik olur rüzgarın vermiş olduğu aerodinamik etkiyi daha çabuk iletir araca ama aynı hızlarda iki aracı kıyaslarsan (ağır ve hafif olan araç ) hafif araç daha iyi yol tutar dersen bu biraz mantıksız olur gibi geliyor
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Arkadaş ağır olan araç daha iyi yol tutmaz daha dezavantajlıdır.Çünkü yanal kuvvetlerden daha çok etkilenir.

    Tamamen herşeyiyle aynı 2 araçtan biri 500 kg daha ağır olsun.Hafif olan araç daha iyi yol tutar.

    Diğer şartlar sabitken hafif olan aracın yol tutuşu daha iyi olur.Çünkü viraj içerisinde ağırlık oranında yanal kuvvete maruz kalır araç.

    Ağır olan araın yol tutuşu daha iyi diyen bir insan tamamen saçmalamaktadır...

    En basit örenek F1 araçları.

    Depoları boşken çok daha iyi zamanlar çok daha iyi apex hızları çok daha fazla viraj hızına sahiptir.Araca yakıt koyulduğunda ise dereceler bir anda düşer...

    olayı daha derinlerine inersen böyle olmadığını göreceksin. ayrıca burda bahsettiğimiz f1 araçlarının daha iyi zamanlama yapması yada virajı hızlı geçmesi önemli değil bizim bahsettiğimiz konu sadece ve sadece yol tutuştur.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Arkadaş ağır olan araç daha iyi yol tutmaz daha dezavantajlıdır.Çünkü yanal kuvvetlerden daha çok etkilenir.

    Tamamen herşeyiyle aynı 2 araçtan biri 500 kg daha ağır olsun.Hafif olan araç daha iyi yol tutar.

    Diğer şartlar sabitken hafif olan aracın yol tutuşu daha iyi olur.Çünkü viraj içerisinde ağırlık oranında yanal kuvvete maruz kalır araç.

    Ağır olan araın yol tutuşu daha iyi diyen bir insan tamamen saçmalamaktadır...

    En basit örenek F1 araçları.

    Depoları boşken çok daha iyi zamanlar çok daha iyi apex hızları çok daha fazla viraj hızına sahiptir.Araca yakıt koyulduğunda ise dereceler bir anda düşer...

    olayı daha derinlerine inersen böyle olmadığını göreceksin. ayrıca burda bahsettiğimiz f1 araçlarının daha iyi zamanlama yapması yada virajı hızlı geçmesi önemli değil bizim bahsettiğimiz konu sadece ve sadece yol tutuştur.

    Yahu arkadaş.Yol tutuşu daha iyi olduğu için zamanları gelişiyor.Hala neden anlamamakta direniyorsunuz anlamıyorum.

    "yada virajı hızlı geçmesi" Bu zaten yol tutuşuna bağlıdır.
    _____________________________




  • Fizik kanunlarını kabul etmemekle eşdeğer şeyler söyleniyor forumda.Bakalım daha neler göreceğiz
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Arkadaş ağır olan araç daha iyi yol tutmaz daha dezavantajlıdır.Çünkü yanal kuvvetlerden daha çok etkilenir.

    Tamamen herşeyiyle aynı 2 araçtan biri 500 kg daha ağır olsun.Hafif olan araç daha iyi yol tutar.

    Diğer şartlar sabitken hafif olan aracın yol tutuşu daha iyi olur.Çünkü viraj içerisinde ağırlık oranında yanal kuvvete maruz kalır araç.

    Ağır olan araın yol tutuşu daha iyi diyen bir insan tamamen saçmalamaktadır...

    En basit örenek F1 araçları.

    Depoları boşken çok daha iyi zamanlar çok daha iyi apex hızları çok daha fazla viraj hızına sahiptir.Araca yakıt koyulduğunda ise dereceler bir anda düşer...

    olayı daha derinlerine inersen böyle olmadığını göreceksin. ayrıca burda bahsettiğimiz f1 araçlarının daha iyi zamanlama yapması yada virajı hızlı geçmesi önemli değil bizim bahsettiğimiz konu sadece ve sadece yol tutuştur.

    Yahu arkadaş.Yol tutuşu daha iyi olduğu için zamanları gelişiyor.Hala neden anlamamakta direniyorsunuz anlamıyorum.

    "yada virajı hızlı geçmesi" Bu zaten yol tutuşuna bağlıdır.

    alakası yok bizim değerlendirmemiz herşeyiyle aynı olan iki araçtan birinin hafif diğerinin ağır olarak değerlendirilmesi hafif olan araç virajı daha hızlı geçebilir ama aynı hızlarda virajda dönerken hafif olan araç yola daha iyi tutunur diye bir çıkarımda bulunamazsın
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_
    Sakın yanlış anlama niyetim tartışmak yada inatlaşmak değil şurda biraz fikir alış verişi yapıyoruz diye düşünürsen sevinirim. gelelim yazmış olduklarına formül hakkında bişey diyemem ama benim kendi görüşüm ivme bir vektördür yani araçta ya ileri bir ivmelenme olur yada geri yandan arabayı ittirmeye çalışırsan burda arabanın ağırlığı büyük rol oynar ve bunu ivmelenme direnci diye adlandıramazsın. ayrıca aracın hafifletilmesinin nedeni aynı güçteki motorun karşı koymuş olduğu kuvvet (ağırlıkla doğru orantılı) azaltılır ve araç daha atik olur rüzgarın vermiş olduğu aerodinamik etkiyi daha çabuk iletir araca ama aynı hızlarda iki aracı kıyaslarsan (ağır ve hafif olan araç ) hafif araç daha iyi yol tutar dersen bu biraz mantıksız olur gibi geliyor

    Eylemsizlik, hareketsiz ve ya sabit hızla ilerleyen bir cismin mevcut ivmesiz halini koruma istediğidir. Yani duran bir cismi harekete geçirmeye, ya da sabir hızla ilerleyen bir cismi hızlandırmaya çalıştığınızda sizin ivmelendirme çabanıza ters etki eden bir kuvvet ortaya çıkar. İvmesiz cisim bu durumunu artan ivmeye karşı korumak isteyeceğinden eylemsizlik kuvvetine aynı zamanda ivme direnci deriz.

    Bir aracın hafifletilmesi, hızlanmaya olumlu, yol tutuşa olumsuz etki ediyorsa hafifletilmesinin hiçbir mantığı yoktur. Viraja geldiğimde daha ağır olan araçtan daha çok yavaşlamam gerekiyorsa ne anladım ben o daha hızlı ivmelenmeden değil mi?

    Ben ne yazarsam yazayım siz muhtemelen ikna olmayacaksınız biliyorum ama yine de bir araştırmayı deneyin derim.

    Siz hala yol tutuşun ne olduğunu karıştırıyorsunuz, düz yolda gitmek yol tutuş belirtisi değildir.

    Viraj kabiliyeti. Yol tutuş budur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 21 Ocak 2012; 17:12:21 >
    _____________________________




  • Nerden bulaştım bu konuya yaw
    _____________________________
  • Aracın ağırlığı - aerodinamic - lastikler - yol - şoförlük

    Hepsine ve çok daha fazlasına.
    _____________________________
    FORUMDA DEĞİLSEM, BİL Kİ EVDE DEĞİLİM
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Arkadaş ağır olan araç daha iyi yol tutmaz daha dezavantajlıdır.Çünkü yanal kuvvetlerden daha çok etkilenir.

    Tamamen herşeyiyle aynı 2 araçtan biri 500 kg daha ağır olsun.Hafif olan araç daha iyi yol tutar.

    Diğer şartlar sabitken hafif olan aracın yol tutuşu daha iyi olur.Çünkü viraj içerisinde ağırlık oranında yanal kuvvete maruz kalır araç.

    Ağır olan araın yol tutuşu daha iyi diyen bir insan tamamen saçmalamaktadır...

    En basit örenek F1 araçları.

    Depoları boşken çok daha iyi zamanlar çok daha iyi apex hızları çok daha fazla viraj hızına sahiptir.Araca yakıt koyulduğunda ise dereceler bir anda düşer...

    olayı daha derinlerine inersen böyle olmadığını göreceksin. ayrıca burda bahsettiğimiz f1 araçlarının daha iyi zamanlama yapması yada virajı hızlı geçmesi önemli değil bizim bahsettiğimiz konu sadece ve sadece yol tutuştur.

    Yahu arkadaş.Yol tutuşu daha iyi olduğu için zamanları gelişiyor.Hala neden anlamamakta direniyorsunuz anlamıyorum.

    "yada virajı hızlı geçmesi" Bu zaten yol tutuşuna bağlıdır.

    alakası yok bizim değerlendirmemiz herşeyiyle aynı olan iki araçtan birinin hafif diğerinin ağır olarak değerlendirilmesi hafif olan araç virajı daha hızlı geçebilir ama aynı hızlarda virajda dönerken hafif olan araç yola daha iyi tutunur diye bir çıkarımda bulunamazsın

    Gayette bulunurum arkadaşım.Ne kadar eksikmişsin sen yahu.Hem daha hızlı geçebilir diyorsun hemde daha kötü yol tutar diyorsun.Bu kadar saçma birşey duymamıştım.Araç daha iyi yol tutabildiği için daha hızlı dönebiliyor zaten...

    Hafif olan araç viraj içinde yanal kuvvetlerden daha az etkilenir.Yani viraj sola ise hafif olan ağır olan haline göre yola daha iyi tutunur.Çünkü ağır olan araç sağa doğru daha çok çeker ağırlığının verdiği dezavantajla.

    Tamamen aynı olan ağırlıkları farklı olan 2 araçtan hafif olan virajlarda yola daha iyi tutunur...BU kadar basit.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 21 Ocak 2012; 17:16:19 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_
    Sakın yanlış anlama niyetim tartışmak yada inatlaşmak değil şurda biraz fikir alış verişi yapıyoruz diye düşünürsen sevinirim. gelelim yazmış olduklarına formül hakkında bişey diyemem ama benim kendi görüşüm ivme bir vektördür yani araçta ya ileri bir ivmelenme olur yada geri yandan arabayı ittirmeye çalışırsan burda arabanın ağırlığı büyük rol oynar ve bunu ivmelenme direnci diye adlandıramazsın. ayrıca aracın hafifletilmesinin nedeni aynı güçteki motorun karşı koymuş olduğu kuvvet (ağırlıkla doğru orantılı) azaltılır ve araç daha atik olur rüzgarın vermiş olduğu aerodinamik etkiyi daha çabuk iletir araca ama aynı hızlarda iki aracı kıyaslarsan (ağır ve hafif olan araç ) hafif araç daha iyi yol tutar dersen bu biraz mantıksız olur gibi geliyor

    Eylemsizlik, hareketsiz ve ya sabit hızla ilerleyen bir cismin mevcut ivmesiz halini koruma istediğidir. Yani duran bir cismi harekete geçirmeye, ya da sabir hızla ilerleyen bir cismi hızlandırmaya çalıştığınızda sizin ivmelendirme çabanıza ters etki eden bir kuvvet ortaya çıkar. İvmesiz cisim bu durumunu artan ivmeye karşı korumak isteyeceğinden eylemsizlik kuvvetine aynı zamanda ivme direnci deriz.

    Bir aracın hafifletilmesi, hızlanmaya olumlu, yol tutuşa olumsuz etki ediyorsa hafifletilmesinin hiçbir mantığı yoktur. Viraja geldiğimde daha ağır olan araçtan daha çok yavaşlamam gerekiyorsa ne anladım ben o daha hızlı ivmelenmeden değil mi?

    Ben ne yazarsam yazayım siz muhtemelen ikna olmayacaksınız biliyorum ama yine de bir araştırmayı deneyin derim.

    Siz hala yol tutuşun ne olduğunu karıştırıyorsunuz, düz yolda gitmek yol tutuş belirtisi değildir.

    Viraj kabiliyeti. Yol tutuş budur.



    benim idda ettiğim şey aracın hafifletilince daha kötü yol tuttuğu falan değil. aracın hafifletilmesi tabiki iyi birşey ama bunun yanında aracın aerodinamiğinin çok iyi olması gerek. ayrıca ağır araç yakıt tüketimi açısından dezavantajdır aracın hızlanmasını çok etkiler özellikle ara hızlanmalar sıkıntılı olur vs vs ama konu sadece yol tutuş olunca bunları gözardı ederek yorum yapmak gerek.
    _____________________________




  • Bugün bugatti neredeyse kusursuz bir aeroya 1001 beygir güce rağmen yol tutuşta 458 den geride kalıyor.Nedeni???
    En büyük nedeni ağırlık dezavantajı.Pist verilerine bakınca anlarsınız zaten.

    f1 araçları yarışa başladığında depoları dolu başlıyor.Yarış ilerledikçe tur zamanları gelişiyor.Ekranda verilen apex hızları gelişiyor.Aynı araç 20 dakika öncekinden çok daha iyi yola tutunuyor.Neden???

    Yakıtı azladığından yani ağırlığı azaldığından daha iyi yola tutunuyor virajlarda vs.SOnra yakıt ikmali yapıyorlar tekarar dereceler düşüyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 21 Ocak 2012; 17:25:19 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Arkadaş ağır olan araç daha iyi yol tutmaz daha dezavantajlıdır.Çünkü yanal kuvvetlerden daha çok etkilenir.

    Tamamen herşeyiyle aynı 2 araçtan biri 500 kg daha ağır olsun.Hafif olan araç daha iyi yol tutar.

    Diğer şartlar sabitken hafif olan aracın yol tutuşu daha iyi olur.Çünkü viraj içerisinde ağırlık oranında yanal kuvvete maruz kalır araç.

    Ağır olan araın yol tutuşu daha iyi diyen bir insan tamamen saçmalamaktadır...

    En basit örenek F1 araçları.

    Depoları boşken çok daha iyi zamanlar çok daha iyi apex hızları çok daha fazla viraj hızına sahiptir.Araca yakıt koyulduğunda ise dereceler bir anda düşer...

    olayı daha derinlerine inersen böyle olmadığını göreceksin. ayrıca burda bahsettiğimiz f1 araçlarının daha iyi zamanlama yapması yada virajı hızlı geçmesi önemli değil bizim bahsettiğimiz konu sadece ve sadece yol tutuştur.

    Yahu arkadaş.Yol tutuşu daha iyi olduğu için zamanları gelişiyor.Hala neden anlamamakta direniyorsunuz anlamıyorum.

    "yada virajı hızlı geçmesi" Bu zaten yol tutuşuna bağlıdır.

    alakası yok bizim değerlendirmemiz herşeyiyle aynı olan iki araçtan birinin hafif diğerinin ağır olarak değerlendirilmesi hafif olan araç virajı daha hızlı geçebilir ama aynı hızlarda virajda dönerken hafif olan araç yola daha iyi tutunur diye bir çıkarımda bulunamazsın

    Gayette bulunurum arkadaşım.Ne kadar eksikmişsin sen yahu.Hem daha hızlı geçebilir diyorsun hemde daha kötü yol tutar diyorsun.Bu kadar saçma birşey duymamıştım.Araç daha iyi yol tutabildiği için daha hızlı dönebiliyor zaten...

    Hafif olan araç viraj içinde yanal kuvvetlerden daha az etkilenir.Yani viraj sola ise hafif olan ağır olan haline göre yola daha iyi tutunur.Çünkü ağır olan araç sağa doğru daha çok çeker ağırlığının verdiği dezavantajla.

    Tamamen aynı olan ağırlıkları farklı olan 2 araçtan hafif olan virajlarda yola daha iyi tutunur...BU kadar basit.


    kardeş öncelikle gözümüzde bi problem yok. şurda düzgün bir şekilde fikir alışverişi yapıyoruz insan gibi yazmaya davet ediyorum seni. ayrıca bu konu hakkında fikrini beyan edersin bizde kendi fikrimizi söyleriz olayı tartışma boyutuna getirmenin bi alemi yok. yazdıklarımı yanlış yorumladığının farkındasındır umarım. virajı hızlı alan araç daha iyi yol tutar diye söyleyip çıkıyorsun işin içinden aynı hızlarda herşeyiyle aynı (sadece ağırlıkları farklı) iki aracı kıyasladığımızı kaç defa yazıcam bilmiyorum artık. bizim niyetimiz araçların son hızını ölçmek değil. yinede sen bu işi çözmüşsün helal olsun sana



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rewolwer_ -- 21 Ocak 2012; 17:36:03 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Arkadaş ağır olan araç daha iyi yol tutmaz daha dezavantajlıdır.Çünkü yanal kuvvetlerden daha çok etkilenir.

    Tamamen herşeyiyle aynı 2 araçtan biri 500 kg daha ağır olsun.Hafif olan araç daha iyi yol tutar.

    Diğer şartlar sabitken hafif olan aracın yol tutuşu daha iyi olur.Çünkü viraj içerisinde ağırlık oranında yanal kuvvete maruz kalır araç.

    Ağır olan araın yol tutuşu daha iyi diyen bir insan tamamen saçmalamaktadır...

    En basit örenek F1 araçları.

    Depoları boşken çok daha iyi zamanlar çok daha iyi apex hızları çok daha fazla viraj hızına sahiptir.Araca yakıt koyulduğunda ise dereceler bir anda düşer...

    olayı daha derinlerine inersen böyle olmadığını göreceksin. ayrıca burda bahsettiğimiz f1 araçlarının daha iyi zamanlama yapması yada virajı hızlı geçmesi önemli değil bizim bahsettiğimiz konu sadece ve sadece yol tutuştur.

    Yahu arkadaş.Yol tutuşu daha iyi olduğu için zamanları gelişiyor.Hala neden anlamamakta direniyorsunuz anlamıyorum.

    "yada virajı hızlı geçmesi" Bu zaten yol tutuşuna bağlıdır.

    alakası yok bizim değerlendirmemiz herşeyiyle aynı olan iki araçtan birinin hafif diğerinin ağır olarak değerlendirilmesi hafif olan araç virajı daha hızlı geçebilir ama aynı hızlarda virajda dönerken hafif olan araç yola daha iyi tutunur diye bir çıkarımda bulunamazsın

    Gayette bulunurum arkadaşım.Ne kadar eksikmişsin sen yahu.Hem daha hızlı geçebilir diyorsun hemde daha kötü yol tutar diyorsun.Bu kadar saçma birşey duymamıştım.Araç daha iyi yol tutabildiği için daha hızlı dönebiliyor zaten...

    Hafif olan araç viraj içinde yanal kuvvetlerden daha az etkilenir.Yani viraj sola ise hafif olan ağır olan haline göre yola daha iyi tutunur.Çünkü ağır olan araç sağa doğru daha çok çeker ağırlığının verdiği dezavantajla.

    Tamamen aynı olan ağırlıkları farklı olan 2 araçtan hafif olan virajlarda yola daha iyi tutunur...BU kadar basit.


    kardeş öncelikle gözümüzde bi problem yok. şurda düzgün bir şekilde fikir alışverişi yapıyoruz insan gibi yazmaya davet ediyorum seni. ayrıca bu konu hakkında fikrini beyan edersin bizde kendi fikrimizi söyleriz olayı tartışma boyutuna getirmenin bi alemi yok. yazdıklarımı yanlış yorumladığının farkındasındır umarım. virajı hızlı alan araç daha iyi yol tutar diye söyleyip çıkıyorsun işin içinden aynı hızlarda iki aracı kıyasladığımızı kaç defa yazıcam bilmiyorum artık. bizim niyetimiz araçların son hızını ölçmek değil. yinede sen bu işi çözmüşsün helal olsun sana

    Son hızdan bahseden kim arkadaş.Apex hızı diyorum biliyor musun apex nedir ne değildir.??
    Aynı hızlara göre neden değerlendiriyorsun.2 araçta aynı hızda viraj dönerken ağır olan araç dönülen virajın aksi yönüne daha çok yanal kuvvet uygular yani daha çok yatar.Bu bile daha iyi yol tutmadığının bir kanıtıdır...

    Arkadaş sormuş hafif olan mı daha iyi yol tuttar ağır olan mı?Cevap hafif olan.2x2=4 gibi birşey bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 21 Ocak 2012; 17:37:26 >
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.