Şimdi Ara

YOL TUTUŞU NEYE BAĞLIDIR (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
207
Cevap
0
Favori
12.000
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OZGUP

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: OZGUP

    aerodinamiktendir heralde

    Eğer fizik öğretmeniyseniz cidden yazık o öğrencilere. :)

    kardeşim aerodinamik yazmamın sebebi sana itafendi,
    açıkcası sorduğun soru çocukca geldi yaşını öğrenmek isterim.
    ben eylemsizlik demeye utandım sen sormaya çekinmemişsin

    Siz nickleri karıştırdınız herhalde.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: OZGUP

    aerodinamiktendir heralde

    Onlar sabit kabul ediliyordu ya hani.Ağır olan araç virajda daha çok yanal kuvvete maruz kalır.Bİzde bunu anlatmaya çalışıyoruz zaten.

    Yoksa yol tutuşunu etkileyen birçok unsur var.Bİr aracın kamber açıları toe leri bile birçok şeyi etkileyebilir.

    kardeşim aerodinamik yazmamın sebebi sana itafendi,
    açıkcası sorduğun soru çocukca geldi yaşını öğrenmek isterim.
    ben eylemsizlik demeye utandım sen sormaya çekinmemişsin
    _____________________________

    GALATASARAY




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    Yol Tutuşu Olumlu Etkileyen Faktörler

    - Hafif olması
    - Daha Rijit Şasi
    - Geniş taban ve çaptaki lastikler
    - Sert Süspansiyon
    - Yere olan alçaklık
    - Aracın Ağırlık merkezinin yere yakınlığı
    - Süspansiyonları yapısı
    - Aerodinamik yapı
    - Tekelerkler arası mesafe

    Tüm bunlar aracın yol tutuşunu etkileyen faktörlerdir. Ağır otomobil asla ama asla daha iyi yol tutmaz. Size konforlu yolculuk sunar sadece.
    Hafif otomobillerin daha düşük güçte olmasına rağmen kendisinden daha güçlü rakiplerinden daha iyi tur zamanı elde etmesi hafif olduklarından dolayı virajlarda
    hız kesmeden kazandığı artı zamanlardır.

    Tekerlekler arasında ki mesafe derken ön ve arka dingil mesafesi mi yoksa ön iki teker arasını mı kastediyorsun acaba?
    _____________________________




  • _____________________________

    GALATASARAY
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darüzzafer68

    quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    Yol Tutuşu Olumlu Etkileyen Faktörler

    - Hafif olması
    - Daha Rijit Şasi
    - Geniş taban ve çaptaki lastikler
    - Sert Süspansiyon
    - Yere olan alçaklık
    - Aracın Ağırlık merkezinin yere yakınlığı
    - Süspansiyonları yapısı
    - Aerodinamik yapı
    - Tekelerkler arası mesafe

    Tüm bunlar aracın yol tutuşunu etkileyen faktörlerdir. Ağır otomobil asla ama asla daha iyi yol tutmaz. Size konforlu yolculuk sunar sadece.
    Hafif otomobillerin daha düşük güçte olmasına rağmen kendisinden daha güçlü rakiplerinden daha iyi tur zamanı elde etmesi hafif olduklarından dolayı virajlarda
    hız kesmeden kazandığı artı zamanlardır.

    Tekerlekler arasında ki mesafe derken ön ve arka dingil mesafesi mi yoksa ön iki teker arasını mı kastediyorsun acaba?

    Alıntıları Göster
    yanlış mesaj... silinebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Johnnn -- 22 Ocak 2012; 0:07:00 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OZGUP

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: OZGUP

    aerodinamiktendir heralde

    Onlar sabit kabul ediliyordu ya hani.Ağır olan araç virajda daha çok yanal kuvvete maruz kalır.Bİzde bunu anlatmaya çalışıyoruz zaten.

    Yoksa yol tutuşunu etkileyen birçok unsur var.Bİr aracın kamber açıları toe leri bile birçok şeyi etkileyebilir.

    kardeşim aerodinamik yazmamın sebebi sana itafendi,
    açıkcası sorduğun soru çocukca geldi yaşını öğrenmek isterim.
    ben eylemsizlik demeye utandım sen sormaya çekinmemişsin

    Diyorum bugatti 1001 beygir olmasına rağmen 500-600 hp lik araçlardan daha kötü yol tutuşa sahip.Sen diyorsunki hızlanma önemlidir.Yahu bugatti daha düne kadar en hızlı seri üretim araçtı.0-300 arası 15 saiye daha hızlı o dediğim araçlara göre bugatti.Düzde bu kadar hızlıyken virajlarda neden bu kadar yavaş.Cevabı belli.

    Bütün bunları anlayamayan adama daha ne laftan bahsedeyim.Hayatında hiçmi F1 veya pist yarışları izlemedin.Ondanda örenekler veriyorum hala bana saçma cevaplar veriyorsun.

    BUnları anlayamayan birine hiçbir soru çocukça gelemez.Mantık dışı.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Johnnn

    yanlış mesaj... silinebilir.

    Alıntıları Göster
    yanlış mesaj....
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: OZGUP

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: OZGUP

    aerodinamiktendir heralde

    Onlar sabit kabul ediliyordu ya hani.Ağır olan araç virajda daha çok yanal kuvvete maruz kalır.Bİzde bunu anlatmaya çalışıyoruz zaten.

    Yoksa yol tutuşunu etkileyen birçok unsur var.Bİr aracın kamber açıları toe leri bile birçok şeyi etkileyebilir.

    kardeşim aerodinamik yazmamın sebebi sana itafendi,
    açıkcası sorduğun soru çocukca geldi yaşını öğrenmek isterim.
    ben eylemsizlik demeye utandım sen sormaya çekinmemişsin

    Diyorum bugatti 1001 beygir olmasına rağmen 500-600 hp lik araçlardan daha kötü yol tutuşa sahip.Sen diyorsunki hızlanma önemlidir.Yahu bugatti daha düne kadar en hızlı seri üretim araçtı.0-300 arası 15 saiye daha hızlı o dediğim araçlara göre bugatti.Düzde bu kadar hızlıyken virajlarda neden bu kadar yavaş.Cevabı belli.

    Bütün bunları anlayamayan adama daha ne laftan bahsedeyim.Hayatında hiçmi F1 veya pist yarışları izlemedin.Ondanda örenekler veriyorum hala bana saçma cevaplar veriyorsun.

    BUnları anlayamayan birine hiçbir soru çocukça gelemez.Mantık dışı.



    Ben anlatmaya çalıştım olmuyor bencede boş yere denemeyin artık. Türk insanı böyledir birşey bildiğini sanıyorsa 10 tane mühendis getirsen doğrusunu anlatamazsın. E arkadaşta ilkokul fizik öğretmeni ne olsa, ondan iyimi bilicez. Sesto elementonun 599xx in yakıt tüketimi düşsün diye hafifletildiğini düşünen biri için çok bile uğraştık. Hatta bunların üstüne bugatti örneğinide vermişsiniz. Hala daha olmuyorsa yapicak birşey yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exxcrea -- 22 Ocak 2012; 0:12:46 >
    _____________________________
    745i




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: OZGUP

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: OZGUP

    aerodinamiktendir heralde

    Onlar sabit kabul ediliyordu ya hani.Ağır olan araç virajda daha çok yanal kuvvete maruz kalır.Bİzde bunu anlatmaya çalışıyoruz zaten.

    Yoksa yol tutuşunu etkileyen birçok unsur var.Bİr aracın kamber açıları toe leri bile birçok şeyi etkileyebilir.

    kardeşim aerodinamik yazmamın sebebi sana itafendi,
    açıkcası sorduğun soru çocukca geldi yaşını öğrenmek isterim.
    ben eylemsizlik demeye utandım sen sormaya çekinmemişsin

    Diyorum bugatti 1001 beygir olmasına rağmen 500-600 hp lik araçlardan daha kötü yol tutuşa sahip.Sen diyorsunki hızlanma önemlidir.Yahu bugatti daha düne kadar en hızlı seri üretim araçtı.0-300 arası 15 saiye daha hızlı o dediğim araçlara göre bugatti.Düzde bu kadar hızlıyken virajlarda neden bu kadar yavaş.Cevabı belli.

    Bütün bunları anlayamayan adama daha ne laftan bahsedeyim.Hayatında hiçmi F1 veya pist yarışları izlemedin.Ondanda örenekler veriyorum hala bana saçma cevaplar veriyorsun.

    BUnları anlayamayan birine hiçbir soru çocukça gelemez.Mantık dışı.



    hızla ivme arasındaki farkı öğrende gel sen bugatti düzde o 407 km yi görmesi kolay olmuyor
    çünkü ağır bak daha hafifi neler yapıyor

    http://otomot.net/2007/01/02/buggati-veyron-tarih-olduyasasin-barabus-tkr/
    _____________________________

    GALATASARAY




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: OZGUP

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    Daha yere yapılan dik kuvvetin sadece aracın ağırlıgından oldugunu sanan biriyle tartışmaya gerek yok. Makina mühendisi olmaya yeticek kadar fizik bilgim var merak etmeyin.Lisede çözdüğümüz ağırlık ve hız dışında bir değişken olmayan düz viraj problemleri bile belliki sizin seviyenizin üstünde. Sanırım ilkokul öğretmenisiniz. Aracınızın bağajına 200 kg ağırlık atın öyle gezin ozaman, aptal superspor araç firmaları durmadan karbon fiber mononkok gövdeler, aliminyum gövde panelleri kullanarak araçlarını hafifletmeye çalışıyor. Sizin gibi dahi fizik öğretmenlerine ihtiyaçları var görünen oki.

    Dünyada petrol rezervleri tükeniyor o yüzden olmasın alüminyum blok yada gövdede fiber kullanım.
    yakıt tüketimimi artırmasa söylediğini emin ol yaparım.
    Virajda aerodinamiğin sınırlarında olduğunu zannetiğine göre oldukça derin bir fizik bilgin var saygılar :)

    Arkadaşım f1 araçları ne kadar hafif olursa o kadar daha iyi yol tutuşuna sahip oluyorlar.Adamlar sırf bunun için yasak getirmişler.

    640 kg altında olamıyor F1 araçları.

    Neden üst limit değilde alt limit koymuşlar bir düşün.Ne kadar bilmeyen var şu forumda arkadaş.Adamlar hala ağırlık avantajdır diyebiliyor.

    F1 araçları üstelik kanatları sayesinde müthiş bir sürtünme katsayısına sahiptir.Normal bir otomobilin çok üstünde.Buna rağmen en önemli zaman kazanımı hafiflikten alırlar.Sizin dediğiniz olsa adamlar araçlarnı hafif üretebilsinler diye yırtmazdı.

    Aynı aracın bir dolu depoyla viraj hızları veriliyor tv de birde depo boşken.Araç boşken çok daha hızlı virajlarda.Yani yol tutuşu daha iyi.

    Adamlar o zaman sıralama turlarında niye boşa yakın depoyla çıkıyorlar bir düşünmek gerekiyor.Ağır olan araç daha iyi yol tutar diyen birinin ne kadar fizik otomotiv vs diploması sertifikası varsa yırtacaksın.Şaka gibi hakikatten.

    Boş boş konuşmayın.GÜlünecek haliniz var.Birde formul veriyorlar.

    ex_silver kardeş öncelikle çok önyargılısın ve çok tahrik edici iğneleyici kelimeler kullanıyorsun yazmayacaktım ama yine elim klavyeye gitti kendi söylediğin şeyi yalanladığının farkında değilsin aslında. şimdi sana şöyle söyleyeyim kulağını aç ve iyi dinle aracın ilk kalkışta hafifliği çok önemlidir bizim buna bir sözümüz yok ama süratlendikçe rüzgar aerodinamiğiyle yere uyguladığı kuvveti (yani yere uyguladığı ağırlıktan bahsediyorum) niye arttırma ihtiyacı duyuyor mühendisler ??? neden ekstradan rüzgarlık takıyorlar f1 araçlarının neden rüzgarı traşlar gibi yapıları var bana bunu bi açıklarmısın madem yere uygulanan ağırlığın önemi yok yüksek suratlerlerde takmasınlar o zaman bu zımbırtıları bi esprisi yoksa. bunu kendinde biliyorsun ki aracın ilk kalkıştaki hafifliği çok önemlidir ama süratlenirse o ağırlıkla rüzgarlığı vs yoksa belki kanatlanıp uçabilir ekstradan ağırda yapamazlar bu araçlara EE ne yapacaklar?? o zaman süratlendikçe araca ağırlık verecek yere yapıştıracak ekstradan tek şey kalıyor oda rüzgar. bu yazdığımı iyice kelimesi kelimesine oku hatta bir kaç saat oku NOKTA
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OZGUP

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: OZGUP

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: OZGUP

    aerodinamiktendir heralde

    Onlar sabit kabul ediliyordu ya hani.Ağır olan araç virajda daha çok yanal kuvvete maruz kalır.Bİzde bunu anlatmaya çalışıyoruz zaten.

    Yoksa yol tutuşunu etkileyen birçok unsur var.Bİr aracın kamber açıları toe leri bile birçok şeyi etkileyebilir.

    kardeşim aerodinamik yazmamın sebebi sana itafendi,
    açıkcası sorduğun soru çocukca geldi yaşını öğrenmek isterim.
    ben eylemsizlik demeye utandım sen sormaya çekinmemişsin

    Diyorum bugatti 1001 beygir olmasına rağmen 500-600 hp lik araçlardan daha kötü yol tutuşa sahip.Sen diyorsunki hızlanma önemlidir.Yahu bugatti daha düne kadar en hızlı seri üretim araçtı.0-300 arası 15 saiye daha hızlı o dediğim araçlara göre bugatti.Düzde bu kadar hızlıyken virajlarda neden bu kadar yavaş.Cevabı belli.

    Bütün bunları anlayamayan adama daha ne laftan bahsedeyim.Hayatında hiçmi F1 veya pist yarışları izlemedin.Ondanda örenekler veriyorum hala bana saçma cevaplar veriyorsun.

    BUnları anlayamayan birine hiçbir soru çocukça gelemez.Mantık dışı.



    hızla ivme arasındaki farkı öğrende gel sen bugatti düzde o 407 km yi görmesi kolay olmuyor
    çünkü ağır bak daha hafifi neler yapıyor

    http://otomot.net/2007/01/02/buggati-veyron-tarih-olduyasasin-barabus-tkr/




    Saçmalama rekorları kırıyorsun.O verdiğin linkle benim dediklerim arasında ne fark var.

    İvmelenmede yani ara hızlanmalarda da bugattinin 500-600 beygirlik araçlara ezici bir üstünlüğü vardır.Ne d-kadar boş mesajlar atıyorsun sen arkadaş.Ne dediğin belli ne diyemediğin.

    Hayatında bugattiyi bile anlayamayan ufak ergenler burada yorum yapıyor.407 ye rahat çıkamıyormuş.Yahu 600 bg lik araç hiç 400 yapabiliyor mu

    Bak buda bugattinin ivmelenmesi.Hangisi bugatti diye sorarsan ayrıca yorum yazacağım
    _____________________________




  • bir çok şey etkiler bunlardan bazıları:
    dingil boyunun uzun olması.
    lastiklerin ince yanak geniş taban olması.
    süspansiyonların sert olması.
    aracın yere yakın olması
    aracın ağır olması.
    tekerlerin kalitesi.
    aracın fazla yüksek olmaması.
    aracın yapısı (rüzgara karşı koyabilmesi)
    şasenin enine geniş olması.
    araçta ağırlığın eşit dağılması.
    4 tekerinde eşit kaliteye sahip olması.
    .................
    .............
    bunlar yol tutuşunu artırır zıtları azaltır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emres159 -- 22 Ocak 2012; 0:20:37 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: OZGUP

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    Daha yere yapılan dik kuvvetin sadece aracın ağırlıgından oldugunu sanan biriyle tartışmaya gerek yok. Makina mühendisi olmaya yeticek kadar fizik bilgim var merak etmeyin.Lisede çözdüğümüz ağırlık ve hız dışında bir değişken olmayan düz viraj problemleri bile belliki sizin seviyenizin üstünde. Sanırım ilkokul öğretmenisiniz. Aracınızın bağajına 200 kg ağırlık atın öyle gezin ozaman, aptal superspor araç firmaları durmadan karbon fiber mononkok gövdeler, aliminyum gövde panelleri kullanarak araçlarını hafifletmeye çalışıyor. Sizin gibi dahi fizik öğretmenlerine ihtiyaçları var görünen oki.

    Dünyada petrol rezervleri tükeniyor o yüzden olmasın alüminyum blok yada gövdede fiber kullanım.
    yakıt tüketimimi artırmasa söylediğini emin ol yaparım.
    Virajda aerodinamiğin sınırlarında olduğunu zannetiğine göre oldukça derin bir fizik bilgin var saygılar :)

    Arkadaşım f1 araçları ne kadar hafif olursa o kadar daha iyi yol tutuşuna sahip oluyorlar.Adamlar sırf bunun için yasak getirmişler.

    640 kg altında olamıyor F1 araçları.

    Neden üst limit değilde alt limit koymuşlar bir düşün.Ne kadar bilmeyen var şu forumda arkadaş.Adamlar hala ağırlık avantajdır diyebiliyor.

    F1 araçları üstelik kanatları sayesinde müthiş bir sürtünme katsayısına sahiptir.Normal bir otomobilin çok üstünde.Buna rağmen en önemli zaman kazanımı hafiflikten alırlar.Sizin dediğiniz olsa adamlar araçlarnı hafif üretebilsinler diye yırtmazdı.

    Aynı aracın bir dolu depoyla viraj hızları veriliyor tv de birde depo boşken.Araç boşken çok daha hızlı virajlarda.Yani yol tutuşu daha iyi.

    Adamlar o zaman sıralama turlarında niye boşa yakın depoyla çıkıyorlar bir düşünmek gerekiyor.Ağır olan araç daha iyi yol tutar diyen birinin ne kadar fizik otomotiv vs diploması sertifikası varsa yırtacaksın.Şaka gibi hakikatten.

    Boş boş konuşmayın.GÜlünecek haliniz var.Birde formul veriyorlar.

    ex_silver kardeş öncelikle çok önyargılısın ve çok tahrik edici iğneleyici kelimeler kullanıyorsun yazmayacaktım ama yine elim klavyeye gitti kendi söylediğin şeyi yalanladığının farkında değilsin aslında. şimdi sana şöyle söyleyeyim kulağını aç ve iyi dinle aracın ilk kalkışta hafifliği çok önemlidir bizim buna bir sözümüz yok ama süratlendikçe rüzgar aerodinamiğiyle yere uyguladığı kuvveti (yani yere uyguladığı ağırlıktan bahsediyorum) niye arttırma ihtiyacı duyuyor mühendisler ??? neden ekstradan rüzgarlık takıyorlar f1 araçlarının neden rüzgarı traşlar gibi yapıları var bana bunu bi açıklarmısın madem yere uygulanan ağırlığın önemi yok yüksek suratlerlerde takmasınlar o zaman bu zımbırtıları bi esprisi yoksa. bunu kendinde biliyorsun ki aracın ilk kalkıştaki hafifliği çok önemlidir ama süratlenirse o ağırlıkla rüzgarlığı vs yoksa belki kanatlanıp uçabilir ekstradan ağırda yapamazlar bu araçlara EE ne yapacaklar?? o zaman süratlendikçe araca ağırlık verecek yere yapıştıracak ekstradan tek şey kalıyor oda rüzgar. bu yazdığımı iyice kelimesi kelimesine oku hatta bir kaç saat oku NOKTA

    Arkadaş hala anlayamıyorsun.Oradaki kanatların 1 i ön tarafı yere bastırır diğeri arka tarafı.Bu ağırlık değildir ve yanal kuvvet uygulamaz virajda.Sadece dikey kuvet uygular.Aracı sadece yere bastırır.Adıda "DOWNFORCE" dur."SIDEFORCE" değildir.Neden DOWNFORCE tur birde bunu düşün

    Fakat otomobilin ağırlığı virajlarda yanal kuvvet yaratır.İşte burada sorun ortaya çıkar.İşte tam bu yüzden F1 araçları depoloarı doluyken viraj hızları düşer.Boşken artar.Fakat Kanat açıları büyüdükçe viraj hızları artar.Çünkü sadece dikey kuvvet uygular bu kanatlar.

    Bu farkı anlayamıyorsanız daha size yapcak birşeyimiz yok...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 22 Ocak 2012; 0:35:21 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OZGUP

    kardeşim senin ne yazık ki zeka yapın tek boyutta değerlendirebiliyor
    o yüzden ben artık yazmayacağım inşallah bir gün anlattıklarımı anlarsın. selametle...

    Öyle kalakalırsın işte
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: OZGUP

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    Daha yere yapılan dik kuvvetin sadece aracın ağırlıgından oldugunu sanan biriyle tartışmaya gerek yok. Makina mühendisi olmaya yeticek kadar fizik bilgim var merak etmeyin.Lisede çözdüğümüz ağırlık ve hız dışında bir değişken olmayan düz viraj problemleri bile belliki sizin seviyenizin üstünde. Sanırım ilkokul öğretmenisiniz. Aracınızın bağajına 200 kg ağırlık atın öyle gezin ozaman, aptal superspor araç firmaları durmadan karbon fiber mononkok gövdeler, aliminyum gövde panelleri kullanarak araçlarını hafifletmeye çalışıyor. Sizin gibi dahi fizik öğretmenlerine ihtiyaçları var görünen oki.

    Dünyada petrol rezervleri tükeniyor o yüzden olmasın alüminyum blok yada gövdede fiber kullanım.
    yakıt tüketimimi artırmasa söylediğini emin ol yaparım.
    Virajda aerodinamiğin sınırlarında olduğunu zannetiğine göre oldukça derin bir fizik bilgin var saygılar :)

    Arkadaşım f1 araçları ne kadar hafif olursa o kadar daha iyi yol tutuşuna sahip oluyorlar.Adamlar sırf bunun için yasak getirmişler.

    640 kg altında olamıyor F1 araçları.

    Neden üst limit değilde alt limit koymuşlar bir düşün.Ne kadar bilmeyen var şu forumda arkadaş.Adamlar hala ağırlık avantajdır diyebiliyor.

    F1 araçları üstelik kanatları sayesinde müthiş bir sürtünme katsayısına sahiptir.Normal bir otomobilin çok üstünde.Buna rağmen en önemli zaman kazanımı hafiflikten alırlar.Sizin dediğiniz olsa adamlar araçlarnı hafif üretebilsinler diye yırtmazdı.

    Aynı aracın bir dolu depoyla viraj hızları veriliyor tv de birde depo boşken.Araç boşken çok daha hızlı virajlarda.Yani yol tutuşu daha iyi.

    Adamlar o zaman sıralama turlarında niye boşa yakın depoyla çıkıyorlar bir düşünmek gerekiyor.Ağır olan araç daha iyi yol tutar diyen birinin ne kadar fizik otomotiv vs diploması sertifikası varsa yırtacaksın.Şaka gibi hakikatten.

    Boş boş konuşmayın.GÜlünecek haliniz var.Birde formul veriyorlar.

    ex_silver kardeş öncelikle çok önyargılısın ve çok tahrik edici iğneleyici kelimeler kullanıyorsun yazmayacaktım ama yine elim klavyeye gitti kendi söylediğin şeyi yalanladığının farkında değilsin aslında. şimdi sana şöyle söyleyeyim kulağını aç ve iyi dinle aracın ilk kalkışta hafifliği çok önemlidir bizim buna bir sözümüz yok ama süratlendikçe rüzgar aerodinamiğiyle yere uyguladığı kuvveti (yani yere uyguladığı ağırlıktan bahsediyorum) niye arttırma ihtiyacı duyuyor mühendisler ??? neden ekstradan rüzgarlık takıyorlar f1 araçlarının neden rüzgarı traşlar gibi yapıları var bana bunu bi açıklarmısın madem yere uygulanan ağırlığın önemi yok yüksek suratlerlerde takmasınlar o zaman bu zımbırtıları bi esprisi yoksa. bunu kendinde biliyorsun ki aracın ilk kalkıştaki hafifliği çok önemlidir ama süratlenirse o ağırlıkla rüzgarlığı vs yoksa belki kanatlanıp uçabilir ekstradan ağırda yapamazlar bu araçlara EE ne yapacaklar?? o zaman süratlendikçe araca ağırlık verecek yere yapıştıracak ekstradan tek şey kalıyor oda rüzgar. bu yazdığımı iyice kelimesi kelimesine oku hatta bir kaç saat oku NOKTA

    Arkadaş hala anlayamıyorsun.Oradaki kanatların 1 i ön tarafı yere bastırır diğeri arka tarafı.Bu ağırlık değildir ve yanal kuvvet uygulamaz virajda.Sadece dikey kuvet uygular

    Fakat otomobilin ağırlığı virajlarda yanal kuvvet yaratır.İşte burada sorun ortaya çıkar.İşte tam bu yüzden F1 araçları depoloarı doluyken viraj hızları düşer.Boşken artar.Fakat Kanat açıları büyüdükçe viraj hızları artar.Çünkü sadece dikey kuvvet uygular bu kanatlar.

    Bu farkı anlayamıyorsanız daha size yapcak birşeyimiz yok...

    seninle anlaşamıyacaz kardeş ben söylediğimin arkasındayım ve herşeyiyle (kasası motoru donanımı vs ) aynı olan iki araçtan ağır olan yani yüklü olan daha sağlam yere basar ve daha iyi yol tutar diyorum (farklı kasa farklı model araçlarda bu söylediğim şey geçerli değil) herkese iyi geceler diliyorum..
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Aerodinami, süspansiyon, direksiyon, lastik, şoför.

    +1
    _____________________________


    Dilimde Şarkıların Gündüz Gece!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OZGUP

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: OZGUP

    kardeşim senin ne yazık ki zeka yapın tek boyutta değerlendirebiliyor
    o yüzden ben artık yazmayacağım inşallah bir gün anlattıklarımı anlarsın. selametle...

    Öyle kalakalırsın işte

    ya sen kadar sabit fikirli bir adam görmedim kala kaldığımdan felan değil sana birşey anlatamayacağım için bıraktım.
    ayrıca o yanal kanatları görmeyecek kadar ya körsün yada görmemezlikten geliyorsun
    o f1 araçları için güvenlik aracına hiç utanmadan tank gibi mercedes koyuyorlar git palio felan koy nasıl olsa mükemmel viraj kabiliyeti var o olmadı bisde olur.
    yani aracın ne bilmiyorum ama eminin en fazla b segmenti ve yanında geçen e f segmenti araçları görünce yaşadığın ezikliği dışa vuruyorsun :))))))



    Şu yorumları yapan biri bize ne kadar gereksiz bi tür olduğunu kanıtlıyor.Arkadaşı kutluyor ve hayır olmadı diyoruz.

    BU arada aracım palio ve eziğim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 22 Ocak 2012; 0:42:48 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: OZGUP

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    Daha yere yapılan dik kuvvetin sadece aracın ağırlıgından oldugunu sanan biriyle tartışmaya gerek yok. Makina mühendisi olmaya yeticek kadar fizik bilgim var merak etmeyin.Lisede çözdüğümüz ağırlık ve hız dışında bir değişken olmayan düz viraj problemleri bile belliki sizin seviyenizin üstünde. Sanırım ilkokul öğretmenisiniz. Aracınızın bağajına 200 kg ağırlık atın öyle gezin ozaman, aptal superspor araç firmaları durmadan karbon fiber mononkok gövdeler, aliminyum gövde panelleri kullanarak araçlarını hafifletmeye çalışıyor. Sizin gibi dahi fizik öğretmenlerine ihtiyaçları var görünen oki.

    Dünyada petrol rezervleri tükeniyor o yüzden olmasın alüminyum blok yada gövdede fiber kullanım.
    yakıt tüketimimi artırmasa söylediğini emin ol yaparım.
    Virajda aerodinamiğin sınırlarında olduğunu zannetiğine göre oldukça derin bir fizik bilgin var saygılar :)

    Arkadaşım f1 araçları ne kadar hafif olursa o kadar daha iyi yol tutuşuna sahip oluyorlar.Adamlar sırf bunun için yasak getirmişler.

    640 kg altında olamıyor F1 araçları.

    Neden üst limit değilde alt limit koymuşlar bir düşün.Ne kadar bilmeyen var şu forumda arkadaş.Adamlar hala ağırlık avantajdır diyebiliyor.

    F1 araçları üstelik kanatları sayesinde müthiş bir sürtünme katsayısına sahiptir.Normal bir otomobilin çok üstünde.Buna rağmen en önemli zaman kazanımı hafiflikten alırlar.Sizin dediğiniz olsa adamlar araçlarnı hafif üretebilsinler diye yırtmazdı.

    Aynı aracın bir dolu depoyla viraj hızları veriliyor tv de birde depo boşken.Araç boşken çok daha hızlı virajlarda.Yani yol tutuşu daha iyi.

    Adamlar o zaman sıralama turlarında niye boşa yakın depoyla çıkıyorlar bir düşünmek gerekiyor.Ağır olan araç daha iyi yol tutar diyen birinin ne kadar fizik otomotiv vs diploması sertifikası varsa yırtacaksın.Şaka gibi hakikatten.

    Boş boş konuşmayın.GÜlünecek haliniz var.Birde formul veriyorlar.

    ex_silver kardeş öncelikle çok önyargılısın ve çok tahrik edici iğneleyici kelimeler kullanıyorsun yazmayacaktım ama yine elim klavyeye gitti kendi söylediğin şeyi yalanladığının farkında değilsin aslında. şimdi sana şöyle söyleyeyim kulağını aç ve iyi dinle aracın ilk kalkışta hafifliği çok önemlidir bizim buna bir sözümüz yok ama süratlendikçe rüzgar aerodinamiğiyle yere uyguladığı kuvveti (yani yere uyguladığı ağırlıktan bahsediyorum) niye arttırma ihtiyacı duyuyor mühendisler ??? neden ekstradan rüzgarlık takıyorlar f1 araçlarının neden rüzgarı traşlar gibi yapıları var bana bunu bi açıklarmısın madem yere uygulanan ağırlığın önemi yok yüksek suratlerlerde takmasınlar o zaman bu zımbırtıları bi esprisi yoksa. bunu kendinde biliyorsun ki aracın ilk kalkıştaki hafifliği çok önemlidir ama süratlenirse o ağırlıkla rüzgarlığı vs yoksa belki kanatlanıp uçabilir ekstradan ağırda yapamazlar bu araçlara EE ne yapacaklar?? o zaman süratlendikçe araca ağırlık verecek yere yapıştıracak ekstradan tek şey kalıyor oda rüzgar. bu yazdığımı iyice kelimesi kelimesine oku hatta bir kaç saat oku NOKTA

    Arkadaş hala anlayamıyorsun.Oradaki kanatların 1 i ön tarafı yere bastırır diğeri arka tarafı.Bu ağırlık değildir ve yanal kuvvet uygulamaz virajda.Sadece dikey kuvet uygular

    Fakat otomobilin ağırlığı virajlarda yanal kuvvet yaratır.İşte burada sorun ortaya çıkar.İşte tam bu yüzden F1 araçları depoloarı doluyken viraj hızları düşer.Boşken artar.Fakat Kanat açıları büyüdükçe viraj hızları artar.Çünkü sadece dikey kuvvet uygular bu kanatlar.

    Bu farkı anlayamıyorsanız daha size yapcak birşeyimiz yok...

    seninle anlaşamıyacaz kardeş ben söylediğimin arkasındayım ve herşeyiyle (kasası motoru donanımı vs ) aynı olan iki araçtan ağır olan yani yüklü olan daha sağlam yere basar ve daha iyi yol tutar diyorum (farklı kasa farklı model araçlarda bu söylediğim şey geçerli değil) herkese iyi geceler diliyorum..

    İstediğin profesyonele sor.Sana gayet net cevaplar veriliyor.Anlamak istemeyen sizsiniz.

    Tamamen aynı 2 araçta ağır olanın yol tutuşu daha kötüdür. bu 2x2 = 4 gibi birşeydir.

    En güzel örneği F1 araçlarıdır.AYnı araç 1. turda ağırlığının verdiği dezavantaj yüzünden daha kötü viraj hızına sahiptir.Fakat turlar ilerledikçe depo boşaldıkça aynı araç hızlanmaya başlar.Vİraj hızları artar vs.Etrafınız kanıtlarla dolu siz hala sabitfikre devam
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OZGUP


    Seni anlamak mümkün değil git yat uyu belki beynin biraz gelişirde şaçmalamayı kesersin

    _____________________________




  • Bence en önemli etken aracın 4 çeker olması

    bkz : Subaru Symmetrical AWD




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lewel123 -- 22 Ocak 2012; 0:52:39 >
    _____________________________
    İmzaya gerek yok, after all, everything is forbidden...




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.