Şimdi Ara

Yol Tutuş Sizin İçin Nedir ? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
115
Cevap
3
Favori
2.899
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yol tutan araç virajda belli eder kendini...

    düz yolda anlaşılmaz böyle şeyler...
  • İki araba arasında ki virajı dönerken girebildiğim hız farkıdır. Polo ile bir yeri dönerken 40km hızla kendimi güvende hissediyorken bmw 5 serisi ile 60km hızla dönebilmemdir.

    Ama eğer ortala üstü bir şoförseniz şehir içi ortamda aracın yol tutmamasını benim gibi oyuna çevirebilirsiniz yani arabayı kaydırarak dönmek.

    Asıl yol tutuşu ise yüksek hızlarda olan yola yapışmadır ve hayati önem taşır. Bu sebeple yolda gördüğünüz hız limitlerine elinizden geldiğince uyun arkadaşlar.
  • Şimdiki gibi esp ye güvenmeyen, viraja girdiği gibi çıkmasını bilen arabadır. Örnek olarak verirsek opel astra g, ford focus mk1.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Size unutmadan başıma gelen bir olayı anlatayım. Bu 2 olayda da bence benim savrulmamı ya da kaza yapmamı engelleyen şey alalı henüz 3-4 bin km olan yeni Michelin lastikti diye düşünüyorum tabi birde meganenın oturaklı bir araç olması.

    Yukarda arkadaşın verdiği videoyu izleyince hatırladım. Birincisinde makasa girerken arabanın kıç kısmı o videoda gördüğünüz gibi sağa sola inanılmaz kaydı ve fırıldak gibi döncez zannettim. Herkes ne olduğunu şaşırdı arabada:) Ama allahtan olmadı..

    İkincisinde ise boş yolda biraz hızlanayım dedim İzmir Ankara Asfaltında. Tam hızlanırken köprüye tırmanmaya başladım ve sonra bir anda karşıma bozulmuş yolun ortasında duran bir araç çıktı. Köprüler bu yüzden çok tehlikelidir arkadaşlar dikkat edin çünkü ters U şeklinde olduğu için yolunda devamını tepeye çıkana kadar göremiyorsunuz. O esnada biraz sert sağa kırdım ama aracın kıç kısmı bir sağ yaptı sonra bir sol yaptı aynı o makas olayında ki gibi ama bu sefer hızım çok daha yüksekti. Allah dedim bu sefer gittim:)) Şansıma yine araç toparladı yine. Araç bu arada 2000 model Sedandı ve yıl 2005 yılında oldu.




  • Subaru Legacy ve Alfa 159 ile rayda gider gibi gidiyorsun.
    Yol tutuş sürüş tedirginliğini alıyor ve en önemlisi araba sürmekten zevk alıyorsun.
    Yüzdesel olarak bir aracı puanlasam yol tutuş büyük paya sahip olurdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • atmosferik motor aracımla virajda frene basan turbolu araçları sollamak ve bunu yaparken aracın stabil kalabilmesidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yol tutuş aslında "Grip" kelimesinin çevirisi, tutunma kavrama anlamındadır. Bu da aracın yanal kuvvete maruz bırakıldığında yola ne seviyede tutunabildiğini anlatır. Lateral G değerleri yol tutuşu anlatır.

    Handling kelimesinin karşılığı ise bizde yok. Başa çıkmak, idare etmek gibi anlamları var, otomotiv literatüründe en iyi karşılığı "Sürüş dinamikleri"dir ama bu da %100 karşılamıyor.

    Bir aracın yol tutuşu için açılır skidpad değerine bakılır, neyse değeri söylenir.

    Sürüş dinamikleri ise çok yönlü bir kavramdır. Aracın limitte ve ötesinde verdiği tepkiler, dengesi, süspansiyonun çalışma kalitesi, yürüyen aksam geometrisi, direksiyonun hassaslığı, tepkileri, hissi bir çok etmen buna dahil olur ve öznel tarafı da ağır basar. Mesela bunun bir örneği 8P (eski) Audi RS3, RS3 yol tutuş skidpad değeri çok yüksek, 1g'leri bulup geçen, pistte de çok hızlı makina gelgelelim sürüş dinamikleri de bir o kadar kötü bir otomobil. Limite geldi mi leş gibi önden kayar, bunu düzeltmek için arkasını getiremesin, gaza basıp çekmeye şasi tepkisi sıfırdır. Direksiyon tamamen kopuktur, süspansiyon ise aşırı serttir. Böyle kötü bir şasi ayarının sonucunda ön lastikleri arkalardan kalın gelmektedir fabrika çıkışı ama bu bile ön lastiklerin 3-5bin km sonra bitmesinin önüne geçemez. En kötü sürücü araçlarından biridir ama yol tutuşu (grip) çok yüksektir.

    Fakat bir Lotus Elise 1.6 al, skidpad değeri o incecik lastiklerle MR yapılı (ortadan motor) olmasına rağmen 0.9g'yi bulmaz ama müthiş handling özellikleri vardır, direksiyon, şasi, süspansiyon hepsi lokum gibidir, süper ayarlanmıştır, dinamik yapısını her anlamda hissettirir.

    Bizim milletin baktığı skidpad değeridir, yol tutuştan biz genelde onu anlarız. Araba kendini ne kadar salıyo salmıyo, salarsa kötüdür, it gibi tutarsa iyidir.




  • Mesela şöyle açıklayayım, yeni kasa honda civic. Resmen yolda tutunmamak için özellikle savaş veriyor viraja girince tekerler kaymaya başlıyor, ıslak ise direk 15-20 cm kayıyor. En basit eğimli virajda bile bu var. Bu araba rezalet bir araba.

    Ama şirket arabası olarak golf7 var. Ne kadar hızlı gidersen git, ne kadar ıslak karlı vs. bir yere istediğin hızda gir bana mısın demez. 10 numara yol tutar. Alman farkını direk gösterir
  • Bu konu uzmanlık isteyen bir konu. Mesela @Guyverland hocamdan yorum bekliyorum mümkünse.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fss1403 -- 8 Aralık 2016; 11:34:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • adı üstünde aracın yola tutunmasıdır.
    virajda, ani hareket değişikliğinde aracın ve direksiyonun sizden farklı düşünmesi durumlarının olmaması



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maligezgin -- 8 Aralık 2016; 11:39:40 >
  • Benim icin arabanin cizgiden cikmamasidir,arabanin yatip yatmamasi asiri olmadigi surece sorun yok.2007 passat kullaniyorum gripping konusunda yumusak suspansiyonlardan dolayi limite cok yaklasmadigi halde dar virajlarda arac yana yatiyor,diz kapagi kapiyi hissedecek derecede bu spor hissini azaltiyor aracin ama bu sayede araba "ben kopuyorum" hissini erken verdigi icin daha guvenli ve oturakli bir surus sagliyor.Ama eger arabada teksem yolda biraz bossa cizgilere girdigi gibi donemindeki premium araclar gibi kafayi icerde tutuyor,ve bu cook zevkli bir olay umarim aracimi istanbulparkda etraflica deneme sansim olur.

    Handling denilen olayda ise aracimin uzunlugundan dolayi 110 km/h ustu hizlarda araba arkasini azcik birakiyor ve sasinin kivrildigi gayet hissediliyor,tabii arkasinin yuksekliginin getirdigi bir olay da bu ayni zamanda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski aracimda spor yayli amortisorlu virajlarda tir tir tir onden kaydirirdim arkayi direksiyon acisini bildigim noktaya kirip arkayi kaydirirdim cok zevkliydi bu hareketleri konfor odakli araclarda yapamazsiniz kasa salinimi fazla oldugu icin arac icinde soguk kanliliginizi kaybedersiniz.

    Aracin kaymasi degil asil olan aracin kasasinin bi sag bi sol derken sagdan sola gemi gibi yaylanmamamasi daha onemli bu sekilde arac icinde sakin kalabiliyorsunuz.+ arac mutlaka belli bi gucde olmasi gerekiyor frene degilde gaza basarak toplayabilmek icin.

    Amerikanlar favorimdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FaLCoN^ kullanıcısına yanıt
    hiç mk4 mondeo kullandın mı? 18inch jantla. bir denemeni tavsiye ederim dekgelirse. yeni mondeo değil ama. yenisi konfor ağırlıklı olmuş biraz zayıf gibi bana görebir de 16lık lastikleydi araç.
  • Alfa Romeo'dur.
  • Yol tutuş keyfini şimdiye kadar en çok 2011 c180 amg'de yaşadım. Virajda sağa sola yamulmuyorsun. Gittiği çizgide güven veriyor. Tren gibi düşün bu araba sanki bu şeritten kopmaz gibi his veriyor. Tabi herşeyin limiti vardır. Onu geçmemek kaydıyla.

    Sonra ki beğendiğim a180 amg oldu. Hayatımda hiç bmw, ford, volvo kullanmadım yorum yapamam.

    Şahsi araçlarımdan 2007 linea ve 2002 civic vtec ikisi de birbirinden bok yol tutuşa sahip araçlardır. Arabanın içinde yayık ayranı gibi çalkalanırsın. Virajlarda hiç güven vermez rüzgarda yalpalar. Direksiyon hissi çok kötü sanki senin istediğini yapmıyor gibi. Bu yazdıklarım hem linea hemde civic için geçerli.

    Şimdi honda fanları gelip laf atmasın senin araban bakımsızdır yok lastiğin kötüdür vs vs. Yapılacak herşey yapıldı. Ön takım elden geçti, amortisör yenilendi. Lastikler değişti. Biraz daha rijit hale gelse de gerçekten vasat altı bir arabaymış.

    Çok methedilen ford focus kullanıp karşılaştırmak istiyorum. Gerçek mi yoksa herkes aynı şeyi söylediği için mi öyle zannediliyor bilmiyorum. Mesela bende civic yere yakın diye almadan önce ulan bu araba yola ne yapışır ha modundaydım. Öyle değilmiş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wind06

    Alfa Romeo'dur.

    Hiç kullanmadım ama arkadaşımda giulietta vardı. Onun dediklerini aktarayım. İnanılmaz yol tutuşu var diyordu. İstanbul yolunda virajlara 180 girerdim diyordu.

    Her gülün bir dikeni vardır. Araba yol için yapılmış ve oldukça sert süspansiyondan dolayı şehir içinde lanet okuyordu arabasına. Bozuk yolları iç organlarımda hissediyorum diyordu :) Sonunda sattı. Durumu olsaydı o arabayı satmayıp şehiriçi için başka araba alacaktı.
  • Geniş taban lastik, hafif araba, sert süspansiyon
  • Absürd ve tehlikeli bir örnek olabilir ama arabayla yüksek hızda giderken daha da basmak istiyorsanız (ben arabanın verdiği yol güveni diyorum bu duruma) o araba tutuyordur.

    Bu konuda da bmw ler gayet başarılı.
  • Herkes pilot maşallah formula 1 de bile araçlar çoğu virajlarda 90 a düşüyor. burada millet 180 le, 200-220 ile viraj dönüyor.


    https://www.youtube.com/watch?v=7n7haWdDPUQ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wraith Todd -- 8 Aralık 2016; 14:13:46 >
  • mideniz dayanırsa 2001 model c5 le virajda değişik duygular yaşarsınız. savrulma değil asla.. sadece araba virajda fakat gazlı amortisörler sizi hala dümdüz tutuyor yolun şekline girmiyorsunuz:P yok şu yok bu diye a8 s8 s class 7 serisi muhabbetine girmeden gerçek ulaşılabilir seviye için konuşalım :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.