Şimdi Ara

Yol Tutuş Sizin İçin Nedir ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
116
Cevap
3
Favori
2.899
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bandanalı Adam


    quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica


    quote:

    Orijinalden alıntı: ölümüne çArşı ulan

    240la giderken çat diye anlık kontra mı veriyorsun

    240 olmasa da 200-220 arasinda cok yaptigim bisey. Aracim ulkemizde satilan en iyi yol tutusa sahip 3 aractan biridir.

    Atma Recep. 220 ile o hareketi yapsan imana gelirsin

    Hiç E90 kullandın mı?

    limitleri dahilinde bmw ile her turlu akrobasiyi yaparsin bunun icin e90 a ihtiyacta duymazsin ama o dedigin hizlarda cat diye direksoyon kirip serit atlamak hikaye olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FaLCoN^


    quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica


    quote:

    Orijinalden alıntı: S.Soylu

    Neymiş aracın çok merak ettim

    E90 kasa BMW

    E90 mı ülkemizde satılan en iyi yol tutan 3 sedan arasında Şakaysa komik ciddiysen



    Daha iyileri varsa yaz görelim.



    E90

    159

    Mondeo

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ankara Eskişehir yolunda kuga aracımla 140-150üstü hızlarda seyir ediyordum aniden sol şerite atlayan TIR yüzünden kontra vermek zorunda kalmıştım araç 4*4ve iyi yol tutuşu sayesinde son anda bariyerlere girmekten kurtuldu. O günden beri yok tutuş benim için hayati değer içerir. Sadece viraj içinde değil yol tutuş her anında gerekli. Hiç beklemediğiniz bir yerde hayatınızı kurtarır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nejoz -- 7 Aralık 2016; 22:35:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mithrandir24 kullanıcısına yanıt
    Arabadan çok iyi anlayan biri değilim ama arabaya her bindiğimde inmek gelmiyor bıraksalar günde yarım depo rahat bitiririm gezerek :) yol tutuş konusunda çok bi bilgim yok ama 200 civarına kadar savrulma vs olmuyor o hızlardan sonra doğal olarak kontrol biraz daha zorlaşıyor. Diğer arabaları hiç bu hızda kullanmadım onlarda durum nedir bilmem ama bu hızda hafif sert bi fren yapmıştım bi kere araba sağa sola atmaya başlamıştı önü zor toparlamıştım :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam yol tutuş aracın dönüşlerde başedebildiği edebildiği maksimum g kuvveti ile değerlendirilir. Çok insanın önemsemediği, görünür olmayan, ancak çok önemli bir güvenlik unsurudur. Önemini ancak sizi kaza yapmaktan kurtardığında anlayabilirsiniz. Sürüş zevkini de hayli artırır. Eskiden mk4 mondeom vardı. 1.6 atmosferik motoru nazlıydı ancak viraj kasması bir hayli zevkliydi. Yol tutuşu sayesinde 1i benim dalgınlığım 1i ise Karşıdan gelen aracın hatalı sollama yapması ve burun buruna gelmemiz durumunda kaza yapmadan manevra yaparak kurtarabilmiştim. Verilmiş sadakam varmış dedirtti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • S.Soylu kullanıcısına yanıt
    Hocam alın benden de o kadar kullanmaktan çok zevk alıyorum bende. Her ne kadar bende bu işin uzmanı olmasamda önceki arabam opel astra j ile arasında yol tutuş farkı hissedilir ölçüde bulunmakta diyebilirim. Henüz 200 ün üzerine çıkmak nasip olmadı ama o hızlarda da savrulma C segmenti olan bir araç için normaldir diye düşünüyorum. Bu arada merak ettim 200 le fren yapınca nasıl bir savrulma oldu nasıl toparladınız??
  • mithrandir24 kullanıcısına yanıt
    Şöyle söyliyim bakayım ne kadar gidecek dedim yolda çok müsait değildi ama bi an gaza geldim neyse basarken bi fotoğraf çekeyim derken baktım önümde sol şeritte kamyonet sağımda da araba vardı frene bastım yavaşlamak için nolur nolmaz diye. Frenin dozu biraz sert olunca direksiyon bi sağa bi sola gitmeye başladı yani hani düşük hızda sağ sol yaparlar ya tam o şekilde Çok tırsmıştım o anda ama hız düştükçe araba toparladı kendini daha sonra.

    Tabi burda benim acemiliğim yüksek hızda biraz sert fren yapmam. Mesela daha yavaş bi fren ve vites küçültme ile yavaşlayabilirdim ama bu şekilde tecrübe kazanmış olduk :)

    Birde biz 2. El almıştık yazılım yaptırmıştı ilk sahibi Performansı çok iyi bas gideyim diyor araba ama işte benzin 5.10 olunca sıkıntı yoksa arabada 5 kişi varken yolda çok müsaitken 220'ye kadar çıkıp daha zorlamadım. Tabi c segmenti için o hızda rüzgar savurması normal. Karşılaştırmak çok yanlış ama mesela arkadaşın doblo 130da filan korkutuyor resmen baya savruluyor bilmediğim için aracı 100 le devam etmiştim yol boyunca :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tabiri ''rayın üstünde gitmek''

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yokuş aşağı ve keskin virajlı bir yerde tam virajın ortasında kara frene sahip ceylanım ile frene bastığımda hissettiklerim yol tutuşun tarifidir tam olarak :)

    4 teker birden jıjjjjjj bıraktı yolu Allahtan panik yapmadım hafif bir kontra ve gaz dokunuşuyla topladım. Ama animelerdeki gibi bir damla ter aktı.

    Arabanızın kıymetini bilin 1.3 accent candır gerisi heyecandır :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Viraja içerden başlama ihtiyacı hissetmemek

    Kısa direksiyon turu ile yüksek hızda anlık şerit değiştirebilmek

    Ani frenlemede ön tarafın rotadan şaşmaması

    vs...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eveeeet klasik herkes kendi aracını övme yarışına girmiş

    Bet'i arttıralım bakalım

    E60 5.20D 290 ile 0.5 Saniyede 3 şerit değiştirdim ve hala yaşıyorum .

    Var mı arttıran ? Arttıran yoksa satıyorum satıyorum ???

    e90 lar 240 lar 260 lar havada uçuşmuş . Sen hayatında 130 ile ani şerit değiştir mi de öyle sallıyorsun ?? 130 da bile önüne bir engel çıksa frenlediğin halde o anı tersten yaşarsın .

    ARacın BMW olması önemli değil Fizik kuralları önemli G kuvveti denen bir şey var ne yazık ki Markaya bakmıyor bu kuvvet .

    G kuvvetiyle çok oynamayın bayıltır
  • S.Soylu kullanıcısına yanıt
    Aman hocam Allah korumuş dikkat edin.. Dediğim gibi ben hiç o hızlara çıkmadığımdan o derece bir sorun yaşamadım ama dediğiniz gibi yüksek hızda sert fren yapınca nedenini anlamadığım şekilde direksiyon kendi kendine sağa sola savruluyor.

    Bu arada yazılımdan memnun musunuz? ACT motorlar hassas sıkıntı oluyor felan diyorlar??
  • mithrandir24 kullanıcısına yanıt
    Hocam bizim arabamız 2014 model o yüzden act sistemi yok. Yazılımsız FR kullanmakta nasip olmadı hiç performansı nasıl çok fark var mı bilmiyorum ama şuan performansından çok memnun olduğumu söyleyebilirim :) Araba aşırı zorlanmadığı sürece yazılımın negatif bi etkisi olacağını düşünmüyorum pek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bandanalı Adam


    quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica


    quote:

    Orijinalden alıntı: ölümüne çArşı ulan

    240la giderken çat diye anlık kontra mı veriyorsun

    240 olmasa da 200-220 arasinda cok yaptigim bisey. Aracim ulkemizde satilan en iyi yol tutusa sahip 3 aractan biridir.

    Atma Recep. 220 ile o hareketi yapsan imana gelirsin

    Hiç E90 kullandın mı?

    Hayır ama 206 kullandım




  • F1 pilotu değiliz vesselam, yok viraj yok 200 le şerit değiştirme falan, 150-160 la giderken 90 la gidiyormuş hissi versin kafi bize

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Angelica kullanıcısına yanıt
    2009da falan mı kaldınız hocam

    Mondeo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • S.Soylu kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam 140 beygirlik miydi aracınız? Bende düşünüyordum yazılım fakat 1-2 yerde ACT li motora yazılım yaptıranların feryatlarını okuyunca korktum vazgeçtim

    Sizin şehir içi tüketim ne kdr acaba? Ben malum benzin fiyatları uçunca ekonomik kullanmaya çalışıyorum artık (7.2 lt bnm)
  • Subaru.

    Ama çok da güvenmemek lazım. 4 çekerin yol tutuşu ayağını gazdan çekene kadardır. Viraja ayağını gazdan çekmeyeceğini bilerek girmek gerekiyor. O sırada önündeki hıyar sinyalsiz sollamaya çıkarsa, biri virajda korkup şerit değiştirirse atraksiyon başlıyor. Ayağımı gazdan çekmemek için zamansız sola atlayanı sağladığımı bilirim. Kusura bakmasın. Dalgınlığıma geldi.

    Bir kaç çeşit iyi yol tutuş şekli var aslında. İyi yol tutup korkutanı var. İyi yol tutup ıslık çala çala kullanılanı... BMW Z4 çok iyi yol tutuyordu mesela. Otoban bağlantı virajına 190'la girebiliyorsun. Ama virajdan çıkarken çelik gibi gerilmiş oluyorsun. Aynı viraja çok daha yumuşak amortisörleri, yumuşak direksiyonu ile Legacy aynı hızda giriyor. Tek el direksiyonda, yayıp geviş getirebiliyorsun.

    Sportif kullanım için Z4 çok daha iyi. Anlamsız hızlara çıkmadan da heyecan yaşayabiliyorsun ve diğeri kadar iyi yol tutuyor. Konfor için öbürü daha iyi.

    Yani iyi yol tutuştan beklentinin ne olduğu da önemli. Ancak, beklentiyi eleyecek olur isek, iyi yol tutuş iyi viraj kabiliyeti ve yüksek hızda iyi manevra kabiliyetidir. Bir de aracın bozuk satıh yol tutuş performansı tabi. Her şey mükemmelken bir anda beklenmedik bir çukur yüzünden teker yerden teması kesiyorsa ve kestiği an araç saçmalıyorsa bu da duruma göre risk olabilir.

    -------------------

    Peki ya dağılırsa? Nasıl toplarız? Önden çeker aracı daha kolay toplarız. Önden kayma bir raddeyi geçerse iş imkansızlaşır, dötü başı dağıtırız. Arkadan itiş bir aracı toplamak daha çok maharet ister; ama dağıttıktan sonra bile işi biliyorsan uzun süre kontrolü gene hızla geri ele geçirebilirsin. 4 çeker... Çok karışık. Dağılırsa arkadan itiş gibi arkayı kopararak da dağılabilir. O zaman arkadan itiş aracı nasıl topluyorsan öyle toplaman gerekir. Önden kayarak da dağılabilir, o zaman önden çeker aracı toplar gibi toplaman gerekir. 4 tekerden kayarsa... Heheheh... Allah kolaylık versin. Her bir tekerin ne durumda olduğunu hissedebilmen gerekir. Hangisi daha az kayıyorsa ona güvenip arkadan itiş veya önden çekerdeki gibi toplamaya çalışman gerekir. Araç 4 tekerden kayarken her bir tekerin ne durumda olduğunu sezebiliyorsan, lütfen aramızdan ayrıl, bir ralliye yazıl. Memleketin iyi pilotlara ihtiyacı var.

    Kısaca, hızın boku çıkarılmaz, aracın yol tutuş becerisine uygun hızda araç kullanılırsa, hakimiyeti en kolay geri kazanacağınız araç önden çeker olur. Arkadan itişte ise araba kaymakta olsa bile, kaya kaya devam etmek, işi kontrol altında tutabildiğiniz o aralık çok daha geniştir; ama bu maharet ister. 4 çeker arabada hakimiyeti kaybettiyseniz:

    -------------------

    Peki nedir bu 4 çekerin bu gaz gıcıklığı? Arabada gaza basmazken tahrik yoktur. Dolayısı ile gaza basmazken (araç kompresyon yapmıyorsa) önden çeker de, arkadan itiş de, 4 çeker de aynı yol tutuş becerisine sahiptir. İyi bir önden çeker araçla 120 ile limitte aldığınız virajda, aynı araçta gaza basmazken 100'le limitte dönebiliyorsunuz diyelim. Aynı viraja 4 çeker araba limitte 150 ile giriyorsa, ayağınızı gazdan çektiği an, 100'le dönebilir hale geliyor. Uçuyorsunuz. O yüzden bir süre sonra virajda gaza daha çok basan bir tip olmaya başlıyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 8 Aralık 2016; 0:18:50 >




  • mithrandir24 kullanıcısına yanıt
    Hocam bizde babamın iş yeri uzaklığı 3-4 km filan anca ve araba daha ısınmadan doğru düzgün yokuş çıkıyor o yüzden ortalama yüksek oluyor. Ama normal şartlarda çok kasmazsan 7-7.5 bu arabanın ortalaması bence. Mesela bugün maslaktan beylikdüzüne gittim giderken yol boştu ve genelde 90 sabitleyip gittim çok az trafiğe düştüm ve vardığımda 5 lt gösteriyordu ortalama tüketime. Şehir içi dur kalk vs ortalamanız normal bence.

    Birde act'de öyle bi muhabbet varsa boşuna girmeyin derim. Zaten performanslı bi araç bizde yazılım olmasaydı aldığımızda attırmazdım bende ama varken kullanalım dedik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • millet kendini rallici, f1 pilotu felan zannede dursun.
    yol tutuş dediğin şey ağırlık merkezi , sürtünme kuvveti gibi etkilerin fizik kanunları doğrultusunda hesaplanarak bi araca uyarlanması sonucu oluşur.





    https://www.youtube.com/watch?v=SXQt-8SZYT8




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.