DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
YOKUŞTA KALKIŞ DESTEĞİ
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
77
Cevap
0
Favori
88.393
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1200 Mesaj
      02 Mart 2007 19:43:26 Konu Sahibi
      DİZEL OTOMATİK BİR ARAÇ ALMAK İSTİYORUM COROLLA VEYE ASTRA ÖZELLİKLE
      AMA COROLLADA DİZELDE YOKUŞTA KALKIŞ DESTEĞİ YOK.
      BU NASIL BİR SİSTEM VE ÇOK ÖNEMLİDİR HİÇ OTOMOTİK ARAÇ KULLANMADIM... BİR SORUNMUDUR..



      |
      |
      _____________________________

      AUDİ A3 SEDAN 1.4 140 HP AMBİENTE XENON PLUS
    • 02 Mart 2007 19:50:00
      O sistem sen yokuşta ayağını frenden çeksen bile araba duruyor sen gaza basınca hareketleniyor yani anlıcan yokuşlarda arabayı geri kaçırmamış oluyosun
    • Yarbay
      5357 Mesaj
      02 Mart 2007 19:51:49
      kalkış desteği sistemi rapmada frene bastığınız zaman kalkmak istediğinde freni bırakıp gaza bastığın zaman ayağın frenden çekildiği zaman bile frenler 1.5-2 saniye civarı daha kilitli durur ve bu zamanda rapmadan geri kaymayarak güzel bir kalkış yapma imkanı verir...
      |
      |
      _____________________________

      KULLANICI DENEYİMİ; Galaxy S3 / Galaxy Note 3 / Galaxy Note 4 / Galaxy S5 / Galaxy Note 5 / Galaxy J7 Prime / LG G2 / Apple iPad Air 2 / Galaxy Tab S / Galaxy Tab A / LG G Pad 8.3 / Samsung LeveL On / Monster Beats by Dr. Dre Tour / Bose QC25
    • Onbaşı
      24 Mesaj
      02 Mart 2007 19:56:48
      arkadaşım otomatik vites kullanmadığın için ve cevap yazanlarda herhalde bilmiyorlar.otomatik vitesli arabalar rampada geri kaçmaz.çünkü şanzıman ileri viteste olduğu için geri gitmez.bu yüzden yokuşta kalkış desteğine gerek yoktur.
      _____________________________

    • Yarbay
      2160 Mesaj
      02 Mart 2007 19:57:28
      arkadaşlar konu dışı ama düz viteslerde nasıl yapacaz bu olayı arabayı kaydırmamanın tek yolu el freniyle kalkmamıdır araç kullanmayı yeni yeni öğreniyorum ve yokuş kalkışlarında el freniyle kalkmak bayağı bi sardı beni bu bi dezavantaj mıdır çünkü normal frenden ayağı çekip işte debriyajdan ayağı kaldırıp gaza basıp kalkışı yapmaya çalışana kadar araç bayağı bi kayıyor.Ne yapmam lazım ya
      |
      |
      _____________________________

      Nothing Doing
    • Yarbay
      5357 Mesaj
      02 Mart 2007 20:00:52
      ya arkadaşım biz zaten kalkış sisteminin ne olduğunu belirttik..cahillikte milleti suçlamadan önce yazılanları dikkatle okusan iyi edersin...


      quote:

      Orjinalden alıntı: pinkerton

      arkadaşım otomatik vites kullanmadığın için ve cevap yazanlarda herhalde bilmiyorlar.otomatik vitesli arabalar rampada geri kaçmaz.çünkü şanzıman ileri viteste olduğu için geri gitmez.bu yüzden yokuşta kalkış desteğine gerek yoktur.
      |
      |
      _____________________________

      KULLANICI DENEYİMİ; Galaxy S3 / Galaxy Note 3 / Galaxy Note 4 / Galaxy S5 / Galaxy Note 5 / Galaxy J7 Prime / LG G2 / Apple iPad Air 2 / Galaxy Tab S / Galaxy Tab A / LG G Pad 8.3 / Samsung LeveL On / Monster Beats by Dr. Dre Tour / Bose QC25
    • Binbaşı
      1533 Mesaj
      02 Mart 2007 20:06:37
      quote:

      Orjinalden alıntı: patronokan

      arkadaşlar konu dışı ama düz viteslerde nasıl yapacaz bu olayı arabayı kaydırmamanın tek yolu el freniyle kalkmamıdır araç kullanmayı yeni yeni öğreniyorum ve yokuş kalkışlarında el freniyle kalkmak bayağı bi sardı beni bu bi dezavantaj mıdır çünkü normal frenden ayağı çekip işte debriyajdan ayağı kaldırıp gaza basıp kalkışı yapmaya çalışana kadar araç bayağı bi kayıyor.Ne yapmam lazım ya


      debriyaja yarım basmalısın
      |
      |
      _____________________________

    • 02 Mart 2007 20:13:33
      Ben elfreni zmn kaybı olrk görüyorum yarım debriyaj yaparsın aracın o arada biras devir kaybeder sen de ztn o zmn kadar gaza dokunursun bunun için arabanı tanıman gerekiyo yani debriyajı nın kavrama noktasını kafana yazarsın bunun en ii alıştırması boş ve yokuşlu bir alanda yarım debriyaj ve birascık gaz vererek hareketsiz halde kalabilme yani yokuşta frene basmadan durabilmeği başabilirsin el frenini 2 şey de kullanırsın ondan sora bi yanlamada bide park ettiğinde
      |
      |
    • Yarbay
      2160 Mesaj
      02 Mart 2007 20:22:37
      şu debriyaja yarım basma muhabbeti nasıl şimdi ayak frende olacak diğeri de debriyajda ama yarım olacak sonra frenden çekip hemen gaza mı bascam ben o yarada yine kaydırıyorum ya illaki kayıyor bir miktar
      |
      |
      _____________________________

      Nothing Doing
    • Yarbay
      5357 Mesaj
      02 Mart 2007 20:27:22
      hayır dostum önce aracını iyice tanımalısın dik bir rampada araçta 4 kişi ile 1.2 litre 60hp bir albea ile kalkmağa denersen seni debriyaj bile kurtaramaz..her markanın kullanım şekli çok farklıdır renoların kavramı noktası çok yıkardadır yani önce aracını tanımalısın ve bunun için trafiğe kapalı boş bir alanda mutlaka deneme yanılma yöntemi ile bunu halledersin...


      quote:

      Orjinalden alıntı: patronokan

      şu debriyaja yarım basma muhabbeti nasıl şimdi ayak frende olacak diğeri de debriyajda ama yarım olacak sonra frenden çekip hemen gaza mı bascam ben o yarada yine kaydırıyorum ya illaki kayıyor bir miktar
      |
      |
      _____________________________

      KULLANICI DENEYİMİ; Galaxy S3 / Galaxy Note 3 / Galaxy Note 4 / Galaxy S5 / Galaxy Note 5 / Galaxy J7 Prime / LG G2 / Apple iPad Air 2 / Galaxy Tab S / Galaxy Tab A / LG G Pad 8.3 / Samsung LeveL On / Monster Beats by Dr. Dre Tour / Bose QC25
    • Binbaşı
      1200 Mesaj
      02 Mart 2007 20:32:35 Konu Sahibi
      ama tiptronik viteslerde araç geriye kaçıyor bir miktar diye biliyorum tam otomatiklerde yok saanırım bu sorun..
      |
      |
      _____________________________

      AUDİ A3 SEDAN 1.4 140 HP AMBİENTE XENON PLUS
    • Motor Uzmanı
      2700 Mesaj
      02 Mart 2007 20:45:26
      KALKIŞ DESTEĞİ TAM OLARAK BUDUR.

      quote:

      Orjinalden alıntı: volkan_kolay
      kalkış desteği sistemi rapmada frene bastığınız zaman kalkmak istediğinde freni bırakıp gaza bastığın zaman ayağın frenden çekildiği zaman bile frenler 1.5-2 saniye civarı daha kilitli durur ve bu zamanda rapmadan geri kaymayarak güzel bir kalkış yapma imkanı verir...


      ANCAK OTOMATİKLERDE GERİ KAÇMA GİBİ BİR PROBLEM OLMAMASI GEREKİR...
      BU SİSTEM DÜZ VİTESLİ ARAÇLARIN BAZILARINDA VARDIR.
      |
      |
      _____________________________

      10 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
      AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKMASIN!
    • Emekli Yönetici
      4153 Mesaj
      02 Mart 2007 20:48:48
      eğer yokuş kalkış desteği olmayan otomatik vitesli bir araç d konumunda rampada geri kaçıyorsa şanzımanda bir problem var demektir...
      |
      |
      _____________________________

      Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...
    • Yüzbaşı
      943 Mesaj
      02 Mart 2007 20:58:35
      Duz viteslerde dik yokuslarda kullandigin yontem en dogru yontem, kesinlikle acemilik v.s. olarak dusunme. Eger yarim debriyajla kalkar ve bunu aliskanlik haline getirirsen 100,000 km gidecek olan debriyaj balatan 50,000 i gormeden asinir gider.
      Debriyaj balatasini korumak icin dik yokuslarda en dogru kalkis bicimi elfreni yardimiyla kalkistir.

      Hafif yokuslarda elfrensiz kalkis yapilir, buna zamanla alisirsin. Sadece arkanda carpma riski bulunan cok yakin bir nesne bulundugu zaman elfreni ile isi garantiye alirsin,onun disinda hafif egimde normal kalkis yapmaya kendini alistirmani oneririm. Ama dik yokuslarda daima elfreni ile kalk.


      quote:

      Orjinalden alıntı: patronokan

      arkadaşlar konu dışı ama düz viteslerde nasıl yapacaz bu olayı arabayı kaydırmamanın tek yolu el freniyle kalkmamıdır araç kullanmayı yeni yeni öğreniyorum ve yokuş kalkışlarında el freniyle kalkmak bayağı bi sardı beni bu bi dezavantaj mıdır çünkü normal frenden ayağı çekip işte debriyajdan ayağı kaldırıp gaza basıp kalkışı yapmaya çalışana kadar araç bayağı bi kayıyor.Ne yapmam lazım ya
      |
      |
      _____________________________

      RENAULT 12 TS
      MERCEDES E200 KOMPRESSOR W210
    • Yarbay
      2160 Mesaj
      02 Mart 2007 21:11:44
      quote:

      Orjinalden alıntı: pcdata76

      Duz viteslerde dik yokuslarda kullandigin yontem en dogru yontem, kesinlikle acemilik v.s. olarak dusunme. Eger yarim debriyajla kalkar ve bunu aliskanlik haline getirirsen 100,000 km gidecek olan debriyaj balatan 50,000 i gormeden asinir gider.
      Debriyaj balatasini korumak icin dik yokuslarda en dogru kalkis bicimi elfreni yardimiyla kalkistir.

      Hafif yokuslarda elfrensiz kalkis yapilir, buna zamanla alisirsin. Sadece arkanda carpma riski bulunan cok yakin bir nesne bulundugu zaman elfreni ile isi garantiye alirsin,onun disinda hafif egimde normal kalkis yapmaya kendini alistirmani oneririm. Ama dik yokuslarda daima elfreni ile kalk.



      Alıntıları Göster





      teşekkür ederim ama ben çok dik yokuşlardan bahsetmiyorum hafif yokuşlardan bahsediyorum en doğrusu dediğiniz gibi boş alanda çalışmak ki çalışıyorum da işte frenle kalmaya çalışıyorum ama mesela çok gaz vermem gerekiyor devir bayağı bir yükseliyor anca öyle kalkıyorum ben de şimdi debriyajı iyi kavratıp arabayı fazla bağırttırmadan kaldırmaya çalışacağım.Ne kadar çok tecrübe o kadar iyi sürüş.Teşekkürler herkese
      |
      |
      _____________________________

      Nothing Doing
    • Binbaşı
      1200 Mesaj
      02 Mart 2007 21:30:22 Konu Sahibi
      opel 1.3 cdti sıfır araçlarında yokuşta kalkış desteği standart diyor..
      demekki kaçıyorki koymuşşşş(otomatikte)
      |
      |
      _____________________________

      AUDİ A3 SEDAN 1.4 140 HP AMBİENTE XENON PLUS
    • Yarbay
      4036 Mesaj
      02 Mart 2007 22:08:43
      Kardeş Opel'in otomatik vitesi biraz farklı. Bildiğin otomatik viteslerdeki gibi Tork Konvertörü kullanmıyor. Manuel viteslerdeki gibi debriyaj sistemini (baskı balata) kullanıyor. O yüzden kaçma var Easytronic şanzımanlarda. O yüzden opsiyon olarak koyuyorlar

      quote:

      Orjinalden alıntı: drberti

      opel 1.3 cdti sıfır araçlarında yokuşta kalkış desteği standart diyor..
      demekki kaçıyorki koymuşşşş(otomatikte)
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2988 Mesaj
      02 Mart 2007 23:14:56
      otomatik alıcaksan gerek yok.
      |
      |
      _____________________________


      NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!
    • Yarbay
      44900 Mesaj
      02 Mart 2007 23:27:34
      nasıl yok yaw
      passat 2.0 fsi otomtaik şanzımanda autohold diye yokuşta geri kaydırmama sistemi var arabada

      otomatik,düz farketmiyor yani
      |
      |
      _____________________________

      psn
      acaltun17
    • Binbaşı
      1548 Mesaj
      02 Mart 2007 23:31:18
      otomatiklerde geri ye kaymaz kesinlikle zaten duz yolda bile ayagini frenden kaldirdigin zaman araba ileri viteste ise ileri dogru yurumeye baslar
      geri vitesteyse geriye yurur

      birde arkadas vardi kavrama yapmayi ogrenmek isteyen
      bunun en iyi yolu
      bos bir rampa yerde hic gaza basmadan kaldirmaya calisarak ogrenebilirsin
      birinci vitese tak ayagin frende olsun debriyajdan ayagini yavas yavas kaldir kavramaya basladigi noktayi hissetmeye calis arabanin sesi degisir zaten o arada frenden ayagini kaldir olmazsa biraz daha kaldir bunu ogrenin ce ayagin alisinca
      daha sonra gazla kalkarsin ama ilk once hic gaza dokunmadan kaldirmayi ogren ama cok dik olursa gaz vermeden kaldiramazsin oyuzden ilk once hafif bayir bir yersec veya ilk once duz yolda dene hic gaz vermeden
      ise yariyor
      benim hanima ben boyle ogretmistim simdi yillanmis soferlere tas cikartiyor rampada masallah
      |
      |
      _____________________________


      D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü




Reklamlar
SEO
modasor
izmir havalimanı transfer
ses yalıtımı
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,344
1.2.162

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.