Şimdi Ara

YOKUŞTA KALKIŞ DESTEĞİ (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
0
Favori
106.420
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pinkerton
    arkadaşım otomatik vites kullanmadığın için ve cevap yazanlarda herhalde bilmiyorlar.otomatik vitesli arabalar rampada geri kaçmaz.çünkü şanzıman ileri viteste olduğu için geri gitmez.bu yüzden yokuşta kalkış desteğine gerek yoktur.

    Otomatik vitesler cok dik bayirlarda hafif kacirir. Kalkis destegi ise modele gore farklilik gosterek 2-5 sn freni birakmaz sonra bosta gibi kayarsin.
  • Hill Holder 1936 model Studebaker marka President model araçta opsiyon olarak sunulmaya başlanmış. Studebaker şirketinin tescilli (müseccel) markası. Hill Holder aracın eğim sensörleri ile fren sistemi ile ortak çalışan bir özellik. Aracın burnu aracın kıçından (kıç ayıp bir sözcük değildir, gemilerin başı ve kıçı olur, arabaların da) daha yüksekte olduğunda sistem sürücünün debriyaja basarken fren pedalını kaldırması ile devreye girer ve fren balatalarına frene basılmış gibi yüksek bir basınç uygulamaya devam eder. Sürücü debriyajı bırakıp gaz pedalına hafifçe bastığında sistem aracın geri kaymasını önleyecek kadar devrede kalır ve sonrasında da devreden çıkar. Aracın geri kaymasını önleme fren merkezindeki bulunan bir tertibat ile yapılır.



    B6 PASSAT'larda AUTO-HOLD Türkiye'ye gelen modellerde standart, Almanya'da 50 €'ya ayrıca sipariş etmek gerekiyor, Türkiye'ye son yıl gelen 1.6 TDI BMT araçlarda ise (nedense...) bu opsiyon yoktu ama yerine JETTA'daki HILL HOLDER sistemi konulmuştu. Çok kullanışlı ve çok faydalı bir sistem. Aracın sizin yerinize el frenini çekmesi ve 1 cm bile geriye ya da ileriye kaçırmaması...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Hill Holder 1936 model Studebaker marka President model araçta opsiyon olarak sunulmaya başlanmış. Studebaker şirketinin tescilli (müseccel) markası. Hill Holder aracın eğim sensörleri ile fren sistemi ile ortak çalışan bir özellik. Aracın burnu aracın kıçından (kıç ayıp bir sözcük değildir, gemilerin başı ve kıçı olur, arabaların da) daha yüksekte olduğunda sistem sürücünün debriyaja basarken fren pedalını kaldırması ile devreye girer ve fren balatalarına frene basılmış gibi yüksek bir basınç uygulamaya devam eder. Sürücü debriyajı bırakıp gaz pedalına hafifçe bastığında sistem aracın geri kaymasını önleyecek kadar devrede kalır ve sonrasında da devreden çıkar. Aracın geri kaymasını önleme fren merkezindeki bulunan bir tertibat ile yapılır.

    />


    B6 PASSAT'larda AUTO-HOLD Türkiye'ye gelen modellerde standart, Almanya'da 50 €'ya ayrıca sipariş etmek gerekiyor, Türkiye'ye son yıl gelen 1.6 TDI BMT araçlarda ise (nedense...) bu opsiyon yoktu ama yerine JETTA'daki HILL HOLDER sistemi konulmuştu. Çok kullanışlı ve çok faydalı bir sistem. Aracın sizin yerinize el frenini çekmesi ve 1 cm bile geriye ya da ileriye kaçırmaması...




    Taner Bey merak ettiğim bir soru var,belki bilginiz vardır diye yeri gelmişken sorayım dedim:
    Hiç kullanmadım ama duyduğum ve okuduğum kadarıyla çoğu Hill Holder sistemi aracı bir müddet tutuyor ardından bırakıyor,yani sizin de bilidiğiniz gibi o süre içerisinde gaza basmalıyız.

    Ben Vw Touareg (3200 cc-2004) araca sahibim,yokuşlarda frene basmasam dahi eğim ve süre farketmeksizin araç gaza basana kadar yokuşta kendini tutuyor.Merak ettiğim konu buradaki işin işleyişi nasıldır?

    Çünkü emin değilim ancak bana fren balatalarına (yada disklere) bir basınç uygulanmıyormuş gibi geliyor. (yanılıyor olabilirim)

    Umarım anlatabildim,yardımcı olursanız sevinirim

    Saygılar..




  • Taa 1936'nin teknolojisini günümüzde hala pek cok marka ve modelde bulmak zor. Bunun nedenini firmalarin geri dönüse verdigi öneme bagliyorum. Gecen gün Renault-Mais'e gittigimizde oradaki bir görevliden ellerindeki bir model icin fiyat indirimi yapip yapamayacaklarini sordugumuzda bunun mümkün olmadigini, cünkü kendilerinin de gercekten cok az kazandiklarini söylemisti. Bunun üzerine "Peki o zaman nasil kar ediyorsunuz?" diye sordugumuzda "Biz kari satislardan cok servis ve bakim hizmetlerine geri dönüs yapan müsterilerimizden sagliyoruz" demisti. Yani, arabanin ekipmanlari ne kadar cok ve cabuk asinirsa o kadar cok servis masrafi ve para.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tecrubekonusur

    Yokuşta kalkış desteği dediğin böyle olur...

    http://www.konhaber.com/new/haber/2/38125/G%C3%BCncel/Yuklu-kamyonet-yokusta-saha-kalkti.html

     YOKUŞTA KALKIŞ DESTEĞİ


     YOKUŞTA KALKIŞ DESTEĞİ




    hahaha nick-entry uyumu




  • Bu destek daha güzel olmuş.

    İmece usulü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Bu destek daha güzel olmuş.

    İmece usulü.




    bahsedilen sistemin amacı aracın yokuşta kalkmasını sağlamakken, resimdekiler aracın kalkmamasını sağlıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yasakpınar


    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Hill Holder 1936 model Studebaker marka President model araçta opsiyon olarak sunulmaya başlanmış. Studebaker şirketinin tescilli (müseccel) markası. Hill Holder aracın eğim sensörleri ile fren sistemi ile ortak çalışan bir özellik. Aracın burnu aracın kıçından (kıç ayıp bir sözcük değildir, gemilerin başı ve kıçı olur, arabaların da) daha yüksekte olduğunda sistem sürücünün debriyaja basarken fren pedalını kaldırması ile devreye girer ve fren balatalarına frene basılmış gibi yüksek bir basınç uygulamaya devam eder. Sürücü debriyajı bırakıp gaz pedalına hafifçe bastığında sistem aracın geri kaymasını önleyecek kadar devrede kalır ve sonrasında da devreden çıkar. Aracın geri kaymasını önleme fren merkezindeki bulunan bir tertibat ile yapılır.

    />


    B6 PASSAT'larda AUTO-HOLD Türkiye'ye gelen modellerde standart, Almanya'da 50 €'ya ayrıca sipariş etmek gerekiyor, Türkiye'ye son yıl gelen 1.6 TDI BMT araçlarda ise (nedense...) bu opsiyon yoktu ama yerine JETTA'daki HILL HOLDER sistemi konulmuştu. Çok kullanışlı ve çok faydalı bir sistem. Aracın sizin yerinize el frenini çekmesi ve 1 cm bile geriye ya da ileriye kaçırmaması...




    Taner Bey merak ettiğim bir soru var,belki bilginiz vardır diye yeri gelmişken sorayım dedim:
    Hiç kullanmadım ama duyduğum ve okuduğum kadarıyla çoğu Hill Holder sistemi aracı bir müddet tutuyor ardından bırakıyor,yani sizin de bilidiğiniz gibi o süre içerisinde gaza basmalıyız.

    Ben Vw Touareg (3200 cc-2004) araca sahibim,yokuşlarda frene basmasam dahi eğim ve süre farketmeksizin araç gaza basana kadar yokuşta kendini tutuyor.Merak ettiğim konu buradaki işin işleyişi nasıldır?

    Çünkü emin değilim ancak bana fren balatalarına (yada disklere) bir basınç uygulanmıyormuş gibi geliyor. (yanılıyor olabilirim)

    Umarım anlatabildim,yardımcı olursanız sevinirim

    Saygılar..


    Şu sorumun cevabını bilen varsa yardımcı olabilir mi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yasakpınar


    quote:

    Orijinalden alıntı: Yasakpınar


    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Hill Holder 1936 model Studebaker marka President model araçta opsiyon olarak sunulmaya başlanmış. Studebaker şirketinin tescilli (müseccel) markası. Hill Holder aracın eğim sensörleri ile fren sistemi ile ortak çalışan bir özellik. Aracın burnu aracın kıçından (kıç ayıp bir sözcük değildir, gemilerin başı ve kıçı olur, arabaların da) daha yüksekte olduğunda sistem sürücünün debriyaja basarken fren pedalını kaldırması ile devreye girer ve fren balatalarına frene basılmış gibi yüksek bir basınç uygulamaya devam eder. Sürücü debriyajı bırakıp gaz pedalına hafifçe bastığında sistem aracın geri kaymasını önleyecek kadar devrede kalır ve sonrasında da devreden çıkar. Aracın geri kaymasını önleme fren merkezindeki bulunan bir tertibat ile yapılır.

    />


    B6 PASSAT'larda AUTO-HOLD Türkiye'ye gelen modellerde standart, Almanya'da 50 €'ya ayrıca sipariş etmek gerekiyor, Türkiye'ye son yıl gelen 1.6 TDI BMT araçlarda ise (nedense...) bu opsiyon yoktu ama yerine JETTA'daki HILL HOLDER sistemi konulmuştu. Çok kullanışlı ve çok faydalı bir sistem. Aracın sizin yerinize el frenini çekmesi ve 1 cm bile geriye ya da ileriye kaçırmaması...




    Taner Bey merak ettiğim bir soru var,belki bilginiz vardır diye yeri gelmişken sorayım dedim:
    Hiç kullanmadım ama duyduğum ve okuduğum kadarıyla çoğu Hill Holder sistemi aracı bir müddet tutuyor ardından bırakıyor,yani sizin de bilidiğiniz gibi o süre içerisinde gaza basmalıyız.

    Ben Vw Touareg (3200 cc-2004) araca sahibim,yokuşlarda frene basmasam dahi eğim ve süre farketmeksizin araç gaza basana kadar yokuşta kendini tutuyor.Merak ettiğim konu buradaki işin işleyişi nasıldır?

    Çünkü emin değilim ancak bana fren balatalarına (yada disklere) bir basınç uygulanmıyormuş gibi geliyor. (yanılıyor olabilirim)

    Umarım anlatabildim,yardımcı olursanız sevinirim

    Saygılar..


    Şu sorumun cevabını bilen varsa yardımcı olabilir mi ?

    hocam tam otomatik vitesli arabalardaki duruma benziyor aynı. Ben otomatik viteste sizin yaşadığınızı yaşıyorum




  • manuel turbo dizel araçlarda yokuşta kalkış desteğine pek ihtiyaç yok. sadece aracı kavrama noktasında tutsanız bile geri kaçmıyor. ama ufak motorlu benzinlilerde kavrama noktası+gaz gerekiyor o yüzden gerekli olabilir. çok dik rampalarda ise el freni ile kalkış ideal olanı.
  • Düz vitesli araçlarda şöyle bir özellik var.

    Yokuşta beklerken, sağ ayağınız frende, sol ayağınızda debrijayda tam basılı olsun. Kalkmak istediğiniz zaman sol ayağınızı biraz kaldırın, aracın titremeye geçtiği anda frenden ayağınızı çekerseniz, zaten araç gaza basmanıza gerek kalmadan tırmanmaya başlıyor.

    Yokuş desteği acemi ve kadın şoförler için iyi. Ama biraz tecrübeli iseniz, debriyaj, kendisi aracı kaldırıyor zaten.

    Ben hep bu şekilde kalkarım. Hiç el freni kullanmam.
  • Tam otomatik vitesli araçlarda geri kaçırma olmaz.(tam otomatiklere örnek, klasik tip tam otomatik,tiptronik sistemler,dsg,cvt..)


    ama yarı otomatik araçlarda eğer kalkış desteği sistemi yoksa geri kaçırma olur.(mmt,asm,easytronic vb.)kallkış desteği sistemi bazı markalarda standart bazılarında ise opsiyonel(isteğe bağlı) bazılarında ise opsiyonel olarak bile yoktur. araç almadan önce iyi araştırılmalı..


    olay bundan ibarettir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    Tam otomatik vitesli araçlarda geri kaçırma olmaz.(tam otomatiklere örnek, klasik tip tam otomatik,tiptronik sistemler,dsg,cvt..)


    ama yarı otomatik araçlarda eğer kalkış desteği sistemi yoksa geri kaçırma olur.(mmt,asm,easytronic vb.)kallkış desteği sistemi bazı markalarda standart bazılarında ise opsiyonel(isteğe bağlı) bazılarında ise opsiyonel olarak bile yoktur. araç almadan önce iyi araştırılmalı..


    olay bundan ibarettir.


    @Sinapsis'e de meteg'e de teşekkürler,sonunda sorumun cevabını aldım.
  • cogu kısı el frenı ıle kalmak ıster bazıları debrıyaj he ben usta soforum falan debrıyajla kalkarım dıe hava atan cok oldu mesela kıa cerato zaten kıa cerato debrıyajı cok alttan kavradıgı ıcın el frenıne gerek yok ama bu sıstem genelde kadınlara ıı olur cunku ıstanbula bayırda yavas yavas sıze kayarak gelen bı kadını arkdan ahada carptı bana dememek ıcın :D
  • Debriyaj kavrama yukarıya doğru çıktıkça yokuşta debriyaj kavrama ile kalkmak giderek zorlaşır.Onun yerine rampalar el freniyle kalmak hem daha kolay olur hemde debriyaja zarar verilmez.
    Yani Türk işi Hill holder el freni demektir.
  • Hillholder süper bir oyuncak kesinlikle her arabada olmalı bence
  • dizel araca sonradan yokuş kalkış desteği taktırmak mümkünmüdür
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersinbektas

    dizel araca sonradan yokuş kalkış desteği taktırmak mümkünmüdür

    Orjinalinde üst donanımda olan bir özellikse orjinal parçalarla ve işinin ehli bir serviste belki olur gibime geliyor ama yine de çok küçük bir ihtimal.
  • Yokuş desteği için eğim sensörü gibi araçları okuyabilecek bir düzenek gerekeceği için pek sonradan takılabileceğini zannetimiyorum.

    El freni ile kalkışı tavsiye ederim ben de. Onu kullanmanız gerekir sanırım.

    Bu arada konu iyi hortlamış..
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.