Şimdi Ara

Yine Tıra Arkadan Çarpma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
1
Favori
2.795
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 3 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 19
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 saat 19 dakika
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • goodorevil (5 mesaj) ø (2 mesaj) Tuğkan-0153 (2 mesaj) brkprlk35 (2 mesaj) Teterboro (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (15 mesaj) Mobil (7 mesaj) Mini (3 mesaj) Uygulama (5 mesaj)
  • @
8 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Bugün 13-14 sularında Ankara yönü Bolu Tüneline çıkış 1. Viyadük bitiminde Peugeot 3008 tıra arkadan girmiş. 3 şeritli yol tek şeride düşürülmüş ve ben geçerken 1 km kuyruğa yakalandım. Yerdeki ceset torbasında bir kişi var gibiydi. İnşaallah araçta daha fazla kişi yoktur. Allah rahmet eylesin. Şu tır ve sarı kamyon terörününden bizi korusun.

    Geçerken gördüğüm ceset torbasındaki şişkinlik maalesef yanyana iki tane olmasıymış. Allah rahmet eylesin, ağır yaralı kadına da Allah şifalar versin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Orhan Hoca -- 4 Temmuz 2020; 10:7:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Mesele hızda değil aslında; mesele sürücünün bulunduğu yolun, içinde olduğu aracın, hava şartlarının, trafik durumunun izin verdiği ölçüde bir hızla gitmemesi. Bu bilinç meselesi.

    Ben mesela sağ şeritten TIR'ların olduğu bir yolda, sol şeritte en fazla 100-110 giderim, TIR'ların hızından 20-30 km/sa fazlası. Hız sınırı otobanlarda 120 hatta %10'luk payla 132'dir ama ben en fazla 110 ile giderim. Sağ şeritteki TIR'ları gözetlerim, önündekine bariz bir şekilde yaklaşan varsa o adamın sollamaya çıkacağı bellidir. Sinyal verip vermemesi önemli değil o adamın hatası olur ama "Ne de olsa sinyal vermiyor ortaya çıkmaz" diye dümdüz gitmem. O TIR'ı kollarım, sollama yapacağını, benim şeridime çıkacağını öngörürüm. Hızım da zaten gayet müsait olduğu için ya yavaşlarım ya müsaitse sol şeride geçerim. Peki öyle bir yolda 130-140 ile gitsem, 70 ile giden TIR önündekini sollamaya çıksa ne olacak? İnsan kendisi biraz bilinçli ve öngörülü sürmeli.
    Video olmadan kaza yorumlamıyorum ben. En sağ şeritte bile olsa uzun yolda hepimizin başına öyle şeyler geliyor ki şerit değiştirmen gerekiyor bir şey oluyor. Anlattığında kimse inanmayacak ama suçlu sen çıkarsın.

    Bu yüzden araç içi kameram var.

    Bir keresinde arı girmişti mesela. Düşük hızlarda olduğum için sağa çektim açtım camı gitti. 120 ile gitsem o sırada kontrolü kaybetsem ertesi gün yazarlardı hemen tek kapı apaçi arabası kesin makas atıyordu toparlayamadı vs.

    Allah rahmet eylesin ne diyelim.
    Kamyon yedek parçası satan bir işyerimiz var. Onları terörist ilan eden ben olduğumu düşünmüyorum. Devlet zorunluluk getirecek. Biz de bunları dükkanımıza koyup satıcaz. Diğer türlü daha çok insanın canı yanar. Siz 50/60km/sa ile gidenler de ölsün mü demek istediniz onu anlayamadım?

    Ek: Bir fosforlu reflektörde, sarı şeritlerde bile TSE belgesi isteyen Tüvtürk ve devlet, bunları standart olarak zorunlu hale getirmeli..
    "Motorlu Araçlar ve Römorklarının Yakıt Depoları ve Arka Koruma Donanımlarına Dair Tip Onayı Yönetmeliği (70/221/AT) ve eşdeğeri Birleşmiş Milletler R58 sayılı Regülasyonu Türkiyede zorunlu olarak uygulamada.

    Bu mevzuatlar uyarınca yan ve arka korumalar zorunlu ve hangi dayanım şartlarına sahip olacakları belirlidir. Türkiyede üretilen ya da ithal edilen tüm yeni araçlarda tip onayı şartları gereği zorunludur. Ancak kullanıcılar bu araçları aldıktan sonra özellikle şantiye ve yükleme alanlarında kendilerine yaklaşma zorluğu yaratması, arkasına ekstra yakıt deposu koymak, mutfak yapmak gibi sebeplerle bunları kestiriyor ya da açılır kapanır hale getirerek işlevsiz hale getiriyor.

    Aracın sıfırında olan donanım tescil edilmesinin birinci günü kestiriliyor. Burada ilk denetim alanı aslında trafik kontrol noktaları, böyle araçların bu noktalarda direkt trafikten men edilmesi gerekiyor ancak neredeyse Türkiye'de her araç bu şekilde olduğu için emniyet bu topa girmiyor göz yumuyor. İkinci denetim muayene burada da sorun muayenede tahribatlı test yapamazsınız yani dayanımını ölçemezsiniz var-yok denetimi yaparsınız. Bu sebeple bu araçlar muayene öncesi geçici olarak ya basit kaynak yaptırıyorlar ya da bildiğiniz çengelli asma usulu. Emniyetin girmediği böyle bir topa görünürde olan şey için muayene zaten hiç girmez.

    Hepsini bir yana alırsanız bu koruma tertibatları resimlerini gördüğünüz kazaların ezici çoğunluğu için zaten bir işe yaramaz. Testleri belli kN seviyesinde belli açılarla yapılan basit şeylerdir, düşük hızlarda ya da basit sürtme seviyesinde korur sizi. Şu an BM nezdinde kN seviyelerinin artırılması için bir çalışma var ancak önce ülke olarak bizim bunların kullanılmasını sağlamamız lazım."

    "Hepsi geçiyor muayeneden sıkıntısız. Üzerinde olması yeterli yeterliliğine muayenede bakılmıyor.

    Yan ve arka korumalar için zaten mevzuat var birleşmiş milletler bünyesinde, nasıl olacağı, testleri, kuvvet dayanımı tamamı belli ancak bu korumalar mevzuata uygun şekilde sıfırında takıldıktan sonra satılır satılmaz sökülüyor.

    Çift yakıt deposu, mutfak, yükleme boşaltmada yaklaşma zorunluğu gibi sebeplerle kullanıcılar bunu istemiyor ve aldıktan sonra kestiriyor öyle kullanıyor, ya da göstermelik 4 tane çengel ile tutturuyor oraya açılır kapanır gibi.

    Burada iş emniyete ve yol denetimlerine düşüyor, olmayan araçlar anında trafikten men edilse kimse bunu bu şekilde kullanamaz. Daha sonrasında ise sorun muayenede, muayenede tahribatlı test yapamıyorsunuz doğal olarak bu sebeple araç sahibi 4 tane yerden kaynak yaptırıp geliyor muayeneye, üzerinde var mı var peki işe yarıyor mu hayır, test edilebiliyor mu hayır. Bu sebeple maalesef ülkemizde üretimde değil ama kullanım aşamasındaki denetimsizlik sebebiyle bunlar böyle yollarda geziyor."
  • Haberlerde gördüm ben de... Üzücü gerçekten. 2 kişi hayatını kaybetmiş. 1 kişi ağır yaralı olarak araçtan çıkarılmış. Allah rahmet eylesin.

    Yine Tıra Arkadan Çarpma

    https://www.cnnturk.com/turkiye/son-dakika-cip-tirin-altina-girdi-2-olu-1-yarali




  • Yılda 30-40bin km araç kullanırım, ben bile şu tirlardan nasıl kaçarım bulamadım

    Birde bu araç yeni çarpışma önleyici falan işini yapmamış mı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redferrari -- 3 Temmuz 2020; 18:2:33 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi de siz arkadan vuruyorsanız TIR'ın ne günahı var? Görünen o ki TIR en sağ şeritte, ne yapsın bu adam? Uçarak mı gitsin?
  • redferrari r kullanıcısına yanıt
    O sistemler şehir içinde düşük hızlarda işe yarıyor

    Sürücü kaç km hızla gidiyordu acaba, hareket halindeki tıra vurup bu hale gelmiş...

    Allah rahmet eylesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sürücü hatası çok fazla bu tarz kazalarda ama Allah aşkına devlet şu tır ve kamyonlarin arkasindaki çarpışma bariyerine bir standart getirsin... Araçlar direk altına girip milletin kafayı uçurmasın...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    İyi de siz arkadan vuruyorsanız TIR'ın ne günahı var? Görünen o ki TIR en sağ şeritte, ne yapsın bu adam? Uçarak mı gitsin?
    Tirin degil dorsesinin sucu var. Kazanin adi ustunde kaza. Bazen lastigin patlar 90 ile girersin tirin arkasini, bicer gecer. Bunun onune gecilmesi lazim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Video olmadan kaza yorumlamıyorum ben. En sağ şeritte bile olsa uzun yolda hepimizin başına öyle şeyler geliyor ki şerit değiştirmen gerekiyor bir şey oluyor. Anlattığında kimse inanmayacak ama suçlu sen çıkarsın.

    Bu yüzden araç içi kameram var.

    Bir keresinde arı girmişti mesela. Düşük hızlarda olduğum için sağa çektim açtım camı gitti. 120 ile gitsem o sırada kontrolü kaybetsem ertesi gün yazarlardı hemen tek kapı apaçi arabası kesin makas atıyordu toparlayamadı vs.

    Allah rahmet eylesin ne diyelim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: masterap

    Tirin degil dorsesinin sucu var. Kazanin adi ustunde kaza. Bazen lastigin patlar 90 ile girersin tirin arkasini, bicer gecer. Bunun onune gecilmesi lazim

    Alıntıları Göster
    Bu kaza için konuşmuyorum ama dorsenin arkası deforme olabilen bariyer olsa ne olur araba hızlı geldikten sonra.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Hiza cozumu volvo bile bulamadi, asiri hizin kazasi olum getirir. Tirci sag seridinde gidiyormus, feci bir kaza olmus ne yazik ki. Allah rahmet eylesin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Deforme olmayanları mevcut.

    Yine Tıra Arkadan Çarpma

    Bu da videosu..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkprlk35 -- 3 Temmuz 2020; 18:18:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Deforme olmayanları mevcut.



    Bu da videosu..

    Deforme olabilen bariyerden kastım, darbeyi kendisi de emen bir bariyerdi. Şu çarpışma testlerinde kullanılan.

    Siz şu resmini koyduğunuz bariyere, 50-60 km/sa ile değil de, 100 km/sa ile çarpan arabanın halini bir görün mesela. O bariyer olsa da yetmeyebilir.
    Direkt kamyoncuyu terörist ilan etmeye gerek yok yani.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Kamyon yedek parçası satan bir işyerimiz var. Onları terörist ilan eden ben olduğumu düşünmüyorum. Devlet zorunluluk getirecek. Biz de bunları dükkanımıza koyup satıcaz. Diğer türlü daha çok insanın canı yanar. Siz 50/60km/sa ile gidenler de ölsün mü demek istediniz onu anlayamadım?

    Ek: Bir fosforlu reflektörde, sarı şeritlerde bile TSE belgesi isteyen Tüvtürk ve devlet, bunları standart olarak zorunlu hale getirmeli..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkprlk35 -- 3 Temmuz 2020; 18:22:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: masterap

    Hiza cozumu volvo bile bulamadi, asiri hizin kazasi olum getirir. Tirci sag seridinde gidiyormus, feci bir kaza olmus ne yazik ki. Allah rahmet eylesin
    Mesele hızda değil aslında; mesele sürücünün bulunduğu yolun, içinde olduğu aracın, hava şartlarının, trafik durumunun izin verdiği ölçüde bir hızla gitmemesi. Bu bilinç meselesi.

    Ben mesela sağ şeritten TIR'ların olduğu bir yolda, sol şeritte en fazla 100-110 giderim, TIR'ların hızından 20-30 km/sa fazlası. Hız sınırı otobanlarda 120 hatta %10'luk payla 132'dir ama ben en fazla 110 ile giderim. Sağ şeritteki TIR'ları gözetlerim, önündekine bariz bir şekilde yaklaşan varsa o adamın sollamaya çıkacağı bellidir. Sinyal verip vermemesi önemli değil o adamın hatası olur ama "Ne de olsa sinyal vermiyor ortaya çıkmaz" diye dümdüz gitmem. O TIR'ı kollarım, sollama yapacağını, benim şeridime çıkacağını öngörürüm. Hızım da zaten gayet müsait olduğu için ya yavaşlarım ya müsaitse sol şeride geçerim. Peki öyle bir yolda 130-140 ile gitsem, 70 ile giden TIR önündekini sollamaya çıksa ne olacak? İnsan kendisi biraz bilinçli ve öngörülü sürmeli.




  • hiç bir araç kurtarmıyor bu arkadan çarpmalarda. xc90 bile çaresiz kalıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ø -- 3 Temmuz 2020; 18:40:49 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Kamyon yedek parçası satan bir işyerimiz var. Onları terörist ilan eden ben olduğumu düşünmüyorum. Devlet zorunluluk getirecek. Biz de bunları dükkanımıza koyup satıcaz. Diğer türlü daha çok insanın canı yanar. Siz 50/60km/sa ile gidenler de ölsün mü demek istediniz onu anlayamadım?

    Ek: Bir fosforlu reflektörde, sarı şeritlerde bile TSE belgesi isteyen Tüvtürk ve devlet, bunları standart olarak zorunlu hale getirmeli..
    Zaten zorunlu ama diğer pek çok şeyde olduğu gibi bu da denetlenmiyor.

    7.4.16 Arkadan Çarpmaya Karşı Koruma Çerçevesi: Yok AĞIR KUSUR
    Kusurun Sebepleri:

    -Model yaşına bakılmaksızın arka tarafı yerden 55 cm’den yüksek olan bütün araçlarda zorunlu olduğundan verilir.
  • çözüm bence bütün araçlar aradında bağlantı kuracak bir elektronik entegrasyon sistemi olmalı. her araçta bir çip olacak ve karşısındakini algılayıp sürücüye bırakmadan fren mesafesini o sistem koruyacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ø -- 3 Temmuz 2020; 18:47:28 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • masterap m kullanıcısına yanıt
    Eskiden bazılarında o koruma yoktu ama şimdilerde neredeyse hepsinde var. Ayrıca bu kazadaki tır da da koruma var dikkatli bakarsanız

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ø kullanıcısına yanıt
    Öyle bi dünya yok hocam. Adam sapağı kaçırıyor aniden frene çakıyor ya da bi anda şerit değişiyor sonra al sana kaza.

    Şu anda bir çok araçta çarpışma önleme sistemi var. Mercedes şöförü takmıyor 2 sn içinde bip bip diyip frene koyuyor. Güzelde yapıyor bu işi.

    Ama siz orta şeritten giderken .....’nun biri bi anda önünüzden sol şeride geçmeye kalkınca araç gene otomatik fren yapıyor eğer o 2 saniyede önünüzden geçmezse. Sonra ne oluyor orta şeritte bi anda ani fren lastik sesleri öndeki 3-5 araba durur arkadan gelen 6. Araba duramaz sonra pat pat pat sıra sıra gider. En öndeki araç sürücüsü zaten engel kalkar kalkmaz gaza basar ama tehlike oluyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Cadmium C kullanıcısına yanıt
    Mesele koruma olması değil korumanın yeterli olması. Arkadan çarptığınızda koruma direkt içeri gömülüp aracı tutamıyorsa dorse olduğu gibi aracın içine giriyor. Koruma demirinin dayanıklı olup aracı tutabilmesi gerekiyor ki bir işe yarasın. Aşağıya bununla ilgili bir video bırakıyorum. Ha tabi kaza nasıl gerçekleşti, çarpan aracın hızı ne kadardı bunu bilemiyoruz, belki de koruma gayet dayanıklıydı. https://www.youtube.com/watch?v=XFTy0bCE66A
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.