Şimdi Ara

Yine Tıra Arkadan Çarpma (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
1
Favori
3.380
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • "Motorlu Araçlar ve Römorklarının Yakıt Depoları ve Arka Koruma Donanımlarına Dair Tip Onayı Yönetmeliği (70/221/AT) ve eşdeğeri Birleşmiş Milletler R58 sayılı Regülasyonu Türkiyede zorunlu olarak uygulamada.

    Bu mevzuatlar uyarınca yan ve arka korumalar zorunlu ve hangi dayanım şartlarına sahip olacakları belirlidir. Türkiyede üretilen ya da ithal edilen tüm yeni araçlarda tip onayı şartları gereği zorunludur. Ancak kullanıcılar bu araçları aldıktan sonra özellikle şantiye ve yükleme alanlarında kendilerine yaklaşma zorluğu yaratması, arkasına ekstra yakıt deposu koymak, mutfak yapmak gibi sebeplerle bunları kestiriyor ya da açılır kapanır hale getirerek işlevsiz hale getiriyor.

    Aracın sıfırında olan donanım tescil edilmesinin birinci günü kestiriliyor. Burada ilk denetim alanı aslında trafik kontrol noktaları, böyle araçların bu noktalarda direkt trafikten men edilmesi gerekiyor ancak neredeyse Türkiye'de her araç bu şekilde olduğu için emniyet bu topa girmiyor göz yumuyor. İkinci denetim muayene burada da sorun muayenede tahribatlı test yapamazsınız yani dayanımını ölçemezsiniz var-yok denetimi yaparsınız. Bu sebeple bu araçlar muayene öncesi geçici olarak ya basit kaynak yaptırıyorlar ya da bildiğiniz çengelli asma usulu. Emniyetin girmediği böyle bir topa görünürde olan şey için muayene zaten hiç girmez.

    Hepsini bir yana alırsanız bu koruma tertibatları resimlerini gördüğünüz kazaların ezici çoğunluğu için zaten bir işe yaramaz. Testleri belli kN seviyesinde belli açılarla yapılan basit şeylerdir, düşük hızlarda ya da basit sürtme seviyesinde korur sizi. Şu an BM nezdinde kN seviyelerinin artırılması için bir çalışma var ancak önce ülke olarak bizim bunların kullanılmasını sağlamamız lazım."

    "Hepsi geçiyor muayeneden sıkıntısız. Üzerinde olması yeterli yeterliliğine muayenede bakılmıyor.

    Yan ve arka korumalar için zaten mevzuat var birleşmiş milletler bünyesinde, nasıl olacağı, testleri, kuvvet dayanımı tamamı belli ancak bu korumalar mevzuata uygun şekilde sıfırında takıldıktan sonra satılır satılmaz sökülüyor.

    Çift yakıt deposu, mutfak, yükleme boşaltmada yaklaşma zorunluğu gibi sebeplerle kullanıcılar bunu istemiyor ve aldıktan sonra kestiriyor öyle kullanıyor, ya da göstermelik 4 tane çengel ile tutturuyor oraya açılır kapanır gibi.

    Burada iş emniyete ve yol denetimlerine düşüyor, olmayan araçlar anında trafikten men edilse kimse bunu bu şekilde kullanamaz. Daha sonrasında ise sorun muayenede, muayenede tahribatlı test yapamıyorsunuz doğal olarak bu sebeple araç sahibi 4 tane yerden kaynak yaptırıp geliyor muayeneye, üzerinde var mı var peki işe yarıyor mu hayır, test edilebiliyor mu hayır. Bu sebeple maalesef ülkemizde üretimde değil ama kullanım aşamasındaki denetimsizlik sebebiyle bunlar böyle yollarda geziyor."




  • Tıra arkadan giren otomobil kazaları Avrupa da da cok oluyor.

    Güvenliği ve kuralları öncelikle ve sadece kendiniz düşüneceksiniz. Bunu devlet sağlayamaz. Herşeyi devletin düzenlemesini bekleyen bir kesim türedi.

    Ben spor motosiklet te kullanıyorum. Güvenliğin ne demek olduğunu o zaman anlıyorsunuz.

    Haaa,, hem araç kullanayım hem güvenliğe sürekli dikkat etmesem de güvenlikte olayım diyorsanız, o zaman :
    Yine Tıra Arkadan Çarpma

    bundan alıp kullanacaksınız. Tıra arkadan çarpsanız dahi size bişe olmaz. Bunları yapamıyorsanız, bu aracı kurallara uygun kullanacaksınız. Altımda BMW cip var, Volvo SUV var falan ile güvenlikte değilsiniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2 hafta önce 2011 sümbül aracımla istanbuldan kayseriye gittim. otobandan ankaraya kadar gittim. millet altındaki araca çok güveniyor. yanımdan geçerken uçak geçer gibi ses çıkıyor. yahu 10 dakika ya da 1 saat erken girmek için değer mi canını tehlikeye atmaya??? ben o kadar yolu yaklaşık 800 km yoldu sadece gidiş.. 70 le gittim. yani 70-80 civarı. yarım depo yaktı araç. hem keyif aldım. hem yorulmadım. hem de param cebimde kaldı. bende basardım 150-160... ama gerek yok..
  • 70-80 de çok az değil mi hocam, yol bitmiyor, insan daha çok yoruluyor. Yakıt kasmak için yapılır anca.

    Benim ideal hızım 110-120 arası, üstüne çıktığım nadirdir, belli durumlarda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    70-80 de çok az değil mi hocam, yol bitmiyor, insan daha çok yoruluyor. Yakıt kasmak için yapılır anca.

    Benim ideal hızım 110-120 arası, üstüne çıktığım nadirdir, belli durumlarda.
    valla hocam bunca yıl sürekli hızlı gittim. bir faydasını göremedim. istanbuldan ankaraya 2 saat 15 dakikada da girdim. 8 saatte de. 2 saatte girince madalya vermiyorlar. geze geze sakin sakin gidiyorum. hiç yorulmuyorum. yorulduğum an çekiyorum park alanına dinleniyorum. ben mutluyum 70 le gittiğim için. tavsiye ederim.
  • İnsanlar spor kullanım ile ihtiyaci kullanımı birbirine karıştırıyorlar. Ben spor motosiklet ile 250 km/h üstünde kullandığım anlar oluyordu, fakat tümüyle yer ve koşullara bağlı olarak, spor amaçlı. Tırlar, konvoylar olan yerde acele ve hızlı değil, sakin ve sabırlı kullanmak gerekli. SUV alıp aynı anda hem hem spor hem konforlu ve güvenli kullanabileceklerini sanıyorlar. Olmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç benzinli 1,6 ise çarpışma önleyici sistem ve adaptif cc var,dizelse yok.
    Çarpışma önleyici sistem yüksek hızda işe yaramıyor ama adaptif cc bu tip arkadan çarpmayı önler.Varsa otoyolda kullanılmalı.
    Ölenlere Allah rahmet eylesin yaralı kişise acil şifalar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • redferrari R kullanıcısına yanıt
    Şehir içinde park ederken felan bir çok kez araba beni çarpmaktan kurtardı kendi kendine kaç defa fren yaptı, birde seyir halinde giderken solumdan araç yaklaşırsa veya önüme kırarmış gibi yaparsa fren yapıyor ama direk önüme biri çıksa acaba fren yapar mı bende merak ediyorum açıkcası yada kurtaramayacagımı anlayınca fren yapar mı ılgınc demekkı uzun yolda işe yaramıyor
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Bizim servis şöförü emekli uzun yol şöförü muhabbet esnasında aynı şeyi söylemişti herzaman önündeki aracıda süreceksin
    Ona göre kendini hazırlayacaksın bende herzaman dikkat etmeye çalışıyorum ama insanlar çok garip
    önüne atlayanlar mı dersin
    Ben solda iken sağ şeritten içimden geçmeye çalışanmı her cins var
    trafikte çok çok dikkatli olmalıyız
    Her aracın belli hızlardan sonra kontrolün bizden çıktığını unutmayalım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah rahmet eylesin

    yollarda nasıl hızlarda araç kullandıklarını gördükçe bu manzaralar daha çok gözükür üzücü.

    YOLLARIN KIRALI DEĞİL KURALI VARDIR.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.