Şimdi Ara

~ YERLİ ÜRETİM KALİTESİZ Mİ ? ~

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.345
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Örneğin Renault hakkında çok söyleniyor forumda sizce yurt dışı ile yerli montaj arasında fark var mı? veya yurt dışına gönderilen otomobil ile yurt içine gönderilen otomobil arasında fark var mıdır?

    Edit: Ekleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nike -- 26 Kasım 2009; 17:02:14 >



    _____________________________
    "Erdemlerimiz ve kusurlarımız birbirinden ayrılamaz, güç ve madde gibi. Onlar ayrıldığında insan bir hiçtir." - Nikola Tesla

    "Zekanın gerçek göstergesi bilgi değil hayal gücüdür. İnsanlık umudunu yitirmedikçe ve hayal ettikçe başaramayacağı hiçbir şey yoktur."
    System.out.print("Beşiktaş JK");
  • Var evet. Mesela ben arabamı alırken Clio II HB'nin içini incelemiştim ve malzeme kalitesi gayet güzeldi. Ama Synbol'ün malzeme kalitesi vasat. Symbol Authantique ile Clio II HB Authantique'nin direksiyon simitlerinin malzemesi bile farklı. Fransız üretimi Hb'nin ki ne kadar iyiyse bizim Bursa yapımının da o derece vasat. Çok kötü değil ama çok iyi de değil.
    Mesela son örnek. Megane HB III'ün malzeme kalitesi ile Bursa da montaj FLUENCE'nin malzeme kalitesi çok farklı. Fluence hayal kırıklığı bana göre.
    _____________________________

    2005 Renault Clio Symbol 1.4 8V-75 HP - A.C/Authantique
    İstanbul - 1975
  • Evet,kalite farkı var.
    _____________________________
  • Renault Bursa'dan Avrupaya ihraç ettiklerini iyi yapıyorda iç piyasaya en düşük konfigrasyonu sunduğu için kalite farkı bariz oluyor malesef
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    Evet,kalite farkı var.


    1-Birincisi Türkiye'de montaj yapılmıyor baştan aşağı araç üretiliyor diğer tüm otomobil fabrikalarında olduğu gibi.

    2-Araçların lansmanı her ülkeye göre farklıdır ve bir ülkede olan özellik bir ülkede sunulmayabilir.Bu parçaların kalitesinin farklı olduğu anlamına gelmez.

    3-Clio HB ve Clio Smbol birbirinden tamamen farklı araçlardır.Birbirleri ile karşılaştırmaları yanlıştır.Pahalı olan aracın parçalarının daha üst ekipman olması gayet doğaldır.

    4-Son olarak da Oyak Renault fabrikası tüm dünyadaki Renault fabrikaları içinde kalite göstergeleri en yüksek fabrikadır.

    Bu konularda kesin yorumlar yapmadan önce bazı şeyleri iyi araştırmanızı öneriyorum.Unutmayın diğer arkadaşlar da sizin düşüncelerinizi doğru sanabilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ntquartex -- 26 Kasım 2009; 17:21:15 >
    _____________________________




  • Opel'in Tr'de fabrikası varken Tr'de yapılan B kasa Vectra'larla Almanya'da yapılanlar arasında fark vardı.
    Malesef hem pahalı hem de kalitesiz olanı alıyoruz..
    _____________________________
    "No color will ever be brighter for me than black and white." - Alessandro Del Piero
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ntquartex

    quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    Evet,kalite farkı var.


    1-Birincisi Türkiye'de montaj yapılmıyor baştan aşağı araç üretiliyor diğer tüm otomobil fabrikalarında olduğu gibi.

    2-Araçların lansmanı her ülkeye göre farklıdır ve bir ülkede olan özellik bir ülkede sunulmayabilir.Bu parçaların kalitesinin farklı olduğu anlamına gelmez.

    3-Clio HB ve Clio Smbol birbirinden tamamen farklı araçlardır.Birbirleri ile karşılaştırmaları yanlıştır.Pahalı olan aracın parçalarının daha üst ekipman olması gayet doğaldır.

    4-Son olarak da Oyak Renault fabrikası tüm dünyadaki Renault fabrikaları içinde kalite göstergeleri en yüksek fabrikadır.

    Bu konularda kesin yorumlar yapmadan önce bazı şeyleri iyi araştırmanızı öneriyorum.Unutmayın diğer arkadaşlar da sizin düşüncelerinizi doğru sanabilirler.


    Valla malesef Oyak Renault'un kendi vatandaşlarını 2.sınıf olarak gördüğü bariz..

    Avrupa'dan gelen araçlarda Avrupalılar o kadar düşük işçiliğe ve malzemeye inemediklerinden midir kendilerine yediremediklerindedir kalite farkı bariz ortada oluyor.. Görmemek için kör olmak gerekli...


    Oyak'ın kalite oranının en yüksek olduğuda doğrudur giden araçların kalitesinden belli ama kendi halkını kazıklamaya çalışan bir zihniyete sahipler malesef... En son örnek Fluence.. Yeni Megane HB de Bursaya geçince kalite düşüşünü göreceğiz.. YAZIKLAR OLSUN !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asilx -- 26 Kasım 2009; 17:26:53 >
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    En iyi Hibrit silecek markası ?
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asilx

    quote:

    Orijinalden alıntı: ntquartex

    quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    Evet,kalite farkı var.


    1-Birincisi Türkiye'de montaj yapılmıyor baştan aşağı araç üretiliyor diğer tüm otomobil fabrikalarında olduğu gibi.

    2-Araçların lansmanı her ülkeye göre farklıdır ve bir ülkede olan özellik bir ülkede sunulmayabilir.Bu parçaların kalitesinin farklı olduğu anlamına gelmez.

    3-Clio HB ve Clio Smbol birbirinden tamamen farklı araçlardır.Birbirleri ile karşılaştırmaları yanlıştır.Pahalı olan aracın parçalarının daha üst ekipman olması gayet doğaldır.

    4-Son olarak da Oyak Renault fabrikası tüm dünyadaki Renault fabrikaları içinde kalite göstergeleri en yüksek fabrikadır.

    Bu konularda kesin yorumlar yapmadan önce bazı şeyleri iyi araştırmanızı öneriyorum.Unutmayın diğer arkadaşlar da sizin düşüncelerinizi doğru sanabilirler.


    Valla malesef Oyak Renault'un kendi vatandaşlarını 2.sınıf olarak gördüğü bariz..

    Avrupa'dan gelen araçlarda Avrupalılar o kadar düşük işçiliğe ve malzemeye inemediklerinden midir kendilerine yediremediklerindedir kalite farkı bariz ortada oluyor.. Görmemek için kör olmak gerekli...


    Oyak'ın kalite oranının en yüksek olduğuda doğrudur giden araçların kalitesinden belli ama kendi halkını kazıklamaya çalışan bir zihniyete sahipler malesef... En son örnek Fluence.. Yeni Megane HB de Bursaya geçince kalite düşüşünü göreceğiz.. YAZIKLAR OLSUN !



    Aradaki fiyat uçurumu maalesef Renault'dan değil devletin yüksek vergi oranlarından kaynaklanıyor.OTV gibi saçma sapan verginin olduğu bir ülkede maalesef ucuza araba almak hayal...Renault aynı yüksek ekipman seviyesini burada sunamıyor çünkü her opsiyon yüzünden araçların vergi yükü de artıyor ve satış oranını etkiliyor.Ayrıca bunu Renault ile genellemek de yanlış Ford vb... diğer markalar için de aynı şey geçerli kimsenin elinde değil vergileri düşürmek.O yüzden sanal kahramanlık sloganlarından öteye geçin ve konuya makro açıdan bakmaya çalışın bence...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ntquartex -- 26 Kasım 2009; 17:30:39 >
    _____________________________




  • ntquartexinde dediği gibi bir kaç küresel otomobil firmasının en kaliteli üretim noktaları Türkiye haberleri çıkıyor sağda solda
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ntquartex



    Aradaki fiyat uçurumu maalesef Renault'dan değil devletin yüksek vergi oranlarından kaynaklanıyor.OTV gibi saçma sapan verginin olduğu bir ülkede maalesef ucuza araba almak hayal...


    Bence hemen suçu devlete atmamak gerekli.. Fluence, Megane HB den şuan daha pahalı ama kart sistemi bile standart değil, Megane Sedanda standart olan sistem.. Hadi onu geçtim orta konsol ızgaralarını kapamatıyorsun. İlk aracımız Renault 9 GTC de bile vardı sanırım bu özellik.. Rezil malzeme kalitesi ve işçiliğe deyinmiyorum bile... Bu kazıklamak değilde nedir?


    Renault'u çok severim şuan da iki Renault araç sahibiyiz ama OYAK ve Mais beni Renault'tan soğutuyor her geçen gün malesef. Clio III aracımı Megane III Coupe ile değiştirmek istiyordum. 1.4 TCe motoru Renault bize çok gördüğünden ciddi ciddi Yeni Astra düşünmeye başladım. OYAK ın zihniyeti değişmeli..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asilx -- 26 Kasım 2009; 17:35:37 >
    _____________________________




  • bu fark yerli-yabancı üretimden çok firmanın farklı ülke piyasasına farklı kalitede araç sunmasından kaynaklanıyor bence. çünkü renault, gölcük otosan, ve son olarak bursa tofaş üretim yaptıkları markaların dünyadaki en iyi fabrikaları seçildi.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acun1110

    bu fark yerli-yabancı üretimden çok firmanın farklı ülke piyasasına farklı kalitede araç sunmasından kaynaklanıyor bence. çünkü renault, gölcük otosan, ve son olarak bursa tofaş üretim yaptıkları markaların dünyadaki en iyi fabrikaları seçildi.


    Maalesef buradaki otomobil dünyasından haberdar olduğunu zanneden arkadaşlar hala çoğu şeyden habersiz ortaya bol keseden sallıyorlar...
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ntquartex


    quote:

    Orijinalden alıntı: acun1110

    bu fark yerli-yabancı üretimden çok firmanın farklı ülke piyasasına farklı kalitede araç sunmasından kaynaklanıyor bence. çünkü renault, gölcük otosan, ve son olarak bursa tofaş üretim yaptıkları markaların dünyadaki en iyi fabrikaları seçildi.


    Maalesef buradaki otomobil dünyasından haberdar olduğunu zanneden arkadaşlar hala çoğu şeyden habersiz ortaya bol keseden sallıyorlar...


    Bol keseden sallamak şuan senin yaptığın.. Bağnazlığı bir kenara koy Fluence ve Megane III HB nin içine bin ikiside Türkiye piyasasına yönelik değil mi?

    Neden birinde standart dijital gösterge, renault kart sistemi ve orta ızgaraları kapama sistemi (bu rezillikten bahsetmek bile rezillik) varken diğerinde yok. Üstelik bu donanımlara sahip olan ülkemize taa Fransadan gelirken diğeri güzide ilimiz Bursa'dan çıkarken. Benim Türk işçilerine ve fabrikasına sözüm yok. Benim sözüm kazıkçı pazarlama zihniyetine.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    Opel'in Tr'de fabrikası varken Tr'de yapılan B kasa Vectra'larla Almanya'da yapılanlar arasında fark vardı.
    Malesef hem pahalı hem de kalitesiz olanı alıyoruz..


    Yürekten katılıyorum+1
    _____________________________
    Bizde iktidarda kalmak önemlidir.İktidarda kalmak için kendi öz çocuğunu öldüren bir neslin torunlarıyız malesef.
  • Türkiye de Türk vatandaşları hep 2.sınıf olarak görüldüğü için en kötüsünü biz alıyoruz. kimse de ses çıkarmadığı için böyle devam edecek.
    _____________________________
    Yok imza mimza
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkcad34
    Mesela son örnek. Megane HB III'ün malzeme kalitesi ile Bursa da montaj FLUENCE'nin malzeme kalitesi çok farklı.


    yakında megane hb yeni kasa yerli uretim pıyasaya cıkar yerli olanla ilk parti dısardan gelenleri karsılastırmak lazım kesinlikle kalite farkı olur yerli olanda dusuk olur tabiki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ntquartex

    quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    Evet,kalite farkı var.


    1-Birincisi Türkiye'de montaj yapılmıyor baştan aşağı araç üretiliyor diğer tüm otomobil fabrikalarında olduğu gibi.

    2-Araçların lansmanı her ülkeye göre farklıdır ve bir ülkede olan özellik bir ülkede sunulmayabilir.Bu parçaların kalitesinin farklı olduğu anlamına gelmez.

    3-Clio HB ve Clio Smbol birbirinden tamamen farklı araçlardır.Birbirleri ile karşılaştırmaları yanlıştır.Pahalı olan aracın parçalarının daha üst ekipman olması gayet doğaldır.

    4-Son olarak da Oyak Renault fabrikası tüm dünyadaki Renault fabrikaları içinde kalite göstergeleri en yüksek fabrikadır.

    Bu konularda kesin yorumlar yapmadan önce bazı şeyleri iyi araştırmanızı öneriyorum.Unutmayın diğer arkadaşlar da sizin düşüncelerinizi doğru sanabilirler.




    Megane II HB ile Sedan arasında kalite farkı var.

    Bakın biri daha demiş,Megane III ile Fluence arasında fark var.Megane'ı bimem;ama ben Fluence'i gördüm ve beğenmedim.


    Tekrar ediyorum,Avrupa'da üretilen bir araba ile Türkiye'dek arasında kalite farkı var.Tabi zamanla biz de onlara yaklaşacağız.
    _____________________________





  • Çoğu şeyin iyisini üretip, kalitesizini tüketiyoruz..
    _____________________________
  • ntquartex ; Renault fabrikası üretim açısından kaliteli olabilir, ona bir şey demiyorum. Ancak ben Renault'un mantığını anlamıyorum. Sen hangi akla hizmet tavan tutamağının hesabını yapıp bir tane sağ ön tarafa tavan tutamağı koyarsın? 2005 model arabada 1 tane tavan tutamağı var, arka sis lambası 1 tane, torpido da lamba yok, gösterge de devir saati yok ama klima ve radyo teyp (kumandalı), kumandalı merkezi kilit, kararan iç dikiz aynası var. Ama en basit saydığım özellikler yok. 90 model Şahin arabamda bile torpido lambası, arkada çift sis lambası, 3 tane tavan tutamağı vardı.
    Tamam anladık Sümbül denen arabayı orta direk alıyor ama arkada oturanlar tavan tutamağına ihtiyaç duymazmı? Tamam, devir saatine göre vites değiştirmiyorum ama niye göstergede devir saati yok? O dönem bir üst donanım paket de devir saati vardı. Yani ona koyduğun göstergeyi Authantique'ye de koy.
    Fluence yapmışlar, ancak orta havalandırma ızgaralarını açıp kapayan aparat yok. Megane III HB'de var. Birinde analog hız göstergesi, Avrupasında dijital hız göstergesi. Yani nedir bu saçmalık anlamadım. Diğer firmalarda da vardır bu yani Ford olsun, Fiat olsun. Ama Renault en meşhuru galiba. R12 serisinde 80 modelinde bile devir saati vardı ancak ne hikmetse 97 model Toroslarda devir saati kalktı.
    Renault işte, anlamak mümkün değil. Ama namussuz araba her yolu da keçi gibi çıkıyor ve kolay kolay dökülmüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 26 Kasım 2009; 18:59:20 >
    _____________________________

    2005 Renault Clio Symbol 1.4 8V-75 HP - A.C/Authantique
    İstanbul - 1975




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk


    quote:

    Orijinalden alıntı: ntquartex

    quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    Evet,kalite farkı var.


    1-Birincisi Türkiye'de montaj yapılmıyor baştan aşağı araç üretiliyor diğer tüm otomobil fabrikalarında olduğu gibi.

    2-Araçların lansmanı her ülkeye göre farklıdır ve bir ülkede olan özellik bir ülkede sunulmayabilir.Bu parçaların kalitesinin farklı olduğu anlamına gelmez.

    3-Clio HB ve Clio Smbol birbirinden tamamen farklı araçlardır.Birbirleri ile karşılaştırmaları yanlıştır.Pahalı olan aracın parçalarının daha üst ekipman olması gayet doğaldır.

    4-Son olarak da Oyak Renault fabrikası tüm dünyadaki Renault fabrikaları içinde kalite göstergeleri en yüksek fabrikadır.

    Bu konularda kesin yorumlar yapmadan önce bazı şeyleri iyi araştırmanızı öneriyorum.Unutmayın diğer arkadaşlar da sizin düşüncelerinizi doğru sanabilirler.




    Megane II HB ile Sedan arasında kalite farkı var.

    Bakın biri daha demiş,Megane III ile Fluence arasında fark var.Megane'ı bimem;ama ben Fluence'i gördüm ve beğenmedim.


    Tekrar ediyorum,Avrupa'da üretilen bir araba ile Türkiye'dek arasında kalite farkı var.Tabi zamanla biz de onlara yaklaşacağız.



    Zamanla onlara yaklaşmamız bizim ülkemizde otomobile verdiğimiz paranın artması ile olur.Bizde maalesef aracın Avrupa'daki lansman özellikleri tamamen aynısını getirseler bile fiyat pahalı oluyor.Bu da vergilerden kaynaklanıyor.Kısacası ne kadar ekmek o kadar köfte,hem ucuza almak istiyoruz hem de en iyi donanım olsun istiyoruz.HİÇBİR MARKA babasının hayrına daha ucuza veya daha pahalıya aynı malı vermez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ntquartex -- 26 Kasım 2009; 19:00:46 >
    _____________________________




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.