Şimdi Ara

Yerli değil , Toplama Otomobil

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
2.739
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
36 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar ben yeni otomobil togg a yerli değil toplama derim. Yani aracın motorunu geçtim en ufak fren balatasını bile üreten bir türk markası yokken biz bu otomobile nasıl yerli diyebiliriz tartışılır.

    Bu olay milli tren olayına dönmüştür. Dışardan parça ve adam getirt , parçaları Türkiyede birleştir al sana yerli otomobil. Yersen

    Yerli dediğimiz olay ise motorundan tut , yazılımına , gösterge ekranlarından en küçük kablosuna kadar bile türk firma ve mühendislerinin ürettiği bir ürüne yerli denir. Bunun içinde her birimini ayrı üreten türk firmaların ve kendimize özgü markaların oluşması gerekmektedir.

    Togg olayını wolksvagenin izmirde yatırım yapması gibi düşünebilirsiniz sadece marka hakkı bizde olur fakat birleştirilmek için gelen parçalarda döviz , gelen mühendislerde dovizden maaş alacak fark nedir ?

    Gerçekten %100 yerli diyebileceğimiz bir otomobilin maliyeti zaten teknik koşullarda 25.000 TL'yi geçemez bizede en fazla 30.000 den satılması gerekir. Çünkü her bir parçasını yerli firmalar ve türk mühendisler üretir. Almanyaya bakarsanız en lüks otomobiller bile maksimum 20.000 euro , asgari ucret ise 2000 euro dur. Çünkü her parçasını alman firmaları üretir.

    Bu sebeplerden bu otomobil yerli degil , toplama otomobildir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yani? Çık sen yap o zaman yerli otomobil seni alkışlayalım. Arkadaşım yapamazlar o fabrika açılmayacak de sizi kandırıyorlar 2 araba tasarlattılar daha ilerlemez inanmıyorum de anlarımda bu eleştirinin hiçbir anlamı yok. Şuan Türkiye çatısı altında toplanan tek bir marka yok, yerlilik oranı düşükte olsa Türkiye'de toplanıp satması bile başarı olur, bu proje başarılı olsun 10-15 sene içinde yerlilik oranı artmazsa köpeğin olurum kemik at kovalarım Bu işler böyle gelişir gökten yerli parça insin istiyorsunuz bu adamlar para sıçmıyor.
    Benim bu konuda dünden beri yazdıklarımdan dilimde tüy bitmesine rağmen olayları hala siyasi düşünce ile yorumlayarak bölyesi bşlıklar açıp algı yaratmak bana gülünç geliyor açıkçası.

    Öncelikle devrim arabasının neredeyse 60 yıl öncesinin teknolojisi ile hemen hemen %100 yerli yapılması o dönemin dünya şartlarında normaldi zira basit içten yanmalı,karbüratörlü,herşeyin manuel olduğu,dünyada daha led lambanın icad edilmediği ve dijital beyin nedir kimsenin bilmediği dönemde türk mühendisleri "kara düzen" şeklinde çalışarak devrim arabasını yaptı.Yani günümüz teknolojisi ve çok geri kaldığımız otomotiv sektöründeki şuanki durumda değildik o dönem.Kalkıpda devrim arabasının yapım koşulları ve teknolojik imkanları ile togg aracını kıyas tutmanın manası yok,kıyas tutacaksanız devrim arabasına yapılanlar togg aracına yapılan acımasız eleştirileri kıyas tutun.

    Yerli otomobil İtalya'da dizayn edilmiş. Pininfarina stüdyosunda çizilmiş. Bunun neresi yerli imiş?

    Mesela Peugeot bir Fransız otomobili mi? Fransız otomobili. En popüler, en bilinen, en çok satan modellerini kim çizdi peki? Pininfarina. Pek çok otomobil markası otomobillerini dünyanın önde gelen stüdyolarına çizdiriyor. Bertone'ye, Guigiaro'ya, Guigiaro'nun kurduğu İtalDesign'a ya Pininfarina'ya. Bunun otomobilin hangi millete ait olduğu ile bir ilgisi yok.

    Bİr başka örnek Koenigsegg süper spor arabası.İsveç markası olan bu otomobilin motoru Mercedes AMG motorunu kullandığını hangi arkdaşımız biliyor acaba? ancak adamlar marka yaptılar kendilerine ve süperspor otomobil areneasında kendilerine yer edindiler.Bu tip örnekler çoğaltılabilir de..

    Ayrıca bu araç Pininfarina stüdyosunda Volkswagen ve Mercedes-Benz'in eski baş tasarımcısı Murat Günak'ın da bulunduğu bir ekiple hayata geçti,Murat günak kim,ne yapmış,bu araç için nasıl emek vermiş araştırıp sonra yorum yapalım her şeyden önce..

    Bu aracın tüm fikri mülkiyet hakları TOGG bünyesinde dolayısıyla yaratılacak marka ve isim yaza doğru yapılacak uluslararası bir lansmanla tanıtılacak.
    Aracın temel parçaları olan motor,şase karoseri ve dijital altyapısı ile bataryası TÜrkiye'de üretilecek.Bursa'da araç ve motor imalatı ve dijital aksamları yapılıp monte edilecek,bataryalar ise kocaelinde üretilip bursaya gönderilerek burdaki fabrikada araçlara montaj olacak.Bu fabrikanında yapılmak istenmesinin sebebi,bursada olan araç fabrikalarının teknik altyapı durumu elektirkli araç montajına ve üretimine uygun değil,zaten çok farklı bir klansmanda otomobil üretilecek,elektirkli olacak dolayısıyla mevcut otomobil fabrikaları olmaz.

    Son olarak otomobil endüstrisinde "hiçbir marka %100 yerli" imaknalarla araç üretmiyor,artık öyle bir dünya kalmadı ne yazıkki ancak bu sektörde temel olan motor ve karoseri tasarımları markanın kendi üretimi dahilinde ise geri kalan aksamlar daha ucuza yurtdışında yaptırılabilir,sonuçta fikri mülkiyet hakları bizde olduğundan bunu yaptırma hakkımız mevcut.Dün tanıtılan aracın başka araçlarla benzerliği noktasında "bize kakalamışlar" yaklaşımını doğru bulmuyorum zira artık araçlar arasındaki benzerlik durumları sıkça görünen bir durum,sonuç itibariylede tukaka yapmak da doğru değil.

    Ayrıca aracın fiyat konusunda bir bilgi verilmedi,verilemezdi zaten daha seri üretime girmeyen bir araç için.Doğmamış çocuğa don biçip olayları fakir edebiyatına bağlamayın,benzinli araçlardan yılıp altındaki araçlardan kurtulmak isteyen çok insan var merak etmeyin.Şuan yaşananlar ha 1961deki devrim aracının başına gelenler ha togg? ikiside aynı maalesef..
  • YERLİ ve MİLLİ

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fren balatası üretimi belki 50 yıldır var ülkede, çok yanlış örnek. Piyasada yan sanayi diye geçen çoğu balata da üretici firmalara gönderilen ürünlerin noname versiyonları

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yani? Çık sen yap o zaman yerli otomobil seni alkışlayalım. Arkadaşım yapamazlar o fabrika açılmayacak de sizi kandırıyorlar 2 araba tasarlattılar daha ilerlemez inanmıyorum de anlarımda bu eleştirinin hiçbir anlamı yok. Şuan Türkiye çatısı altında toplanan tek bir marka yok, yerlilik oranı düşükte olsa Türkiye'de toplanıp satması bile başarı olur, bu proje başarılı olsun 10-15 sene içinde yerlilik oranı artmazsa köpeğin olurum kemik at kovalarım Bu işler böyle gelişir gökten yerli parça insin istiyorsunuz bu adamlar para sıçmıyor.
  • Antlion A kullanıcısına yanıt
    Barış Özcanyoutube
    Türkiye'nin otomobili TOGG projesi hakkındaki düşüncelerim
    https://www.youtube.com/watch?v=SKP92Jtr3cQ&feature=youtu.be

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ben açıkçası fikrimi soyleyim mi ? Böyle bir proje muazzam ama yerli araç diyorsan vidasin kadar çoğu şeyi senin üretken gerekir elbet uretemedigin bazı parçaları alabilirsin dışarıdan ama zamanının devrim arabasi bile %98 99 yerli uretim idi yani o dönem 3 ay içerisinde hazırlanmıştı ve döneminin ötesinde bir araba idi. Bu araç devrim arabasi tr sınırlarında imal edildi biz yaptık onu
    Yeni tanıtılan araç ise nerede yapıldı elektirikli araçin motoru nerden geldi beyni nerde kodlandi buda İsrail'in domates hikayesine dönmesin.

    Yani her şeyden suphe duyuyorsun bikerede gurur duy diyenler olacaklardır ama teknolojiden bahsediyoruz ileri teknoloji bu sen elektirikli araç yapacan akıllı beyin koyacak ve kodları sende olmayacak olası bir durumda hepsinin fişi çekilebilir.
    Buyuzden aracın beynini yzilimini motorunu biz yapmak zorundayız gerisi ithal edilebilir. Yoksa bu tehlikeli bir boyuta dönüşmeye baslar ortaya teknoloji atıyorsa. Kendin yapacaksin ucuz olacak işçi kesim alabilecek

    Diğer hususa gelelim yav pilleri 60 bin TL olan arabayı nsil 80 bine Alaçam diyenler olacaktir. Onlar içinde kanal İstanbul projesine yapılacak yatırımı Suriyelilere giden parayı batarya ve elektirik motoruna doksen zaten tesladan bile başarılı ucuz herkesin alabileceği arabayı uretebilirdin az buz paralardan bahsetmiyoruz burda trilyonlar var 40 milyar doları göm bakayım elektirik teknolojisine bataryanın hasinida elektirik motorunun kiralinida sen uretirdin zaten bunları yapsan ülkede ne işsizlik kalır nede ulaşım benzin sorunu kalır bu elektirik teknolojisi beraberinde yeni şeylerde getirirdi zaten.
    Adamlar 40 milyon dolara aya roket yolluyor biz daha arabanın beynini yapamiyorsak napayım ben bu yerliligi

    Edit: devrim arabasının motoru polonydan gelmiş diyor birisi agagshsh özel mesaj atmış
    Yahu insaf sovyletre bağlı bir devlet Sovyetlerin artık mallarını kullanan bir ülke bize hangi makinanın motorunu versin.
    Google a yazarak motor bloğu ve sekman vs nerelerden üretildiğini görebilirsin devrim arabasi ilk yerli tam anlamıyla yerli otomobilimizdi HER SEYİ OLMSADA %99 U BİZE AİTTİ BU ARACİ BİZ YAPTİK



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-279634539 -- 29 Aralık 2019; 1:33:48 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu konudaki eleştiriyi çok haksız buluyorum ben.Bir firma ürün üretirken Dünyanın her yerindeki firmadan lisans ve ürün alır bu çok normaldir.Elbette herşeyini biz üretelim isterim ama arkadaşlar bu iş okadar kolay değil o parçaları üretirken patent hakkı die birşey var sen kalkıpta o patantini aynısını üretirsin ama bunu ticarete dönüştüremessin çünkü onun uluslararası patenti alınmıştır.Bizim çok çok farklı birşey üretmemiz gerekiyoki onuda zaten yapacak potansiyel yok bu Ülkede yani Dünyada birşeyler yapılırken herşeyin patenti alınmış durumda.Evet herseyini dışardan yaptırdık ama Türkiyede bu ticari faaliyet gerçekleşeceği için katma değer bir ürün var ortada.Benim eleştirdiğim nokta şu bu aracın fiyatı 2000.000₺ ile 400.000₺ olucağı söyleniyor bu aracı bu Ülkede kaç kişi satın alabilicek yani keşke kalksalardı 70.000 80.000₺ alınabikecek bir seviyede araç ortaya çıkarsalardı da sonra bu aşamaya geçselerdi. Bu araç Türkiyede kaç bin adet satıcak yurt dışında tercih edilecekmi ben bunlara bakıyorum ve bunları eleştiriyorum.Bu aracın şu an için bize hiçbir faydası yok tanamen hükümertin oy yoplamak için yapmış olduğu boş bir iş olabilir.Şnu unutmayın bu işi yapanlar bizden çok çok daha önce yaptılar ama hayla bizim cahil yöneticilerimiz çıkıpta diyorki bu araaba WW korkutmuş bütün Dünya tedirginmiş bunlara gülünür tabiki.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Şimdi farklı bir bakış açısıyla da bakmak lazım. Tarafsız olmak gerek.

    - Yerli olmasından kasıt, Türkiye'de üretilmesi ise tüm parçalarını Türkiye'de üreten bir Renault Megane, şimdi bizim yerli aracımız mı oluyor?

    - Ya da satış hakkı bize ait diye parçalarının ithal edilip burada birleştirilen bir araç Yerli araç mı oluyor?

    Bakın Türkiye'de aslında yerli oto üretecek fabrikalar zaten mevcut. Bursa'da yaşayan arkadaşlar bilir, sizin orijinal Megane parçası diye aldığınız parçaların büyük çoğunluğu Bursa'da büyük Renault fabrikasının içinde tedarikçiler tarafından üretilen parçalar. Benim bildiğim ve gezdiğim 5 ayrı tedarikçi fabrikası var sadece o alanın içinde. 26 ayrı fabrika Renault için parça üretiyor Bursa'da, yedek parça da değil direkt üretim bandı için parça üretiyorlar.

    Karalamak ya da savunmak için çok acele ediyorsunuz. Bir fabrika kurulsun, üretimi görelim o zaman yerli mi değil mi anlarız.

    Ayrıca bana göre yurt dışına Türk Malı olarak sattığın her şey yerli üretimdir. Bu benim fikrim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Bu toplama olsa gene neyse direk italya'dan alıp getirmişler.işin kötü tarafı bu konsept daha önce başkalarına da satılmış.

    Yani bunu bile bile gösterip kendini rezil etmekte tuhaf.

    Yani herkes a haber falan mı zannediyor sanıyorlar
    Yada kimse internete falan girmiyor mu
    Davar mı güdüyoruz sabah akşam da haberimiz yok dünyadan

    Bir avuçta adam çıkarmışlar sanki aracı bunlar yapmış gibi çağırın italyadaki pininfarinada çalışanları onların toplu fotoğrafını çekin daha iyiydi.

    Bunun en acı tarafında ne biliyor musun bukadar insanın hayalleri olan yerli otomobil için tüyü bitmedik yetimin parası ile bu şekilde sükse yapıp göz boyamak.

    Birde çanak tutan var buna utanmadan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Prototipde kalmasın seri üretime geçsin de varsın sadece toplama olsun. Zaten kimse herşeyi kendi üretmiyor.Gösterip gösterip de hayal satılmasın, seri üretime geçilsin ve satılsın. O zaman konuşuruz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • en az 50bin dolar olacak araç o da 300bin tl yapar.
    %18 kdv ve %15 ötv alınmasa bile 300bin tl den başlar bugünkü kurdan.


    kafaya takmayın.
  • Benim bu konuda dünden beri yazdıklarımdan dilimde tüy bitmesine rağmen olayları hala siyasi düşünce ile yorumlayarak bölyesi bşlıklar açıp algı yaratmak bana gülünç geliyor açıkçası.

    Öncelikle devrim arabasının neredeyse 60 yıl öncesinin teknolojisi ile hemen hemen %100 yerli yapılması o dönemin dünya şartlarında normaldi zira basit içten yanmalı,karbüratörlü,herşeyin manuel olduğu,dünyada daha led lambanın icad edilmediği ve dijital beyin nedir kimsenin bilmediği dönemde türk mühendisleri "kara düzen" şeklinde çalışarak devrim arabasını yaptı.Yani günümüz teknolojisi ve çok geri kaldığımız otomotiv sektöründeki şuanki durumda değildik o dönem.Kalkıpda devrim arabasının yapım koşulları ve teknolojik imkanları ile togg aracını kıyas tutmanın manası yok,kıyas tutacaksanız devrim arabasına yapılanlar togg aracına yapılan acımasız eleştirileri kıyas tutun.

    Yerli otomobil İtalya'da dizayn edilmiş. Pininfarina stüdyosunda çizilmiş. Bunun neresi yerli imiş?

    Mesela Peugeot bir Fransız otomobili mi? Fransız otomobili. En popüler, en bilinen, en çok satan modellerini kim çizdi peki? Pininfarina. Pek çok otomobil markası otomobillerini dünyanın önde gelen stüdyolarına çizdiriyor. Bertone'ye, Guigiaro'ya, Guigiaro'nun kurduğu İtalDesign'a ya Pininfarina'ya. Bunun otomobilin hangi millete ait olduğu ile bir ilgisi yok.

    Bİr başka örnek Koenigsegg süper spor arabası.İsveç markası olan bu otomobilin motoru Mercedes AMG motorunu kullandığını hangi arkdaşımız biliyor acaba? ancak adamlar marka yaptılar kendilerine ve süperspor otomobil areneasında kendilerine yer edindiler.Bu tip örnekler çoğaltılabilir de..

    Ayrıca bu araç Pininfarina stüdyosunda Volkswagen ve Mercedes-Benz'in eski baş tasarımcısı Murat Günak'ın da bulunduğu bir ekiple hayata geçti,Murat günak kim,ne yapmış,bu araç için nasıl emek vermiş araştırıp sonra yorum yapalım her şeyden önce..

    Bu aracın tüm fikri mülkiyet hakları TOGG bünyesinde dolayısıyla yaratılacak marka ve isim yaza doğru yapılacak uluslararası bir lansmanla tanıtılacak.
    Aracın temel parçaları olan motor,şase karoseri ve dijital altyapısı ile bataryası TÜrkiye'de üretilecek.Bursa'da araç ve motor imalatı ve dijital aksamları yapılıp monte edilecek,bataryalar ise kocaelinde üretilip bursaya gönderilerek burdaki fabrikada araçlara montaj olacak.Bu fabrikanında yapılmak istenmesinin sebebi,bursada olan araç fabrikalarının teknik altyapı durumu elektirkli araç montajına ve üretimine uygun değil,zaten çok farklı bir klansmanda otomobil üretilecek,elektirkli olacak dolayısıyla mevcut otomobil fabrikaları olmaz.

    Son olarak otomobil endüstrisinde "hiçbir marka %100 yerli" imaknalarla araç üretmiyor,artık öyle bir dünya kalmadı ne yazıkki ancak bu sektörde temel olan motor ve karoseri tasarımları markanın kendi üretimi dahilinde ise geri kalan aksamlar daha ucuza yurtdışında yaptırılabilir,sonuçta fikri mülkiyet hakları bizde olduğundan bunu yaptırma hakkımız mevcut.Dün tanıtılan aracın başka araçlarla benzerliği noktasında "bize kakalamışlar" yaklaşımını doğru bulmuyorum zira artık araçlar arasındaki benzerlik durumları sıkça görünen bir durum,sonuç itibariylede tukaka yapmak da doğru değil.

    Ayrıca aracın fiyat konusunda bir bilgi verilmedi,verilemezdi zaten daha seri üretime girmeyen bir araç için.Doğmamış çocuğa don biçip olayları fakir edebiyatına bağlamayın,benzinli araçlardan yılıp altındaki araçlardan kurtulmak isteyen çok insan var merak etmeyin.Şuan yaşananlar ha 1961deki devrim aracının başına gelenler ha togg? ikiside aynı maalesef..




  • Devrim arabasindan sonra okumayi biraktim

    aradan 60 yil gecmis, kimisi motorda excel etmis, kimisi dis aydinlatmada, kimisi yolcu guvenliginde, kimisi yakit tuketiminde ucmus gitmis

    sen diyorsun ki 60 sene once kimsenin bulunmadigi ve uzmanlasmadigi alanlarda her seyi kendimiz yaptik. evet yaptin

    ama bugun her seyi kendi basina, sektorun onde gelenleri kadar kaliteli yapmaya kalkarsan bu otomobil 100 senede anca cikar.

    iyi oldugun alani bulup uzmanlasacaksin, argeni yapacaksin ki o alanda daha cok katma degeri daha hizli bir sekilde gerceklestirebilesin. sonra o olusan ekstra katma degerle gidip gereken diger kisimlarin a kalitesini satin alacaksin.

    ama yok, beyfendi her seyin a kalitesini tek basina yapacak. hem en iyi yaptigi isi en iyi olarak yapmaya devam edecek, hem de milletin yillardir arge ve know-how birikimi oldugu alanlarda bir anda sektore girip en iyisi olacak

    coluk cocukla ugrasiyoruz yemin ediyorum
  • Genede olsun da bakalım hayatta ne kadar kalacak. Zaten Türk Malı, yerli malı ile yerli üretim karıştırılıyor. Aynı şey değil.
  • iphone cin mali mi? cinde uretiliyor. kapital nereye gidiyor? merkezi abd'de abd'ye gidiyor, vergiyi kesen abd.

    yerli arabayi italyanlar cizmismis. iyiki de cizmisler, bademin birisine verselerdi muhtemelen alti ustu osmanli motifleriyle hilalle falan dolardi, bildigin tugrali doblo olurdu.

    ben memnumum arkadas. vidasini da cinden alsinlar. bataryasini tr uretecekmis, yazilimlar da turkcell sanirim.

    hala tartismanin bir anlami yok.

    yerli imkanlarla uretilen bir araba varsa bunun fiyati 25tl yi gecemez demissin, konuyu orada kapatmissin zaten.

    gokart araba toplasan 25tl eder zaten ekonomik sartlarda, komik olmayin.
  • Amerikayı baştan keşfetmeye gerek yok. Araba için sıfırdan teknoloji üretecem diye uğraşmaya gerek yok. Yolun bir yerinden başlanmasında bence problem yok.

    Elektrik motoruymuş, şasiymiş, kaportaymış, yazılımmış bunların hepsi ülke sınırları içerisinde yapılabilir.

    İki şey kafama takılıyor:
    Üretimi yapacak fabrika bantlarını yerli yapabilir miyiz ? Birde bataryanın 100% yerli yapılıp yapılamayacağı. Malum Batarya için gerekli element-bileşikler dünyada belli başlı yerlerde çıkıyor. Bunlardan biriside çin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Antor

    Amerikayı baştan keşfetmeye gerek yok. Araba için sıfırdan teknoloji üretecem diye uğraşmaya gerek yok. Yolun bir yerinden başlanmasında bence problem yok.

    Elektrik motoruymuş, şasiymiş, kaportaymış, yazılımmış bunların hepsi ülke sınırları içerisinde yapılabilir.

    İki şey kafama takılıyor:
    Üretimi yapacak fabrika bantlarını yerli yapabilir miyiz ? Birde bataryanın 100% yerli yapılıp yapılamayacağı. Malum Batarya için gerekli element-bileşikler dünyada belli başlı yerlerde çıkıyor. Bunlardan biriside çin.
    İşe teknik olarak bakacak olursak her fabrika ürettiği modellere uygun teknik donanıma sahip. Yeni bir otomobil üretmek için makina sistemlerinin tümünü değiştirmek bile gerekebilir. Yani bir marka üretim için izin veriyor olsa bile teknik problemlerle karşılaşmak işten bile değil.Sadece prototipi üretmek değil ardından fabrikayı eskisi gibi çalışır hale getirmek de uzun zaman gerektiriyor.

    Hal böyleyken hem fabrika hem makinaların yerleşik sistemleri büyük sorun yaratıyor, mevcut düzeni değiştirip ardından yeniden eski haline getirmenin yaratacağı ek maliyetleri düşününce bir alternatif bulunması gerekiyor. Bir de tüm bu maliyetler göze alınsa bile dev firmaların dünya pazarı için yapacağı üretimde izin almak, onları ikna etmek hiç kolay değil.

    Sanayi sitelerinde yapılsın diye konşulanlar oldu,Ortaya çıkacak ürünün endüstriyel olmadığından başlayalım. Yani ürünlerin belli bir standardı olmayacağı, gelişmiş makinalar kullanılamayacağı için test edilmesi de uluslararası sertifikalarda yer alması da imkansız.

    Otomobil bizim için yeni bir iş ve dünya çapındaki otomobil markalarının bile yüz yıla yakın tecrübesine rağmen yeni modeller 7 yıldan önce tasarlanıp piyasaya sürülmüyor. Bu açıdan bakılacak olursak 2 yıl hiç fena bir süre değil.




  • özgün ürün arıyom diyen gider abd etiketli çin malı iphone alır yıl 2020 halen ülkeye özgün donanım arıyorlar türk filmlerinden beterler yeminle, o olaylar max 90 larda kaldı artık..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerimcem -- 29 Aralık 2019; 18:57:33 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.