Şimdi Ara

Dev otomobil araştırması: Elektrikli araçlar daha sorunsuz çıktı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
2
Favori
962
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dev otomobil araştırması: Elektrikli araçlar daha sorunsuz çıktı
    Elektrikli mi, yoksa içten yanmalı mı? Yıllardır süren bu tartışma sadece çevre dostu olmak ya da performansla sınırlı değil artık. Güvenilirlik de önemli bir kıyas kriteri haline geldi. Avrupa’nın en büyük otomobil organizasyonu olan ADAC, bu soruya çok net bir cevap veriyor: Elektrikli araçlar (EV), içten yanmalı motorlu araçlara göre daha az arıza yapıyor.



    3.6 milyon arıza kaydı analiz edildi



    ADAC personelleri, 2024 yılı boyunca tam 3,6 milyon arıza çağrısına müdahale etti. Her çağrının detayları titizlikle kayda alındı. Elde edilen dev veri seti, elektrikli araçların arıza oranlarının daha düşük olduğunu net biçimde ortaya koydu.



    Dev otomobil araştırması: Elektrikli araçlar daha sorunsuz çıktı
    İçten yanmalı motorlarda arıza oranı, yani 1.000 kayıtlı araç başına düşen kayıtlı arıza sayısı, 2024 yılında 9,4, yani yüzde 0,1'in hemen altında gerçekleşti. Elektrikli otomobil arızaları ise 1.000 araçtan yalnızca 3,8'inde meydana geldi. Bu kıyaslamalar aynı yaş grubuna göre yapıldı.



    Öte yandan dört yıllık (2020'de ilk trafiğe çıkan) otomobil yaş grubunda, arıza endeksi 8,5 olan elektrikli otomobiller, içten yanmalı motorlara (arıza endeksi 12,9) göre arızaya üçte bir oranında daha az maruz kalıyor.



    Ortak sorun: 12 volt akü



    Dev otomobil araştırması: Elektrikli araçlar daha sorunsuz çıktı
    İlginç olan, her iki araç tipinde de en sık karşılaşılan arıza sebebinin aynı olması: 12 voltluk yardımcı akü. EV’lerde meydana gelen arızaların yüzde 50’si, içten yanmalılarda ise yüzde 45’i bu parçadan kaynaklanıyor. Bu durum, elektrikli araçların yüksek voltajlı bataryaları olsa bile geleneksel 12 voltluk sistemden tamamen vazgeçmediklerini gösteriyor.



    Çalışmanın dikkat çeken bir diğer noktası da lastik merkezli arızalarda EV’lerin az farkla geride kalması. Her 1000 elektrikli araçtan 1,3’ü lastik nedeniyle yolda kalırken, bu oran içten yanmalı araçlarda 0,9 olarak ölçüldü. Ancak ADAC, yeni nesil elektrikli araçların bu sorunu daha az yaşadığını da özellikle vurguluyor.



    Hangi elektrikli araç daha az arıza yapıyor?



    ADAC verilerine göre bir elektrikli otomobil modeli özellikle öne çıkıyor: 2023 model yılına ait Tesla Model 3, 0,5’lik arıza oranıyla listenin zirvesinde yer aldı. Hemen arkasından ise VW ID.3 geliyor; 0,7’lik arıza oranına sahip bu kompakt hatchback, üç yıldır istatistiklerde yer alıyor. Yine 2023'ten beri verilerde yer alan Tesla Model Y, 0,9'luk arıza oranıyla sağlam bir performans sergiliyor.



    Ayrıca Bkz.Türkiye, hızlı şarj altyapısını desteklemek için ikinci çağrı sürecine başladı



    Hangi elektrikli araç daha sık arıza yapıyor?



    Arıza istatistiklerinin alt sıralarında, yani en çok arıza yapan model olarak ise Hyundai Ioniq 5 dikkat çekiyor. ADAC’a göre bu durumun başlıca sebebi, aracın şarj kontrol ünitesinde yaşanan teknik sorunlar. 2021’den bu yana üretilen bu modelde, bu birim arızalandığında 12 voltluk marş aküsü şarj olmuyor ve bir süre sonra tamamen devre dışı kalıyor.



    Elektrikli otomobiller neden daha az arızalanıyor?



    Elektrikli araçların motor yağı, debriyaj, egzoz sistemi gibi geleneksel içten yanmalı motor sistemlerine sahip olmamaları da onları daha az arızalanabilir hale getiriyor. Karmaşık aktarma organları yerine daha sade bir yapıya sahip olan elektrikli araçlar, azalan parça sayısıyla birlikte arıza ihtimalini de düşürüyor.



    Öte yandan ADAC, EV’lerin 10 yıldan uzun süreli kullanımda nasıl performans göstereceğine dair henüz yeterli veri olmadığını kabul ediyor. Ancak mevcut tablo, elektrikli araçların sadece çevre dostu değil, aynı zamanda daha pratik ve güvenilir bir ulaşım seçeneği haline geldiğini gösteriyor.




    Kaynak:https://www.carscoops.com/2025/04/new-study-shows-evs-are-more-reliable-than-ice-cars/
    Kaynak:https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/







  • şu menzili çözseler... kimse yakıtlıların yüzüne bakmaz. x markası 600km diyor. normal şartlarda %70 en iyi ihtimalle tuturuluyor yani 420 km yapıyor. kış vakti soğukta 300lere düşüyor falan.



    kış vakti 500km altına düşmese piyasayı süpürürler. çin'den hala atılım bekliyorum. ama onlar da nedense 1000km menzil vs diyorlar. ama gerçek menzilli araçları onların da 450 - 500km arasını aşamıyor normal şartlarda.

  • Görünen köyün zaten ADAC kılavuzuna ihtiyacı yoktu.Bilinen bir durumu teyit etmişler.

    _____________________________
    * Din toplumları paternalisttir, ahlakı gelisemez, rasyonelleşemez ve
    bireyleşemez. sekülerleşme olmadan ahlak olmaz.
    * Her insanın içinde bir peygamber uyuklar ve o uyandığında, dünyadaki kötülük
    biraz daha artar. (Emil Michel Cioran)
    * Yearning for the past is usually just the lament of lost youth.
  • Parça sayısı az ancak %80 Ötv li araçlara göre pahalı satıyorlar

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • ekipman sayısının az olduğundan olabilirmi acaba

    malum pil elektrikli motor

    başkada bir cihaz yok araçta gerisi teneke..

    _____________________________
  • Yıllardır söylüyoruz ama Kara duman sentetik Mazot severler ısrarla karşı çıkarlar

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    ...
  • şu menzili çözseler... kimse yakıtlıların yüzüne bakmaz. x markası 600km diyor. normal şartlarda %70 en iyi ihtimalle tuturuluyor yani 420 km yapıyor. kış vakti soğukta 300lere düşüyor falan.



    kış vakti 500km altına düşmese piyasayı süpürürler. çin'den hala atılım bekliyorum. ama onlar da nedense 1000km menzil vs diyorlar. ama gerçek menzilli araçları onların da 450 - 500km arasını aşamıyor normal şartlarda.

    _____________________________
  • Kış şartları 120 km/h sabit hızda 500 km yol + mevcut 180kw şarj istasyonlarında (Türkiye için 300 500kw lar çok uzak geliyor) 10dk şarj ile 300km ekstra menzile ulaşırsa içten yanmalının ipi çekilir.

    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • İçten yanmalı motorlara göre bir çok avantajı var ancak şimdilik tek sorun menzil gibi görünüyor.
    Bunun da yakın bir zamanda çözüleceğine inanıyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Elektrikli araçlarda belli standartlar getirilse arıza durumunda bile çok ekonomik ve basit onarımlar yapılabilir. Örneğin tıpkı masaüstü pc gibi bileşeşenlerin belli standartlarda soketleri olsa, kendimiz aracı aldıktan upgrade bile yapabiliriz. Ya da donanımı eskidiği için update almayan bir araç basit bir upgrade ile son model yazılıma kavuşabilir. En önemli konu tabii ki batarya. Mesela standart boyutlarda modüller şeklinde sabit batarya soketleri olsa, eskidikçe bu modüller değiştirilebilir. Yeni batarya teknolojileri ile örneğin eski bir araca yeni batarya hücresi takılarak menzili bir kaç kat artırılabilir.

    Bu araçlar zaten 100 binden sonra yağ yakma, debriyaj değişimi, trigger değişimi, şanzıman yağı vs. sorunlar yaşatmayacağı için, sadede hayati parçalar güncel tutularak ömürlük kullanılabilir.

  • Darklord Sauron kullanıcısına yanıt

    ömürlük olmuyor keşke öyle olsa. Örn Tesla’nın elektrik motorunun ömrü 150bin km civarı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • mystiery_ kullanıcısına yanıt

    Dediğiniz doğru da, araç şasesi ve gövdesi çok büyük bir pay oluşturuyor. Motoru eskidi diye aldığımız her yeni araçta bunun için tekrar ödeme yapıyoruz. Saydığım standartlara motor da dahil olabilir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Elektrikli araba da az arıza çıkması normal çünkü parça az. Ama arıza çıktığı zaman ise arabayı tamamen çöpe atsan daha iyi çünkü arabanın batarya paketi çoğu zaman arabanın yarısı fiyatına, bazen 2 katı fiyatına çıkıyor.

    _____________________________
    -- --Bilgisayar 1--
    MSI MPG X570 GAMING EDGE WIFI, AMD Ryzen 5900x, G.SKILL Trident Z Neo 64GB (4 x 16GB)DDR4 3600, MSI Radeon 6800 XT, Corsair HX1200, Corsair Air 540, 2x ST8000DM004 Seagate 8TB 5400RPM, WDC WD40EFRX WD RED 4 TB 5400 RPM, KXG50ZNV256G NVMe TOSHIBA 256 GB,Sandisk ULTA NVMe 1 TB, 2x ST1000DM003 1 TB 7200 RPM, SteelSeries RIVAL 100, Audio-Technica ATH-M50x, Samsung 28 UE590D, AOC Q3279VWF
  • sniper23 kullanıcısına yanıt
    Çoğu batarya arızasını hatalı pilleri değiştirerek çözebiliyorlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.