Şimdi Ara

Silent Hill : ƒ | PS5 | ANA KONU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: A r c h A n g e L. , Mericuls Daha Az
2 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 2 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
458
Cevap
23
Favori
19.037
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Silent Hill : ƒ | PS5 | ANA KONU


    Silent Hill : ƒ | PS5 | ANA KONU



    Silent Hill ƒ, NeoBards Entertainment tarafından geliştirilen ve Konami tarafından Silent Hill serisinin dokuzuncu ana oyunu olarak yayınlanan bir hayatta kalma korku video oyunudur.


    1960'ların Japonya'sında, Shimizu Hinako'nun gözlerden uzak Ebisugaoka kasabası ani bir sisle kaplanır ve evi unutulmaz bir kâbusa dönüşür.


    Kasaba sessizliğe gömülüp sis yoğunlaştıkça Hinako hayatta kalmak için Ebisugaoka'nın dolambaçlı yollarında gezinmek, karmaşık bulmacaları çözmek ve grotesk canavarlarla yüzleşmek zorundadır.


    Ünlü yazar Ryukishi07 tarafından hayal edilen Hinako'nun dünyasına, Akira Yamaoka'nın parçaları da dahil olmak üzere büyüleyici müziklere ve şüphe, pişmanlık ve kaçınılmaz seçimlerle ilgili sürükleyici bir hikayede güzel görsellere kendinizi kaptırın. Hinako dehşetin içinde saklı olan güzelliği kucaklayacak mı yoksa önündeki çılgınlığa boyun mu eğecek?



    Hikaye


    Shimizu Hinako sıradan bir genç kız olarak hayatını sürdürüyordu.

    Ta ki kasabası aniden sisle kaplanıp korkunç bir şekilde değişmeye başlayana kadar.

    Şimdi, bulmacaları çözerken, garip düşmanlarla savaşırken ve hayatta kalmak için elinden gelen her şeyi yaparken artık tanımadığı bir kasabayı keşfetmelidir... vermesi gereken nihai kararla yüzleşmek için.

    Bu, güzel ama bir o kadar da ürkütücü bir seçimin hikâyesi.




    Geliştirici : NeoBards Entertainment


    Yayıncı : Konami


    Çıkış Tarihi : 25 Eylül 2025


    Resmi Site : https://www.konami.com/games/silenthill/f/







    Duyuru Fragmanı :



    Silent Hill : ƒ | PS5 | ANA KONUSILENT HILL (Official)youtube
    SILENT HILL f – will be a completely new story set in 1960's Japan featuring a beautiful, yet horrifying world. Written by Ryūkishi07, famed for Japanese visual novels dealing with murder mysteries, psychological and supernatural horror. - SILENT HILL PORTAL SITE https://www.konami.com/games/silenthill/ - Twitter(EN) : https://twitter.com/silenthill - Twitter(JP) : https://twitter.com/silenthill_jp - Facebook(EN) : https://www.facebook.com/silenthill - Facebook(JP) : https://www.facebook.com/silenthill.jp - Souvenir shop “Sweet Factory”: https://sweetfactory-store.com/ #SILENTHILL #KONAMI ©Konami Digital Entertainment
    https://www.youtube.com/watch?v=v3r7QnKutko





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi A r c h A n g e L. -- 5 Haziran 2025; 2:7:49 >



    _____________________________




  • Oyunu şimdilik 1 saat kadar oynayabildim. Bu oyun için nasıl SILENT HILL temasına uygun değil yorumu yapabildiler ben şahsen anlayamadım. KONAMI ve oyun üzerinde çalışan ekip inanılmaz koordineli bir şekilde, SILENT HILL severlerinin gönlünü fethetmeye gelmiş. Japonya bu kadar mı güzel anlatılır, korku ve gerilim bu kadar mı iyi yedirilir bir oyuna? Henüz oyun başındaki düşman tipiyle karşılaşmış olsam da Japonya sokaklarında o sis ve kasvetin içerisinde herhangi bir yaratıkla karşılaşmak inanılmaz derecede tüyler ürpertici. Combat için bence de liseli bir kızın çaresizliğini yansıtmaya çalışmışlar o konu hakkında pek yorum yapmak istemiyorum. Çünkü eleştirenlerin eleştirebileceği sadece bir unsur var oyunda. Oyun HER YÖNÜYLE OLMUŞ Spoiler vermeden sizlere bu kadar anlatabiliyorum. Hikaye daha derinleşmeye başlamadı ama zaten oynayan herkes hikayeyi epey övdü. O konuda hiç endişem yok. PS5 Pro'nun da gücüyle mükemmel çalışıyor oyun. Biraz sonra tekrar başına oturacağım. Başına oturacağım zaman için heyecanlanıyorum

    Oyunun combatı incelemelerde yazdığı kadar hantal ya da çekilmez bir halde değil. Çok kolay bir counter mantığı var zaten, kısa bir süre içerisinde kavrayıp kolay kolay dmg yemeden geçiyorsunuz. Fakat silahların dayanıklılığı cidden can sıkıcı olabiliyor, çok hızlı şekilde parçalanıyorlar. Eğer yanınızda tool kit de yoksa bazı anlar silahsız kalabiliyorsunuz ve Hinako bu gibi durumlarda kaçmaktan başka bir şey yapamıyor, aslında kaçmak çoğu zaman bir çözüm olsa da bunu yaptığınız zaman keşfetme imkanını da itmiş oluyorsunuz. Bazı bulmaca noktalarında kaçma şansını vermiyor, sizi mücadeleye bir şekilde dahil ediyor ama oyunun çok minik bir kısmını oluşturuyor o yüzden çok da sorun olduğunu düşünmüyorum. Diğer Silent Hill oyunlarına göre Otherworld'de oynamak köye nazarak daha keyifli ve rahat, oradaki silahlar da hem daha kullanışlı hem de zarar görmüyorlar. Normalde tam tersi olması gerekirdi, daha korkunç daha zor ama burada Otherworld bir nebze hayal kırıklığı oldu, en azından ilk boss'a kadar ki kısmı. Ancak oyunun genel olarak korku unsuru yavan bence, sadece Otherworld'de değil, köy de germe, korkutma anlamında başarılı değil, sadece bir tane jumpscare yaşadım.


    Hinako'nun animasyonlar kötü yalnız, smooth değiller. Saldırırken, koşarken, bir itemı almaya çalışırken vs. çok keskin hareketler yapıyor ve bu da odağınızı kaçırmanıza sebep olabiliyor. Silent Hill 2 Remake bu konuda çok daha iyiydi, genel olarak daha doğal hareketlere sahipti James.


    Benim merak ettiğim bu köyün Silent Hill ile bir bağlantısı çıkacak mı ya da sadece konsept mi değiştirmek istediler. Çünkü yapım aşamasındayken Resident Evil'in Raccoon City'den çıkıp genişlediği gibi Silent Hill'i de genişletmek istiyoruz demişlerdi. Ancak Silent Hill'in olayı zaten oraya gelenlerin bastırılmış duygularının tezahürünü görüyor olmamızı sağlamasıydı. Bu Ebisugawa köyündeki lanet sırf Silent Hill'den uzaklaşmak için yapılmış temelsiz bir hareketse tat kaçırıcı bence.

    Hikayeyi elimden geldiğince anlatmaya çalıştım, bir miktar uzun dileyen okuyabilir. Bu oyunu gerçek bir Silent Hill olarak görmüyorum ama çok iyi bir psikolojik korku oyunu olduğu gerçeğini de göz ardı etmemek gerekiyor. Günümüz modern dünyasında aynı sorunları, korkuları, tedirginlikleri yaşayan kadınlar var, bunu çok iyi şekilde yansıtan bir oyun, sadece bunun için bile oynanması lazım.


    Spoiler,

    mesajı görmek için tıklayın.
    Shimizu Hinako, erkeklerle çok fazla oynayan ve bu yüzden arkadaşlarının onu reddettiği, aile baskısı içerisinde yaşayan, özellikle babasının sorunları ile mücadele etmek zorunda kalan, annesinden de beklediği desteği göremeyen bir kız çocuğu. Yaşından bahsedilmiyor ancak Ebisugaoka köyünde 1945 yılında gayzer sorunu yaşanıyor, Tilki klanının da bu durumu işaret olarak gördüğü ve Hinako’yu eş olarak seçtiği düşünülmekte, bu yüzden kızın yaşının 15 olduğu tahmin ediliyor.
    Hinako'nun babası alkolik ve borç batağında yüzen bir adam figürü sergilemekte. Mevcut borçlarını kapatmak için Hinako'yu görücü usülü evlendirmek istiyor, daha doğrusu babası bu kararı zaten vermiş durumda. Ancak Hinako, genel aile ve toplum yapısına tamamen aykırı bir karakter, fazlasıyla bireysel takılmayı seven ve kendi kararlarını kendisinin vermesi gerektiğini savunan ve bunun aksi durumlardan da nefret eden bir çocuk.
    Hinako'nun çok sevdiği, saygı duyduğu Junko adında bir ablası var. Hinako gibi zorluk çıkaran bir karakterde değil, bu sebeple de aslında ailenin ev sevilenb çocuğu. Ablası evde olduğu süreçte her zaman kendisine destek oluyor ama günün birinde evlenip gidiyor. Hinako'nun hata yapsamda kendi kararlarımı kendim vermem gerekiyor düşüncesini savunuyor olmasının en büyük sebebi aslında ablası. Annesinin hayatına zaten şahitlik ediyor ve kabullenmiyor. Ancak muhteşem bir abla, muhteşem bir insan olarak gördüğü ablası Junko'nun, evlendikten sonraki hayatına şahitlik ettikçe evlenme fikrine de o kadar uzaklaşıyor. Junko, mutluluğa giden en hızlı yolun toplumun kadınlardan beklediği şekilde yaşamaktan geçtiğini söylüyor. Ancak Hinako, Junko'nun hamileliğinde yaptığı hastane ziyaretinde tanıdığı ablasının yerinde acıdan inleyen, kusan, elleri çatlamış, yaşlı gözüken, çökmüş bir kadın görüyor ve evliliğin kadınlara bunu yaptığını düşünüyor. Ablası mutlu olduğunu söylese de, tıpkı annesi gibi mutlu gözükmüyor. Bunun gayet farkında olan Hinako ise kendi kararlarını kendisinin alması gerektiği konusunda zaman içerisinde çok net hale geliyor.
    Hinako'dan bağımsız olarak başka bir olay örgüsü daha mevcut. Kyubi ve Tsukumogami adında birbirine düşman iki tanrı. Kyubi, Dark Shrine'ın tanrısı (Otherworld), Tsukumogami ise Ebisugaoka köyündeki insanların inandığı en eski tanrı. Yerel efsaneye göre Taira adında büyük bir kabile, Minamoto kabilesinden intikam alıp, eski ihtişamlı zamanlarına geri dönebilmek için mücadele veriyor. O dönemler Taira kabilesinin askerleri ise Ebisugaoka köyündeki Kutsal Ağacı sığınak olarak kullanıyor. Gel zaman git zaman klanın lideri ölüyor ve askerler de liderlerinin kılıcını ağacın altına gömüyorlar. Bu da zamanla Sennensugi (Bin yıllık Sedir ağacı ya da Kutsal Ağaç) inancının doğmasına sebep oluyor. Bu inancın temelinde sınırlı kaynaklara sahip olma ihtiyacı yatıyor, yani nesnel bir ibadet. İnsanlar da aletlerini Kutsal Ağaca sunuyorlar ve Tsukumogami inancı böyle başlıyor. Fakat Edo zamanı Kutsal Ağaca yıldırım çarpıyor ve insanlar bu yaşanan olaydan sonra tanrının gücünün yitip gittiğini düşünüyor. O dönem Ebisugaoka köyündeki en eski ikinci şey olan Inari tapınağı insanların ibadet için seçtiği yere dönüşüyor. Bundan sonraki süreçte de tüm Sennensugi tapınaklarına Inari Okami (Tilki) heykelleri koymaya başlıyorlar. Tsukumogami de bu duruma sinirlenerek Kyubi'ye nefret besliyor.
    Kyubi'ye olan inancın artmasındaki en büyük sebeplerden biri gayzer sorunu. Gayzer tabii ki işin bilimsel ve gerçek açıklaması ancak insanlar yerin altında bir Su Ejderhasının yaşadığına inanıyor ve toprakta delik açıldığı takdirde bu ejderhanın tekrardan ortaya çıkacağını ve insanları zehirleyerek öldüreceği korkusunu yaşıyor. Bu yüzden de her inşaat öncesi Jichinsai denilen ritüel yapılıyor, yani evin yapılacağı araziyi kullanmak üzere ev sahibi tanrıdan izin istiyor. Bu ritüel sayesinde Kyubi'nin yer altındaki Su Ejderhasını kontrol ettiği ve ortaya çıkmasını engellediğine inanılıyor. Kyubi ise kendisine bağlı Tilki klanını lanet ya da büyü ile yönetmekte, bu lanet de varisin bireylerini belli zaman aralığı içerisinde ilahi bir güçle doğan seçilmiş bir kızla evlenmeye takıntılı hale getiriyor, o özel kızımız da Hinako.
    Tsuneki Kotoyuki (Fox Mask), çocukken bir Tilki saldırısına uğruyor ve Hinako onu kurtarıyor ve Kotoyuki, bu yaşananlardan sonra Hinako'yu hiç unutmuyor ancak gerçekten sevdiği için mi yoksa Kyubi'nin lanetinin etkisinden ötürü mü Hinako'yu istiyor bunu bilmiyoruz. Diğer tarafta da Iwau Shu adına bir başka genç oğlan var. Shu'nun ailesi hekimlik yapıyor, bu yüzden de hastalıklara ve ilaçlara aşina. Aynı zamanda Hinako'nun en yakın arkadaşlarından biri, aralarındaki bağ oldukça derin ve bu yüzden de birbirlerine Partner diyorlar. Fakat hislerini, duygularını açıkça dile getiremedikleri için hep bir belirsizlik içerisinde arkadaşlıklarını sürdürüyorlar.
    Shu'nun dışında Rinko ve Sakuko adında iki arkadaşı daha var Hinako'nun, ancak bunların hikayeye kattığı özel bir şey yok. Rinko, Shu'ya aşık ve Shu'nun da Hinako'ya ilgisinden ötürü müthiş bir kıskançlık içerisinde ve tavırları da buna göre şekilleniyor. Sakuko ise karanlıktan ölesiye korkan bir karakter, hiç arkadaşı yok, ilk gerçek arkadaşı Hinako, ancak Hinako'nun evlendirilme kararı sonrası Sakuko, arkadaşının ihanet ettiğini ve yalnız bırakıldığını düşünerek Hinako'yu kendince suçluyor. Oyunun bir noktasına kadar Hinako'nun kendi içindeki mücadelesinde yerleri olsa da sonlara doğru etkileri oldukça azalıyor.
    Hinako, arkadaşlık, aile ve evlilik ilişkileri arasında sıkışıp kalan, hayatı kendisine göre elinden alınan diğer yandan buna bir çözüm üretemeyen, üretme imkanı da sunulmayan bir çocuk konumunda duruyor. Evlilik süreci yakınlaştıkça babası ile olan sorunlar da gittikçe büyümeye başlıyor. Çünkü bu evlilik ailenin bir daha maddi sıkıntı yaşamayacağı anlamına geliyor zira Fox klanı her daim lüks içinde yaşayan bir aile olarak biliniyor. Babasının bu baskısı Hinako'nun çok ciddi baş ağrıları çekmesine sebep oluyor. Shu, bu ağrılar için bir ilaç veriyor, bu ilaç aynı zamanda Hinako'nun içindeki stresi azaltarak daha sağlıklı düşünebilmesine de olanak sağlayacaktır.
    Hinako’nun zihninde yaşanan tüm bu kaos onu gerçeklikten koparıyor ve korkuları bir bir tezahür oluyor. Higanbana (Red Spider Lilly) çiçeği cehennem çiçeği olarak biinir ve ölümü simgeler. Evlilik Hinako için kendini feda edip ölmekten farksızdır, o yüzden evlilik kavramı onun zihninde bu çiçek olarak beliriyor ve kendisini sürekli takip ediyor. Çiçeklerin arasında kendisini takip eden bir de silüet var, ama bundan daha sonra bahsedeceğim. Çiçeklerin yakalayıp bırakmaması evlilikten kaçmaya çalışmasına izin vermeyen insanlara, köyü gittikçe sarıp sarmalaması ise düğün tarihinin yakınlaşması ile bağlantılı bir metafor. Ancak yaşadığı endişe sadece çiçeklerle sınırlı değildi, geleceğe dair tüm korkuları şekillenmiş bir şekilde karşısına çıkıyor ve onlarla mücadele etmek zorunda kalıyordu.
    -Kashimashi, et yığınlarının birbirlerine dikilmesi ile oluşmuş, her yeri yara bere içerisinde, elinde bıçak tutan ve kendisi gibi etrafındakileri de yaralamak isteyen bir kadın figürü. Bu figür kelime anlamı itibari ile dedikodu yapan kadınları temsil ediyor. Oyunun başında iki kadının kendi arasındaki dedikodu yaptığına şahitlik ediyoruz ve sonrasında Kashimashi ile karşılaşıyoruz.
    -Ayakakashi, öğrenci kıyafetli bir korkuluk. Kelimenin temeli iki farklı anlamın birleşimden geliyor. Ayakashi, bir tür su canavarı, boğulan birinin bir başkasını da yanında götürmesi ile ilişkilendirilir. Kakashi ise korkuluk anlamını taşıyor. Bu iki ifadenin birleşimi aslında Shu, Rinko ve Sakuko üçlüsünü ifade ediyor. Bu çocuklar hem kendi istediklerini yapabilecek özgürlüğe sahip değiller, hem de etrafındakileri de kendileri ile beraber aşağı çekmeye çalışıyorlar.
    -Glowing Monster, parlayan gözler, dışarıda sarkan bir dil, şişmiş bir göbek, yağlı avuç içleri. Erkeklerin rahatsız olmadığı bir yaratık olarak tasvir ediliyor Hinako tarafından. Çünkü bu tam olarak belli bir yaşa gelmiş yetişkin erkeklerin genç kızlara olan yaklaşımının tezahürü.
    Hinako, verdiği bu mücadele esnasında zihninin tamamen kapandığı anlar da yaşıyor, o anlarda da kendisini başka bir yerde buluyordu, Dark Shrine. Bu aslında klasik Silent Hill oyunlarından bildiğimiz Otherworld ancak burada işleyiş tamamen farklı. Normalde Silent Hill, Alessa Gillespie adındaki küçük kızın Tanrıyı doğurması için yaşadığı işkence ve acıların travmatik yansıması sonucu lanetlenen bir yer. Bu lanet de oraya gelen ya da orada yaşamış karakterlerin bastırılmış korkularını gerçek dünyaya yansıtarak maddeleştirir, bu da kasabanın yapısal bütünlüğünü etkileyerek çürümesine neden olur. Bu klasik SH oyunlarındaki Otherworld’dür. SHf'de ise kendi tanrısı ve kuralları olan bir Otherworld var, adı da Dark Shrine olarak geçiyor.
    Dark Shrine’da Tilki Klanının varisi Fox Mask karşılıyor Hinako’yu ve onu takip etmeye başlıyor. Dark Shrine oyun boyunca evlilik sürecinin hazırlığı şeklinde işleniyor. Bu süreçte ilerlerken Hinako hem kendinden vaz geçiyor hem de arkadaşları ile yüzleşip onları hayatından tamamen çıkarıyor. Elbette burada da karşısına korkularının şekil bulmuş helleri karşısına çıkıyor ve onlarla mücadele etmek zorunda kalıyor.
    -Shackled Monster, zincirlere ve prangalara bağlı, yüzsüz, sadece sese duyarlı bir yaratık. Evlilik, Hinako için aslında tam olarak böyle bir şey. Zincirlenip, prangalara bağlanıp, tepki veremediğin, sadece sana söyleneni işitip yaptığın bir tür canlı.
    -Blade Legs Monster, bacakları kesilip yerine bıçaklar konulan bir yaratık. Hinako, özgürce dolaşmayı, istediği kişi ile oyun oynamayı seven biri, ama evlilik onun bacaklarının adeta kesilerek, eve sabitlenmesi anlamına geliyor.
    -Drum Monster, ağzında taiko davulu taşıyan obez, gürültücü, kimseyi dinlemeyen, tüm aykırı sesleri bastıran ve sadece kendisinin takip edilmesini isteyen bir yaratık. Hinako’nun zihnindeki ebeveyn yansıması, sadece kendi ailesi için değil muhtemelen kızlarını rızaları olmadan evlendirmek isteyen ve aksi düşüncelere kulaklarını tıkayan tüm ebeveynleri temsil ediyor.
    Aynı şekilde boss’lar da yine Hinako’nun korku ve tedirginliğinin tezahürü olarak karşımıza çıkıyor.
    -Ara-abare, çiçeklerle kaplı, kudurmuş bir et yığını. Abare kelimesinin karşılığı öfke, bu boss aslında Hinako’nun babasını temsil ediyor. Bağıran çağıran, öfke kusan ve evliliği çoktan kabullenmiş bir baba.
    -Birthing Monster, şişkin, sürten bir deri yığını ve nabzı artıkça iğrenç varlıkları doğuruyor. Hamilelik ve çocuk yapmakla alakalı korkusu, ablasının hastanedeki görüntüsü ile de birleşince Hinako’nun zihninde böyle şekil buluyor bu süreç.
    -Sakuko Like Entity, elinde topuz ve zincir ile çan çalan bir canavar. Sakuko, Sennensugi tapınağına gidip babasına yardım eden bir kızdı. Hinako’da Sakuko’yu bir Miko olarak görüyor yani  Tapınak Bakiresi.
    -Rinko Like Entity, baş rahip şeklini almış bir canavar. Etrafında gevezelik eden ve kendisini pohpohlayan kuklalar dönüp dolaşıyor ve yaratık kıskançlık ateşi ile çevrili. Rinko’nun Shu’ya olan sevgisi ve Hinako’ya olan kıskançlığın etkisi olarak Hinako’nun gözünde Rinko bu şekilde beliriyor.
    Dark Shrine içerisindeyken Hinako, zihninin bir oyununa maruz kalıyor. Orada olmaması gereken bir şeyi görüyor, oyuncak bir bebek. Çocukken oynadığı bebeğin orada ne aradığını anlamıyor ancak Dark Shrine’da ilerlediğimiz süreçte bu bebek sürekli karşımıza çıkarak bize çeşitli uyarılarda bulunuyor. Fox Mask’a güvenme, Rinko’ya karşı dikkatli ol, senin adın Shimizu Hinako, bunu unutma! Bu uyarılar dostça mı yoksa bir kandırmaca mı Hinako tarafından net olarak anlaşılamıyor.
    Hinako, zihninde verdiği bu mücadelenin bir noktasında kişiliğinin bölündüğünü fark ediyor. Bir yanda Ebisugaoka köyünde evililikten kaçmaya çalışan Hinako, diğer tarafta Dark Shrine’da evliliğe hazırlanan Hinako. Bu süreç bizi oyunun Coming Home to Roost sonuna götürüyor.
    Shu’nun baş ağrısı için verdiğ ilaçlar Hinako üzerinde çok olumsuz bir etki yaratarak, kişilik bölünmesi yaşamasına sebep oluyor. İçinde bulunduğu karmaşık durumun etkisinden ötürü kullanmaya sürekli devam ettiği için de bağımlı hale geliyor. Çevresinde olan bitene karşı tepkileri anormalleşiyor, davranışları kontrolden çıkıyor ve saldırganlaşmayı başlıyor. Tüm köy artık çiçeklerle sarılmış halde, çıkışın olmadığı bir nokta. Zihninin Dark Shrine tarafında ise bu durum tamamen kabusa dönüşüyor. Evlilik öncesi son aşamada Tilki klanı Hinako’yu şekillendirmeye başlıyor. Klanın bir parçası ve itaatkarlaşması adına kendi kolu kesilip Tilki kolu ekleniyor, damgalanarak klanın malı haline geliyor ve söz hakkı elinden alınıyor, yüzü kesilerek tilki maskesi ile kişiliği elinden alınıyor, yüzükler takılıyor. Kontrolü tamamen kaybeden Hinako verdiği mücadeleye yenik düşüyor ve sonunda çiçekler eşliğinde kendisini kovalayan silüet ile yüzleşiyor. Shiromuku.
    Bu yüzleşme esnasında Junko, evlendiği adamın klanının maskesini takmış şekilde beliriyor ve Shiromuku’ya Hinako’nun evllilikten kaçan halini öldürmesini söylüyor ve Shiromuku da bunu gerçekleştiriyor. Junko, hikayenin en başında Hinako’ya, mutluluğa giden en hızlı yolun kadınların toplumun istediği şekilde yaşaması yönündeki öğüdü aslında burada Junko’nun karakteristik yapısını belirleyen faktör olarak karşımıza çıkıyor. Kardeşinin evlilikten kaçtığı halini sevmiyor ve onun ölmesi gerektiğini düşünüyor. Bu belki iyiliğini düşündüğü için belki de kıskançlık yapıp, kendisi mutsuzken kardeşinin mutlu olma ihtimalini kabullenemiyor olması ile de ilgili olabilir, bilmiyoruz.
    Shiromuku, Japon kadınlarının düğünlerinde giydiği bir tür beyaz kimono. Evlilik gerçekleştiği anda tüm çiçekler Hinako’yu sararak tüketiyor ve onu beyaz kimono giymiş, yüzü olmayan, tilki kollu bir canavara dönüştürüyor. Bu noktada öğreniyoruz ki başından beri çiçeklerin arasından bizi kovalayan silüet, aslında Hinako’nun kendisiymiş, yani evlenmiş hali. Hinako ilaçların etkisi ile artık akıl sağlığını tamamen yitirmiş bir noktada etrafındakilere saldırıyor ve en sonunda evlenmiş olan diğer kişiliği ile savaşıyor. Shiromuku’yu yendikten sonra çıldırmanın eşiğine geliyor. Her yer Shu’nun verdiği ilaçlarla dolu, kafasında onlarca ses, artık ilaca bağımlı hale gelmiş vaziyette, kontrolü tamamen yitiren Hinako bulunduğu yerden kaçıyor
    Coming Home to Roost (Normal Son)Bu ilk oynanışta ulaşılabilen tek ve standard son. İlaçların yarattığı etki yüzünden saldırganlaşan ve dengesiz hareketlerde bulunan Hinako, polisin olay yerine gelmesi ile öğreniyoruz ki düğünde katliam yaparak kaçmış. Madde etkisi altında olan Hinako'ya göre, etrafındaki herkes canavar gibi görünüyordu çünkü istemediği bir hayatı yaşamaya zorlanıyordu. Hinako’nun özgür iradesi elinden alınmış ve seçme şansı bırakılmamıştı.
    Fox Wedding (Kötü Son) – Bu sona ulaşmak için NG+ başlayıp, ilacı hiç kullanmamak ve Agura no Hotei sama eşyasının bulunması lazım.Kötü olarak kabul edilen ikinci son Fox Wedding’de, Tilki Hinako kazanmıştır ve Kotoyukii le evlenmek istemektedir. Ancak Shu, Hinako'ya olan sevgisi yüzünden onu paylaşmaz ve saldırır. Tilki Hinako, bunun neden yaptığını anlayamasa da Shu açıklar; verdiği ilacın uyuşturucu etkisi yüzünden oldukça tehlikeli olduğunu ve bunu kullanarak evliliğe engel olabileceğini düşündüğünü söyler. Hinako hayal kırıklığına uğrar, Shu ise kendisi için üzülür, yaptığı şeyden pişmanlık duyar. Bu noktada ise Tsukumogami, Shu’yu ele geçirir ve Tilki Hinako’yu ortadan kaldırmak ister ama başarısız olur. Hinako, sahnenin sonunda düğün kimonosu ile birlikte eşi Kotoyuki’nin sözünü dinleyerek içeri girer. Hinako, korktuğu kişiye dönüşür, kişiliğine kaybeder ve annesi gibi olmaktan korkar halde ağlamaya başlar.
    The Fox Wets Its Tail (iyi Son) – Bu sona ulaşmak için NG+ başlayıp, ilacı hiç kullanmamak ve Kutsal kılıcı bulup, arındırmak gerekiyor.İyi olarak gösterilen bu sonda ise evlenmemek için direnen Hinako galip gelir. Kotoyuki, bu duruma sinirlenir ve gerçek kimliğini açığa çıkarır. Shichibi (Altı Kuyruklu Tilki) ve Hinako, bu durumdan kurtulabilmek için Shichibi ile savaşmak zorunda kalır. Onu yendikten sonra Kotoyuki, içinde bulunduğu durumu kabullenir ve Shu ile birlikte gitmeleri için bir fırsat tanır. Hinako ve Shu oradan birlikte kaçarlar, ancak son sahnede radyodan bir bilgilendirme duyulur. Ebisugaoka köyündeki gayzerin tekrardan aktfileştiği, hidrojen sülfat oranında çok fazla yükselme olduğu ve köyün acilen boşaltılması gerektiği söylenmektedir.Şahsi not olarak belirtmek gerekirse, bu sonun iyi son olup olmadığı konusunda emin değilim. Çünkü Shu, ilaçları neden verdiği konusundaki gerçeği açıklamıyor ve gizli kalıyor. Her ne kadar bu sona ulaşabilmek için ilacı hiç kullanmamak gerekiyor olsa da, sonuçta Shu, kötü niyetli bir davranış sergileyerek Hinako’nun uyuşturucu bağımlısına dönüşmesine göz yumuyor. Böyle biri ile kaçmanın iyi mi kötü mü son olacağı konusunda şüphelerim var.
    Ebisugaoka in Silence (Gerçek Son) – Bu sona ulaşmak için en az iki farklı sonun açılıp NG +2 başlanması, ilacın hiç kullanılmamış olması, Kutsal kılıcı bulup arındırılması ve Kotoyuki’nin verdiği Broşun, köydeki Jizo heykeline sunulması gerekiyor.Bu son her şeyin açıklandığı, netleştiği son aynı zamanda. Hinako ve Tilki Hinako’nun aralarındaki mücadelenin aslında Kyubi ve Tsukumogami arasındaki mücade olduğunu görüyoruz. Kyubi, Tilki Hinako’yu manipüle ederken, Tsukumogami de oyuncak bebek aracılığı ile diğer Hinako’yu manipüle ediyormuş. Bu sayede oyuncak bebeğin neden sürekli karşımıza çıktığını ve bize uyarılar da bulunduğunu da anlamış oluyoruz. İki Hinako benliği de kendi manipülatörünü yenerek huzur kavuşuyor ve Hinako kendi içinde barışık bir hale geliyor. Fakat bu sonun da iyi mi kötü olduğu tartışılır zira Hinako, köyün içinde gezerken, sakinliğin, sessizliğin ne kadar güzel olduğunu vurguluyor. Kendisini bir şeyler yapmak için zorlayan insanların olmayışından aşırı mutlu bir tavır sergiliyor. Ancak köyde kimse kalmamış vaziyette, muhtemelen gayzer yüzünden yayılan hidrojen sülfat köy sakinlerinin tamamın hayatını kaybetmesine sebep oldu. Çünkü oyunun başında bulduğumuz radyo yayınında köye ulaşım için kullanılan tek köprünün bilinmeyen bir sebepten ötürü parçalandığı söyleniyordu. Kimse kaçamadan insanların ölmüş olma ihtimali çok yüksek, zira Shu’yu dahi bu sonda hiç görmüyoruz.

    Her detay estetik olarak çok kalite duruyor. Kızın SH'de ilerledikçe fiziksel anlamda çürümesi, üstü başının yıpranması vs. ince, hoş detaylar yakalamak mümkün. Yetişkin yerine böyle bir konseptte genç karakter olması bence oyunu daha gerginleştirip karaktere daha çok bağlanmamızı sağlayacak hikaye anlamında.


    Özellikle beğendiğim üç sahne,





  • Artık beklemekten dermanımız kalmadı. Gelsin artık yeni bir Silent Hill.

    _____________________________
  • Para limitim olmayan tek oyunum olacaktır, yapsınlar, yüzlerce lirayı bir çırpıda dökmeye hazırım.
  • Özel oyun mu multiplatform mu acaba? Kalitesini belli edecek ana etmen bu olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Whatever a person talks about the most is actually lacking in them.
    Whatever they criticize indiscriminately and loudly is themselves.
  • Gel Artık.

    _____________________________
    THE LAST OF US PART II METASCORE: 95
    Opencritic:96
  • Bu gelene kadar Silent Hill 3 Remake veya en azından Remastered yapsalardı. En azından yeni oyuna kadar onunla hasret giderirdik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Türü gereği hiç ilgimi çekmiyor ama Sony kanadıyla ortaklaşa geliştirilirse kaliteli olacağı aşikar.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Control II | PS5 | ANA KONU
    3 yıl önce açıldı
    Project R | PS5 | ANA KONU
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Resident Evil ile birlikte sevdiğim nadir korku oyunlarından. Acaba hangi stüdyo tarafından geliştirilecek?

    _____________________________
  • yerimi alayım bende ps5 e en çok beklediğim oyunlardan biri, umarım dedikodular doğru çıkarda şöyle sağlam bir silent hill oyunu oynarız uzun bir aradan sonra

    _____________________________
  • Silent Hill Creator İlk Bakış Konsept Sanatı ile Yaklaşan Korku Projesini Tanıttı!!



    Silent Hill Creator Teases Upcoming Horror Project With First-Look Concept Art


    Çeviridir :


    Devasa tasarımlar ve oyunun genelindeki başlıca etkilerden bahseden Toyama, ölüm oyunu çizgi romanlarının ve günlük yaşamın oyunun yaratıkları ve havası üzerinde önemli bir etkisi olduğunu açıkladı. "Çizgi romanları genellikle bir eğlence biçimi olarak okurum. "Toyama açıkladı. "Son zamanlarda, 'ölüm oyunu' türü içerik için bir eğilim görüyorsunuz. Bu çalışmalar, biraz acımasız dünyalara eğlence katma eğilimindeydi, bu yüzden doğal olarak bu yaklaşımı benimsedim. Korku hakkındaki görüşüm, sarsılan günlük hayattır. Sadece değil, korkunç şeyler göstererek, konumumuzu sorgulamalı ve barış içinde yaşadığımız gerçeğine meydan okumamıza neden olmalı. "


    Japon ölüm oyunu çizgi romanları son zamanlarda Netflix'in Alice in Borderland (aynı adlı manganın bir uyarlaması olan ve karakterlerin görünüşte alternatif bir Tokyo'ya taşındığı ve ölümcül zorluklara katılmaya zorlandığı Alice in Borderland) yayınlanması nedeniyle Batı'nın daha fazla dikkatini çekti.


    Bokeh Game Studio'nun ilk oyununa dahil etmek istediği diğer unsurları tartışan Toyama, ekibin kullanacağı korku odaklı estetik ve anlatıya rağmen hayranların neşe duymasını istediğinde ısrar etti.


    Toyama, "Köklerime geri dönüyorum, örneğin korkuya doğru," diye ekledi. "Bununla birlikte, derin bir korkuya dayanan bir şey yerine, bir eğlence notu saklamak istiyorum. Korku unsurlarını korurken, oyuncuların oyunu oynarken coşkulu hissetmelerini istiyorum."


    Bu son tanıtım , Toyama'nın Bokeh'in ilk korku aksiyon-macera oyununun 2023'te piyasaya sürülmesinin muhtemel olduğunu açıklamasından iki ay sonra geldi.. O sırada IGN Japonya'ya konuşan Toyama, oyunun "önceki çalışmalarımın hayranlarına hitap edeceğini" ve PC'ye ve "mümkün olduğunca çok konsol platformuna" gelmesi gerektiğini söyledi. Bokeh, Aralık ayında duyuruldu ve bir dizi Sony Japonya geliştiricisini yeni bir indie stüdyo olarak bir araya getiriyor.



    Kaynak : https://www.ign.com/articles/silent-hill-creator-teases-upcoming-horror-project-with-first-look-concept-art?amp=1


    Silent Hill : ƒ | PS5 | ANA KONU


    Silent Hill : ƒ | PS5 | ANA KONU
    Silent Hill : ƒ | PS5 | ANA KONU
    Silent Hill : ƒ | PS5 | ANA KONU
    Silent Hill : ƒ | PS5 | ANA KONU
    Silent Hill : ƒ | PS5 | ANA KONU
    Silent Hill : ƒ | PS5 | ANA KONU
    Silent Hill : ƒ | PS5 | ANA KONU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi A r c h A n g e L. -- 15 Şubat 2021; 21:28:37 >
    _____________________________





  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • VGC: Konami, bir Silent Hill projesini "önde gelen bir Japon geliştiriciye" devretmiştir. Bu yaz ortaya çıktı


    https://www.videogameschronicle.com/news/bloober-team-hints-it-could-be-working-on-silent-hill-but-its-not-the-only-one/

    _____________________________
  • Söylenti: Önde Gelen Bir Japon Geliştiriciden Yeni Silent Hill Oyunu Bu Yaz Duyurulacak


    Silent Hill : ƒ | PS5 | ANA KONU

    Söylentilere göre yeni Silent Hill oyunu bu yaz duyurulacak.


    Video Games Chronicle'ın kaynakları, Konami'nin yeni Silent Hill oyununu dışarıdan bir stüdyoya emanet ettiğini ve bu stüdyonun önde gelen bir Japon geliştirici olduğunu iddia ediyor.

     

    Konami'nin planları hakkında bilgisi olan iki kişi, Konami'nin Silent Hill reboot için ilk başta Until Dawn'ın arkasındaki ekip Supermassive Games'i düşündüğünü ancak vazgeçildiğini belirtti.

     

    Video Games Chronicle'a konuşan ayrı bir kaynak ise bu önde gelen Japon geliştiricinin yaptığı Silent Hill oyununun serinin önceki oyunlarından biraz farklı olacağını ifade etti.

     

    Silent Hill bestecisi Akira Yamaoka da oyuncuların duymayı umduğu bir proje üzerinde çalıştığını ve bunun hakkında yazın konuşabileceğini söylemişti.

     

    Ayrıca The Medium geliştiricisi Bloober Team CEO'su Piotr Babieno bugün yaptığı açıklamada, çok ünlü bir oyun yayıncısı ile birlikte yeni korku oyunu üzerinde çalıştığını duyurdu ve bu açıklama stüdyonun yeni bir Silent Hill oyunu geliştirdiğine dair spekülasyonlar yarattı. Eğer bu spekülasyonlar ve Video Games Chronicle'ın haberi doğruysa iki adet Silent Hill oyunu gelecek demek.

     

    Video Games Chronicle, Konami'nin yeni Castlevania ve Metal Gear Solid oyunları için de dışarıdan stüdyolarla anlaşacağını iddia ediyor.

    _____________________________




  • Oyunun Japon geliştiricisi,hangi firma acaba?Üstelik bilinen bir Japon oyun geliştiricisiymiş.Evil Within’i yapan firma, Japon firması değildi galiba.

    Yeni Silent Hill,gelmesine gelsin de çoğu kişi,Ps5 grafikleriyle Silent Hill Remake de bekliyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi neo23 -- 19 Şubat 2021; 17:11:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • _____________________________
  • Silent Hill Creator'ın Yeni Korku Oyunu Seçim Odaklı, Oyuncunun Aklını Karıştıracak



    Silent Hill Creator’s New Horror Game Is Choice-Driven, Will Mess With Player’s Mind


    Silent Hill : ƒ | PS5 | ANA KONU



    Çeviridir :


    Silent Hill yaratıcısı Keiichiro Toyama, kurucu, COO ve Yapımcı Kazunobu Sato ile birlikte kurduğu Bokeh Oyun Stüdyosunda yepyeni bir IP üzerinde çalışıyor.

    Yeni bir geliştirici tanıtım videosunda , proje hakkında daha fazla şey duyuyoruz ve hatta bazı sahne arkası hareket yakalama görüntülerine bir göz atıyoruz. Ayrıca Kazunobu Sato'nun Sony'den ne zaman ayrılmayı planladığını ve bunun Shawn Layden'ın şirketten ayrılmasından hemen sonra olduğunu öğreniyoruz.


    İşte yeni oyunla ilgili tartışılan ana noktaların bir özeti. Videonun çoğu Kazunobu Sato'nun çalışmalarıyla ilgili, ancak geliştirici spotunun sonuna yakın Bokeh Game Studio'nun yeni korku oyunuyla ilgili bazı ilginç bilgiler var.


    • Shawn Layden'ın ayrılması, Kazunobu Sato'nun SIE Japan Studio'dan ayrılmayı düşünmesine neden oldu.
    • Keiichiro Toyama'nın kaba proje fikrini duyduktan sonra kararını verdi ve SIE Japan Studio'dan ayrıldı.
    • Bokeh Game Studio'nun yeni projesinde muhtemelen üçüncü şahıs atış ve kılıç dövüşü yer alacak.
    • Seçim odaklı bir hikaye olacak.
    • Oyun, oyuncuların aklını karıştıracak.
    • Oyunda birçok yaratık olacak.
    • Çok fazla korku unsuru var.
    • Karakterlere ve hikayelere odaklanan bir aksiyon-macera oyunu olacak.
    • Stüdyoda şu anda son bir yıldır uzaktan çalışan 24-25 kişi var.
    • Yakında bir ofise geçmeyi planlıyorlar.


    Bokeh Game Studio'nun bu yeni projesi için herhangi bir yayın penceresi yok, ancak videoda görüldüğü gibi, geliştiriciler yakında üzerinde düzgün çalışmaya başlamayı planlıyor. Yakın zamanda çıkacak gibi de değil.

    Keiichiro Toyama ve Kazunobu Sato, geçmişte Siren serisi, Gravity Rush ve Silent Hill dahil olmak üzere birçok önemli oyun üzerinde çalıştı. Yepyeni bir stüdyo olarak bu yeni IP için iyiye işaret etmesi gereken korku oyunlarında çok fazla deneyime sahipler.


    Kaynak : https://twistedvoxel.com/silent-hill-new-game-choice-driven-player-mind//

    _____________________________




  • Bu sefer olsun bu sefer gelsin ama duyuruluna kadar inanmıycam artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Hani Annesinden dayak yediği halde yine Anne diye ağlayan küçük çocuk vardır ya..!!
    Bizmkiside aynı öyle işte; Bizi en çok BEŞİKTAŞ üzsede yine BEŞİKTAŞ diye haykırıyoruz.
    AŞK işte..!!
  • Kabak tadı verdi artık..Ağustos'a ertelenmiş sanırım o meşhur Hasan efendi bişeyler zırvalıyordu bugün twitter'dan Silent Hill : ƒ | PS5 | ANA KONU 

    _____________________________
    Asrock A620M Pro RS WiFi | AMD Ryzen 5 7500F | Nvidia RTX 4070 Ti Super | Corsair Vengeance 2x16 GB DDR5 6200MHz | Steelseries Arctis 7 Wireless | Gamesir Nova Lite Wireless | LG 55'' OLED C2 | Apple Macbook Air 13'' M4
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.