Şimdi Ara

Yeni i30 testi ve yakıt tüketimi karşılaştırması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
2
Favori
38.433
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Günün i30 konusunu açayım dedim. Bu gün arkadaşımla yakındaki Hyundai bayisine i30'lara bakmaya gittik. Test aracı olarak i30 Style Crdi otomatik vardı.

    Aracın aksesuarlarına dizaynına falan değinmek istemiyorum zira bu konuda onlarca sayfa mesaj var.

    Pek uzun sayılmayacak test sürüşü sonrasındaki izlenimlerim;

    1. Motor sesi epey azalmış. Ancak gaza yüklenince yine dizel motor sesi içeri geliyor. Ama yine de imzamdaki aracımdan iyi olduğunu söylemeliyim.
    2. Süspansiyonda büyük iyileşme var. Darbe sesi içeri gelmiyor ve çukurlardan geçerken araç sarsılmıyor.
    3. Direksiyonda yumuşaklık ayarı olması çok iyi olmuş. Şehir, normal ve sport modları var. Şehir modunda direksiyon yumuşuyor ve park manevraları çok daha kolay oluyor.
    4.Bu madde çok önemli zira uzun sayılamayacak ancak şehir içi tüketimi hakkında fikir verebilecek bir parkuru otomatik vites modunda tamamladığımda ortalama tüketim 10.7 oldu. Aynı parkuru düz vites modunda tamamladığım zaman ise ortalama tüketim 10.5 olarak gerçekleşti. Bu veriler hangi parkurda gittiğimi bilmediğiniz için bir anlam ifade etmeyebilir ama aynı parkuru arkadaşımın i30 1.4 team (benzinli) aracıyla yaptığımda ortalama tüketim 8.5 litre olarak gerçekleşti. Bu da bana 6 ileri otomatik şanzımanın da şehiriçi tüketiminin pek tatminkar olmayacağını düşündürdü. Bu arada aynı parkuru kendi aracımın da 10 lt civarında bir tüketimle tamamlayacağını tahmin ediyorum. Arkadaşımın aracı ile gittiğimiz için kendi aracımı deneyemedim.

    Test parkuru yarı yarıya arka sokaklardan ve yokuş inilen bir ana yoldan oluşuyor. Dizel i30'la arka sokaklarda yokuş yukarı manuel modda 4. viteste gidebildim, çekişte bir problem yaşatmadı. Aynı yokuşu benzinli i30'la 3. viteste zorlanmadan çıktım. Dizel i30'un vites geçişleri hem otomatik hem de manuel modda hissedilmiyor.

    Yeni i30 sahipleri ve/veya yeni i30'u test eden arkadaşlar da tüketim verilerini yazarlarsa güzel bir paylaşım olur düşüncesindeyim.

    Herkese iyi haftasonları.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dbdanisman -- 14 Nisan 2012; 13:34:33 >







  • Dizel yakıt tasarrufu için alınır.. Bu veriler doğruysa bu arabayı almanın ne anlamı var?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dark_elf

    Dizel yakıt tasarrufu için alınır.. Bu veriler doğruysa bu arabayı almanın ne anlamı var?
    Otomatik şanzıman 5 para etmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sefa KC

    Otomatik şanzıman 5 para etmez.

    Alıntıları Göster
    mesafe kısa motor soğuk e sizde yüklendiysenız arabaya bir de otomatık vitesi ekledınızmıı bu değerler normal gibi.
    sadece varsayım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VETTEL99

    mesafe kısa motor soğuk e sizde yüklendiysenız arabaya bir de otomatık vitesi ekledınızmıı bu değerler normal gibi.
    sadece varsayım.

    Mesafa kısaydı ama kesinlikle çok yumuşak kullandım ve motor sıcaktı. Ayrıca benzinli i30'la olan karşılaştırmaya da dikkat etmenizi rica ediyorum, ayrıca benzinli i30 daha soğuktu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dbdanisman

    quote:

    Orijinalden alıntı: VETTEL99

    mesafe kısa motor soğuk e sizde yüklendiysenız arabaya bir de otomatık vitesi ekledınızmıı bu değerler normal gibi.
    sadece varsayım.

    Mesafa kısaydı ama kesinlikle çok yumuşak kullandım ve motor sıcaktı. Ayrıca benzinli i30'la olan karşılaştırmaya da dikkat etmenizi rica ediyorum, ayrıca benzinli i30 daha soğuktu.

    Alıntıları Göster
    ben yarım saat falan kullandım.

    buda test sonunda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dbdanisman

    quote:

    Orijinalden alıntı: VETTEL99

    mesafe kısa motor soğuk e sizde yüklendiysenız arabaya bir de otomatık vitesi ekledınızmıı bu değerler normal gibi.
    sadece varsayım.

    Mesafa kısaydı ama kesinlikle çok yumuşak kullandım ve motor sıcaktı. Ayrıca benzinli i30'la olan karşılaştırmaya da dikkat etmenizi rica ediyorum, ayrıca benzinli i30 daha soğuktu.

    Alıntıları Göster
    bunun otomatiğini kullanacak kadar zengin olcam. civic alırım. aradaki fiyat farkı da cabası.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diagrams

    ben yarım saat falan kullandım.

    buda test sonunda


    Alıntıları Göster
    Bize maalesef açık bir yolda kullanma şansı vermediler. Test parkuru kısaydı ve üst viteslerde uzun süre gitme olanağı yoktu, o yüzden bu testin tam şehir içi tüketimini yansıttığını düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dbdanisman

    Bize maalesef açık bir yolda kullanma şansı vermediler. Test parkuru kısaydı ve üst viteslerde uzun süre gitme olanağı yoktu, o yüzden bu testin tam şehir içi tüketimini yansıttığını düşünüyorum.


    +

    diğer arkadaş 90 km ile gidebilmiş ise sizin test ile karşılaştırılamaz.Karma denilenilir ancak...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dark_elf

    Dizel yakıt tasarrufu için alınır.. Bu veriler doğruysa bu arabayı almanın ne anlamı var?


    Eline saglik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dbdanisman

    Bize maalesef açık bir yolda kullanma şansı vermediler. Test parkuru kısaydı ve üst viteslerde uzun süre gitme olanağı yoktu, o yüzden bu testin tam şehir içi tüketimini yansıttığını düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    bende şehir içi kullandım 1-2 kere böyle hızlara çıkabildim. trafikte vardı zaten.Hatta ilk trafiksiz 80 ,90 km/h larda 3.5 litre yi bile gördüm.. açıkcası bu araç şehir içinde normal kullanımda 7.5 litre civarlarında dolanır durur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diagrams

    bende şehir içi kullandım 1-2 kere böyle hızlara çıkabildim. trafikte vardı zaten.Hatta ilk trafiksiz 80 ,90 km/h larda 3.5 litre yi bile gördüm.. açıkcası bu araç şehir içinde normal kullanımda 7.5 litre civarlarında dolanır durur.

    Alıntıları Göster
    Yol bilgisayarının en son kaç km önce sıfırlandığı da önemlidir tüketim konusunda. Örneğin kendi aracımı sabah çalıştırıp 3-4 km civarı bir yol yaptığı zaman 25 litrelik ortalama tüketim gözüküyor. Bunun nedeni ilk çalıştırdığımda aracın benzini sömürüyor olması. Testteki i30'un motoru soğuk muydu? Yol bilgisayarı siz aracı çalıştırdığınızda sıfırdan mı ölçüm yaptı?

    Otohaber dergisinin yaptığı testte yeni i30 CRDi otomatik 5.8 litrelik test tüketimi elde etmiş. 0-100 hızlanması da 11.9 sn. olarak ölçülmüş. Bu test sonuçlarına bakacak olursak i30 aptal şanzımanlı C4 benzeri rakiplerini benim gözümde bitirmiştir. Motor ısındıktan sonra yoğun trafikte çakma (yarı) otomatik vitesli rakiplerinden 1 litre fazla yakması da bence son derece makul. Adam gibi otomatik vites sorunsuzluğu ve konforunu sunuyor kullanıcısına i30.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    Yol bilgisayarının en son kaç km önce sıfırlandığı da önemlidir tüketim konusunda. Örneğin kendi aracımı sabah çalıştırıp 3-4 km civarı bir yol yaptığı zaman 25 litrelik ortalama tüketim gözüküyor. Bunun nedeni ilk çalıştırdığımda aracın benzini sömürüyor olması. Testteki i30'un motoru soğuk muydu? Yol bilgisayarı siz aracı çalıştırdığınızda sıfırdan mı ölçüm yaptı?

    Otohaber dergisinin yaptığı testte yeni i30 CRDi otomatik 5.8 litrelik test tüketimi elde etmiş. 0-100 hızlanması da 11.9 sn. olarak ölçülmüş. Bu test sonuçlarına bakacak olursak i30 aptal şanzımanlı C4 benzeri rakiplerini benim gözümde bitirmiştir. Motor ısındıktan sonra yoğun trafikte çakma (yarı) otomatik vitesli rakiplerinden 1 litre fazla yakması da bence son derece makul. Adam gibi otomatik vites sorunsuzluğu ve konforunu sunuyor kullanıcısına i30.


    Testteki i30'un motoru sıcaktı, önceki mesajımda yazmıştım. Yol bilgisayarını da sıfırladığımı yazmaya gerek duymamıştım ama burada bir kere daha belirteyim, tabii ki sıfırladım. Sıfırlamadan önce de 11 gibi bir şey yazıyordu. Bu da her gelene aynı parkurda test yaptırdıklarını gösterebilir.

    Konuyu bu arabanın tüketimi hakkında bilgi alabilmek için açtım. Sözünü ettiğiniz dergi imzamdaki aracın test tüketimini de 6.4 olarak veriyor, ama gerçekte bu değerlere yaklaşamıyoruz. Heyecanla Hyundai-Kia ikilisinin bu şanzımanı i30 ve Ceed'de kullanmaya başlamalarını bekliyordum. Ama benzinli i30'dan bile yüksek tüketim görmek sürpriz oldu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 'Sefa

    Otomatik şanzıman 5 para etmez.

    Ahahaha işte buna gülünür DSG gibi onbinlerce lira masraf çıkarmayınca 5 para etmiyor değil mi? Şanzıman dediğin hem pahalı olacak, hem arıza çıkarıp pahasını belli edecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acer 3820TG

    quote:

    Orijinalden alıntı: 'Sefa

    Otomatik şanzıman 5 para etmez.

    Ahahaha işte buna gülünür DSG gibi onbinlerce lira masraf çıkarmayınca 5 para etmiyor değil mi? Şanzıman dediğin hem pahalı olacak, hem arıza çıkarıp pahasını belli edecek.

    cebinden DSg arızası karşılayan kaç kişi tanıyorsun

    dsg komple arıza söz konusu değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cihanair -- 14 Nisan 2012; 16:21:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    cebinden DSg arızası karşılan kaç kişi tanıyorsun

    dsg komple arıza söz konusu değil

    Sizi tanımasam bir düşünürdüm de VW konusunda konuşması gereken son kişisiniz. Şöyle söyleyeyim; siz tam otomatik Hyundai şanzımanına kurban olun beyefendi.

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Arkadaşım merhaba,

    İnternetteki geyikler devam ediyor demişsin ama şöyle bir konu açmıştım:

    http://forum.donanimhaber.com/m_54048618/mpage_1/f_/key_//tm.htm#54048618

    VW Amerika, DSG garanti süresinin 10 yıla çıkarttı.

    Geyik değil, belgeli, fotoğraflı bir gerçek.

    Bu durumda:

    1. DSG konusunda zerre kadar sıkıntı yok;

    ve

    2. Sorun olsa elli kere VW geri çağırma yapardı

    ifadelerinle;

    Amerikadaki DSG garanti süresinin 10 yıla çıkartılması arasında bir tutarsızlık olduğunu düşünüyorum.

    Yanılıyor muyum?

    Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dark_elf

    Dizel yakıt tasarrufu için alınır.. Bu veriler doğruysa bu arabayı almanın ne anlamı var?


    aynen katılıyorum. Kimse yüksek tork felan demesin. dizel araç tasarruf için alınır. i30 dizel AT alınmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 14 Nisan 2012; 16:19:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acer 3820TG

    quote:

    Orijinalden alıntı: 'Sefa

    Otomatik şanzıman 5 para etmez.

    Ahahaha işte buna gülünür DSG gibi onbinlerce lira masraf çıkarmayınca 5 para etmiyor değil mi? Şanzıman dediğin hem pahalı olacak, hem arıza çıkarıp pahasını belli edecek.

    DSG ne alaka ? Profilimde vw simgesi var diyemi. 10 litre yakmasını sağlayan şanzımandan övgüyle bahsetmemi mi bekliyordun ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sefa KC -- 14 Nisan 2012; 16:22:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    quote:

    Orijinalden alıntı: Acer 3820TG

    quote:

    Orijinalden alıntı: 'Sefa

    Otomatik şanzıman 5 para etmez.

    Ahahaha işte buna gülünür DSG gibi onbinlerce lira masraf çıkarmayınca 5 para etmiyor değil mi? Şanzıman dediğin hem pahalı olacak, hem arıza çıkarıp pahasını belli edecek.

    cebinden DSg arızası karşılayan kaç kişi tanıyorsun

    dsg komple arıza söz konusu değil

    Alıntıları Göster
    Hyundai-Kia grubunun bir de DCT şanzımanı varmış ama onun benzinli araçlarda kullanılacağı gibi bir forum dedikodusu okudum. Şimdi Ceed ST ve i30 CW'yi bekliyorum. Bakalım onlar hangi şanzımanla gelecekler.

    Bu arada belirteyim bu gün test ettiğim i30'un şanzımanı kesinlikle çok konforlu ve manuel modda sürüş çok keyifli. Ayrıca biraz daha uzun düzlüklerde kullanabilseydim tüketim çok farklı olabilirdi. Beni burada düşündüren benzinli i30'un tüketimi oldu. Eğer benzinli i30'da aynı parkurda litre bazında aynı miktarı yazsaydı o zaman tüketimle ilgili bir problem olmayacaktı. Zira bu parkurda, demek ki, benzinli dizel farketmiyor diyecektim. Ancak hala aradaki 2 litrelik tüketim farkını açıklayabilmiş değilim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acer 3820TG

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    cebinden DSg arızası karşılan kaç kişi tanıyorsun

    dsg komple arıza söz konusu değil

    Sizi tanımasam bir düşünürdüm de VW konusunda konuşması gereken son kişisiniz. Şöyle söyleyeyim; siz tam otomatik Hyundai şanzımanına kurban olun beyefendi.

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Arkadaşım merhaba,

    İnternetteki geyikler devam ediyor demişsin ama şöyle bir konu açmıştım:

    http://forum.donanimhaber.com/m_54048618/mpage_1/f_/key_//tm.htm#54048618

    VW Amerika, DSG garanti süresinin 10 yıla çıkarttı.

    Geyik değil, belgeli, fotoğraflı bir gerçek.

    Bu durumda:

    1. DSG konusunda zerre kadar sıkıntı yok;

    ve

    2. Sorun olsa elli kere VW geri çağırma yapardı

    ifadelerinle;

    Amerikadaki DSG garanti süresinin 10 yıla çıkartılması arasında bir tutarsızlık olduğunu düşünüyorum.

    Yanılıyor muyum?

    Selamlar.



    seni ben vw bir kurban ederim neye uğradığını şaşırırsın

    hyundai kim ya ben ona kurban olim

    nerede nasıl konuşacağımı ben bilirim buna karışacak en son kişi siz olursunuz

    ağzınıza almışsınız bir dsg arıza gidiyorsunuz kaç kişinin dsg şanzıman arızasına şahit oldunuz kaç kişi bu arızayı cebinden karşıladı

    arıza var ama bu komple DSG arızası değil kavramanın erken bitmesi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cihanair -- 14 Nisan 2012; 16:25:42 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.