Şimdi Ara

Yeni i30 testi ve yakıt tüketimi karşılaştırması (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
2
Favori
38.354
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bence bu arabayı cıft kavrama otm sanzımanla getirmelıydıler dsg gibi o zaman bir nebze yakıt tuketımı dusuk olurdu
  • Ankara ekibinin testlerini çoğumuz izlemişizdir. Malesef şehir içi 10 lt den aşağı yakmıyor bu araç. Biraz sıkıştırınca 14 lt yakmıştı Onun 2 lt si otomatiğin yüzünden desen 12 lt de çok. Aynı tarz kullanımda benim Focus 2 1.6 TDCİ 9-10 lt yakıyor.

    Çok yakıyor bu araç çok.
  • Ancak arza ve vites degisimlrrinde bazi kosullarda kararsizlik suan icin 1 1.5 lt farki goze almaya yeter diye dusunuyorum ben
  • tsi golf dsg sehır ıcı ortalama 7.8 8.5 litre arası yakıyor sehırler arası 5.8 ve 6.4 arası kullanıma gore golf ıle kıyaslandıgında yakıt tuketımı fazla benzının lıtresı 5 lira oldugu su zamanda hicte ekonomık degıl malesef.
  • sunuda belırtmeden gecmıyım su an pıyasadakı en ıyı hb araba ddıyebılırım hem malzeme kalıtesı hem işcılıgı acısından c4 ve focusu test etmedım onun icin yorum yapmam dogru olmaz ama kesınlıkle bır astra bır golf ayarında olmuş araba alanlara hayırlı ve ugurlu olsun guzel tercıh .
  • Arac gelsin de bakcaz bakalim ne kadar yakcak
  • i30'un dizel otomatiği, ekonomi için değil; manuel benzinli tüketimi ile otomatik kullanmak için alınır. Hiç ekonomik değil. Bazı arkadaşların dediği gibi 100bg gibi gidiyor, 200bg gibi yakıyor.
  • aracı uzun vadede kulandınız mı acaba ? i30 otomatik dizel ? 200hp hangı araca gore kıyasladınız ?

    ben bındıgım 4 spor araba ıcınde soylıyım basmazsan sehır ıcı 10 11 basarsan 17 lere kadar gorursun sehırdısı da 8 8.5 dıyım

    keza fn2 type r 201hp ama motoru patlatsan agırlık baglasan ben ı30 dızel otomatıgın onun kadar yakmıyacagına bahse gırerım

    burda yapılan kullanıcı yorumları herkes ıcın cok degerlı ve tabı sızın yorumunuzda ama tecrubeyle sabıt yorumlar la ınsanları yonlendırdıgı surece

    eger bahsettıgınız kosulları olusmus bır testte cıkan verılerse lutfen durumu acıklayın bızde bılgılenelım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenanmorbulut

    aracı uzun vadede kulandınız mı acaba ? i30 otomatik dizel ? 200hp hangı araca gore kıyasladınız ?

    ben bındıgım 4 spor araba ıcınde soylıyım basmazsan sehır ıcı 10 11 basarsan 17 lere kadar gorursun sehırdısı da 8 8.5 dıyım

    keza fn2 type r 201hp ama motoru patlatsan agırlık baglasan ben ı30 dızel otomatıgın onun kadar yakmıyacagına bahse gırerım

    burda yapılan kullanıcı yorumları herkes ıcın cok degerlı ve tabı sızın yorumunuzda ama tecrubeyle sabıt yorumlar la ınsanları yonlendırdıgı surece

    eger bahsettıgınız kosulları olusmus bır testte cıkan verılerse lutfen durumu acıklayın bızde bılgılenelım



    Type-R ile kıyaslamadık tabiki. Type-R hem spor, hem de benzinli bir araç.

    Ben kendi testimde gördüm ki: Araç motor sıcak olduğu halde, hiç sıkıştırmadığımda bile 8.2 yaktı.

    2.0 dizel gücü 200bg'e yakın(170-200 arası) bir araç da, manuel vitesle ancak bu kadar yakar.




  • rodajını tamamladıgında 7.2 lere kadar hatta daha sakın trafıge sahıp yerlerde 6.5 fılan gorur dıye dusunuyorum ozaman...

    2.0 dızeller cogu zaman cok daha az yakıyor 1.6 lardan ornegın otoban suruslerınde ...

    bende olan bır megane 3 dızel arac bıle sehır ıcı 7,1 7,2 en son 6,6 lara dusmustu manueldı ve cok sakın kullanımda oda ehh bu aracın otomatık olarak 7, 7,5 yakması normal sayılır bence :D sehır ıcınden kastım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenanmorbulut

    rodajını tamamladıgında 7.2 lere kadar hatta daha sakın trafıge sahıp yerlerde 6.5 fılan gorur dıye dusunuyorum ozaman...

    2.0 dızeller cogu zaman cok daha az yakıyor 1.6 lardan ornegın otoban suruslerınde ...

    bende olan bır megane 3 dızel arac bıle sehır ıcı 7,1 7,2 en son 6,6 lara dusmustu manueldı ve cok sakın kullanımda oda ehh bu aracın otomatık olarak 7, 7,5 yakması normal sayılır bence :D sehır ıcınden kastım

    Ben araçla yoğun trafiğe hiç girmedim. Umarım rodaj sonrası daha düşük tüketim verilerine imza atar da, sahiplerini üzmez.
  • valla benzinli otomatik için katalog değerleri iyi. bakalım alınca göreceğim test sürüşünde benim gördüğüm katalog değerlerine yakın seyredecek gibi.
    asx için katalog değeri 5.9 ortalamaydı i30 otomatik 1400 kg'nin üzerinde üstelik tam otomatik 6.7 diyor, dediğim gibi alınca göreceğiz kesinlikle ama dizelinde otomatikte tüketim farkı daha fazla.

    sonuçta chevrolet'den de mazda 3'den de daha tutumlu olacağı kesin benzinli otomatiğinin. golf ve focus'da yarı otomatik çift kavrama olduğundan zor onlara göre daha az tutumlu olacaktır. nitekim golf'den bir litre fazla yakar kesin. focusla arada 0.3 litre fark görünüyor. megane ise bva olduğundan i30'dan 1 litre daha fazla yakıyor.

    yani tam otomatiklerde şu an için benzinlide değerleri idare eder. dizel için bir şey söyleyemeyeceğim kullanmadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    valla benzinli otomatik için katalog değerleri iyi. bakalım alınca göreceğim test sürüşünde benim gördüğüm katalog değerlerine yakın seyredecek gibi.
    asx için katalog değeri 5.9 ortalamaydı i30 otomatik 1400 kg'nin üzerinde üstelik tam otomatik 6.7 diyor, dediğim gibi alınca göreceğiz kesinlikle ama dizelinde otomatikte tüketim farkı daha fazla.

    sonuçta chevrolet'den de mazda 3'den de daha tutumlu olacağı kesin benzinli otomatiğinin. golf ve focus'da yarı otomatik çift kavrama olduğundan zor onlara göre daha az tutumlu olacaktır. nitekim golf'den bir litre fazla yakar kesin. focusla arada 0.3 litre fark görünüyor. megane ise bva olduğundan i30'dan 1 litre daha fazla yakıyor.

    yani tam otomatiklerde şu an için benzinlide değerleri idare eder. dizel için bir şey söyleyemeyeceğim kullanmadım.

    hocam hayırlı olsun kaca aldınız acaba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    valla benzinli otomatik için katalog değerleri iyi. bakalım alınca göreceğim test sürüşünde benim gördüğüm katalog değerlerine yakın seyredecek gibi.
    asx için katalog değeri 5.9 ortalamaydı i30 otomatik 1400 kg'nin üzerinde üstelik tam otomatik 6.7 diyor, dediğim gibi alınca göreceğiz kesinlikle ama dizelinde otomatikte tüketim farkı daha fazla.

    sonuçta chevrolet'den de mazda 3'den de daha tutumlu olacağı kesin benzinli otomatiğinin. golf ve focus'da yarı otomatik çift kavrama olduğundan zor onlara göre daha az tutumlu olacaktır. nitekim golf'den bir litre fazla yakar kesin. focusla arada 0.3 litre fark görünüyor. megane ise bva olduğundan i30'dan 1 litre daha fazla yakıyor.

    yani tam otomatiklerde şu an için benzinlide değerleri idare eder. dizel için bir şey söyleyemeyeceğim kullanmadım.

    1400'ün değil, 1500'ün üzerinde. 1515 kilogram.

     Yeni i30 testi ve yakıt tüketimi karşılaştırması




  • hyundai'nin dizel motorunun diğer dizellere göre az yaktığı nerde görülmüş?
    i30 gelsin c4'den az yaksın da göreyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    i30 otomatik 1400 kg'nin üzerinde üstelik tam otomatik 6.7 diyor, dediğim gibi alınca göreceğiz.

    ortalam değerden ziyade ş .içi değerini baz almak daha doğru olur...
    ilk 2-3.000km biraz fazla yaksa da, daha sonra şartlara göre 9-10lt arasında yakacaktır. bu da bu tarz araçlar için, zaten normal bir değer.
  • abı daha sonra 9 10 derken dızelden mı bahsedıyorsunuz :D

    ılk basta ne yakacak kı daha sonra 9 10 yaksın :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenanmorbulut

    abı daha sonra 9 10 derken dızelden mı bahsedıyorsunuz :D

    ılk basta ne yakacak kı daha sonra 9 10 yaksın :)



    dizel den bahsetmiyorum. alıntıladığım mesaj daki değer benzinli 1.6 otomatik araca ait.

    kataloğ değeri, şehir içi 9lt olan bir araç ilk dönem hem arabanın/motorun yeni olmasından,
    hem de sürücünün arabaya alışma evresi durumundan ve yeni araç heyacanından dolayı biraz gaza fazla basar.

    bu dönemlerde, bu nedenlerden dolayı yakıt tüketimi 11-12lt leri bulabilir.
    araç sahibi araca alışmaya başlayıp rodaj dönemi bitmeye başladıkça, şehir/ kullanım tarzı/ alışkanlık etkenlerine göre
    normal kullanımla asıl yakması gereken seviyelere iner. araç da sürücü de kendini sabitler...

    genel olarak normal şehir, normal kullanıcı kataloğ değerlerinde verilen rakamı -1 +1 şeklinde yakalar.




  • Çok yakın arkadaşımda i30 dizel otomatik var 2009 model. Karma kullanımda ortalaması 7.4lt.

    Yani tam otomatik şanzımanla çok iddialı rakamlar beklemeyin.7.4lt'de düşse düşse 7'ye düşer dahası zor.Hyundai fabrika verisi olarak çok iddialı rakamlar açıklamayı seviyor.
  • Bir de bu i30'un eski kasası da ağırdı,bu da ağır.Motor mu ağırlaştırıyor acaba?Bayide sorunca sağlamlığından diyorlar
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.