Şimdi Ara

JEEP COMPASS III - Genel İzlenim ve Yakıt Tüketimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
4
Favori
29.399
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. 6,7 yıl forumu özellikle de otomobil forumu çok aktif olarak kullanmıştım ama 3,4 yıldır da bırakın hesabı açmayı, siteye bile bakmıyordum.


    Uzun süre sonra arabayı değiştirebildim, borç harç da olsa. 2022 Model Jeep Compass 1.3 Limited alarak.


    Konu açmamak için hem bu forumda hem de internet genelinde çok gezindim ama Jeep çok tutulan, çok satılan bir marka değil. Kuzeni Alfa Romeo gibi meraklısı, seveni olan küçük bir kitleye hitap ediyor. O yüzden araç hakkında bilgi almak kolay olmuyor. Ben de yaklaşık 4,5 senedir bu meraklı kitleye dahil oldum. Hem C sınıfı hem C Suv sınıfındaki bütün marka modelleri araştırsam da Jeep'ten vazgeçmedim.


    Aslında konuyu sadece yakıt tüketim ile ilgili sizlerin tecrübelerini öğrenmek için açmıştım ama hazır açmışken genel bir değerlendirmek yapayım. Almayı düşünenlere yardımcı olabilir.


    KALİTE ALGISI: Yaklaşık 20 yıl Alman arabaları kullanmış biri olarak, her ne kadar Almanlar da son yıllarda giderek maliyet kaygısı ile genel kaliteyi düşürmüş , Jeep de yeni makyajlı Compass ile kaliteyi artırmış olsa da, Alman arabalarını geride bıraktığımı arabaya biner binmez hissettim. Forumda çok dalga geçilen "VW tok kapı" olayı diye birşey gerçekten var. Mercedes, Audi, Seat kullandığım arabalarda, kapıyı kapatmak için itmiyordum bile. Kendiliğinden kapanıyordu. Açılması da kademe kademe ve çok netti. Jeep'te birkaç haftamı aldı "kapınız açık" uyarısından kurtulmam. Gerçekten ciddi bir güç harcamanız gerekiyor kapıyı tam kapatabilmek için. Kapıyı kapattıktan sonrası çok iyi değil ama kötü de değil. Malzeme kalitesi genel olarak iyi. Aşağılarda ve arka tarafta sert plastikler olsa da gördüğünüz dokunduğunuz alanlar kaliteli. Almanların torsiyon çubuğunda ısrar etmelerini de düşünürsek, daha bile kaliteli olduğu alanlar var.


    SÜRÜŞ- KONFOR: Araç ciddi anlamda yerden yüksek. 19 inc jantlarla aldım arabayı, belki onun da etkisi vardır; internette 20 cm diyor genel olarak ama ben 20 cm cetvelle ölçeyim dedim, arada hala az olmayan bir boşluk kalıyordu. Buna rağmen sürüşte en ufak tedirginlik hissetmiyorsunuz. Bir kaç kez kavşakta yeşil ışığa yetişmek için hızlandım, dönerken ESP devreye girmedi bile. Bir kez uzun yol yaptım, 110'u geçmedim motor yeni olduğu için, ama yüksek hızlarda da yol tutuşunun çok iyi olacağı güvenini verdi. Arka süspansiyonlar çok kollu bağımsız olmasının yol tutuşa olumlu katkısı olacaktır mutlaka ama Leon'un torsiyon çubuğundan sonra konfor olarak ilaç gibi geldi. Fabrika çıkışı 40'a yakın olan lastik basınçlarına rağmen bozuk yolları hiç hissetmiyorsunuz. İç mekanı yeterince geniş ve ferah.


    Ekleme: En son uzun yola gittiğimde arabayı biraz zorladım. Yol tutuşu, viraj alması çok iyi. Kesinlikle yüksek bir araçta olduğunuz için tedirgin olmuyorsunuz.

    Ama, yüksek hızlarda ses sanki biraz rahatsız ediyor. Leon'a göre müziğin sesini daha çok açmam gerektiğini hissettim.



    GÜVENLİK: En sevdiğim, arabayı değiştirirken markadan, sınıfından öte olmazsa olmaz dediğim özellikler; Otomatik Fren, Adaptif Hız Sabitleyici ve Şerit Takip Asistanı, ve kendisine hiç fırsat vermediğim yorgunluk takip sistemi. Otomatik fren gerçekten çok iyi çalışıyor. Bazı videolarda agresif çalıştığı söylenmiş ama kontrollü kullandığınız süre tampon tampon trafikte bile ses etmiyor. Birkaç kez devreye girdi, hepsinde de son derece yerindeydi. Şerit Takip asistanı da gözünüzü yoldan ayırıp biraz saptığınızda hemen sesli olarak uyarıp direksiyona güç vererek şeride sokuyor aracı. Şeridi ortalayıp gitmediğinden şikayet etmişler bazı test videolarında, ama zaten otonom sürüş yok bu donanımda. Otonom sürüş olanlarda şeridi ortalıyor mu bilmiyorum, ama her türlü direksiyonu tutarak sürmeniz gerekiyor. Buna aykırı hareket edildiğinde neler olduğuna dair videolar var maalesef. Bu sistemler gayet sağlıklı ve rahatsızlık vermeden çalışıyor, en azından Jeep Compass'ta. "Ben arabaya biner binmez bu sistemleri kapatıyorum" diyen video yükleyicilere itibar etmemek lazım.


    Ekleme: Biraz itibar edebilirsiniz :) En son uzun yoldan gelirken, adaptif hız sabitleyici değil normal hız sabitleyici kullandım. Kalabalık trafikte öndeki araba şeridinize azcık girse hemen fren yapıyor. Bir bekle arkadaş, ne oluyor. Arkadan gelen arabalar da şaşırıyor "bomboş yol niye frene asıldı" diye. Neyse zamanlar alışacağız hangi sistemi nasıl kullanmak gerektiğini. yorgun ve uykulu yola çıkmamak gerek ama çıkmak zorunda kalırsanız o zaman bütün emniyet sistemlerini açmakta fayda var tabi.


    PERFORMANS: 150 hp 270 NM tork fazlası ile yeterli geliyor. Henüz 1200 km'de olduğu ve yoğun şehir trafiği nedeniyle sadece 1 kez sport moda alabilmiştim, onda da 90'a çıkana kadar. Ama normal modda ve sakin sürüşte de korna yedirmeyecek kadar seri gidiyor. Benim için önemli olan noktalardan biri; en üst viteste (otomatik 6. vites) rampaları rahat çıkabilmesiydi, o konuda 1.4 140 hp Leon'u hiç aratmıyor.


    YAKIT TÜKETİMİ: Gelelim konuyu açma nedenime. Forumun yakıt tüketimini takip eden arkadaşlar hatırlayabilir, TSI motorun performans-tüketim değerlerini öve öve bitiremiyordum. Daha ağır ve yüksek bir aracın daha fazla yakacağını hesap etmiştim, ama benzer güçlere sahip bir motorla, bu farkın çok olmayacağını umut ediyordum. Arabayı alır almaz çıktığım uzun yolda tokat gibi yapıştı yüzüme tüketim Farkı. 90-110 km hızlarla gayet sakin bir şekilde yaptığım 550 km sonunda ekranda 6,3 LT / 100 KM değerini görebildim ancak. Leon ile bu hızlarla gittiğimde 4- 4,5 lt yakıyordum ki 1200 km menzile ulaştığım olmuştu. 120-130 km hızlarda ise 5,5 lt. Şehir içinde ise soğuk motor 5-10 derece hava sıcaklığında, 11 km yi saatte 10 km hızla gittiğimde 10-12 litre, 20 km hızla gittiğimde ise 7,5 lt yakıyorum. Ortalama ise 9 lt yakıyor şehir içinde. Bilgisayar verisi ve pompa değeri aynı oluyor.


    Ekleme 1: Nihayet 22 Mart 2023 akşamı sakin bir trafikte kullanma şansım oldu. Şehir içi 35 Km ortalama hızla 28 km yol yapınca, 6.3 lt yi gördüm. Makul bir değer.


    Ekleme 2: Araba 3.000 km'yi geçtikten sonra yeniden uzun yola gittim. Bu sefer sakin kullanmadım, hız sınırlarını geçmeden zorladım. Dönüşte yol açıkken 120 ile geldim, kalan yerlerde bayram dönüşü nedeniyle trafik adım adım ilerledi. Ona rağmen 6.1 lt yaktı. Yukarıda belirttiğim gibi aynı güzergahta 90-100 ile sakin sakin gelmeme rağmen 6,3 lt'yi görebilmiştim. Yakıt gerçekten düşüyor kullandıkça.


    Araştırdığım kadarıyla saat 10 km ortalama hızın olduğu şehir içi trafiğinde, ve genel olarak SUV'ların uzun yol verileri ile kıyaslandığında ortalama veriler bunlar. Leon'da mucize yaratan TSI motorlar da SUV modellerinde çok yakıyormuş.


    Jeep Compass olur, diğer SUV'lar olur. Yakıt verileri nedir? Sıfır arabada yakıtın zamanla azalması mümkün müdür? Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.


    SEVMEDİĞİM YÖNLERİ: Çoğu kullanıcı için hiçbir önemi olmayabilir ama media ekranında motorla, sürüşle ilgili verilerin gösterilmiyor olması bence kabul edilemez. Leon'un küçücük ekranında bile sürüş mesafesi, ortalama hız, ortalama yakıt tüketimi, menzil çok net gösteriliyordu. Başlangıç, yakıt alımından sonra, uzun dönem olarak da görebiliyordum. Hiç kullanmazsınız anlarım ama Egea ekranlarında bu bilgiler var diye biliyorum. Demek ki yapabiliyorsunuz. Ayrıca anlık yakıt tüketimi verisi de ondalık kısımları göstermiyor. Sürüş bilgilerine hiç önem verilmemiş.


    Start/Stop sistemi çok savruk çalışıyor. Belli bir algoritmaya sahip değil, bir düzeni varsa da 40 gündür ben çözemedim. Leon'da belli bir ısıya gelene kadar devreye girmezdi. Mesela ilk ışıkta motor durmazdı. Sonra belli bir yol gidip süre geçip frenleme yapınca, ikinci ışıkta devreye girer, bundan sonra da yol boyunca motor dururdu. Eğer çok uzun süre devrede kalmazsa da, her ışıkta durmaya devam ederdi. Bir kaç kez birini beklerken 4 dakika devrede kalınca "yeter artık frenleme ile kazanılan enerji de bir yere kadar" demişti. Jeep'te ilk ışıkta devreye girmiyor. "yeteri ısıya ulaşılamadı" diyor. İkinci ışıkta devreye giriyor. 3. ışıkta devreye girmiyor. "hazır değil" diyor. Tamamıyla aynı güzergah, aynı hava sıcaklığında, klima kapalı iken, bir gün 8 ışığın 6 sında devreye giriyor, bir gün hiçbirinde devreye girmiyor. Birinde motor soğukken devreye giriyor, birinde 1 saatlik yolun sonunda devreye girmiyor. Ve bu gerçekten yakıt tüketimini çok etkiliyor. Leon'da akü bitmeye yakın devreye girmediği günlerde ekrandaki tüketim değeri ciddi yükseliyordu.


    Arabanın önündeki yere yakın tampon çıkıntısı. O kadar yerden yüksekliği heba eden çıkıntı.. Yerden yüksek olarak arabayı kullanıp da en ufak bir kaldırıma yanaşırken gıdım gıdım gitmek.. Tamam kaldırıma çıkmayalım ama bu araba ile korkmayalım yanaşırken.


    Şimdilik aklıma gelenler bunlar.

    Herkese iyi forumlar, kazasız sürüşler dilerim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BojanBogdanovic -- 24 Nisan 2023; 12:22:35 >







  • Güzel bir inceleme olmuş güle güle kullanin ama Alman arabası Mercedes, Audi vs sayıp yanına da Seat iliştirmek bir Seat sahibi olarak beni biraz güldürdü :)

    Seat fazlasıyla VW'in malzemeden çalınmış versiyonu olduğunu maalesef bir çok konuda hissettiriyor ki Mercedes ile aynı cümlede hele hele kalite konusunda yer vermek, bilemedim. Bu arada multimedya ünitesi konusuna Kesinlikle katılıyorum. Cidden çok başarılı Seat'in.

    Neyse, Jeep'e gelince önden ve yandan çok güzel bir havası var bu aracın. Yani yıllar hâlâ eskitememis gibi hele hele makyajlı kasanın iç mekanı da bayağı toparlanınca sınıfında üst sıralara oynaması gereken bir araç bence. Yani gömüldüğü kadar kötü olmasa gerek. Kendini premium olarak konumlandırmaya çalışsalarda fiyat olarak fena değiller aslında hala. Tabi premium olmak da kolay değil.

    Varsa ve mümkünse fotoğraf bekleriz, artık ciğerimiz soldu yolda hep aynı arabaları görmekten :)
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Jeep Compass III: Kapsamlı Bir İnceleme ve Yakıt Tüketimi Değerlendirmesi

    Jeep Compass III, heybetli tasarımı, gelişmiş teknolojisi ve çok yönlülüğü ile öne çıkan bir kompakt SUV modelidir. Bu incelemede, "Jeep Compass III kullanıcı yorumları"na dayanarak modelin genel izlenimlerini ve yakıt tüketimi verilerini ele alacağız.

    Genel İzlenim:

    "Jeep Compass 1.5 e-hybrid yorum"larına göre, kullanıcılar aracı güçlü ve ekonomik bulmaktadır. 1.5 litrelik turboşarjlı benzinli motor ve hibrit sistemin birleşimi, etkileyici bir performans sunmaktadır. "Jeep Compass 1.3 gse yorum"larında da 1.3 litrelik benzinli motorun yeterli güç sağladığı belirtilmektedir.

    İç mekanın konforlu ve modern olduğu ifade edilmektedir. Yüksek sürüş pozisyonu, geniş görüş alanı ve kullanıcı dostu bilgi-eğlence sistemi, kullanıcıların takdirini toplamaktadır. "Jeep Compass 1.3 yorum"larında da aracın geniş ve ferah iç mekanına dikkat çekilmektedir.

    Yakıt Tüketimi:

    "Jeep Compass 1.3 yakıt tüketimi yorumları", aracın şehir içi sürüşlerde 6,5-8 litre/100 km, şehir dışı sürüşlerde 5-6,5 litre/100 km yakıt tükettiğini göstermektedir. 1.5 litrelik hibrit motorun daha iyi yakıt verimliliği sağladığı belirtilmektedir.

    Genel olarak, Jeep Compass III, güçlü performansı, konforlu iç mekanı ve uygun yakıt tüketimi ile kullanıcıların beğenisini kazanmaktadır. Eğer bir kompakt SUV arıyorsanız, "Jeep Compass yorum"larına göz atmanızı ve bu modelin ihtiyaçlarınıza uygun olup olmadığını değerlendirmenizi tavsiye ederiz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Güzel bir inceleme olmuş güle güle kullanin ama Alman arabası Mercedes, Audi vs sayıp yanına da Seat iliştirmek bir Seat sahibi olarak beni biraz güldürdü :)

    Seat fazlasıyla VW'in malzemeden çalınmış versiyonu olduğunu maalesef bir çok konuda hissettiriyor ki Mercedes ile aynı cümlede hele hele kalite konusunda yer vermek, bilemedim. Bu arada multimedya ünitesi konusuna Kesinlikle katılıyorum. Cidden çok başarılı Seat'in.

    Neyse, Jeep'e gelince önden ve yandan çok güzel bir havası var bu aracın. Yani yıllar hâlâ eskitememis gibi hele hele makyajlı kasanın iç mekanı da bayağı toparlanınca sınıfında üst sıralara oynaması gereken bir araç bence. Yani gömüldüğü kadar kötü olmasa gerek. Kendini premium olarak konumlandırmaya çalışsalarda fiyat olarak fena değiller aslında hala. Tabi premium olmak da kolay değil.

    Varsa ve mümkünse fotoğraf bekleriz, artık ciğerimiz soldu yolda hep aynı arabaları görmekten :)




  • En ucuz premium SUV olur kendileri . Aracın fiyatı uygun olsa da kullanan insanlar hiç tavsiye etmiyorlar. Araç çok sıkıntı çıkarıyormuş.
  • Çok teşekkür ederim Hocam. Daha iyileri sizin olur inşallah. Zaten uzun bir yazı olduğu için mümkün mertebe detay yazmaktan kaçındım. O yüzden bazı yanlış anlamalar olabilir tabi ki.


    Ben bu markaları, genel olarak değil, özel olarak kullandığım arabalar olarak saymıştım. Mercedes 1986 230 E, 2000 Audi A3, 2013 Seat Leon. Hepsi de yılına modeline göre çok kaliteli arabalardı. Leon alırken, Audi'den sonra baya attan eşeğe geçer miyim diye korkmuştum, ama tüm samimiyetimle söylüyorum, kesinlikle öyle hissetmemiştim. Sadece sert süspansiyon beni rahatsız etmişti. (Seat zaten daha spor sürüşler için Audi VW konfor için sunuluyor) Kaldı ki dediğim gibi yıllar geçtikçe kalite düşüyor. 2000 A3'ün arka süspansiyon çok değişik bir sistemdi. Adını unuttum, yarı bağımsız bir şeydi. Sonra Audi de torsiyon çubuğu kullanmaya başladı. Kalite farkı eskisi gibi keskin çizgilerle ayrılmıyor. Audi'den Seat'a geçince keskin bir düşme hissetmediğim gibi, Leon'dan 2022 Jeep Compass'a geçince de "araba buymuş" demedim. Özellikle uzun yolda, Leon'un da çok konforlu keyifli sürüşü vardı. Hele ki yakıt tüketimi, her zaman özleyeceğim :)





  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Fiyatı gerçekten uygun. Arabalarla çok ilgili olmayan insanlar, fiyatının çok daha yüksek olduğunu düşünüyor. Mesela 500 bin iken, bir arkadaşa demiştim Jeep Compass almayı çok istiyorum diye, "o araba 1 trilyon vardır ama" demişti. Premium olanları geçtim, donanımlara göre fiyatlar çok değişkenlik gösterse de, Nissan, Kia, Hyundai vb SUV'larından daha ucuza alınabiliyor. Seat'ı 10 sene, yıllık bakım dışında motor kaputunu hiç açmadan (cam suyu eklemek haricinde tabi ki) , servise tamirciye gitmeden kullanmıştık. Bakalım bu nasıl olacak.

  • BojanBogdanovic B kullanıcısına yanıt

    Haklısınız aslında, pek premium araba göremeyince çok iyidir diye kafamda kuruyorum hep. Leon aşırı ve gereksiz ve aşırı sert bence de üstelik torsiyon olunca. İçim dışıma çıkıyor, benim ki dizel bir de.


    Arkadaşımda Giulietta var. O da sert ama bağımsız süspansiyon ve o güzel direksiyon hissi ile daha çekilir oluyor ama tabi içi Fiat Fiorino ekranını zorla makyajla koymuşlar.


    İnşallah bir gün bize de nasip olur Jeep Compass. Şu makyajlı kasada koyu yeşil böyle Limited edition versiyon vardı, gözümü alamıyorum gördükçe. İnanın Tiguan a değişmem

  • BojanBogdanovic B kullanıcısına yanıt

    öncelikle yeni aracınızı kazasız belasız, mutlu günlerde kullanmanızı dilerim. audiden seata geçerken attan eşeğe geçer gibi hissetmediğinizi yazmışsınız ama geçtiğiniz audi bir a3 yani süslü golf. dolayısıyla o "at" ile o "eşek" arasında çok bir fark olmaması mantıklı.

  • Hayırlı olsun inceleme için teşekkürler, içini baya toplamışlar eskiye göre daha güzel olmuş
  • Greencard Hüseyin G kullanıcısına yanıt

    İnşallah gönlünüze göresi olur. Alfa Romeo ve Jeep, Fiat grubunda olduğu için ortak parçalar oluyor. Makyajla güzelleşti dediğimiz parçalar da aslında Avrupa'daki yeni Fiatların parçalarıymış :) Alman arabaları daha kaliteli, göstergeleri, media ekranları, kapıları vb. Ama bu arabalar da kendileri has özellikleri olan arabalar. Alfa Romeo spor sürüşte çok farklı, Jeep SUV sınıfına adını vermiş. Sadece SUV yapıyorlar 82 yıldır. Diğerleri C sınıfı arabaların üretim bandında yerden yüksek araba yapıp SUV satıyor. Artılar, eksiler fiyatları dengeliyor. Herkes kendi önceliklerine göre seçim yapabiliyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BojanBogdanovic -- 17 Şubat 2023; 0:9:50 >
  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim Hocam. Daha iyileri sizin olur inşallah. Evet A3'tü ama 2000 model. Yeni kasa A3'ü detaylı incelemedim yalan olmasın, ama bir önceki kasa A3'ü incelemiştim, emin olun kalite, sürüş konforu, iç malzeme vb olarak gerçekten çok çok daha iyiydi. Ayrıca görüşünüze saygı duyarım ama ben Volvo şu seriden , Audi bu seriden başlar görüşüne katılmıyorum. Sınıf atladıkça bütün markalarda kalite, konfor, hacim vb artar, ama kalitesi o markanın temel kalitesini yansıtır.

  • Aracınız hayırlı olsun. C suv yakıt tüketimini merak etmişsiniz. Her ne kadar dizel de kullansam belki size bir fikir olabilir.

    Araç Nissan Qashqai+2, 1650 kilogram, 1.5 Dci + Düz Vites,

    Kış ayları: Şehir içi 7.5-8 Litre/100 kilometre, Şehir Dışı 4.5 litre/100 kilometre.

    Yaz ayları: Şehir içi 6-6.5 Litre/100 km, Şehir Dışı 4.5 litre/100 km.

    Şehir dışı yollarda araç genellikle havadan bağımsız olarak 4.5-5 litre arası yakıyor. Kullanımım çok sakin. 100 kilometre hızı genelde aşmam. Otobanda da 110 kilometre hız ile giderim.

    Şehir içi de sakin kullanırım. Hız kurallarının tamamına uyarım. Yerine göre aracın 2500-3000 devirlere çıktığı olur.

    Babamın kullanımında araç yarım litreye yakın daha az yakıyor.
  • 1.3 motor mu 150 hp? fiat sa tadindan yenmez 2-3 sene sonra.
  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt

    Evet bu motor. Korkutmayın Hocam insanı, çok mu sorunlu bir motor?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Profes124

    Aracınız hayırlı olsun. C suv yakıt tüketimini merak etmişsiniz. Her ne kadar dizel de kullansam belki size bir fikir olabilir.

    Araç Nissan Qashqai+2, 1650 kilogram, 1.5 Dci + Düz Vites,

    Kış ayları: Şehir içi 7.5-8 Litre/100 kilometre, Şehir Dışı 4.5 litre/100 kilometre.

    Yaz ayları: Şehir içi 6-6.5 Litre/100 km, Şehir Dışı 4.5 litre/100 km.

    Şehir dışı yollarda araç genellikle havadan bağımsız olarak 4.5-5 litre arası yakıyor. Kullanımım çok sakin. 100 kilometre hızı genelde aşmam. Otobanda da 110 kilometre hız ile giderim.

    Şehir içi de sakin kullanırım. Hız kurallarının tamamına uyarım. Yerine göre aracın 2500-3000 devirlere çıktığı olur.

    Babamın kullanımında araç yarım litreye yakın daha az yakıyor.

    Teşekkür ederim Hocam. Dizelden 1,5 litre fazla yakması makul aslında.





  • BojanBogdanovic B kullanıcısına yanıt

    hayırlı olsun leon konularından çokca takip ediyordum sizi ben de 3 yıldır 1.0 tsi leon kullanıyorum trim seslerine rağmen tuhaf şekilde araç değiştiremiyorum sürüşü yakıtı vs çok memnunum. Ben de suv grubunu araştırırken karşıma çıktı ama pek iç tasarımını ve motor ekonomisini beğenmediğim için 3008 den yana kullandım tercihimi teslim aldım yeni 1.6 180 beygir tüketimi sizin paylaşımlara göre aynı gibi duruyor.

  • Suv araçlarda binek araç ekonomisini yakalamanız imkansız. Hem ağır oluyor hem rüzgar dirençleri fazla. Jeep compass eski bir araç. Yanılmıyorsam iki kere makyaj gördü. Motoru yeni olsa da platform eski. Tüketim konusunda çok iddialı olmaz ama paylaştığınız veriler zaten yüksek rakamlar değil.


    Ben daha çok konforlu yazmanıza şaşırdım. Muhtemelen leon gibi kütük bir araçtan geçtiğiniz için konforlu gelmiş olabilir. 19jant, 40 yanak kompakt bir aracın konforlu olmasına ben pek ihtimal vermiyorum. Bağımsız vs hikaye. Mazda cx-5 55 yanak, 19jant var. O da sert araç, birçok suva göre konforlu olsa da kütüklük var onda da. Çok kötü de değil ama mesela aurisin süspansiyon konforu daha yüksek. Aynı tümseklerde daha az sarsıyor.


    Uzun vadeli tüketimler mazda cx-5 2.0 awd 6at, 7.8lt/100km, toyota auris 1.33 manuel 5.7lt/100km.

  • Bu yüzden çoğunlukla üstüne basa basa yazıyorum.. çoğu kişi komple otomobilin tüketimini tartışıyor aslında, motorların değil.


    1.4 Tsi motoru, 1200kg'lik çift kavramalı leon gibi kompakt bir araca koyuyorsun harikalar yaratıyor. yorum: Tsi yakıt üretiyor


    Aynı makinayı 4x4 Kodiaq'a koyuyorsun, şehir içi 12 litre. yorum: Tsi çok yakıyor


    Tamamen araç sınıflarını, ağırlıklarını, şanzımanları denklemeden şu motor az yakar, bu motor çok yakar, bu az gider, o çok gider konuşması boş.


    Öyle ki 17 jant ile 19 jant arasında 1 litreyi buluyor trafik tüketim farkı..


    Günümüzün aşağı yukarı tüm güncel motorları verimli. tüm farkı yaratan şey çeşitli yanal kombinasyonlar..


    Aracınızı keyifle kullanın. yakıt değerleriniz gayet normal..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    hayırlı olsun leon konularından çokca takip ediyordum sizi ben de 3 yıldır 1.0 tsi leon kullanıyorum trim seslerine rağmen tuhaf şekilde araç değiştiremiyorum sürüşü yakıtı vs çok memnunum. Ben de suv grubunu araştırırken karşıma çıktı ama pek iç tasarımını ve motor ekonomisini beğenmediğim için 3008 den yana kullandım tercihimi teslim aldım yeni 1.6 180 beygir tüketimi sizin paylaşımlara göre aynı gibi duruyor.

    Tekrar merhaba Hocam. :) Hatırladım sizi. Sizin aracınız da hayırlı olsun. Ben de 3008'i araştırıp dizeli ile bir kaç kez test sürüşü yapmıştım. Orda da aklımda olan motor seçeneği 180 hp olandı. Dizelin çok ekonomik olduğunu bilmeme rağmen. İnsan bir yaştan sonra imkanı ölçüsünde daha zevklerine göre tercih yapıyor. Aslında bu motorlar o kadar çok yakmaz ama trafik günden güne daha beter oluyor. Bu forumda 20 km altı ortalama hızlarda yakıt tüketimi verileri konusundaki bütün mesajları okudum, 10 km ye yakın hızlarda sınıf farketmeksizin bütün arabalar çok fazla yakıyor. Birkaç dizel B, C sınıfı arabalar başedebilmiş yoğun trafikle.





  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Aynen. Özellikle hız arttıkça rüzgar direnci tüketimi artırıyor. Zaten uzun yol verileri, şehir içindekinden daha fazla can sıkıyor, Leon'la kıyaslayınca.


    Leon'la kıyaslama demişken de, muhtemelen 10 sene Leon kullandığım için Compass çok konforlu geldi bana. Çünkü dün gibi hatırlıyorum, Leon'u aldıktan 2 gün sonra bayiyi arayıp "bu nasıl bir sert süspansiyon" demiştim. Onlar da "Seat böyle, paran varsa git A3 al" demişlerdi kibarca. Doğuş ile olan sevdamızın temelleri de bu tavırla atılmıştı, her geçen sene "bir daha bu gruptan araba alırsam" düşüncesi de iyice kök salmıştı.. Neyse konuya gelecek olursak, Compass'ta olduğu gibi Leon'da da 40 ya yakın lastik basıncı vardı. Tırda zıplamasın diye mi ne öyle yapıyorlarmış dedi bir arkadaş. Biraz havasını indirdim, biraz kendim alıştım. 10 sene sonra de Compass bu kadar konforlu geldi.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: SuperVeloceJota

    Bu yüzden çoğunlukla üstüne basa basa yazıyorum.. çoğu kişi komple otomobilin tüketimini tartışıyor aslında, motorların değil.


    1.4 Tsi motoru, 1200kg'lik çift kavramalı leon gibi kompakt bir araca koyuyorsun harikalar yaratıyor. yorum: Tsi yakıt üretiyor


    Aynı makinayı 4x4 Kodiaq'a koyuyorsun, şehir içi 12 litre. yorum: Tsi çok yakıyor


    Tamamen araç sınıflarını, ağırlıklarını, şanzımanları denklemeden şu motor az yakar, bu motor çok yakar, bu az gider, o çok gider konuşması boş.


    Öyle ki 17 jant ile 19 jant arasında 1 litreyi buluyor trafik tüketim farkı..


    Günümüzün aşağı yukarı tüm güncel motorları verimli. tüm farkı yaratan şey çeşitli yanal kombinasyonlar..


    Aracınızı keyifle kullanın. yakıt değerleriniz gayet normal..

    İşte beklediğim, yüzümü güldüren mesaj. Çok güzel yorumlar bunlar :) Çünkü arabayı alıp ilk yakıt tüketimlerini görünce "Neden Ateca, Karoq, Cupra Formentor almadım" diye ciddi bir pişmanlık olmuştu. Birkaç tüketim videosu izledim bu araçlarla ilgili, Karoq uzun yolda 8 litre yakıyordu. Ha sakin kullanmamışlar, 130-140 ve üzeri akmışlar. Ama anladım ki iş SUV'a gelince TSI yine güzel gidiyor ama iyi de içiyor.

    Güzel dilekleriniz için de çok teşekkür ederim.





  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.