Şimdi Ara

2021'de bitecek: Honda TR-Avrupa'nın bıraktığı enkaz ve satış adetlerini yiyecek olanlar...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
1
Favori
3.996
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen yıl
  • Cevaplayan Üyeler 26
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 5
  • Ortalama Mesaj Aralığı 3 gün 8 saat 19 dakika
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 2
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • sleepingawake (7 mesaj) Guest-007649809 (7 mesaj) Guest-61960E1CE (5 mesaj) bps (4 mesaj) The Division Bell (3 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (15 mesaj) Mobil (32 mesaj) Mini (2 mesaj)
  • @
29 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • İlk olarak durumu söyleyelim, bu sene yani 2021 yazı bitince Honda Türkiye ve İngiltere fabrikası kapanacak. Bu durumun sorumlusu Türkiye ekonomisi veya COVID-19 değil.



    Bu durumun sorumlusu ve özellikle de Türkiye'de bu durumun sorumlusu Honda'nın kendisidir. Son 5 yılda benim araştıdığım toplam geri çağırılan araç sayısı tam 5 Milyon 100 bin adedin üstünde. Neden çağırıldı diyeceksiniz hemen söyleyelim. 2016'da emniyet kemerlerinden doalyı geri çağırıldı, bu önemsiz sayılırdı ama bizim için önemli çünkü bizde 1 tane araç bile geri çağırılmadı.


    Asıl skandal 2017-2018 yıllarında yaşandı. 2 litre atmosferik VTEC motorlarda motor arızaları yaşandı, ciddi ciddi en sorunsuz denilen eski teknoloji motorlarda bile sorun yaşandı. En vahim durum ise 1.5 turbo Civic RS ve 1.5 turbo CR-V'lerde yağ-yakıt karıştırma,sıfır araba, sıfır motorda üfürme benzeri bir durum yaşandı. Uzun vadede motor ömrüne inanılmaz zararlar verecek, yanma odasından karter contasına kadar tüm parçları tehdit eden bir arıza yaşandı. CR-V'lerde ise turbo hortumlarının seyir halinde patlaması gibi tehlikeli arızalar yaşandı.







    2021'de bitecek: Honda TR-Avrupa'nın bıraktığı enkaz ve satış adetlerini yiyecek olanlar...






    2021- 1 Milyon 90 bin araç geri çağırıldı


    https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/otomobil/honda-1-milyon-aracini-geri-cagirdi-41705406


    2020- 1 Milyon 400 bin araç geri çağırıldı


    https://tr.motor1.com/news/426908/honda-dunya-capinda-geri-cagirma//



    2018- 44 bin araç geri çağırıldı


    https://www.hondanews.ca/en/news/release/Statement-by-Honda-Canada-Regarding-20-Liter-Engine-Piston-Pin-Circlip-Recall-2016-Civic-Sedan

    https://www.civicx.com/forum/threads/2016-civic-engine-recall-piston-pin-snap-ring-issue-affecting-some-vins.1669//

    https://www.pakwheels.com/blog/2016-honda-civic-x-gets-stop-sale-order-34000-cars-recalled-due-to-engine-problem//



    2017- 350 bin araç geri çağırıldı


    https://www.reuters.com/article/us-china-autos-honda/japans-honda-to-recall-350000-cars-in-china-over-engine-issue-idUSKBN1FW124

    https://www.autoweek.com/news/a1708951/some-honda-cr-v-owners-are-reporting-stalling-low-engine-power/



    2016- 2 Milyon 230 bin araç geri çağırıldı


    https://www.sabah.com.tr/otomobil/2016/02/04/honda-223-milyon-aracini-geri-cagiriyor



    2021'de bitecek: Honda TR-Avrupa'nın bıraktığı enkaz ve satış adetlerini yiyecek olanlar...



    Bunların haricinde otomobil tarihinde emsali görülmemiş bir sorun ise meşhur göçüklü Civic'lerdi.




    2021'de bitecek: Honda TR-Avrupa'nın bıraktığı enkaz ve satış adetlerini yiyecek olanlar...


    Gelişmiş ülkelerde Civic'ler geri çağırıldı ve hemen işlem yapılarak olay ört-bas edildi. Türkiye'de ise dalga geçerek köpük sıkma ve mini onarımdan yapma teklifi yaptılar. Yani kaskonuz yoksa, para almazsak yapmayız dediler.


    2021'de bitecek: Honda TR-Avrupa'nın bıraktığı enkaz ve satış adetlerini yiyecek olanlar...


    2021'de bitecek: Honda TR-Avrupa'nın bıraktığı enkaz ve satış adetlerini yiyecek olanlar...


    Bunları unutmamışızdır umarım, şimdi Honda'yı güzelleyen, Türkiye'ye değer veren bir firmaymış gibi haberler türüyor. Lütfen ciddiye almayalım. Aynı Honda, yağ-yakıt karıştıran 1.5 motorları geri çağırmadı, 1.6 dizel Civic gelmişti hatılarsınız... Evet, o motorda sorunlu çıktı. Hatta forumda konusu da var. Arkadaş motor arızası yaşadı ve akıbetini halen bilmiyoruz, yıllardır uğraşıyor. Arabayı geri almadılar.



    https://otopark.com/forum/threads/ekside-goerdueguem-civic-1-6-i-dtec-dpf-sorunu-basligi.7838//


    https://mobile.donanimhaber.com/silinebilir--134731017-6



    Özetle, Honda'nın son 5 yılda tüm imajını yok ettiğini açıkça söyleyebiliriz. Günümüze geri dönersek, Honda fabrikası bu Eylül'de kesin olarak kapatılıyor. Fabrikayı da HABAŞ Holding aldı.

    https://www.ntv.com.tr/ekonomi/honda-gebzedeki-tesislerini-habasa-devrediyor,znmmtL2D6EOJ0ZlEoURPRg



    Habaş


    https://www.habas.com.tr



    Honda'nın enkazını, en azından fabrikayı ve yetişmiş iş gücünü devraldık diyebiliriz. Sorunlu Civic RS, CR-V'ler, dizel Civic'ler ise piyasada geziyor. ingiltere fabrikası ise Panattoni grubuna satıldı. Yani iş bitti. Kesin olarak fabrikalar kapanıyor.


    Avrupa'da Honda zaten bitti arkadaşlar, 2 fabrika ile satışları 310 binlerden geçen yıl 80 bine kadar düştü.


    2021'de bitecek: Honda TR-Avrupa'nın bıraktığı enkaz ve satış adetlerini yiyecek olanlar...



    Civic ise zamanında 120 binlerden geçen yıl 17 bine düştü. Tüm Avrupa geneli Civic, Türkiye'deki kadar satmış denebilir.


    2021'de bitecek: Honda TR-Avrupa'nın bıraktığı enkaz ve satış adetlerini yiyecek olanlar...


    Türkiye'de LPG uyumundan dolayı tutulan Civic'in yerini Corolla alırdı ama LPG uyumlu motor üretimden kalktı. İlle de LPG diyecekler turbo-LPG'ye sıcak bakarsa Civic'in müşterileri Dacia-Renault'a kayacaktır. Atmosferikte ise alt segment olsa da Egea ya da Taliant vs. alırlar gibime geliyor.


    Özetle Honda, Chevrolet gibi firmaların aksine ciddi mağduriyetlere imza atarak bu pazardan çekilmeye başladı. Rusya'dan resmi olarak çekildi.


    https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/otomobil/honda-rusyadan-cekiliyor-41704348



    https://www.superfirsatlar.com/bonus-kart-ile-online-alisverise-50-tl-bonus-hediye-kampanyasi//


    Üstteki linkte Honda, forumda halen övülen Honda ise Japon analisler tarafından başarısız ve mücadele edecek araç üretemeyeceği için pazardan çekilmek zorunda bulunmuş diyor.



    “Ben esas iki neden görüyorum. Birincisi, Honda arabalarının Avrupa pazarında düşük satışıdır. İkinci nedense, Honda arabalarının tıpkı Çin'de olduğu üzere, Avrupa'da uygulanan yüksek etraf güvenliği standartlarını tam olarak karşılayamaması” diyen Katayama, kelamlarını şöyle sürdürdü:

    “Türkiye'de Honda, Civic Sedan üretiyor, ama üretim hacmi düşük. 2018'de bu markadan toplam 38 bin araba üretildi. Bu ölçüden 28 bin 600 araba Türkiye'nin iç pazarına yönlendirildi, başkalarıysa Avrupa'da satışa sunuldu. Bununla birlikte fabrika üretim kapasitesi yılda 50 bin araba, böylece üretim fazlası kelam konusu. Bu şartlarda rekabetçi ve etraf dostu arabası geliştirmek güç ve Honda, bu türlü bir şeyi göze alamaz.”  

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • 80 milyon wv peşinde koşuyor diye başlık açan holigan kardeşimiz şimdi de yalan dolanla nasıl konu açılır dersini vermiş.


    2.0 atmosferik motor Türkiye'de hiç satılmadı ama Türkiye'de enkaz bırakmış.  


    Google da "Honda geri çağırma" yazıp bulduğu linki yapıştırmış. Türkiye'de satılmayan modeller geri çağrılmış eee?


    Her firma geri çağırma yapıyor. Daha kötüsü bu şahısın taptığı marka geri çağırma bile yapmadan sorunlu DSG'leri satmaya devam ediyor. Piston kıran, yağ yakan motorları da geri çağırıp onarmadılar. Ancak bir araç alınca firmanın sahibi olduğunu zannettiğinden kullandığı marka hakkında başlık açmak yerine başka firmaları boklamayı daha uygun görüyor.


    Emniyet kemeri diye Takata hava yastıkları nedeniyle geri çağırmayı kast ediyor sanırım. Türkiye'de geri çağırma yok diyor ama facebook gruplarında onlarca kişi sms ve mektup ile ücretsiz onarıma davet edildiğini söylüyor.


    Aha bu da davet mektubu.



    Civic'de yer alan 1.5 turbo motor 182 ps

    Cr-v'de yer alan 1.5 turbo motor 193 ps


    Her ikisi ayrı motorlar motor yağına yakıt karışması sorunu ağırlıklı olarak 2017-2018 Cr-v'lerde görüldü.


    Sorunun görüldüğü Çin, Abd ve Kanada'da geri çağırma yayınlanarak Ecu güncellemesi yapıldı.


    Her iki 1.5 turbo motorlardaki sorun ise 2019 yılında fabrikasyon olarak çözüldü.


    Türkiye'de satılan 1.5 Civic'lerde 1 tane bile şikayet yok. Ancak yeni bir olay varmış gibi her gün bir tane Honda batıyor, motorları patlıyor konusu açıp kendini tatmin etmeye çalışıyor.


    2015 yılında üretilen eski kasa dizel motorlu Cr-v'lerde turbo hortumu kelepçesinden çıkabiliyordu onu da 1.5 motora bağlayıp turbo hortumu seyir halinde patlıyordu demiş.  


    Dizel motorlarında sorun var dediği de sadece 1 kişinin DPF filtresi tıkanınca serviste bir iki defa işleme sokup DPF'yi çatlatmaları. Motorla ilgili bir sorun bile değil.


    2016-2017 arasında bazı araçlarda gerçekleşen göçük konusunda da sallamış. Gelişmiş ülkelerde geri çağırılıp işlem yapılmış Türkiye'de kaskonuz yoksa yapmayız demişlermiş... Tabi ki bu konuda da sallıyor... Kasko ile yapılan işlemin hiçbir alakası yok. 100 TL karşılında onarım yaparız dediler ona da itiraz edilince parasız onarım uyguladılar. Honda Türkiye'nin asıl çakallığı buradaydı. Garantiden yapıp mahkemelerle uğraşmamak için sanki kullanıcı hatasıymış gibi sembolik bir ücrete onararak hem sorundan hem de olası davalardan kurtuldu.


    Honda maduriyetlere imza atarak çekiliyor ifadesi ise tam bir komedi. Adamlar çekilmiyor aksine yıllık satış hedeflerini yükselttiklerini açıklıyorlar.


    Vw'perest arkadaşımız açtığı diğer konularda olduğu gibi gerçekleri değil içinden geçirdiği dilekleri sıralamış.

    Zaten Civic her zaman malzeme kalitesi ve işçilik olarak sınıfının altında bir araçtı. Ben de gaflete düşüp 2011 yılında sıfır almıştım. Aşırı yol sesi almasına ve tork fakiri kağnı gibi motoruna dayanamayıp 6 ay sonra sattım.


    Hele ki fc5 kasada yaşanan skandallardan sonra fabrikanın bu kadar açık kalması bile mucize

    2015 Civic'i ilk kez ve son kez Honda kullanmış biri olarak 3 sene kullanma şansım oldu. Dusuk performans, yüksek devir, yüksek tüketim, bu sebeple lpg kullanma, her ufak hatanın kullanıcıya yüklenmesi, premium seviyesinde bakim ücretleri, ucuz, kalitesiz görünümlü ic dizayn. Artıları neydi, ikinci elinin anlamsiz şekilde hareketli olmasi ve göreceli olarak guzel on tasarim. Hepsi bu. Herkes turbo benzin, dizel ve hybrid diye koştururken hala o performans yoksunu motor ısrarı, akabinde burnundan kıl aldırmayan satis ve bakim ekibi Tr Honda'da kotuydu. Fc5 kasada gocuk sorunu zaten bambaska olay. Hala mahkemeyle ugrasan arkadasim var. Yazik oldu.
  • Maalesef dünyaya kendi gözümüzden bakmak gibi bir hezeyanımız var. Honda kar oranın düşük bir pazar olan Avrupa'da, Avrupalı onlarca marka ile rekabet etmek yerine sadece Uzak Doğu ve Amerika'ya odaklanması daha mantıklı değil mi? Çinde 2021'in ilk 3 ayında Avrupa'da bir yılda elde ettiği satış rakamının yarısını satmış. Avrupa'dan kaynakları bu bölgeye yönlendirse kolaylıkla Avrupa'daki kaybı kompanze edebilir.


    Honda'nın Avrupa'da fabrikası, showroomu, bayisi çalışanı yani bir sürü gideri var. Gelir ne kadar 80.000 araçtan gelen kar. Attığın taş ürküttüğün kurbağaya değmiyor. Honda'nın piyasasını kim alır bu Honda'nın bile umurunda değil bence. Yapamaz üretemez denilen marka hala dünyanın hem en çok satan ilk araç markası hem de en değerli ilk 10'da. Honda'yı Mazda gibi kendini rezil edip sürüncemede bırakmasındansa çekilmesi daha iyidir. Tek üzüldüğüm nokta ülkeye değer katan ve getiri sağlayan bir firma olmasından mütevellittir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-73181344B -- 10 Nisan 2021; 17:3:18 >




  • Millette ne dertler var vay beee biz de bizim dertleri bir şey sanıyoruz.

  • Yazılacak çok şey var. Konuyu dehşetle okudum. Evet Chevrolet’ te çekilmişti ama konu içeriğinde ki gibi mağduriyetler yaşanmamıştı.

    Honda’ nın Türkiye’ de ki köpük sıkma olayı çok can sıkıcı, mağdur insanlara bir kez daha geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avrupada ne japon kaldı ne Kore.. Toyota bile yaris ile var olmaya çalışıyor.
    Avrupa piyasasında zaten çok fazla yerel marka var. Renault bile devlete avuç açmak zorunda kaldı. Yılların fiat ı psa ya yanladı. Honda bu piyasada boğuldu gitti. Son kasa civic te kimine göre Apaçi arabası damgası yedi. Ben beğenmiştim. Bay bay Honda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Honda alacağına Toyota al illa japon alacaksan.

  • 2015 Civic'i ilk kez ve son kez Honda kullanmış biri olarak 3 sene kullanma şansım oldu. Dusuk performans, yüksek devir, yüksek tüketim, bu sebeple lpg kullanma, her ufak hatanın kullanıcıya yüklenmesi, premium seviyesinde bakim ücretleri, ucuz, kalitesiz görünümlü ic dizayn. Artıları neydi, ikinci elinin anlamsiz şekilde hareketli olmasi ve göreceli olarak guzel on tasarim. Hepsi bu. Herkes turbo benzin, dizel ve hybrid diye koştururken hala o performans yoksunu motor ısrarı, akabinde burnundan kıl aldırmayan satis ve bakim ekibi Tr Honda'da kotuydu. Fc5 kasada gocuk sorunu zaten bambaska olay. Hala mahkemeyle ugrasan arkadasim var. Yazik oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zaten Civic her zaman malzeme kalitesi ve işçilik olarak sınıfının altında bir araçtı. Ben de gaflete düşüp 2011 yılında sıfır almıştım. Aşırı yol sesi almasına ve tork fakiri kağnı gibi motoruna dayanamayıp 6 ay sonra sattım.


    Hele ki fc5 kasada yaşanan skandallardan sonra fabrikanın bu kadar açık kalması bile mucize


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konuda emek var belli ama honda'nın araçları çöp değil. f/p olarak gayet başarılı civic. 2 paketi var zaten 2sindede donanımlar bol. göçük mevzusu kötü bi olaydı ama çözüldü sonuçta şuan almamak için bi sebep yok

  • 80 milyon wv peşinde koşuyor diye başlık açan holigan kardeşimiz şimdi de yalan dolanla nasıl konu açılır dersini vermiş.


    2.0 atmosferik motor Türkiye'de hiç satılmadı ama Türkiye'de enkaz bırakmış. 2021'de bitecek: Honda TR-Avrupa'nın bıraktığı enkaz ve satış adetlerini yiyecek olanlar... 


    Google da "Honda geri çağırma" yazıp bulduğu linki yapıştırmış. Türkiye'de satılmayan modeller geri çağrılmış eee?


    Her firma geri çağırma yapıyor. Daha kötüsü bu şahısın taptığı marka geri çağırma bile yapmadan sorunlu DSG'leri satmaya devam ediyor. Piston kıran, yağ yakan motorları da geri çağırıp onarmadılar. Ancak bir araç alınca firmanın sahibi olduğunu zannettiğinden kullandığı marka hakkında başlık açmak yerine başka firmaları boklamayı daha uygun görüyor.


    Emniyet kemeri diye Takata hava yastıkları nedeniyle geri çağırmayı kast ediyor sanırım. Türkiye'de geri çağırma yok diyor ama facebook gruplarında onlarca kişi sms ve mektup ile ücretsiz onarıma davet edildiğini söylüyor.


    Aha bu da davet mektubu.


    2021'de bitecek: Honda TR-Avrupa'nın bıraktığı enkaz ve satış adetlerini yiyecek olanlar...


    Civic'de yer alan 1.5 turbo motor 182 ps

    Cr-v'de yer alan 1.5 turbo motor 193 ps


    Her ikisi ayrı motorlar motor yağına yakıt karışması sorunu ağırlıklı olarak 2017-2018 Cr-v'lerde görüldü.


    Sorunun görüldüğü Çin, Abd ve Kanada'da geri çağırma yayınlanarak Ecu güncellemesi yapıldı.


    Her iki 1.5 turbo motorlardaki sorun ise 2019 yılında fabrikasyon olarak çözüldü.


    Türkiye'de satılan 1.5 Civic'lerde 1 tane bile şikayet yok. Ancak yeni bir olay varmış gibi her gün bir tane Honda batıyor, motorları patlıyor konusu açıp kendini tatmin etmeye çalışıyor.


    2015 yılında üretilen eski kasa dizel motorlu Cr-v'lerde turbo hortumu kelepçesinden çıkabiliyordu onu da 1.5 motora bağlayıp turbo hortumu seyir halinde patlıyordu demiş. 2021'de bitecek: Honda TR-Avrupa'nın bıraktığı enkaz ve satış adetlerini yiyecek olanlar... 


    Dizel motorlarında sorun var dediği de sadece 1 kişinin DPF filtresi tıkanınca serviste bir iki defa işleme sokup DPF'yi çatlatmaları. Motorla ilgili bir sorun bile değil.


    2016-2017 arasında bazı araçlarda gerçekleşen göçük konusunda da sallamış. Gelişmiş ülkelerde geri çağırılıp işlem yapılmış Türkiye'de kaskonuz yoksa yapmayız demişlermiş... Tabi ki bu konuda da sallıyor... Kasko ile yapılan işlemin hiçbir alakası yok. 100 TL karşılında onarım yaparız dediler ona da itiraz edilince parasız onarım uyguladılar. Honda Türkiye'nin asıl çakallığı buradaydı. Garantiden yapıp mahkemelerle uğraşmamak için sanki kullanıcı hatasıymış gibi sembolik bir ücrete onararak hem sorundan hem de olası davalardan kurtuldu.


    Honda maduriyetlere imza atarak çekiliyor ifadesi ise tam bir komedi. Adamlar çekilmiyor aksine yıllık satış hedeflerini yükselttiklerini açıklıyorlar.


    Vw'perest arkadaşımız açtığı diğer konularda olduğu gibi gerçekleri değil içinden geçirdiği dilekleri sıralamış.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 12 Nisan 2021; 19:3:19 >




  • Alıntı

    metni:
    Gelişmiş ülkelerde Civic'ler geri çağırıldı ve hemen işlem yapılarak olay ört-bas edildi. Türkiye'de ise dalga geçerek köpük sıkma....


    oralarda ne işlem yapılmış ?

  • Nedir bu Honda düşmanlığınız yaw. Ne yapalım hondalari mi yakalım bu saatten sonra. Ensemizde ayna mi taşıyalım? C sınıfında fabrikasyon LPG li her yaşa giden görünümlü başka bir araç vardı da biz mi almadık? Göçük de göçük, göçük de göçük yeter lan. Artık yok işte. Performans fakiri motormuş. Ne yaptı yolda mı bıraktı yokuş mu çıkmadı? Bi rahat bırakın şu hondayi be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gardeşim sen hiçç Aslanlar gibi VETEC açan Tayyper kullandın mı
    Pejonu al kumda sür
    -Techturkey deki dayılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben asıl bu anti japon motivasyonunun kaynağını merak ediyorum.

  • Sorunlar giderilmiş deniyor ama geçen biri yazmıştı 2020 model Civic 120 ile giderken kaput’ta dalgalanma oluyormuş. Yine biri yağa benzin karıştığı ile ilgili bilirkişi incelemesi yaptırmıştı ve sorunu tesbit ettirmişti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bps b kullanıcısına yanıt

    Hocam dalgalanma derken şöyle mesela zeytinyağı tenekesini elleyince dalgalanma oluyor öyle mi tasvir edilmişti yani öyleyse çok ince sac kullanılmış demek ki.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-007649809

    Hocam dalgalanma derken şöyle mesela zeytinyağı tenekesini elleyince dalgalanma oluyor öyle mi tasvir edilmişti yani öyleyse çok ince sac kullanılmış demek ki.

    Tenekesinin kalitesiz ve ince oluşu zaten göçükte de bariz şekilde ortaya çıkmıştı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adamlar yeni kasasini çıkardı bu troller içlerindeki acıyı çıkaramadı.
    Nasil bir aci bıraktıysa artık honda gece gündüz saldırıyorlar yine de acıları hafiflemiyor.
    Allah sabir akil fikir versin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.