|
| _____________________________ |

2 Mobil
|
| _____________________________ |
|
Şirket aracaım 1.5 dci 2018 clio, şahsi aracım 0.9 tce 2019 clio.
dizel ortalamam 6.5 benzin ortalamam 6.7-6.6 dizel motoru ülkemize yıllarca güzel kakaladılar, çevreyi kirleten bir yakıt ayrıca traktör gibi ses çıkaran ve bakımları pahalı olan bir motor, gaz tepkileri de benzinliye göre çok geç. dizelin çekişi iyi mi, evet iyi, ama 0.9 tce de son derece iyi çekişe sahip, haftada 2-3 kez izmir-manisa arasında sabuncubeli yokuşlarına tırmanan biri olarak 0.9 motorda ne boğulma yaşadım ne de vites küçülttüm, aksine hızlanarak çıktım yokuşları. dizel motor artık kaldırılıyor, vergileri artacak, mazot pahalılaşacak. seçim sizde, aklınızı kullanın. |
|
Merhabalar aracı aldık, 0.9 TCe 90 Hp (Benzinli) olanını tercih ettik çünkü ;
Canım Türkiyemde şöyle 3-5 yıl önümü göreyim demek neredeyse imkansızdır. Ülkemizde rafine edilen ham petrolden çıkan benzin iç piyasada kullanım fazlası olduğu için yaklaşık 1,50 TL'den yurtdışına ihraç ediliyor. Üretilen mazot ise iç tüketime yetmediğinden yaklaşık 1,90 TL'ye yurtdışından ithal ediliyor. Bu rakam bile dış ticaret açığımızı hatırı sayılır oranda arttırmaya yetiyor. LPG'ye gelince onun zaten çok büyük bir bölümü ithal ediliyor. Dizel cenneti yurdumda piyasa biraz daha olgunlaştıktan sonra önce Mazot fiyatı tıpkı Avrupa ülkelerinde olduğu gibi üzerine binecek çevre vergileri ile benzin fiyatını geçecek, yine çevreci araç olmadığı için gerek ilk alımında gerekse yıllık vergilerinde kallavi ciddi artışlar yaşanacak, bu süreç bittiğinde ise dizel cenneti olan ülke, dizel cehennemine dönüşecektir. Benzinli araçlar bu furyadan kurtulabilecek mi? Hayır ancak dizele göre biraz daha az etkilenecek. Devlet için Para lazım para. Eee deniz de bitti. Her zaman ki gibi ilk adres vatandaşın cebi olacak devlet için. Öncelikle 20 yaşını geçen araçların vergileri katlanacak. Garibimin parası olsa eski arabaya biner mi? Bir şekilde bu araçlar oluşan sistem içerisinde sıfır araç alımında cazibeli hale getirilecek. Sonraki adım bu furyada peynir ekmek gibi banka kredisi ile yenilenen bu araçlarda yaygın olan 1.6 hacimli benzinli motorlar da lüks segmentine kaydırılarak vergi gelirlerinin katlanmasına devam edilecek. Eee peki gelecekte ne olacak ? Bence mümkün olduğu kadar Düşük hacimli, benzinli,az yakan, CO2 salınımı minimum araçlar bu furyadan en az etkilenecek. Sıfır araç alacaksanız 5 yıl sonrasını özetlemeye çalıştım. Karar sizin. Ayrıca sıfır veya 2.el önemli değil sonuçta Dizel araç daha pahalı Benzinliden ben bu farkı çok saçma buluyorum.. Yani dizele o kadar fark verilmesine karşıyım günde bir bardak bedava süt içmek için evde inek beslemek gibi bişey.. |
|
yılda 10-15 bin km yaptığınızda yakıta ödediğiniz para vergiye ödediğiniz parayı kat be kat çıkartır dizel araçta syrıca bakımları hiçte pahalı değil benzinliye göre 100 tl fazla verirsiniz o da mazot flitresi için diğer bakımları tamamen aynı para kaçtıldır dizel benzinli tüplü hepsini kullandım elimden sayısız araç geldi geçti 76 yılından bu yana ehliyet ve araç sahibiyim hepsini denedim gördüm ve bundan sonra zorda kalmazsam yine dizel alırım
|
Clio 0.9 TCe mi 1.5 dCi mi: Kararında Sana Yardımcı Olacak Bir Kılavuz
Renault'un popüler modeli Clio 4'ün iki farklı motor seçeneğiyle sunulduğu biliniyor: 0.9 litrelik TCe benzinli motor ve 1.5 litrelik dCi dizel motor. İki motor da kendine özgü avantajları ve dezavantajları ile geliyor. İşte kararını verirken göz önünde bulundurman gerekenler:
Clio 0.9 TCe: Benzinli Motorun Artıları ve Eksileri
Clio 1.5 dCi: Dizel Motorun Artıları ve Eksileri
Sonuç
Clio 0.9 TCe mi yoksa 1.5 dCi mi seçeceğin, önceliklerine ve sürüş alışkanlıklarına bağlıdır. Şehir içi sürüşler için daha düşük fiyat, daha az yakıt tüketimi ve daha yüksek performans istiyorsan 0.9 TCe uygun bir seçenektir. Daha iyi yakıt tasarrufu, daha yüksek tork ve daha uzun ömür arıyorsan 1.5 dCi daha iyi bir seçim olacaktır. Renault'un Clio 4 tutulan modelidir ve en çok tutulan motoru 1.5 dCi dizel motordur.
|
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
| _____________________________ |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Swezentje -- 8 Haziran 2015; 22:15:55 > |
| _____________________________ |
|
| _____________________________ |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
Clio 0.9 TCe |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan_57 -- 30 Haziran 2015; 9:00:49 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
| _____________________________ |
|
|
_____________________________
CORDOBA
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Swezentje -- 25 Ağustos 2015; 17:42:51 > |
| _____________________________ |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
Clio 0.9 TCe |
|
| _____________________________ |
|
|
_____________________________
...And Justice For All
|
|
| _____________________________ |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desiredesire -- 26 Ağustos 2015; 12:30:25 > |
|
_____________________________
...And Justice For All
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Swezentje -- 1 Nisan 2016; 18:06:27 > |
| _____________________________ |
|
|
_____________________________
Renault Kango-Renault Master-Renault Clio 4
|
|
|
_____________________________
Renault Kango-Renault Master-Renault Clio 4
|