Şimdi Ara

Yeni Aveo Sedan 1,2 LS

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
527
Cevap
4
Favori
86.194
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İnceleme ve resimler hazır. Allah olmayan herkese kat kat iyisini nasip etsin inşallah.







    Not: Videoda gördüğünüz gibi diğer markalar gibi en fulünü sokup 5 yıldız alıp size 2 hava yastıklı, ESP'siz 3-4 yıldız alacak arabayı "bu araba 5 yıldız aldı" diyerek satmıyorlar. En boşuyla testten rekor puanla ayrıldı. En önemli tercih nedenim de bu oldu.









    1. mesaj aracın sahip olduğu ve olmadığı özellikler,
    2. mesaj kişisel yorum ve deneyimlerim,
    3. mesaj ise resimleri içermektedir.

    Kullanıcı klavuzu: (Güncellendi)
    http://www.chevrolet.com.tr/images/pdf/manuals/Aveo_T300_EU_MY12_tr_tr.pdf

    Öncelikle özelliklerinden bahsedelim.

    Üst donanımlardan farkları:
    • Yol bilgisayarı yok
    • Jantlar kapaklı (15”)
    • Arka camlar kollu
    • Ön sis farı yok, arkada var
    • Hoparlör sayısı az (4 tane), üst donanımda 6 tane
    • Teybi farklı
    • Koltuk döşemeleri farklı
    • Aynalar elle ayarlanıyor ve siyah renk
    • Far kenarında, ön panjur çerçevelerinde ve yan camların alt kısımlarda krom kaplama yok
    • Kapı kolları ve bagaj kapağındaki tutma yerleri siyah renk
    • Güneş gözlüğü saklama cebi yok
    • Koltuk yükseklik ayarı yok
    • Ön yolcu koltuk altı eşya saklama gözü yok
    • Direksiyonda ses kontrolü tuşları ve bluetooth özelliği yok
    • Teybinde AUX girişi var ama USB yok
    • Sunroof opsiyonunu seçemiyorsunuz
    • 1,2 motor olması (vergi avantajı ve yakıt tüketimi nedeniyle seçmemde etkili oldu)
    • Anahtarları sustalı değil.

    Sahip olduğu donanımlar:
    • 8 hava yastığı (Sürücü, Yolcu, Yan ve Perde; yolcu hava yastığı devre dışı bırakabilme)
    • ABS,
    • EBD,
    • ESC (ESP),
    • Fren Destek Sistemi
    • Yokuşta kalkış desteği
    • Üç noktalı aktif gergili ön emniyet kemerleri
    • Sürücü ve ön yolcu emniyet kemerleri ikaz lambası ve sesi (arka için de var, takmayınca simge ile, takıp çıkarınca ses ile uyarıyor)
    • Çocuk koltuğu bağlantı sistemi (ISOFIX)
    • Cruise control (hız sabitleyici)
    • Radyo/CD/MP3 çalar (RDS'li ve Aux girişli)
    • Uzaktan kumandalı merkezi kilit (alarm yok)
    • 60/40 oranında katlanabilen arka koltuklar
    • Manuel klima, polen filtresi
    • Yükseklik ve derinlik ayarlı, hızlandıkça sertleşen elektrikli servo direksiyon (1.4 ve dizellerinde hidrolik servo direksiyon var)
    • İmmobilizer (Elektronik Motor Kilidi)

    Teknik Özellikleri:

    Motor ve Şanzıman
    Maksimum Hız: 171 km/s
    Silindir Sayısı: 4 Silindir
    Hızlanma Süresi: 0-100 km/s 13,4 saniye
    Tahrik Mili: Önden Çekişli
    Motor tipi: 5 İleri Düz Vites
    Silindir Çapı: 73,4 mm
    Motor Hacmi: 1229 cc
    Maksimum Güç (PS): 86 PS/63 kW (5600 devirde)
    Tork: 115 Nm (4000 devirde)
    Emisyon Sınıfı: Euro V
    Şehiriçi tüketim: 7,1 lt/100 km
    Şehirdışı tüketim: 4,6 lt/100 km
    Ortalama: 5,5 lt/100 km
    CO2 Emisyonu: 129 g/km

    Boyutlar:
    Uzunluk: 4399 mm
    Genişlik: 1735 mm
    Yükseklik: 1517 mm
    Dingil Mesafesi: 2525 mm
    Ön ve Arka Tekerlek Mesafesi: 1509 mm
    En Kısa Dönme Yarıçapı: 5,03 m
    Bagaj Hacmi (Koltuklar Dik): 502 litre
    Yakıt Depo Kapasitesi: 46 litre
    Römork Çekme Kapasitesi (Frenli): 850 kg
    Römork Çekme Kapasitesi (Frensiz): 500 kg
    Boş Ağırlık: 1085 kg
    Koltuk Kapasitesi: 5 Koltuklu
    Genişlik (mm): 1735 mm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kesbi -- 18 Ekim 2012; 13:13:44 >







  • Aracı Adana’dan aldım. Buradaki bayi 1,2 sedan getirmedi bi türlü. Aslında bu renk (boracay mavi diye geçiyor) hiç aklımda yoktu. Ama Adana’da bir bayide hiç yoktu, diğerinde ise bitek bu vardı. Ben de daha fazla bekleyemedim. Bayramda özellikle taş düşürmemden dolayı otobüsle bu ara gidemiyorum. Aracı 30 ay krediyle aldım. Araçla ilgili resim bulmakta bile zorlandım. Hem 1.2 sedan resmi, hem de mavi sedan resmi nerdeyse yok. Bol bol resim eklemeye çalışacağım.

    Araç 1,2 motor 86 BG. Çekiş olarak beklentimin üzerinde çıktı. Daha önce 2003 modeldi sanırım clio 1,2 75 BG kullanmıştım. Ondan iyi çekiyor. Aracı Adana-Kahramanmaraş-Gaziantep arası bir kısmı da şehir içi olmak üzere 350 km kadar kullandım. Depoyu yola çıkmadan mecburen fulledim. Şuan yarıdan bir diş yukarda ama az bişey daha gidince yarıya iner.

    Yol tutuşundan memnun kaldım. Amortisörler orta sertlikte. Ortadan biraz daha sert te diyebiliriz. ABS verimli çalışıyor. Kırmızıda düz yolda denedim ve lastik sesi duymadan durabildim. Araç yeni olduğu için 2500-3000 devir arası kullanmaya çalıştım. Henüz zorlamıyorum yani. Vites yükseltmek için tavsiye ışığı (yukarı ok ve shift yazısı) göstergede bulunuyor. Aracı çok zorlamadığım için ESP’yi denemedim. El frenin altında ESP kapatma tuşu bulunuyor.

    Aracın görüş açısını beğendim. Pek çok araçta araca çok fazla gömülüp yolu görmekte zorlanıyorsunuz. Bunda daha ferah bir görüş var. Ön direkler biraz kalın ama alışılacağını düşünüyorum. Aynalar yeterli ve iyi konumlanmış. Ancak dar yerlerde dönerken ve aracı park ederken hem aracın burnunu, hem de aracın arka tarafını göremiyorsunuz. Kafanızı geri de çevirseniz bagaj kapağı görünmüyor. Dolayısıyla aracın arkası nerde bitiyor tahminle gidiliyor. Burnu da üstten bakınca dışa doğu ortası ilerde duruyor. Arka cam biraz yüksekte olduğu için (bagaj kapağı biraz yüksek malum) dikiz aynasından geri görüş biraz kısıtlı kalmış.

    Aracın en çok beğendiğim özelliği hız sabitleme oldu. Kesinlikle bir daha Allah ömür ve imkân verdiği müddetçe hız sabitleme olmayan araç almam. Yokuşlarda benden iyi yönetiyor aracı. Uzun yokuşları tırmanırken açıyorum ve gayet güzel tırmanıyor. İlk defa böyle bir özellik kullandım ve çok hoşuma gitti.

    Torpido gözü biraz küçük. Ancak üst tarafta minik bir tane daha göz yapmışlar. Teybin üzerinde Havalandırmaların yanlarında iki tane telefon gibi ufak şeyleri koyabilmek için içe doğru bir cep var. Vites ilerisinde benzer ve daha büyük bir göz daha var. El freninin orda 2 tane bardak koyma ve el frenin arkasında bir tane şişe koyma yeri var. Torpido soğutma bunda yok. Kapı içlerindeki cepler bence yeterli. Yer sıkıntısı yok gibi yani.

    Aracın iç hacmi almamdaki en büyük etken oldu diyebilirim. Megane 2 kadar geniş iç hacmi var. Kafamın arkada tavana değmediği nadir bir araç. B sınıfını geçtim çoğu C sınıfı araçta arkada kafam değdi ve direk eledim. En berbat olanı ise fiesta idi. Binerken ve inerken işkence çektim. Koltuklar yeterince rahat. Yan destekler yeterli. Daha iyi olsa idi D sınıfı olurdu zaten. Çok fazla beklentim yok o konuda. Koltuklarda yükseklik ayarı yok. İleri geri ve yatma var. Geriye doğu nerdeyse düz olana kadar yatıyor.

    Direksiyonda derinlik ve yükseklik ayarı bulunuyor. Sol tarafta hız sabitleyici tuşları var. Sağ taraf bu versiyonda boş. Direksiyon hızlandıkça sertleşiyor. Sertliği gayet güzel. Hatta sert bile denebilir. Park sırasında ise yumuşak ve kolay idare ediliyor. Vetes geçişleri iyi. 1 ile 3 ve 2 ile 4 biraz yakın gibi önceki aracıma göre. Alışmam gerek. Bazen 2 yerine 4’e attığım oldu. Vites kolu biraz ilerde gibi ama sorun yok. Kollarım da maşallah uzundur.

    Lastikler 15” continental marka ve kapaklı sac jant. Araç bir miktar yol sesi alıyor. Darbeleri orta sert süspansiyon için olabildiği kadar emiyor. Aracın tok bir yapısı var ve insana güven veriyor. Virajlarda yan yatma çok az oluyor. Daha kapılarını açınca dacia ile arasındaki uçurum ortaya çıkıveriyor. Yüksek hızlarda yan rüzgarlardan bir miktar etkileniyor. 120’nin üzerinde dikkatli olmak gerek. Araç 1080 kilo olduğu için hafif diyebiliriz. Fren performansı da yeterli. Aracın yerden yüksekliği de yeterli. Ön tarfta tamponun altında aşağı doğu 3cm kadar bir plastik şerit iniyor. Sürtme olursa ses yapması için yapılmış sanırım. Tedbir için güzel bişey. Arka taraf ise öne göre çok daha yüksek. Kolay kolay arkasını yere vuracağını sanmıyorum.

    Bagajı gerçekten büyük. Hangar gibi derler ya işte öyle. Ancak stepne vermiyorlar. Onun yerine tamir kiti veriyorlar. Ancak stepne yeri var. İlerde LPG için gayet güzel. Orda şuan tamir kiti bulunuyor. Ancak şuan için LPG uyumsuz olduğunu söylediler. İlerde ne olur bilemiyorum.

    Araçla birlikte yedek anahtar da verdiler. Yedek anahtar la asıl anahtar birebir aynı. Yeni çoğu markada yedek anahtarda tuş olmuyor. Görünce şaşırdım açıkçası. Kullanma klavuzu, chevrolet servisi için çipli bir kart, ilk yardım seti verildi. Bir anahtarlık verdiler. Yani çok bişey alamadım. Araçta 3 yıl garanti var. Buna yol yardımı dahil. Lastik patlarsa bile çağırabilirsiniz dediler.

    Sonuç olarak araçtan son derece memnun kaldım. Tasarımı hoşuma gidiyor. Tasarım tabi göreceli bir kavram. Hem iç hem dış tasarımı çok güzel. İçi ergonomik ve ferah. Sadece arka taraf biraz daha güzel olabilirdi. Arka stoplar biraz fazla büyük gibi ama önemli değil. Araçtan oldukça memnun kaldım diyebilirim.

    Not: Aklıma bişeyler geldikçe güncellerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kesbi -- 17 Eylül 2011; 12:42:37 >




  • Anahtarlar ve aracın çantası::
     Yeni Aveo Sedan 1,2 LS  Yeni Aveo Sedan 1,2 LS

    Ön görünüm:
     Yeni Aveo Sedan 1,2 LS Yeni Aveo Sedan 1,2 LS Yeni Aveo Sedan 1,2 LS Yeni Aveo Sedan 1,2 LS

    Arkadan görünüşler:
     Yeni Aveo Sedan 1,2 LS Yeni Aveo Sedan 1,2 LS Yeni Aveo Sedan 1,2 LS Yeni Aveo Sedan 1,2 LS

    Bagaj:
     Yeni Aveo Sedan 1,2 LS Yeni Aveo Sedan 1,2 LS Yeni Aveo Sedan 1,2 LS

    Motor:
     Yeni Aveo Sedan 1,2 LS Yeni Aveo Sedan 1,2 LS Yeni Aveo Sedan 1,2 LS

    Kapı içleri:
     Yeni Aveo Sedan 1,2 LS Yeni Aveo Sedan 1,2 LS Yeni Aveo Sedan 1,2 LS

    Direksiyon, göğüs ve el freni:
     Yeni Aveo Sedan 1,2 LS Yeni Aveo Sedan 1,2 LS Yeni Aveo Sedan 1,2 LS

    Göstergeler ve torpido:
     Yeni Aveo Sedan 1,2 LS Yeni Aveo Sedan 1,2 LS Yeni Aveo Sedan 1,2 LS Yeni Aveo Sedan 1,2 LS

    Görüş açısı:
     Yeni Aveo Sedan 1,2 LS Yeni Aveo Sedan 1,2 LS Yeni Aveo Sedan 1,2 LS

    Kapı açık şekilde:
     Yeni Aveo Sedan 1,2 LS Yeni Aveo Sedan 1,2 LS



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kesbi -- 15 Ekim 2011; 15:36:08 >




  • hayırlı olsun ön tasarımı gerçekten çok hoş birde arkadan foto ekleseydiniz
  • hayırlı olsun
    geçen gün bende bayiye özellikle yeni aveo sedan ve hatchback leri incelemek için gitmiştim. ve beğenmiştim
  • hayırlı olsun takipteyim
  • minik cruze hayirlil olsun..tecrübelerinizi simdiden merak ediyorum.güle güle kullanin
  • Teşekkürler. Resimleri çekmek için az sonra çıkacağım. Bunları bayide ve dönüşte alelacele çekmiştim. Kullanma klavuzuna kadar koymayı düşünüyorum.
  • hayırlı olsun, güle güle kullanın...
  • Allah (cc) kazasız belasız bol km yapmayı nasip etsin.

    Alım koşullarını eklerseniz seviniriz.
  • Hayırlı olsun hocam kazasız belasız binin inşallah.CC'yi ESP'yi koyan adam neden bi ön sis farı koymaz neden arka camları elektrikli yapmaz anlamış değilim.
  • Hayırlı olsun aracınız. Rabbim bize de nasip etsin inş
  • Hayırlı olsun,kazasız belasız kullanırsınız inşallah. Eh artık imzanızı da değiştirisiniz .Fiyatı ne kadar dı bu arada?
  • Hayırlı olsun.. Ben de dizeli için hazırım ve beklemedeyim. İlk alanlardan olmak istiyorum. Zaten bu aracın dizeli satış patlaması yapıcak...ERA'nın yerini alıcak...
  • Allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin, arabanız çok güzel ah bi ön sis farı birde arka camlar elektrikli olsa tadından yenmezmiş.İnşallah yakın zamanda bende bu arabayı takibe alacam.
  • hayırlı olsun güle güle kullanın.
    ben bu aracı uzun uzun inceledim ve benden geçer not aldı.
    güvenlik donanımları, geniş bagajı, yeterli iç hacmi ile bu sınıfta araç alacakların mutlaka düşünmesi gereken bir model olmuş.
    aracın bence donanım olarak tek eksiği sürücü koltuğu yükseklik ayarı ben aracın içine gömülerek kullanmayı severim mesela ama bu donanım seviyesinde koltuk konumu bana yüksek geliyor. (kişisel görüşümdür ben sis farı alaşım jant arka cam otomatiği gibi donanımları önemsemem)
    birde siz arka görüş kısıtlı demişsiniz ama ben özelikle baktım (tabi duran arabada) arka görüş diye bir şey resmen yok sıfır yani. tamamen tahminle park edilir ama zaten 3 kez arabayı park edince sorun olmaktan çıkıyor çok sorun yaşayacağını düşünen varsa park sensörünü mutlaka ekletsin araca
  • Hayırlı olsun.Lakin şehir içi tüketimi sanki yüksek gibi.Reel tüketim değerlerinizi de beklemekteyim.
  • Çok teşekkürler arkadaşlar. Allah sizlere kat kat iyisini nasip etsin. Evet artık imzayı değiştirmek lazım yaya olmaktan kurtuldum İlk 3000 km yüksek olacaktır zaten tüketim. Ben ondan sonrassını merak ediyorum. 1.2 LTZ olsa onu alırdım açıkçası. Chevrolenin pazarı okuyamaması yüzünden böyle oluyor. 1.4 arabaya 1.6 vergisi vermem şahsen. Almışken gider 1.6 alırım. Ben 1.2 motor için aldım. Vergide 250 lira fark ediyor ve ben en az 8 yıl bineceğim. O parayla yıllık bakımlarını yaptırırım hava parası vereceğime. Eranun full dizeli 37 iken bu araba bedava bence. Resimler az sonra geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kesbi -- 17 Eylül 2011; 10:57:30 >
  • hayırlı uğurlu olsun
  • Hayırlı olsun
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.