Şimdi Ara

Yatan aracın tamiri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
1.039
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,

    Öncelikle forumdaki ilgili konuları olabildiğince okudum, internette araştırma yaptım ancak çözüm bulamadığımı söylemekle başlamak isterim. Değerli tecrübelerinizi, fikirlerinizi rica ederim.

    Rahmetli dedemden kalan 91 model Hyundai Excel GLS marka aracı tamir etmeye çalışıyorum. Araç orjinal 55 bin kilometrede. Karbüratörlü, jigleli bir araç tabii. Kazası vs hiç olmadı. Son 4 yıldır hiç marş basmamıştı araba.

    Problem ise şu: Araç marş basıyor, triger kayışı vs dönmeye başlıyor ufaktan. Ancak bir türlü çalışmıyor.

    Konuyu açana kadar yaptıklarımı adım adım sayarsam:
    - Marş basınca hiç ses gelmiyordu... Yeni akü aldım.
    - Yeni aküden sonra marş basınca "tak" diye ses geliyordu sadece. Marş motorunu söktüm, dağıttım, temizledim, yağladım. Marş motoru problemsiz çalışıyor artık. Ancak araç yine çalışmadı.
    - Bujileri tek tek kontrol ettim. Kurum vs yoktu, yine de çok ince su zımparasıyla temizliğini yaptım.
    - Distribütör kapağını açıp kömürünü, tevzi makarasını vs kontrol ettim, çok ince zımparayla kömürün, tevzi makarasının, buji atlama noktalarının kurumlarını temizledim. (Varla yok arasındaydı zaten.)
    - Distribütör arızasını kontol etmek için, buji kablolarını tek tek söküp şaseye tuttum. Marş basınca kıvılcım geliyor. (Bu durumda distribütör ve ateşleme bobininde arıza olmadığını düşünüyorum? Teyidinizi rica ederim.)
    - Araçta -eski de olsa- yağ mevcut. Akıtma vs yok.

    Aracı bir kez vurdurarak çalıştırmayı denedim ancak kullanabileceğim mesafe kısa. Çalışmadı zaten.

    Yukarıda belirttiğim gibi, marşa bastığımda triger kayışı vs dönüyor. Egzostan ufak ufak egzos gazı geliyor. Karbüratörde nadiren patlamalar oluyor ancak bir türlü çalışmıyor. (Hani bir öksürse rahatlayacak araba. O hissiyat var.)

    Problem nereden kaynaklanıyor olabilir?

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

    Herkese iyi bayramlar!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Warp Drive -- 23 Nisan 2020; 19:43:20 >







  • Benzin deposunu boşaltıp temizleyip, yeni temiz benzin koydunuz mu? Aracın yağını ve filtrelerini de değiştirin. Kabloları fareler kemirmiş olmasın ve kablolar özelliklerini yitirmiş olmasınlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yakıt sistemi dolayısıyla sorun var diye düşünüyorum. araca taze yakıt göndererek marş basma esnasında eşzamanlı olarak karbüratörden balata spreyi ya da yanıcı spreyi aracı yakmayacak şekilde sıkın. çalışacaktır.
  • Karburatoru söküp üstten benzin dök çalışır bu işlem öncesi benzin otomatigini pompala devaminda yakit gelsin

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Çay bardağı benzeri ölçekte benzini alın. Biri marşa basarken azar azar hava girişinden karbüratöre dökmeye başlarsanız motor çalışır. Benzin otomatiği varsa motorun dönüşüyle pompalar. Elektrikli pompa varsa ara kabloyla karbüratör rezervuarı doluncaya kadar benzin gönderebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar karbüratör e benzin dökün demiş ama bence balata spreyi sıkın önce çalışmazsa benzini denersiniz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevap/tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.

    Esasen benzin deposuna girişmedim hiç. Ancak temiz yakıt koydum. Marş basmaya çalışırken, karbüratöre hem benzin hem balata spreyi sıkarak denemeler yaptım. Arada patlamalar oluyor ama dediğim gibi, kayışlar vs ağır ağır dönüyor. O "vrnnnn" sesi bir türlü gelmiyor. :(

    Benzin pompasından benzin geliyor mu diye test etmek amaçlı, aracı çalıştırmadan gaz pedalına basınca, karbüratör içine benzinin spreylendiğini görebiliyorum. (Karbüratörün üzerindeki hava filtre tasını vs söktüm tamamen. Direkt karbüratörü görebiliyorum.)


    Kablolardan şüpheleniyorum ben de ancak, hangi kabloları yenilememi tavsiye edersiniz? Buji kablolarını yenilesem yeterli mi? (Görebildiğim tüm kabloları kontrol ettim, sıyrılma, fare kemirme izi var mı diye, bulamadım.)

    Sigortalarla alakalı olabilir mi sizce arkadaşlar?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yatan araçları hayata döndürmek kuru kuru marş basmakla olmaz.

    Önce yakıt sistemi, benzin hattı vs komple elden geçer. O hortumlar gevremiştir, çatlamıştır, taze benzini görünce şimdi olmasa da 2 gün sonra motor alev alır siz söndürmeye çalışıncaya kadar araba komple yanar. Allah korusun sizin veya yanınızda çok sevdiğiniz birinin canına da zarar gelir.

    Yakıt sistemi emniyete alınınca kayışlar değişir, yağ ve filtreler değişir.

    Soğutma sistemi komple temizlenir, devirdaim vs kesin değişir. Kanatlar muhtemelen çürümüş bile olabilir. Durum antifrizsiz saf su koyularak gözlemlenir.

    Ardından distribütör, buji kabloları vs gibi ateşleme elemanları kontrol edilir. Bujiler kesin değişir.

    Elektrik aksam, kablolar, şarj ünitesi, akü vs komple kontrol edilir.

    Araç karbüratörlü olduğu için sensör vs derdi de yok. Mekanik bakım ucuz ve hızlıca çözülür.

    Motor çalıştırıldıktan sonra gözlemlenir, şanzıman yağı kontrol edilmeden araç yürütülmez. Ardından alt takım ve yürüyen (süspansiyon sistemi ve lastikler) kontrolü yapılır.

    Fren sistemi komple kontrol edilir. Fren hidroliği kesinlikle değişir.

    ------------

    Bütün bu temel kontroller yapılmadan araç çalışsa bile trafiğe çıkmanız başta siz olmak üzere trafikte karşınıza çıkacak herkes için büyük hayati risk içerir. Araç yakıt hattındaki kaçaklardan dolayı alev alabilir, fren sistemindeki bir sıkıntı kazaya sebep olabilir, çürümüş süspansiyon elemanları, bijonlar vs lastiği koparabilir, motor aniden stop edebilir vs vs riskler uzar gider.

    Tüm riski kabul edip aracı ucuz yollu yürütmeniz birşey değiştirmez. Trafikte motorlu veya yaya olarak kimse sizin sorumsuz aksiyonlarınızın cezasını çekmek zorunda değil!!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canocan_07

    Yatan araçları hayata döndürmek kuru kuru marş basmakla olmaz.

    Önce yakıt sistemi, benzin hattı vs komple elden geçer. O hortumlar gevremiştir, çatlamıştır, taze benzini görünce şimdi olmasa da 2 gün sonra motor alev alır siz söndürmeye çalışıncaya kadar araba komple yanar. Allah korusun sizin veya yanınızda çok sevdiğiniz birinin canına da zarar gelir.

    Yakıt sistemi emniyete alınınca kayışlar değişir, yağ ve filtreler değişir.

    Soğutma sistemi komple temizlenir, devirdaim vs kesin değişir. Kanatlar muhtemelen çürümüş bile olabilir. Durum antifrizsiz saf su koyularak gözlemlenir.

    Ardından distribütör, buji kabloları vs gibi ateşleme elemanları kontrol edilir. Bujiler kesin değişir.

    Elektrik aksam, kablolar, şarj ünitesi, akü vs komple kontrol edilir.

    Araç karbüratörlü olduğu için sensör vs derdi de yok. Mekanik bakım ucuz ve hızlıca çözülür.

    Motor çalıştırıldıktan sonra gözlemlenir, şanzıman yağı kontrol edilmeden araç yürütülmez. Ardından alt takım ve yürüyen (süspansiyon sistemi ve lastikler) kontrolü yapılır.

    Fren sistemi komple kontrol edilir. Fren hidroliği kesinlikle değişir.

    ------------

    Bütün bu temel kontroller yapılmadan araç çalışsa bile trafiğe çıkmanız başta siz olmak üzere trafikte karşınıza çıkacak herkes için büyük hayati risk içerir. Araç yakıt hattındaki kaçaklardan dolayı alev alabilir, fren sistemindeki bir sıkıntı kazaya sebep olabilir, çürümüş süspansiyon elemanları, bijonlar vs lastiği koparabilir, motor aniden stop edebilir vs vs riskler uzar gider.

    Tüm riski kabul edip aracı ucuz yollu yürütmeniz birşey değiştirmez. Trafikte motorlu veya yaya olarak kimse sizin sorumsuz aksiyonlarınızın cezasını çekmek zorunda değil!!!
    Sevgili canocan_07

    Değiştirilmesi/bakım yapılması/dikkat edilmesi gereken noktalar konusundaki tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.

    Öte yandan, hedefim aracı ucuz yollu tamir edip trafiğe çıkarmak, hemen rutin kullanıma sokmak değil. Zira niyetimin bu olduğuna dair herhangi bir şey yazmadım. Sorum sadece motorun neden çalışmadığına yönelikti. Esasen, sokağa çıkma yasakları süresince kendimi oyalamak için uğraş çıkardım kendime diyebilirim. Şu noktaya kadar aracın neden çalışmadığını anlamadığım için sizlere sormak istedim.

    Nihai hedefim, aracı en azından yürür duruma getirdikten sonra kalan hafif/ağır bakımları için ustaya götürmek/çektirmek. (Örneğin, triger kayışı değiştirmek, ayarını yapmak vs beni aşacak, uzmanlık gerektiren işler olduğundan ustasının bakması gerektiğini biliyorum.)

    Kendime ait bir aracım zaten olduğundan, bu aracı tahminen eski günleri yad etmek için nadiren kullanırım diye planlıyorum.

    Mesajınızın sonundaki ünlem işaretlerini ve sorumsuzluk tabirini, konuyu açarken asıl niyetimi belirtmemiş olmamdan dolayı, eksik bilgilerden dolayı kullandığınıza inanıyorum. Yine de bundan sonraki girilerinizde, kendinizden bu kadar emin olarak, direkt suçlayıcı cümleler yazmamanızı naçizane tavsiye etmek isterim.

    Tekrar teşekkür ederim.




  • mekanik benzin pompaniz arizali

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam araç jikleli dediniz marş basarken jikleye dikkat ettiniz mi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aslında yapılması gerekenleri yapmışsınız gibi duruyor, sigortaları kontrol ettiniz mi?

    Edit: buji kablolarını da değiştirmek işe yarayabilir. Çoook uzun yıllar önce 93 excel ls vardı. Debriyaja basmadan çalışmazdı öyle hatırlıyorum. Çok güzel ve tok bir araçtı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Super159 -- 24 Nisan 2020; 1:20:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski araçlar Bazen garip bir şekilde çalışmaz
    Sorunu da bir türlü bulunamaz
    (eski bir 1995 broadway kullanıcısı olarak)
    Taaaa ki tamirci biraz uğraşır ve senin yaptıklarını yapar ve araç çalışır
    Sonra kalakalırsın ben neyi eksik yaptım diye
    Yani cepten illaki para çıkacak

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Warp Drive W kullanıcısına yanıt
    Giriş olarak izlenecek adımları yazdım.

    Ayrıca sondaki yazdıklarım sadece sizin için değil, konuyu daha sonra okuyacaklar için de bir uyarı. Maalesef toplumumuzun çok çok küçük bir kısmı araç bakımını önemsiyor. Geri kalan büyük bir çoğunluk "bozulunca yaptır" kafasındalar. Sizi tanımadığım için de başta böyle bir uyarıda bulunmam gayet normal. "Eğer böyle ucuzcu düşünüyorsanız büyük sorumsuzluk içindesiniz" önermesini haksız ya da yanlış bulmuyorum. Sizin niyetiniz aracı kapsamlı olarak bakıma aldıktan sonra trafiğe çıkarmaksa zaten uyarıyı yaptığım gruba girmiyorsunuz ki buna da ayrıca sevindim.

    Gelelim evde kendi başınıza yapabileceklerinize.

    Öncelikle yakıt hattını kontrol edin, çatlak, sızdırma vs olmaması lazım. Gaz pompalayınca karbüratöre benzin attığını söylediğiniz için yakıt hattından benzin sağlıklı geliyor diye düşünebiliriz.

    Sonraki iş ateşleme, yalnız ben önce motor yağını kontrol etmenizi öneririm. Balçık kıvamına gelip pistonları ve yatakları sıkıştırmış bile olabilir. Bu nedenle motor yağını bir kontrol edin. Hatta motor ilk çalışmadan sonra da kontrol edin, eğer 2. ve 3. marşta da kolayca motor çalışırsa hemen motor yağını tekrar değiştirip mazotla motor içi yıkama yapmanız çok sağlıklı olur. Jetler ve ince kanallar tıkanmış bile olabilir.

    Geldik ateşlemeye, bujileri kesin değiştirin. Kablo kontrolü yapılır ama önce bujilerin sağlıklı olması lazım.

    Tüm bu işlemlerden sonra geldik benzin takviyesine. Motor sağlıklı çevrime ulaştı, yakıt hattı düzgün, ateşleme düzgün. Karbüratörün üst bölümünü sökünce karbüratörün kendisini görebildiniz. 1 kişi marş basmak için araç içinde, 1 kişi de karbüratöre çay bardağı ile benzin dökecek.

    İşlem şöyle;

    Başta uyarayım, tehlikeli bir harekettir. Karbüratöre çok az miktarda benzin döktünüz, 1 kişi marşa basacak, marş basılı durumdayken döktüğünüz benzinden hemen sonra karbüratöre (tıpkı tıkalı bir lavaboyu açmak için avcumuzu gidere basıp çektiğimiz gibi) el ile vakum yapmanız gerek. Bas-çek, bas-çek hareketleri marş basılı konumdayken yaptığınızda araçta başka herhangi bir problem yoksa 6-10 saniye içinde motor çalışır. Elinizi çok fazla o bölümde tutmayın, yakıt hattından fazla benzin gelirse, döktüğünüz benzin fazla kaçarsa eliniz yanabilir. Çocukken arabayı boğduğum zamanlarda veya marş almadığı zamanlarda bu yöntem %100 işe yaradı hep.




  • @findnewdreams : Motoru çalıştıramadığım için krank mili döndükçe benzin püskürtecek mi bilemiyorum tabii, ancak elle denediğimde sağlıklı şekilde karbüratöre benzin püskürtüyordu.

    @velar : Hem jigle çekili, hem de çekili değil halde çalıştırmayı denedim, bir sonuç alamadım. Ancak, jigleyi çektiğimde karbüratörün içindeki kelebek açılıyor, dolayısıyla jiglenin işlevini gördüğünü düşünüyorum.

    @ayigucu: Buji kablolarını ve bujileri test ettim. Esasen çalıştırdıktan sonra serviste tüm bu parçaları yenisiyle değiştireceğim. Haklısınız, Excel'ler bence çok keyifli araçlar. Aynı yıl üretimi pek çok araçta olmayan özelliklere sahip. Müthiş yumuşak amortisörleri var. (Gerçi zaman zaman problem olabiliyor... Yine de klasik bir Amerikan arabası kullanır gibi yaylana yaylana gitmek epey keyifli.) Ve tabii ki direksiyon hidroliği ile efsane olan bir araba. Bilirsiniz, serçe parmakla bile çevrilebiliyor direksiyon. Açıkçası, rahmetli dedem yıllarca köyden kasabaya inmek için kullandığından, zaten yıpranmamış bir araç elimdeki. İnternette merak edip baktım, hepsi hurdaya çıkmış ne yazık ki.

    @Kazazedeli : Mesajınıza çok güldüm, kesinlikle haklısınız. Eski aracımda da dediğinizi çok kez yaşadım (VW Caravelle) :) Ustaya para ödemek problem değil, ancak inatla çalışmaması canımı sıktı.

    @canocan_07 : Uzun ve detaylı mesajınız için gerçekten çok teşekkür ederim. Yapıcı mesajınız için de ayrıca teşekkürler. Bugün izlediğim adımları sıralayarak mesajımı noktalayayım:

    - Ateşlemede kesinlikle sıkıntı olmadığını görmek, biraz da temizlik yapmak için motorun egzos çıkışını tamamen söktüm. Tavsiye ettiğiniz gibi, yarım çay bardağı benzini karbüratöre yavaş yavaş dökerek, biraz da korkudan, lavabo pompasıyla karbüratöre doğru pompaladım. Marşa bastığımda, motorun egzos çıkışlarından patlamaların alevlerini takip edebildim. Yani, ateşlemede kesinlikle problem yok diyebiliyorum.

    - Motor üst kapağını söküp piston ve segmanların olduğu kısmı kontrol ettim. Tertemiz. En ufak bir tortu vs yoktu.

    - @findnewdreams'in tavsiye ettiği üzere, benzin otomatiğini ancak elle kontrol edebildim. (Sağlıklı çalıştığının tespitini nasıl yapabilirim?)

    Velhasıl motoru çalıştırmayı yine başaramadım. Sanırım @Kazazedeli'nin dediği gibi, ustayı görünce çalışacak. :)

    Unutmadan, marşa bastığımda ateşleme olduğunu gördüğüm için sigortaları kontrol etmedim. (Esasen o an gerek görmedim, ardından da unuttum demek daha doğru.)

    Başka tavsiyeleriniz varsa, değerlendirmekten mutluluk duyarım. Gerçi sokağa çıkma yasağı bitiyor, bu hafta içerisinde aracı çektirip sanayiye götüreceğim.

    Teşekkürler, iyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Warp Drive -- 26 Nisan 2020; 0:42:36 >




  • Warp Drive W kullanıcısına yanıt
    Merakla bekliyorum hayırlı haberlerinizi. Çalıştığı zaman lütfen haberdar edin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Enjeksiyonlu olduğu için elektrikli benzin pompası olduğunu düşünmüştüm. Benzin filtresine giren hortumun ucunu çıkarın ve pet şişeye sokun. Marşa bastığınızda şişenin içine kesik kesik fışkırması gerekiyor.
    Yatan araçta benzin otomatiğinin diyaframı kurur ve yırtılır. Diyaframın pompalaması gereken benzin de kartere sızar. Tamir edilebilir model ise söküp diyaframı kontrol edebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İmkanin varsa çekiciyle değilde başka bir araçla çek o esnada vitesi 2 ye tak biraz o vaziyette gezsin araç kontak açık vaziyette tabiki :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorun 4 yıldır bekleyen benzinden dolayı olabilir. 4 yıl çok uzun bir süre. Depodaki yakıtı çekip yerine yeni yakıt ekleyin ve deneyin derim. Adım adım yapılması gerekenleri yapmışsınız zaten, geriye bu kalıyor veya karbüratörde bir sorun olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle depoya benzin ekleyin. (her ne kadar karbüratörden geldiğini görüyor olsanızda)
    Yağını değiştirin.
    Buji ve buji kablolarını değiştirin.
    Ayrıca egzozu kontrol edin tamamen kapalı tıkalı olmasın.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.