Şimdi Ara

Yarı Bağımsız(Torsiyon çubuklu) Süspansiyon Hakkında Çok Önemli Bir Soru!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
5.088
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • [simage]
    Yarı Bağımsız(Torsiyon çubuklu) Süspansiyon Hakkında Çok Önemli Bir Soru!
    [/simage]

    Fotoğrafta görüldüğü gibi bu süpansiyon 1 ve 2 numaralı işaretlediğim yerlerdeki rulmanlarla şasiye bağlanıyor ve çukurlara girerken sağ ve sol lastiğin aşağı yukarı hareketini sağlıyor.Yalnız H şeklindeki bu metal parçada yer alan 5 numaralı torsiyon çubuğu buna engel olmaz mı arkadaşlar.Düz mantıkla bakıldığında 5 numaralı metal çubuk 1 ve ve 2 numaralı rulmanların hareketini engellemez mi arkadaşlar?

    Bu süspansiyona hiç bu açıdan bakmamıştım.Alında bağımsız süspansiyona çok yakın bir süspansiyon.Yalnız o aradaki çubuk her ne kadar burulma yapacak esnekliğe sahip olsa da bağımsız olmayı engelliyor.O 5 numaralı çubuk olmasa veya o çubuk 3 ve 4 numaralı yerlere bağlanan hareketli rulmanlarla çubuğa bağlı olsa tam bağımsız süspansiyon olmaz mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykaya1983 -- 18 Nisan 2020; 15:52:23 >







  • Buna yakın soruyu şu konuda ben de sordum.
    https://forum.donanimhaber.com/torsiyon-nedir-neye-yarar--140875532-2

    İşin içine viraj denge çubuklarının olma zorunluluğu giriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Savunmadım Çıkar Göster

    Buna yakın soruyu şu konuda ben de sordum.
    https://forum.donanimhaber.com/torsiyon-nedir-neye-yarar--140875532-2

    İşin içine viraj denge çubuklarının olma zorunluluğu giriyor.
    Hocam link vermek yerine bildiğimiz şeyleri konu altında yazabilirsek gerçekten faydalı olur.
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Maalesef hocam böyle teknik konulara dilim pek dönmez. Ancak link verebiliyorum. Bu tip şeylerin uzmanları düşüncelerini yazarlar.
  • O çubuğun burulmasına gerek yok ki, süspansiyonlar hallediyor o işi.

    Tek teker çukura girdiği zaman yay ve süspansiyonlar sayesinde o taraf esniyor, çubuk arada bağlantı görevi görüyor. Iki teker aynı anda tümseğe çukura vs girdiğinde zaten sıkıntı yok, şasiye bağlantı noktalarında vidalar aşağı yukarı şeklinde salınıma izin veriyor. Hareketi engelleyecek bi durum yok.

    Zaten aşırı durumlarda bağımsız süspansiyon farkını hissettiriyor darbe emişinde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    O çubuğun burulmasına gerek yok ki, süspansiyonlar hallediyor o işi.

    Tek teker çukura girdiği zaman yay ve süspansiyonlar sayesinde o taraf esniyor, çubuk arada bağlantı görevi görüyor. Iki teker aynı anda tümseğe çukura vs girdiğinde zaten sıkıntı yok, şasiye bağlantı noktalarında vidalar aşağı yukarı şeklinde salınıma izin veriyor. Hareketi engelleyecek bi durum yok.

    Zaten aşırı durumlarda bağımsız süspansiyon farkını hissettiriyor darbe emişinde.
    Hocam çubuk zaten burulma kirişi diye geçiyor.Yani sert bir çubuk orda bence çalışmaz.Şimdi ben bu süspansiyonun aynısını daha iyi kavramak için inşaat teli ile denedim.Yay ve amortisörler olsa da sağ lastik yukarı kalktığında mutlaka ortadaki çubuğun direnci ile karşılaşmak zorunda.Çünkü bu parça H şeklinde bir parça ve her iki tarafı birbirine bağlıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    O çubuğun burulmasına gerek yok ki, süspansiyonlar hallediyor o işi.

    Tek teker çukura girdiği zaman yay ve süspansiyonlar sayesinde o taraf esniyor, çubuk arada bağlantı görevi görüyor. Iki teker aynı anda tümseğe çukura vs girdiğinde zaten sıkıntı yok, şasiye bağlantı noktalarında vidalar aşağı yukarı şeklinde salınıma izin veriyor. Hareketi engelleyecek bi durum yok.

    Zaten aşırı durumlarda bağımsız süspansiyon farkını hissettiriyor darbe emişinde.
    Yani hocam daha net anlatmak gerekirse;Fotoğrafta görülen diskin bağlı olduğu dikine doğru uzanan metal parçanın ucu o taraf havaya kalktığında ucu yukarı doğru kalkması gerekiyor.O parça da ortadaki çubuğa kaynaklı.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Ordaki çubuk dirençle karşılaşınca bir miktar esner tabi ama gözle zor görülür diye düşünüyorum, zaten öyle bi durumda diğer tekerdeki süspansiyon sistemi de çalışıyor her ne kadar çukura giren o teker olmasa da iki tekeri birbirine bağlayan o çubuk yüzünden o da etkileniyor.

    Bağımsızla arasındaki fark bu zaten, bağımsızda bi teker çukura girer çıkar diğeri etkilenmez, ama bu çubukluda diğer teker de kolayca etkilenebiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Ordaki çubuk dirençle karşılaşınca bir miktar esner tabi ama gözle zor görülür diye düşünüyorum, zaten öyle bi durumda diğer tekerdeki süspansiyon sistemi de çalışıyor her ne kadar çukura giren o teker olmasa da iki tekeri birbirine bağlayan o çubuk yüzünden o da etkileniyor.

    Bağımsızla arasındaki fark bu zaten, bağımsızda bi teker çukura girer çıkar diğeri etkilenmez, ama bu çubukluda diğer teker de kolayca etkilenebiliyor
    Aslında lastiğin birini alttan birşeyle yavaş yavaş kaldırılsa bu esnada alttan izlense ortadaki çubuğun tepkisi net olarak gözükecektir.Emimim lastiğin birisi tam yukardayken bile diğer lastik tamamıyle yerde olacaktır.Bu da ortadaki çubuğun esnemesi sayesinde oluyor galiba.O çubuk hocam bence epey esniyor.Zaten kullanma klavuzunda kriko ile kaldırmayın deniyor.




  • Dediğiniz gibi oluyor zaten. Sol teker çukura veya tümseğe girince, sağ teker de belirli bir oranda aynı hareketi yapıyor. Torsiyonun en büyük dezavantajlarından birisidir.
    Bağımsız süspansiyona benzer bir sistem değil yalnız. Bağımsız süspansiyonda tekerler birbirinden tamamen bağımsız hareketler yapabilir (her ne kadar viraj demiri bir nebze kısıtlasa da).
    3 ve 4'ten hareketli bir yapıya bağlansa, evet bağımsız gibi davranır. Ama tam bağımsızlar en az 3 farklı noktadan bağlı oluyor. Yani multilink süspansiyon diyebilmek için 2 tane daha bağlantı lazım.

    Şu videonun başındaki bir kaç saniyede yaptıkları hareketi görebilirsiniz:




  • 5 numarada çubuk yok ki o bütün bir parça sizin gözünüz yanılsıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    5 numarada çubuk yok ki o bütün bir parça sizin gözünüz yanılsıyor.
    Birçok marka kullanma klavuzunda teknik bilgiler kısmında torsiyon ya da torsiyon çubuğu diye geçer.Siz de tek parça süspansiyon diyebilirsiniz.Değişen birşey olmaz.Biz parçayı bütün olarak değerlendiriyoruz.İşin mantığını kavramaya çalışıyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar gerçekten şu işi basit ve anlaşılır dilden izah eden olursa bizlerde aydınlanmış oluruz.

    Şimdi arkadaşlar meseleyi daha somut şekilde anlayabilmek için inşaat telinden aynı mekanizmayı yapabilirsiniz.Adamlar nasıl yapmışsa basit olmasına rağmen çalışma sistemini bir türlü anlayamadım.

    Şimdi diyelim ki sağ taraftan lastiği yukarı doğru ittik.Bu haliyle diğer lastik aşağı doğru inse dahi lastiğin 3 numaralı yerden bir dirençle karşılaşması gerekiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Arkadaşlar gerçekten şu işi basit ve anlaşılır dilden izah eden olursa bizlerde aydınlanmış oluruz.

    Şimdi arkadaşlar meseleyi daha somut şekilde anlayabilmek için inşaat telinden aynı mekanizmayı yapabilirsiniz.Adamlar nasıl yapmışsa basit olmasına rağmen çalışma sistemini bir türlü anlayamadım.

    Şimdi diyelim ki sağ taraftan lastiği yukarı doğru ittik.Bu haliyle diğer lastik aşağı doğru inse dahi lastiğin 3 numaralı yerden bir dirençle karşılaşması gerekiyor.
    Sağ lastik yukarı itilirse sol lastik aşağı inemez sadece ufak esnemeler yapabilir. Bu sistemde pek anlaşılmayacak durum yok sizin anlamaya çalıştığınız yer neresidir ?
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Kendi aracımda 3 ve 4 numaralı olan yerlerde torsiyon burcu var. Yukarıda torsiyon sisteminin tek parça olduğu söylenmiş. Tek parça ise bunun esnemesi veya burulması nasıl oluyor diye zamanında araştırmıştım.

    Alttaki videoya denk gelmiştim. Video, sorun çözümü olduğu için benim esas dikkat çekmek istediğim, torsiyon sisteminin çoğu araçta tek parça olmadığı yönünde.




    Yani 5 numaralı olan parça, içi dolu olan bir malzeme değil. İçinde rulmanlar olan bir malzeme. Hatta sanayide komple söküp yağlatanlar var. Videodaki adam gresiyerlik yapmış.

    İşte o rulmanlar ne işe yarıyor tam olarak bunu çözemedim. Bahsedilen esnemeyi-burulmayı bu rulmanlar mı sağlıyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Savunmadım Çıkar Göster

    Kendi aracımda 3 ve 4 numaralı olan yerlerde torsiyon burcu var. Yukarıda torsiyon sisteminin tek parça olduğu söylenmiş. Tek parça ise bunun esnemesi veya burulması nasıl oluyor diye zamanında araştırmıştım.

    Alttaki videoya denk gelmiştim. Video, sorun çözümü olduğu için benim esas dikkat çekmek istediğim, torsiyon sisteminin çoğu araçta tek parça olmadığı yönünde.




    Yani 5 numaralı olan parça, içi dolu olan bir malzeme değil. İçinde rulmanlar olan bir malzeme. Hatta sanayide komple söküp yağlatanlar var. Videodaki adam gresiyerlik yapmış.

    İşte o rulmanlar ne işe yarıyor tam olarak bunu çözemedim. Bahsedilen esnemeyi-burulmayı bu rulmanlar mı sağlıyor?
    Hocam eklediğiniz video ve bilgiler gerçekten önemli bilgiler.Bu araç sanırım broadway.Ben bir ara forumda broadwaylar bağımsız dediğimde broadway torsiyonlu demişlerdi ama bence bu süspansiyonun bana göre tam bağımsızdan farkı yok.O bilyeler sayesinde bağımsızın yaptığı her hareketi yapabilir.

    Fakat yeni nesil torsiyonlu araçların bildiğim kadarıyla hiçbirisinde bu videodaki sistem yok.Yeni nesil araçlarda burulma kirişi var.Benim araç da burulma kirişli.Ama eklediğiniz video ufkumu açtı.Burulma kirişinde de bu rulmanların yaptığı işi yapan bi noktası var mutlaka.Umarım eklediğiniz video ile anlatmaya çalışmak istediğim soru anlaşılmıştır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Savunmadım Çıkar Göster

    Kendi aracımda 3 ve 4 numaralı olan yerlerde torsiyon burcu var. Yukarıda torsiyon sisteminin tek parça olduğu söylenmiş. Tek parça ise bunun esnemesi veya burulması nasıl oluyor diye zamanında araştırmıştım.

    Alttaki videoya denk gelmiştim. Video, sorun çözümü olduğu için benim esas dikkat çekmek istediğim, torsiyon sisteminin çoğu araçta tek parça olmadığı yönünde.




    Yani 5 numaralı olan parça, içi dolu olan bir malzeme değil. İçinde rulmanlar olan bir malzeme. Hatta sanayide komple söküp yağlatanlar var. Videodaki adam gresiyerlik yapmış.

    İşte o rulmanlar ne işe yarıyor tam olarak bunu çözemedim. Bahsedilen esnemeyi-burulmayı bu rulmanlar mı sağlıyor?
    o torsiyonla güncel torsiyonların ilgisi yok. dikkat edersen fairway'de yay da yok. torsiyon yay'ın görevini üstleniyor.


    arkadaşın konuya dönecek olursa 5'i kaldırırsan lastiklerin yanal kuvvetlere direnebilmesi için yeni 2 ayrı bağlantı+ viraj demiri koyman lazım o da maliyet ve bakım zorluğu demek.

    zaten onun için düşük kalite araçlara torsiyon iyilerine mutilink daha iyisinde double wishbone diye gider. arka süspansiyon.

    ek olarak 5 nonun içinde bir mekanisma yok. tamamen yapısal özelliği ile hareket (sağlayabildiği kadar) sağlıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 18 Nisan 2020; 21:59:2 >




  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt
    Harbiden yay yok ya, nasıl göremedim Sadece amortisör var. Belki torsiyon burcu da vardır.

    O zaman şöyle sorayım; torsiyon, yayın görevini üstleniyorsa bu tam olmasa bile bağımsız süspansiyona girmez mi? Sonuçta iç içe geçmiş iki boru rulmanlar sayesinde dönüyor. Peugeot 206 araçlarda da aynı sistem mevcut.

    Yanıtınız için de teşekkür ediyorum. Birşey daha öğrenmiş oldum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Savunmadım Çıkar Göster -- 18 Nisan 2020; 22:25:4 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Savunmadım Çıkar Göster

    Harbiden yay yok ya, nasıl göremedim Sadece amortisör var. Belki torsiyon burcu da vardır.

    O zaman şöyle sorayım; torsiyon, yayın görevini üstleniyorsa bu tam olmasa bile bağımsız süspansiyona girmez mi? Sonuçta iç içe geçmiş iki boru rulmanlar sayesinde dönüyor. Peugeot 206 araçlarda da aynı sistem mevcut.

    Yanıtınız için de teşekkür ediyorum. Birşey daha öğrenmiş oldum.
    Valla hocam bana göre sizin videodaki süspansiyon çeşidi bence yeni nesil torsiyonlardan daha iyi gözüküyor.Çünkü iç içe geçmiş bağımsız hareket eden borular sayesinde bir tekerdeki hareket diğer tekeri etkilemez.Tek eksiği yay olmaması.

    Benim merak ettiğim; Bizim torsiyonda ortadaki çubuk lastiğin birisinin hareketine engel olmuyor mu?

    Keşke bizim araçlara da sizin videodaki fairwaylardaki süspansiyon ve yay olsaydı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Nasıl engel oluyor anlamadım. 1 ve 2 den şasiye bağlı diğer taraftan da amörtisörler ile şasiye bağlı. Amörtisörün sağladığı gerginlik ile belli bir seviyede kalıyor şasi ve belli bir darbe emiciliğine sahip. Torsiyon çubuklu ile tam bağımsız arasında esneme payından dolayı konfor farkı olur.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.