Şimdi Ara

Tek Kavrama Yarı Otomatik Şanzımanlar Çok Mu Kötü?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
2.586
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 22 yaşındayım ehliyeti 18 yaşında aldım ama ailemin başka şehirde olmasından dolayı bir daha neredeyse hiç araç kullanamadım hala çok acemiyim. Kredi çekip 6-12 aylık süre içerisinde araba almayı düşünüyorum. İstanbul'da yaşayacağım için otomatik almak istiyordum ama malum her şey çok pahalı. Param anca manuel veya yarı otomatik araçlara yetiyor gibi. Yarı otomatik şanzımanlar için (özellikle dualogic) yorumlara baktığımda hep aman sakın alma çok konforsuz, vites geçişlerini hissedersin, yokuşta kaydırır gibi yorumlar gürüyorum. Fiat Bravo 1.6 Mjet Dualogic aslında bana çok uyan bir araç ama sırf bu yorumlar yüzünden çok çekiniyorum.

    Hız meraklısı değilim. Sadece ışıklarda 1-2 sn bile bekleyince gelen korna seslerinden, acemiyken yokuşta dibime kadar gelen insanlardan dolayı çok stres yapıyorum. 1 sene önce Fiat Egea 1.4 Manuel ile ışıklarda stop ettirdim. Hemen arkadaki kamyonun 2-3 defa kornaya basmasından ve dibimde selektör yapıp durmasından sonra manuel atmosferik araca tövbe ettim. Normalde 1 kez stop sonrası durumu toparlayacakken kamyoncunun bu tavrından dolayı ard arda 2 kez daha stop ettirdim. İnsanlar çok sabırsız. Bu nedenlerden dolayı dizel güçlü bir araç almak istiyorum.

    Geçenlerde arkadaşımın Peugeot 2008 2015 model tek kavrama yarı otomatik aracına bindim(kullanmadım). Bana normalmiş gibi geldi. Dualogic buna göre çok mu kötüdür? Siz benim yerimde olsanız ne yapardınız? Bütçem şu an için 70-75 bin tl kadar.(1-2 yıllık vadede de kyk ve askerlik borcu yüzünden bütçeyi aşamam.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fighting Falcon. -- 8 Mayıs 2020; 16:49:35 >



    _____________________________




  • sahibi olduklarım;

    2011 fiat punto evo 1.4 8v 77hp dualogic (7800km'de aldık, 19.000 km'de sattık hala sorunsuzca biniyor sonraki sahibi)
    2013 citroen c4 1.6 112hp e-hdi mcp (25.000 km'de çalıştığım şirkete alındı, 120.000 km'de ben satın aldım, 155.000'de sattım)
    2016 toyota corolla 1.4 d-4d m/m (şirketten "0" km olarak kiralandı, 80.000 km kadar kullandım)

    kullandıklarım
    2013 citroen c3 1.4 benzinli yarı otomatik
    2012 opel astra 1.2 easytronic

    Yokuş kalkış olmayan c3 ile rampada ışıkta kalkmak dışında hiçbir sorun yaşamadım. konforu öyle abartıldığı kadar kötü değildir. masrafsızdır. düz şanzımanın otomatikleştirilmiş hali, düz şanzıman neyse bu da o... tüketimleri ekonomik,

    vites geçişlerinde düz vites araçta vites geçirirken gazdan ayağınızı kaldırmazsanız o da silkeler, bu araçlar da öyle... zamanla gaza nasıl basarken hangi devirde vites değiştirdiğine alışırsınız, o noktaya gelince gazdan çeker sonra yumuşakça tekrar basarsınız sarsılma falan da olmaz.

    bu forumda abartıldığı kadar yok boyun kırar, yok namaz kaldırır gibi şeylere inanmayın, en güzeli bir sürün deneyin...

    şu an kendi kullandığım şirket aracı 2018 ford focus 1.5 tdci powershift eşimin kullandığı aracımız da 2006 ford focus 1.6 tdci cvt... ikisinin de şanzıman arızasından korkuyorum. şirketteki focuslardan birine 70.000 km'de garantiden yeni şanzıman takıldı.
  • dört sene 45 bin km mitsubishi colt kullandım. şu an araç 105 bin km'de babam kullanıyor. amt isimli yarı otomatik şanzımana sahip. direkt eksilerini sayayım;

    1- yokuş kalkış desteği yok. bu sebeple yokuşlarda kayıyor.
    2- otomatik modda kickdown durumlarında vites düşürmekte geç kalıyor.
    3- özellikle birden ikiye olmak üzere vites geçişlerini hissettiriyor. bir tam otomatik gibi pürüssüz vites geçişlerine sahip değil.

    artıları;
    1- tamiratı tam otomatik ve çift kavramalara göre hem daha kolay hem de nispeten daha ucuz. baskı balata ve aktivatör değişiyor sorun olduğunda, 1800 tl civarı masrafı oluyor (en son hatırladığım fiyat artmış olabilir son zamlardan sonra).
    2- tam otomatiğe göre daha az yakıt tüketimi sağlıyor. altı ileri vites avantajı var. gerçi şimdiki eat 8'ler de yakıt tüketiminde başarılı. ben 4 ileri eski tip tork konvertörlü tam otomatikleri kastediyorum.
    3- debriyaja basmadan düz vites kullanmayı sevenler için ideal. benim şu anki aracım manuel olduğu için colt'u kullandığımda hep manuel mod'da sürüyorum. debriyajsız manuel araba kullanma hissi oluyor
    4- (bu sanırım her otomatik şanzımanda var ama colt'ta da vardı o yüzden yazayım) şanzıman bilgisayara bağlanıp güncellenebiliyor. bazı ayarlarını açıp kapattırabiliyorsun. mesela gaza basmadan aracın hareket etmemesini ayarlatmıştım ben.

    gibi gibi. konfor istiyorsan tam otomatik ya da çift kavrama alacaksın.
    _____________________________
    Labor omnia vincit. Çalışınca her şey olur...




  • Hocam peki yokuş kalkış desteği olan bravo dualogic 1.6 mjet almak mantıklı mı sizce? Sonuçta araç güçlü olduğu için vites kararsızlığı çok sıkıntı yaratmaz diye düşünüyorum. Hem çekiş sıkıntısı olmaz hem de aynı aracın manueline göre az yakar. Tam otomatik performansı beklemiyorum ama sonuçta manuelden çok daha konforlu olmaz mı? Nispeten güçsüz araçlardaki kararsız vites olayı kadar sıkıntı olmaz gibi geliyor. Ayrıca, manuel vites de çok iyi kullanılmıyorsa vites geçişleri sarsıntısız olmuyor ki. Tüm bunlar değerlendirilince her türlü manuelden avantajlı gibi geliyor bana.
    _____________________________
  • sahibi olduklarım;

    2011 fiat punto evo 1.4 8v 77hp dualogic (7800km'de aldık, 19.000 km'de sattık hala sorunsuzca biniyor sonraki sahibi)
    2013 citroen c4 1.6 112hp e-hdi mcp (25.000 km'de çalıştığım şirkete alındı, 120.000 km'de ben satın aldım, 155.000'de sattım)
    2016 toyota corolla 1.4 d-4d m/m (şirketten "0" km olarak kiralandı, 80.000 km kadar kullandım)

    kullandıklarım
    2013 citroen c3 1.4 benzinli yarı otomatik
    2012 opel astra 1.2 easytronic

    Yokuş kalkış olmayan c3 ile rampada ışıkta kalkmak dışında hiçbir sorun yaşamadım. konforu öyle abartıldığı kadar kötü değildir. masrafsızdır. düz şanzımanın otomatikleştirilmiş hali, düz şanzıman neyse bu da o... tüketimleri ekonomik,

    vites geçişlerinde düz vites araçta vites geçirirken gazdan ayağınızı kaldırmazsanız o da silkeler, bu araçlar da öyle... zamanla gaza nasıl basarken hangi devirde vites değiştirdiğine alışırsınız, o noktaya gelince gazdan çeker sonra yumuşakça tekrar basarsınız sarsılma falan da olmaz.

    bu forumda abartıldığı kadar yok boyun kırar, yok namaz kaldırır gibi şeylere inanmayın, en güzeli bir sürün deneyin...

    şu an kendi kullandığım şirket aracı 2018 ford focus 1.5 tdci powershift eşimin kullandığı aracımız da 2006 ford focus 1.6 tdci cvt... ikisinin de şanzıman arızasından korkuyorum. şirketteki focuslardan birine 70.000 km'de garantiden yeni şanzıman takıldı.
    _____________________________
    Notebook: Lenovo Ideapad S400 | Dell Latitude 3410 | Mouse: Logitech M171
    Tablet: Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 SM-T320
    Mobil: Xiaomi Mi9 SE | iPhone 11 64gb | Kulaklık: Haylou GT6
    Otomobil: 2020 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi EAT6 Allure Selection | 2020 Renault Megane 1.5 DCi EDC Touch | Bebek Koltuğu: Britax Römer Advansafix IV R




  • Yokuş kalkış desteği olmaması sorun değil. Dik yokuşlarda sol ayağım frende sağ ayakla gaza basarak milim kaydırmadan kalkardım corsa easytronic ile. Düz viteslerde millet nasıl kalkıyordu eskiden sanki?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    𐰤𐰀:𐰢𐰆𐱃𐰞𐰆:𐱅𐰇𐰼𐰚𐰇𐰢:𐰓𐰃𐰘𐰀𐰤𐰀
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fighting Falcon.

    Hocam peki yokuş kalkış desteği olan bravo dualogic 1.6 mjet almak mantıklı mı sizce? Sonuçta araç güçlü olduğu için vites kararsızlığı çok sıkıntı yaratmaz diye düşünüyorum. Hem çekiş sıkıntısı olmaz hem de aynı aracın manueline göre az yakar. Tam otomatik performansı beklemiyorum ama sonuçta manuelden çok daha konforlu olmaz mı? Nispeten güçsüz araçlardaki kararsız vites olayı kadar sıkıntı olmaz gibi geliyor. Ayrıca, manuel vites de çok iyi kullanılmıyorsa vites geçişleri sarsıntısız olmuyor ki. Tüm bunlar değerlendirilince her türlü manuelden avantajlı gibi geliyor bana.
    manuele göre illa ki farklı olur konfor açısından. ben otomatik viteslerle kıyaslamak istemiştim. dualogic'i açıkçası hiç kullanmadığım için yorum yapamam ama kalkış desteği olması büyük avantaj
    _____________________________
    Labor omnia vincit. Çalışınca her şey olur...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    sahibi olduklarım;

    2011 fiat punto evo 1.4 8v 77hp dualogic (7800km'de aldık, 19.000 km'de sattık hala sorunsuzca biniyor sonraki sahibi)
    2013 citroen c4 1.6 112hp e-hdi mcp (25.000 km'de çalıştığım şirkete alındı, 120.000 km'de ben satın aldım, 155.000'de sattım)
    2016 toyota corolla 1.4 d-4d m/m (şirketten "0" km olarak kiralandı, 80.000 km kadar kullandım)

    kullandıklarım
    2013 citroen c3 1.4 benzinli yarı otomatik
    2012 opel astra 1.2 easytronic

    Yokuş kalkış olmayan c3 ile rampada ışıkta kalkmak dışında hiçbir sorun yaşamadım. konforu öyle abartıldığı kadar kötü değildir. masrafsızdır. düz şanzımanın otomatikleştirilmiş hali, düz şanzıman neyse bu da o... tüketimleri ekonomik,

    vites geçişlerinde düz vites araçta vites geçirirken gazdan ayağınızı kaldırmazsanız o da silkeler, bu araçlar da öyle... zamanla gaza nasıl basarken hangi devirde vites değiştirdiğine alışırsınız, o noktaya gelince gazdan çeker sonra yumuşakça tekrar basarsınız sarsılma falan da olmaz.

    bu forumda abartıldığı kadar yok boyun kırar, yok namaz kaldırır gibi şeylere inanmayın, en güzeli bir sürün deneyin...

    şu an kendi kullandığım şirket aracı 2018 ford focus 1.5 tdci powershift eşimin kullandığı aracımız da 2006 ford focus 1.6 tdci cvt... ikisinin de şanzıman arızasından korkuyorum. şirketteki focuslardan birine 70.000 km'de garantiden yeni şanzıman takıldı.
    Bende Astra Easytronic varken yanıma oturan arkadaşlara gülmekten araba kullanamıyordum.

    Kafayı hafif sağa çevirdiğimde her vites geçişinde hele bir de sıkışık trafikteysek yanda şöyle bir görüntü vardı:




    Kullanan kişi için konforsuzluğu bir noktadan sonra bitiyor çünkü alışıyorsun ama müdahale etmek gerçekten şart oluyordu. Yokuşta önüne bir araç geçtiğinde falan kararı şanzımana bırakırsan al başına bela



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 8 Mayıs 2020; 18:12:6 >
    _____________________________
    "Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur." Başkomutan Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK

    PSN:TheCaliph_TR
    XBOX:ThecaliphTR




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt
    Bildikten sonra el freni ile de kalkılır. Eşimin doktor randevusu için arkadaşın eşinin arabasını almıştık c3, rampada kırmızı ışıkta beklerken yeşile döndü, araç geri kaçınca gaza daha fazla bastım başladı patinaj çekmeye... Panik olmuştum. Punto aracımızda yokuş kalkış vardı çok da iyi çalışıyordu. Corolla'da devreye almak için frene sonuna kadar basmak gerekiyordu.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • biz şuan bravo dualogic kullanıyoruz yokuşta frenden ayağınızı çektiğiniz zaman 3-4 saniye tutuyor vites geçişleri tam otomatik yada çift kavrama gibi değil ama alışınca hiçbir sorun yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Fighting Falcon. kullanıcısına yanıt
    punto evo 1.4 fire 77bg dualogic aldık eşim rahat etsin diye. Vites kararsızlıkları hat safhadaydı. Kronik sorunları vardı. Araba gitmiyordu. Daha önce manuel 1.3 punto kullanıyorduk, eşimin 1.4 için yorumu "bu araba bozuk mu, bağırıyor ama gitmiyor" olmuştu. 6. ayda sattık

    Sonrasında 1.6 mj 120 bg dualogic bravo aldık. Kararsızlık yok desem yeridir. Araç kuvvetli olunca toparlaması da gayet rahat oluyor. Tavsiye ederim. Memnunuz biz.
    _____________________________
  • 2006 dizel colt otomatik vardı
    kronik vites sorunluydu yolda bırakırdı
    allah yardım etti de selde kalıp perte çıktı cenabet
    _____________________________
  • Bu tarz araçlar debriyajlı sistem olduğu icin, vites değişimi esnasında ayağınızı gazdan çekmelisiniz. Çekmezseniz tıpkı manuel bir araçmış gibi yığılma yapar. Çekerek kullanirsanizda çoğu manuel arac kullanan sürücüden fazla sarsmaz.

    Bu tür şanzımanli araçlar b ve C segmenti araçlarda var. Mercedeste yok. Logar kapağından geçseniz arac daha fazla sarsılır. İnsanimiz bir garip.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Fiat dualogic,Honda ishift, Peugeot auto6r kullandım. En fazla auto6r den memnun kaldım. Yarı otomatiklerin bence en iyisi Peugeot auto6r dir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mvd23 -- 10 Mayıs 2020; 17:4:43 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Tam otomatik veya cvt vites alin diger turlu alirsaniz kenarda tamir icin en az 5 bin lira bulundurun alacaginiz arac atmosferik veya turbo benzinli olsun diger turlu yine kenarda 3-4 bin lira tamir icin para bulundurmaniz lazim 👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Tek kavramalar yanında oturan vites değiştiriyor hissi verir. Geçişleri hissettirir. Fakat arızalanma ihtimalleri azdır.
    _____________________________
  • tek kavramaların arıza masrafları düşük. Öyle ya da böyle hepsi debriyaj aktivatörünü değiştirmek zorunda kalıyor içindeki motorun kömürü bittiği için. Önemli olan bunun orijinali ve debriyaj orijinali kolay buluyor ve bu işler manuel araçlardan çok pahalı olmamalı.

    7sene önce 60bin km'de colt amt aldım. tek kavrama, 1-2 geçişi dışında pek hissedilmiyor o da çok önemli değil benim için. 70bin km de çamura saplandı debriyajı sıyırttım çıkarana kadar o yüzden 95bin km de debriyajı değişti. 6ay önce viteste salaklamaya başladı. servise çektik. baskı balata ve debriyaj motoru gitmiş. Aslında baskı giderdi daha da debriyaj motoru sorun çıkardığı için debriyajı yemiş. 1100+1200 tl gibi fiyata parçaları aldık. geri kalanı baskı balata değişim işçiliği idi. şimdi bi 100-150bin km daha götürür. zamanında çamura saplamamış olsam muhtemelen 180bin de direkt baskı balata ve debriyaj motoru ilk defa değişecekti. masraf çok mu değil. sadece fazladan 1200tl ödedim. manuel olsa zaten 1100tl ye orijinal baskı balata alacaktım. her türlü o baskı balata değişecek. uzun dönem 7.5lt lpg ile dolaştığım bir araba için 1200tl devede kulak kalıyor tam otomatik olsa idi 9lt lpg tüketirdim hayli hayli amorti ettik.

    ancak edc gibi çift kavrama araçlarda baskı balata değişimi çılgın paralara yapılıyor 8bin tl gibi. bazı tek kavrama araçlarda bu masraflar 5-7bin tl yi bulabiliyor. Böyle tek kavrama araçlardan uzak durmak lazım. 3-4bin tl den fazla masraf açmayacak tek kavrama hem ekonomiktir hem debriyaj derdinden kurtarır.

    Biz memnun olduğumuz için 7yıl, 135bin km dir kullanıyoruz. 3 yıl 50-60bin km daha binilecek duruyor

    Evde japon 4AT tam otomatik var. Eski sahiplerinde bir masraf açmamıştır. ben alınca yağını değiştirdim. 5lt atf yağı 200tl gitti o kadar. vites geçişleri çok güzel ama araba da ona göre yakıyor. manueline göre 2lt fazla yakıyor araba. uzun vadede ekonomik değil yani araba. 2 araca da biniyorum yakıt farkına değer mi bence değmez o yüzden tek kavrama daha iyi bence.

    Lüks hayat yaşayacak kadar refah seviyesi yüksek ülke değiliz. Vites geçişi biraz hissedilince merak etmeyin bir şey olmuyor şeker kızlar değilsiniz. evdeki bu 2araçtan birini satmak durumunda kalsam 4at olanı satarım çünkü ekonomik değil benim için çok km yapınca ve uzun süre sahip olunca azıcık 4işlem yeteneği olan insan ne kadar yakıt farkı olduğunu ve bunun baskı balata debriyajla bile kapanmadığını görür.
    _____________________________
    Life is too short to drive boring cars.




  • Corsa 1.2 easytronicler gayet güzel.

    11 yılı, 102.000 km boyunca debriyaj değişmeden ve sıfır sorun ile geçirdikten sonra yeni sahibine gitti araç.

    Gayette konforlu şanzıman vites geçişleri hissedilse ne olur hissedilmese ne olur.
    _____________________________
  • Titreşim, silkeleme sorunları meşhur. Ayrıca bazı modellerde (Peugeot) robot kolu verimsiz kavrama yaptığından baskı balata çok daha erken bitiyor. Tecrübe ile sabit.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Sen öldüğün gün bende öldüm canım anneannem...
  • Babamda corolla dizel var tek kavrama, bende de peugeot 3008 dizel tam otomatik. Hem motor gücü hem şanzıman farkı ile 3008 daha iyi gidiyor doğru fakat corolla da kötü diyemem.

    Tek kavrama eksi yanları:

    1-2-3 vites geçişlerinde hafif bir sarsıntı oluyor, alıştıktan sonra vites geçişlerini hissederek gazı hafif gevşetiyorsunuz ve sarsıntı yapmıyor. Sarsıntı dediğimiz de abartılacak bir sarsıntı değil.

    Dik yokuşlarda kararsızlık yaşayabiliyor, rahatsız ederse manuele çekip devam etme seçeneği var. Almazsanız da gereksiz bir kaç vites yükselt-düşür yapıyor ama gidiyor. Tutup vitesi 4-5ten 1e almıyor, bir üst-bir alt git gel yapıyor.

    Tek kavrama artı yanları:

    Yakıt tüketimi daha düşük tam otomatiğe göre.

    Arıza durumunda onarım maliyetleri daha düşük.



    Karşılaştırmaya çift kavramayı da eklersek:

    Yakıt tüketimi: tam otomatik fazla yakar (eski tam otomatikler baya fazla yakıyor, eat6 tarzı tam otomatiklerde aşırı tüketim yok ama 0.5-1 litre/100 km artısı var yine de)

    Konfor: tek kavrama düşük konforlu.

    Onarım maliyeti: çift kavrama arıza yaparsa onarımı en maliyetli, arıza çıkarmasa bile baskı-balata değişim zamanı değişecek parçalar çifter çifter değişiyor.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: san_jose

    punto evo 1.4 fire 77bg dualogic aldık eşim rahat etsin diye. Vites kararsızlıkları hat safhadaydı. Kronik sorunları vardı. Araba gitmiyordu. Daha önce manuel 1.3 punto kullanıyorduk, eşimin 1.4 için yorumu "bu araba bozuk mu, bağırıyor ama gitmiyor" olmuştu. 6. ayda sattık

    Sonrasında 1.6 mj 120 bg dualogic bravo aldık. Kararsızlık yok desem yeridir. Araç kuvvetli olunca toparlaması da gayet rahat oluyor. Tavsiye ederim. Memnunuz biz.
    punto evo aracınızı aco modunda mı kullanıyordunuz? o aracı manuele alıp kullandığınızda 77hp değil de 97hp gibi oluyor. ama eco modu açıkken gitmiyor.

    eşimin ilk aracı olarak gayet idealdi, ondan sonra c4'e geçince kendini bir anda 160'la giderken buluyordu
    _____________________________
    Notebook: Lenovo Ideapad S400 | Dell Latitude 3410 | Mouse: Logitech M171
    Tablet: Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 SM-T320
    Mobil: Xiaomi Mi9 SE | iPhone 11 64gb | Kulaklık: Haylou GT6
    Otomobil: 2020 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi EAT6 Allure Selection | 2020 Renault Megane 1.5 DCi EDC Touch | Bebek Koltuğu: Britax Römer Advansafix IV R




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.