Şimdi Ara

Yağmurlu havada araç kullanırken dikkat edilmesi gerekenler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
8.580
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yağmurlu havada araç kullanırken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir arkadaşlar?



  • 1-)Öndeki araç ile takip mesafesini biraz arttırmak
    2-)Hızlı gitmemek
    3-)Her zaman dikkatli olmamız gerekiyor ancak yağmurlu havada daha dikkatli olmamız gerekiyor.
    4-)Su birikintilerine dikkat etmek gerekiyor çünkü 1 cm zannediriz.Bir bakarız 20-25 cm çukur vardır.Sonra sanayinin yolunu tutarız.
    5-)Kaldırımdaki insanları ıslatmamamız gerekiyor.
  • Hocam fren mesafeniz çok uzuyor, yol tutuşu azalıyor, görüşünüz azalıyor en önemlisi de su birikintileri aracınızı yolda çıkarabiliyor. Çok temkinli ve yavaş gitmek lazım.

    Su birikintilerinden kaçmak için orta şeritten gitmenizi tavsiye ederim.
  • arkadaşlara ek olarak ,sis ve normal farlarınızı da açmayı unutmayın
  • Yağmurlu havadaki dikkat = 3 x normal havadaki dikkat
    Yağmurun ilk düştüğü andaki dikkat = 2 x yağmurlu havadaki dikkat olmalı diyorum ben.
    Yağmurun yerleri tam ıslatmadığı , yerin hafif ıslandığı durum çok tehlikeli.
    Asfaltta biriken toz ve egsoz kalıntıları kaygan çamurumsu bir tabaka oluşturuyor.
    Yol tamamen ıslanana kadar kayganlık çok fazla oluyor, dikkat etmek gerek.
  • Benim yağmur yağdığın da yaptıklarım.

    - Gündüzse ve E-5 gibi çevreyolu gibi yollar da bulunuyorsam farlarımı yakarım eğer siste varsa ön arka sis lambalarımı yakarım

    - Takip mesafemi arttırırım ve yol kenarlarında su birikintisi varsa orta şeritten giderim. Gerçi bazı yollarda farketmiyor ya. Örneğin ; Bilenler bilir E-5'de Harem istikametine doğru giderken Uzunçayır'dan hemen sonra Acıbadem'e gelmeden yolun dikleştiği yerde öyle bir su birikiyorki hangi şeritte olursanız olun eğer hızınız fazla ise aracın dengesini çok fazla bozuyor.

    - Sokak, Cadde gibi yerler de çukurları fazlasıyla ıskalamaya çalışırım.

    Aklıma gelenler bunlar
  • Yağmur damlaları asfalta ilk düştüğü an çok tehlikelidir. Ben koca kamyonu kaydırdım sabun gibi
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Hız sınırlanı kafanızdan aşağı çekmelisiniz. Yağmurda aracın yol tutuşu ve fren mesafesi etkilenir daha dikkatli olmanız lazım.Lastikleriniz kötüyse lastikle zemin arasında su kalarak lastiğin yerle teması kesilebilir ve lastik boşta döner.

    ABS'ye de güvenmeyin. ABS'nin görevi fren mesafesini kısaltmak değil aracın kontrolünü kaybetmenizi önlemektir.
  • Yağışlı havada 70km/h'i geçmek tehlikelidir. Çoğu lastik 75km/h gibi bir hızdan sonra suda yüzmeye başlar. Bu hızla bir su birikintisine girerseniz, sonuç hiç iyi olmaz. Olur da girerseniz, hemen debriyaja basın; aksi takdirde lastik tekrar zemine temas ettiği anda da hoş olmayan şeyler olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cengiz Ç.

    Benim yağmur yağdığın da yaptıklarım.

    - Gündüzse ve E-5 gibi çevreyolu gibi yollar da bulunuyorsam farlarımı yakarım eğer siste varsa ön arka sis lambalarımı yakarım

    - Takip mesafemi arttırırım ve yol kenarlarında su birikintisi varsa orta şeritten giderim. Gerçi bazı yollarda farketmiyor ya. Örneğin ; Bilenler bilir E-5'de Harem istikametine doğru giderken Uzunçayır'dan hemen sonra Acıbadem'e gelmeden yolun dikleştiği yerde öyle bir su birikiyorki hangi şeritte olursanız olun eğer hızınız fazla ise aracın dengesini çok fazla bozuyor.

    - Sokak, Cadde gibi yerler de çukurları fazlasıyla ıskalamaya çalışırım.

    Aklıma gelenler bunlar

    Oranın normalde öyle olduğunu bilmiyordum. Araba kullanmaya yeni başladım. Cumartesi günü önümdeki araçlar aniden yavaşladı, sol şeritteki taksi aniden orta şeride kırdı, hızlı bir şekilde yavaşlamak zorunda kaldım. Yavaşladıktan sonra görebildim su birikintisi( birikinti değil göl olmuştu resmen).

    Neyse ki yol çok kalabalık değil de sorun olmadı. Ama öndeki insan olmayan taksi şoförüne etmediğim küfür kalmadı.

    Acemi olduğum için hız yapmayıp, orta şeritten gidiyorum zaten. Ama Optimumdan Göztepe Köprüsü'ne kadar trafik felç oluyor, orayı geçince de arkadaki araçların da taciziyle hızlanmak durumunda kalıyoruz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sing_a_song

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cengiz Ç.

    Benim yağmur yağdığın da yaptıklarım.

    - Gündüzse ve E-5 gibi çevreyolu gibi yollar da bulunuyorsam farlarımı yakarım eğer siste varsa ön arka sis lambalarımı yakarım

    - Takip mesafemi arttırırım ve yol kenarlarında su birikintisi varsa orta şeritten giderim. Gerçi bazı yollarda farketmiyor ya. Örneğin ; Bilenler bilir E-5'de Harem istikametine doğru giderken Uzunçayır'dan hemen sonra Acıbadem'e gelmeden yolun dikleştiği yerde öyle bir su birikiyorki hangi şeritte olursanız olun eğer hızınız fazla ise aracın dengesini çok fazla bozuyor.

    - Sokak, Cadde gibi yerler de çukurları fazlasıyla ıskalamaya çalışırım.

    Aklıma gelenler bunlar

    Oranın normalde öyle olduğunu bilmiyordum. Araba kullanmaya yeni başladım. Cumartesi günü önümdeki araçlar aniden yavaşladı, sol şeritteki taksi aniden orta şeride kırdı, hızlı bir şekilde yavaşlamak zorunda kaldım. Yavaşladıktan sonra görebildim su birikintisi( birikinti değil göl olmuştu resmen).

    Neyse ki yol çok kalabalık değil de sorun olmadı. Ama öndeki insan olmayan taksi şoförüne etmediğim küfür kalmadı.

    Acemi olduğum için hız yapmayıp, orta şeritten gidiyorum zaten. Ama Optimumdan Göztepe Köprüsü'ne kadar trafik felç oluyor, orayı geçince de arkadaki araçların da taciziyle hızlanmak durumunda kalıyoruz...

    Aman hocam dikkat edin. Özellikle acemiliğinizi atana kadar çok çok dikkat edin. İstanbul'da kasap çok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • - Takip mesafenizi durabileceğiniz aralıkta olacak şekilde tekrar ayarlayın.
    - Su birikintilerine dikkat edin. Yüksek hızda su birikintisi üzerinden geçerken araç yüzebilir. Bu durumda direksiyonu kırmayın ve gazdan ayağınızı çekmeyin.
    - Yayalara su sıçratmayın.
    - Normal hızda gidiyorsanız, normal hızda gitmeye devam edin.

    Yağmur konusunda Ankara halkı candır can... Kanser ederler adamı! Trafik kitlenir yağmur yağınca. Ne düşünüyorlar anlamıyorum: "Tanrım benek benek görüyorum! Şizofren oldum!!" veya " Nokta nokta her yer göremiyorum! Göremiyorum! Nayııır!!" veya "Yemin ederim kayacaz şimdi, 30'la gidelim kaymayalım" falan mı konsept? Çözemedim hala... Zaten 50km ile akan trafik, Eskişehir yolunda 70km'ye çıkıyor. Yol ıslak olsa da durursun, kuru olsa da... Neden yavaş akar trafik hiç anlamam... Işıkta durunca camını açıp bir bez çıkarıp aynasındaki benekleri silen adam da çok gördüm. Anlamıyorum. O benekler mani oluyorsa binme abi sen zaten arabaya, tehlikelisin!

    Yağmurda İstanbul Şoförünü tek geçerim. Ankara'ya eğitime gelin siz. Kafayı yiyorum ben burada yağmur yağınca... Önümdeki arabalar bir bir aptallıklar yapıyor. Ben de sinirimi keyfe çevirmek için onlara dublaj yapıyorum: "Ay kayacam! Benek benek oldu dünya! Aman bu ne! Şu herifi de ısslattık mıydı tamamdır..." falan şeklinde... Benim arabadakiler kopuyor tabii...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 16 Nisan 2012; 15:54:36 >




  • Her zaman orta şeritten giderim yağmur yağdığında. Çünkü orta şeritte asla su birikmiyor.
  • Benim duyduğum bir bilgide ne kadar doğrudur ne kadar yanlıştır bilmiyorum. Kışın taktığımız kış lastikleri yaz lastiklerine göre yağmurdan daha fazla etkileniyormuş. Yani lastik suyu atamıyormuş ve aracın kaymasına neden oluyormuş. Kışın yağan yağmurlarda da dikkat etmek lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _K_A_İ_N_

    1-)Öndeki araç ile takip mesafesini biraz arttırmak
    2-)Hızlı gitmemek
    3-)Her zaman dikkatli olmamız gerekiyor ancak yağmurlu havada daha dikkatli olmamız gerekiyor.
    4-)Su birikintilerine dikkat etmek gerekiyor çünkü 1 cm zannediriz.Bir bakarız 20-25 cm çukur vardır.Sonra sanayinin yolunu tutarız.
    5-)Kaldırımdaki insanları ıslatmamamız gerekiyor.

    5. maddeyi kimse takmıyor. Çok başıma geldi başta aşağıya ıslatıyorlar insanları bende koyuyorum küfürü arkadan
  • Bazı arkadaşlarda söylemiş zaten, yağmurun ilk düştüğü an çok dikkatli olmak gerekir nerdeyse buzun üstünde gidiyor gibi olur. Araç yoldan çıkma, kayma gibi olaylara çok müsait olur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cengiz Ç.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sing_a_song

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cengiz Ç.

    Benim yağmur yağdığın da yaptıklarım.

    - Gündüzse ve E-5 gibi çevreyolu gibi yollar da bulunuyorsam farlarımı yakarım eğer siste varsa ön arka sis lambalarımı yakarım

    - Takip mesafemi arttırırım ve yol kenarlarında su birikintisi varsa orta şeritten giderim. Gerçi bazı yollarda farketmiyor ya. Örneğin ; Bilenler bilir E-5'de Harem istikametine doğru giderken Uzunçayır'dan hemen sonra Acıbadem'e gelmeden yolun dikleştiği yerde öyle bir su birikiyorki hangi şeritte olursanız olun eğer hızınız fazla ise aracın dengesini çok fazla bozuyor.

    - Sokak, Cadde gibi yerler de çukurları fazlasıyla ıskalamaya çalışırım.

    Aklıma gelenler bunlar

    Oranın normalde öyle olduğunu bilmiyordum. Araba kullanmaya yeni başladım. Cumartesi günü önümdeki araçlar aniden yavaşladı, sol şeritteki taksi aniden orta şeride kırdı, hızlı bir şekilde yavaşlamak zorunda kaldım. Yavaşladıktan sonra görebildim su birikintisi( birikinti değil göl olmuştu resmen).

    Neyse ki yol çok kalabalık değil de sorun olmadı. Ama öndeki insan olmayan taksi şoförüne etmediğim küfür kalmadı.

    Acemi olduğum için hız yapmayıp, orta şeritten gidiyorum zaten. Ama Optimumdan Göztepe Köprüsü'ne kadar trafik felç oluyor, orayı geçince de arkadaki araçların da taciziyle hızlanmak durumunda kalıyoruz...

    Aman hocam dikkat edin. Özellikle acemiliğinizi atana kadar çok çok dikkat edin. İstanbul'da kasap çok.

    gişeler de dikkat edin tırlar üstünüze bile çıkabilir e6 taraflarında




  • yağmurlu havada virajlara hızlı girmeyeceksin
    öndeki araçla 88-89 kuralından daha fazla mesafe bırakacaksın.
    yağmur az yağmış ve kesmiş ise çok çok çok daha yavaş ve dikkatli olacaksın. yol buzdan bile kaygan olabiliyor.
    refüje yakın gitmeyeceksin... su birikintisi vs olursa araba refuja çeker.
    arkadakini rahatsız edecek şekilde arka sislerini yakmayacaksın.
    ani direksiyon hareketleri veya kontra yapmayacaksın.
    araba kaymaya başladıgı an frene degil bir ufak vitese atıp ayagını herşeyden çekeceksin.


    daha önce yapacakların
    kesinlikle en az 3 oluklu lastik kullanacaksın.
    sileceklerini her sene değiştireceksin
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.