Şimdi Ara

yağ yakan 3-5 yaşındaki arabalar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
535
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar marka vermek istemiyorum ama bu durum son günlerde oldukça dikkatimi çekiyor! motosikletle şehir içinde seyahat ederken önümde bi şahin bi broadway gitse zaten o iğrenç 4 zamanlı yanık yağ kokusu burnumun direğini kırıyor

    hadi bu arabalar 15-20 yaşında peki bu yeni diye tabiredebiliceğimiz araçlara ne oluyor? belki 2005 belki 2007 model araçlar inanılmaz duman atıyor yağ kokusu 20 m den duyuluyor egzosta bakınca zaten herşeyi görüyorsun

    valla insan 2. el araç almaya korkuyor bu şehirde

    geçen gün samimi bir arkadaşımın tamirhanesinde muahbbet ederken bir aracın (2006model) durumuna baktık motor felaket derecede mavi duman atıyordu arabanın mazisinde 60 bin km yağ değiştirilmediğini öğrendik valla acıdım

    bazıları binmeye tofaş murat bulamıyor bazı hayvanlarda güzelim avrupa acente araçları kıroluklarından ve cahilliklerinden yağını suyunu değiştirmeyi ya unutuyor yada bilmiyorlar

    tek kelime ile yazık







  • 10 sene kadar önce eksos muayenesinde HC emisyon limiti 800ppm idi. Rolantide.

  • Bu senelerde Amerika'da 300-350 ppmdi. Yük altında.

  • Şimdi hangi akla hizmetse 5-6 senedir 1200 ppm. Rolantide.

    Taksim rüzgar alıyor da, Kadıköy'de nefes alınmıyor. Bu yüzden yürüyerek gidebileceğim yerlere arabayla gidiyorum. Arabam 30'una merdiven dayayalı çok oldu. HC 140 ppm (rölantide), yağ 0W-30.

    Sorumluluk ve bilinç meselesi. Bence de yazık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

  • 10 sene kadar önce eksos muayenesinde HC emisyon limiti 800ppm idi. Rolantide.

  • Bu senelerde Amerika'da 300-350 ppmdi. Yük altında.

  • Şimdi hangi akla hizmetse 5-6 senedir 1200 ppm. Rolantide.

    Taksim rüzgar alıyor da, Kadıköy'de nefes alınmıyor. Bu yüzden yürüyerek gidebileceğim yerlere arabayla gidiyorum. Arabam 30'una merdiven dayayalı çok oldu. HC 140 ppm (rölantide), yağ 0W-30.

    Sorumluluk ve bilinç meselesi. Bence de yazık.



  • şimdi benim aracın eksoz muayene fişindeki hc değerine baktım 84 yazıyor... bunun bi anlamı varmı?
  • Maalesef yollarda tam dediğiniz gibi 100bin€'luk araçlar mavi duman atıyor. Bu adama sormak lazım şimdi o parayı mavi duman atmak için mi verdin diye
  • Yeni nesil motorlarda yag yakmasi normal karsilaniyor belli bir degere kadar. Zaten daha uzun omurlu olabilmesi icin mesala alman markalarinda motor yag eksiltecek sekilde tasarlaniyor. Yag yakma degil eksiltme diyelim ama sonuc olarak o eksilende az az yaniyor yanma odasinda. Yanma odasina kadar olan yaglama asinmalari daha da azaltiyor. Onun disinda sizin gordugunuz yuksek km yapan firma arabalari olabilir zaten 250 300 bin civarnda hafiften piston yag kecesi yada sekmani bozuldugundan kaciriyor yada silindirdeki asinma artiyor kece yagi tam siyiramiyor veya yuksek devir gorup hararet yapmistir kece haslanmistir.
  • yağ yakan motor sahibi olmak, sanayiye gidip nasıl ve nerede üretildiği belirsiz yağ ve hava filtresi kullanılırsa çok kolay oluyor

    Mesela ben 3 kuruş az ödemek için sanayide bakım yaptırdım son 4 yıldır ve 130000 km de yağ yakan bir aracım var
    acaip kar ettim. bir daha sanayinin önünden geçeceğimi sanmıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehby
    şimdi benim aracın eksoz muayene fişindeki hc değerine baktım 84 yazıyor... bunun bi anlamı varmı?


    Yağ yakacak olsa ilk önce hidrokarbon (HC) emisyonu artardı. Genel manada bir fikir için bakılır ama rolantide alınan emisyonla kesin mukayeseler yapılamaz.

    Ben de 90 ile 280 arasında değerler alabiliyorum. 90-280 arasında %300 değişim çok görünse de 300'ün üzerine hiç bir şartta çıkmadı. Havanın durumu, motorun sıcaklığı, rolanti esnasındaki emisyonları çok etkiler, bu sebeple rolantiden okunan değerler fazla değişiklik gösterebilir. Ama bu testler yük altında yapılsa motor belirli bir ısıda olur ve önemli değişken olarak yakıt kalitesi kalır. Yine de rolantide 700-800 ppm alınyorsa basbayağı yağ yakyordur, veya çok aşırı zengindir (mesela karbüratör taşma yapıyordur). Yine düşük değerler varsa yağ yakmadığını (en azınan rolantide) söyleyebiliriz.

    Bildiğim en sıkı standart 50-60km sabit hıza denk gelen motor yükünde 220-240ppm civarı HC oranıdır. En gevşek olanları da 350 ppm. Buradan bir mukayese yapabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 6 Ekim 2010; 12:28:22 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.