< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurozer -- 26 Şubat 2016; 13:43:02 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurozer -- 26 Şubat 2016; 13:43:02 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
ACEA C3 ve C4 farklı standartlar.
C4 düşük atık bırakan yağ, C3 ise orta seviyede düşük atık bırakan yağ. Yani C4, konvertör ve DPF filtreleri için daha temiz bir standart. Diğer performans seviyeleri buharlaşma kayıpları dışında aynı. Ancak ACEA, C3 için fosfor %0.07 minimum olması gerekir derken C4'te hiç bir kısıtlamaya gitmemiş. Bence motor parçalarını ilgilendiren tek önemli fark bu. Fosfor, kam mili gibi kayar tip yüzeylerin olduğu yerlerde önemli bir katkı maddesidir. Bu yüzden standartlar test verileriyle yeinmeyip, tam miktarını da tanımlıyorlar. C3 ve C4 alışılmadık derecede yakın sınıflar. Söylenti odur ki ACEA, Renault'un RN 700, 710, 720 standartlarına resmi alternatif olabilmek için C4 standardını açıklamıştır. C3 ce C4 en son 2010'da günecellenmiş. C3 yerine C4 kullanılırsa fosfordaki küçük bir potansiyel eksikliğin uzun dönem saha etkilerini bilemeyiz. Çok çok az fark var ama neticede aynı standart değiller. ACEA orjinal kaynağı: https://www.acea.be/uploads/publications/2012_ACEA_Oil_Sequences.pdf Lubrizol'e göre bazı performans farkları: Fosforda miktar farkı ihtimalini önemli bulmamış. Aşınma için ACEA C3 ve C4'e aynı puanları vermiş. ![]() https://www.lubrizol.com/EngineOilAdditives/ACEA/RelativePerformanceTool/default.html |
ACEA C3 ve C4 Onayları
ACEA (Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği), motor yağları için bir dizi onay spesifikasyonu tanımlamıştır. C3 ve C4 onayları, dizel ve benzinli motorlarda kullanılan düşük kül içerikli yağları belirtir.
ACEA C3 Nedir?
ACEA C3 onayı, düşük kül içerikli, orta kül içerikli benzinli ve hafif hizmet dizel motorlar için tasarlanmış yağlar içindir. Bu yağlar, egzoz emisyonlarını azaltmaya yardımcı olan partikül filtreleri (DPF) ve üç yollu katalitik konvertörler (TWC) ile uyumludur.
ACEA C4 Nedir?
ACEA C4 onayı, düşük kül içerikli, düşük sülfürlü benzinli ve hafif hizmet dizel motorlar için tasarlanmış yağlar içindir. Bu yağlar, C3 onaylı yağlardan daha düşük sülfür içeriğine sahiptir ve Euro 4 ve Euro 5 emisyon standartlarını karşılayan araçlarda kullanılır.
C2 ile C3 Arasındaki Fark
ACEA C2 ve C3 onaylı yağlar arasındaki temel fark, sülfür içeriğidir. C2 onaylı yağlar, C3 onaylı yağlardan daha düşük sülfür içeriğine sahiptir ve partikül filtreli (DPF) dizel motorlar için özel olarak tasarlanmıştır.
ACEA C4 ile C3 Arasındaki Fark
ACEA C4 onaylı yağlar, C3 onaylı yağlardan daha düşük sülfür içeriğine sahiptir ve düşük emisyonlu dizel motorlarda kullanım için tasarlanmıştır. Ayrıca, C3 onaylı yağlardan daha yüksek deterjan ve dağıtıcı katkıları içerirler.
Hangi ACEA Onaylı Yağı Kullanmalısınız?
Kullanmanız gereken ACEA onaylı yağ, aracınızın motor üreticisinin önerilerine bağlıdır. Bu bilgileri aracınızın kullanım kılavuzunda bulabilirsiniz. Doğru onaylı yağı kullanmak, motorunuzun optimal şekilde çalışmasını ve egzoz emisyonlarının azaltılmasını sağlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
|
_____________________________
2025 MİNİ COUNTRYMAN E - SLATE BLUE. 2017 BMW 118i ZF8 JOYPLUS LCI2 BEYAZ. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
|
_____________________________
2025 MİNİ COUNTRYMAN E - SLATE BLUE. 2017 BMW 118i ZF8 JOYPLUS LCI2 BEYAZ. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BoorMan -- 26 Şubat 2016; 23:49:04 > |
_____________________________
|
|
|
_____________________________
2025 MİNİ COUNTRYMAN E - SLATE BLUE. 2017 BMW 118i ZF8 JOYPLUS LCI2 BEYAZ. |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurozer -- 27 Şubat 2016; 11:03:04 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
|
_____________________________
İşlemci : İntel Core i7 4790 \\ Anakart : Msi Z97 Pc Mate \\ Ekran Kartı : XFX AMD RX 5700 XT 8 Gb \\ Ram : Corsair Vengeance 16 Gb \\ Hdd : 2.5 TB Sata 3.0 \\ Ssd : Sandisk ssd plus 120gb+480gb \\ Monitör : Lenovo ThinkVision 22” \\ Ses Sistemi : Creative x-fi xtreme gamer sound card -- Creative T6160 5+1 \\
|
hocam bazı yağların üstünde aynı motul xclean EFE de olduğu gibi c3 ve c4 uyumlu yazabiliyor. O halde bu fosfor olayının çokta bir etkisi olmayabilir. c4 eğer c3 te de kullanılabiliyorsa kam mili falan etkilemez o halde |
_____________________________
|
super 3000 c2 yağ, m1 esp c3 yağ ama c3 te c2 gereksinimlerini karşıladığı için konabiliyor. Burdaki olay zaten c serisi dpfli yuksek basıncta çalışan motora uygun düşük atıklı yağlar yani geneli benzer özellikte sadece teknoloji geliştikçe bir yağ 20000 km gidiyor c3 te ise 50 bin km ye kadar kullanılabilen motorlar var tabi bu değerler sıfır motorlar için. ama c3 ün c2 den en önemli farkı hths değeri çok yüksek yani yüksek ısıda daha iyi koruma yapabiliyor ve yağ eskimediği için ömrü iki katına kadar uzayabiliyor. E bu teknolojiyi de adam super 3000 adıyla değilde esp adıyla yeni bir model olarak piyasaya sunuyor. Dolayısıyla çok daha iyi bir teknoloji. Ama bu kadar dayanıklı bir yağ yapınca da bu sefer c2 deki gibi yakıt ekonomisi sağlanamıyor ama yinede çok fark olmuyor ekonomide. Şimdi c4 çıktı mesela onda hem c3 dayanıklılığı var hemde c2 nin ekonomisi de yakalanmış durumda seneye ustanız c4 koyalım derse hayır demeyin :) İşin garip yanı c4 en ucuzu haline gelmesine rağmen herkes korkup bu yağı kullanamıyor çünkü ülkede sahtesi vs birçok korku var ve zaten araçların hepsi eski model yağ uymaz sanılıyor bazı durumlarda |
_____________________________
|