Şimdi Ara

Dizel motorun enjektörü söküldüğü an kod geçersiz mi olur ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
5.898
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dizel araçların enjektörleri biliyorsunuz üzerindeki bir kodla arabaya tanıtılır ve o kodla çalışır fabrikadan öyle çıkar. Enjektör olası bir tamir görmeyecek ve bakımı yapılmayacak ama Sadece yerinden çıkarılıp gözle bakılıp geri takılacak. Bu durumda enjektör takılmadan önce tekrar kodlanması/kod alınması gerekiyor mu ?

    Kodlanmadan takılırsa ne olur ? Veya kod almaya ihtiyacı varmı kısaca ?

    Not:Bakım/tamirat görecekse zaten yeni kod alınması gerekiyor onu biliyorum (meme değişmeyecekse bile meme değişirse zaten mecburi) fakat sadece yerinden sökmeyi sormak istedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 27 Mayıs 2021; 3:29:9 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Dizel Motor Enjektör Kodlamasının Önemi

    Dizel motorlarda enjektörler, yakıtın doğru miktarda ve doğru zamanda silindirlere püskürtülmesini sağlayan hayati bileşenlerdir. Enjektörler çıkarıldığında veya değiştirildiğinde, düzgün çalışabilmeleri için yeniden kodlanması gerekir.

    Enjektör Kodlama Nedir?

    Enjektör kodlama, enjektörün üretim özelliklerine göre motor kontrol ünitesine (ECU) bilgi sağlayan bir işlemdir. Bu bilgiler, enjektörün doğru yakıt enjeksiyon miktarını ve zamanlamasını belirlemesine yardımcı olur.

    Enjektör Kodlanmazsa Ne Olur?

    Enjektörler kodlanmazsa, motor düzgün çalışmayabilir. ECU, doğru enjeksiyon parametrelerini bilmeyeceğinden, bu durum şunlara yol açabilir:

    • Motor arızaları
    • Güç kaybı
    • Yakıt verimliliğinde azalma
    • Egzoz emisyonlarının artması

    Enjektör Kodlama Kim Yapar?

    Enjektör kodlama, genellikle yetkili servisler veya dizel yakıt enjeksiyon sistemleri konusunda uzmanlaşmış teknisyenler tarafından yapılır.

    Enjektör Kodlama Fiyatları

    Enjektör kodlama fiyatları, enjektörün türüne, aracın modeline ve bulunduğun yere bağlı olarak değişebilir. Ortalama olarak, bir enjektörün kodlanması 50-150 TL arasında bir maliyete sahiptir.

    Enjektör Kodlama Nasıl Yapılır?

    Enjektör kodlama, genellikle şu adımları içeren bir işlemdir:

    • Enjektörlerin çıkarılması
    • Enjektörlerin kod bilgilerinin okunması
    • Yeni kodların ECU'ya girilmesi
    • Enjektörlerin yeniden takılması

    Enjektör Kodlama Yapılmazsa Ne Olur?

    Enjektör kodlama yapılmazsa, enjektörler düzgün çalışmayabilir ve bu da motor sorunlarına yol açabilir. Bu nedenle, enjektörler çıkarıldıktan veya değiştirildikten sonra her zaman yeniden kodlanması önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Sırasını karıştırmadığınız sürece sadece söküp takmayla kodlama gerekmez

  • Kodlama yapmadan takılırsa motor yine çalışır ancak şakırtı,çok yakma çekiş düşüklüğü vb. durumlar ile karşılaşırsınız.

    Sıralama değişmediği sürece söküp takma problem olmaz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeakin

    Kodlama yapmadan takılırsa motor yine çalışır ancak şakırtı,çok yakma çekiş düşüklüğü vb. durumlar ile karşılaşırsınız.

    Sıralama değişmediği sürece söküp takma problem olmaz.

    Anladım. Benim merak ettiğim tek şey yerinden çıkarıp şöyle bi gözle bakmak sonra yerine takmak. Çoğu yerde yerinden söküldüğü anda kodlama gerekir üzerindeki kod geçersiz olur diye okumuştumda
  • genelde dizel HDİ motorlarda bu kodlama sıkıntısı oluyor ,

    sanırım Delphı marka enjektör kullanıyorlar, bunlarda enjektör tamir edildiğinde , yeniden kod üretilmesi gerekiyor , kod üreten makineli mevcut ,

  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Kodlama denilen olay enjektörün üzerindeki seri numarasını araca girmek basit bir işlem ancak aynı enjektör takılıyorsa kodlamaya gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    Kodlama denilen olay enjektörün üzerindeki seri numarasını araca girmek basit bir işlem ancak aynı enjektör takılıyorsa kodlamaya gerek yok.
    Hocam km 200 binin üstündeyse genellikle ve enjektör bakım/tamirat gördükten sonra yeni kod alınması gerekiyor. Üzerindeki seri numaradaki kod geçersiz oluyormuş.

    Bide asıl risk şundaymış. Yine bu forumdan biri yazdı konudaki mesajı ss çekmiştim ama bilgisayarda kaldı. Yüksek kmdeki enjektörlerin bazılarında kod alamama ihtimali varmış

    Şu videoyuda buldumhttps://www.youtube.com/watch?v=uMjORalpYpQ&feature=youtu.be




  • metinTasci M kullanıcısına yanıt

    Revizyon gören enjektörlerde o kod geçersiz olur. Enjektör performansına göre girilmesi gereken kodu belirleyen cihazlar var.

  • Konuyu hortlatacağım ama bugün 2013 model dacia duster 1.5 dci aracıma enjektör revizyonu yapıldı ve revizyon sonrası kodlama yapıldı, ustaya aynı enjektörler sökülüp takıldığında kodlama gerek mi diye sordum ve revizyon sonrası test için kullandıkları cihaz enjektörün revizyon sonrasındaki performansına göre yeni kod ürettiğini ve bu kodların tanıtılması gerektiğini söyledi. Revizyon sonrası aracın çekişi fark edilir şekilde arttı tabi benim aracın enjektörlerden birinin elektrik arızası vardı bobin bozulmuştu sarsıntılı çalışma vardı tüm arıza ışıklarını yakmıştı o yüzden götürdüm götürmüşken tüm enjektörler elden geçti.

  • Konu anlaşıldı.Revizyon görmeden aynı yerine söküp takılan enjektörde kod girmeye gerek yok.
  • donanımcı123 kullanıcısına yanıt

    Hocam istanbul'da iseniz nereye gittiniz enjektör bakımı için?

  • facepunchS F kullanıcısına yanıt

    Ben mersindeyim, istanbul'da ikitelli osb'de may dizel pompa enjektör'ü öneririm.

  • donanımcı123 kullanıcısına yanıt

    Buraya gittim ben şakırdama problemim çok geçmeden 3-4 ay içinde tekrar başladı. Tavsiye etmem.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.