Şimdi Ara

X3 3.0 d ile z4 3.0i yanımda kapıştı...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
3.533
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar geçen gün konya yolundan gazi hastanesi yönüne döndüm hemen ışık vardı en sağ şeritte durdum. Orta şeride x3 sol şeride de z4 geçti. 3 bmw dizildik. Bende 84 model 315 olduğu için kapışmayayım belki duramam dedim ( şaka bir yana asla kimseyle kapışmam). Bu ikisi sarı ışıkla beraber bir kalktılar toz duman her yer, 100 metre mesafede 120 ye çıktılar nerdeyse ama ilginç olan yenişememiş olmaları. İlk saniyeden itibaren yanyana gittiler. Akla takılan soru bir x3, z4 e kafa tutabilirmi ya da z4 x3 ten yavaş kalabilir mi? Ya da ben nasıl bu ikisinden yavaş kalmış olabilirm deeermişim. Son soruyu yanıtlamayın lütfen...


    edit: Yazım hatası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lammez11 -- 6 Ocak 2007; 3:48:45 >







  • Onümdeki Borusan 2007 BMW satış katologundan örnek;

    80-120 km/s ara hızlanma:

    523i 9.4 sn
    525i 7.9 sn
    530i 6.6 sn
    540i 6.3 sn
    550i 5.2 sn

    Simdi sıkı durun dizellere bakın;

    520d 7.0 sn
    525d 6.5 sn
    530d 5.1 sn
    535d belirtilmiyor..

    530 d ara hızlanmada bırakın 530i yi , 550i ye bile toz yutturuyor. Dizeller iyice coşmaya başladı...Şaşırtıcı......
  • Tork tork :)
  • walla BMW nin dizelleri çok hızlı ve güçlü ama aynı oranda sağlam değil çok fazla sorun çıkartıyor yada türkiye gönderilenler öyle çünkü bildiğim bir X5 3.0d yok ki motorun turbosunda bir sorun olmasın, bide buna ek olarak dizellere yakışmayacak derecede çok yakıyorlar
  • zaten beygir gücü son hızı tork ara hızlanmaları etkilemiyor mu??yani beklenen bir şey değil mi dizellerin ara hızlanmalarının iyi olması =)
  • söföre de baglı beyler bunu unutmayın
  • ara hızlanmaların tatmin edici olması için torkun en az kaç olması lazım ortalama ? 145 tork nasıl sizce
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: canitouch

    ara hızlanmaların tatmin edici olması için torkun en az kaç olması lazım ortalama ? 145 tork nasıl sizce


    Hocam sanırım 1.6 motor benzinli araç kullanıyorsun... Direk tork değerinden yorum yapmak pk doğru olmaz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sec

    Onümdeki Borusan 2007 BMW satış katologundan örnek;

    80-120 km/s ara hızlanma:

    523i 9.4 sn
    525i 7.9 sn
    530i 6.6 sn
    540i 6.3 sn
    550i 5.2 sn

    Simdi sıkı durun dizellere bakın;

    520d 7.0 sn
    525d 6.5 sn
    530d 5.1 sn
    535d belirtilmiyor..

    530 d ara hızlanmada bırakın 530i yi , 550i ye bile toz yutturuyor. Dizeller iyice coşmaya başladı...Şaşırtıcı......


    gazetelerde sayfalarc ilanı vardı 520 d nin
    0-100 km hızlanma 8.5 sn yazıyordu koskocaman 30 luk puntolarla.
    535d de o zaman 3,5 sn dir
  • X3 3.0d, 0-100'ü 8 saniyedir. Z4 3.0 6 saniye felan.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: canitouch

    ara hızlanmaların tatmin edici olması için torkun en az kaç olması lazım ortalama ? 145 tork nasıl sizce


    benzinli araclarda tork dusuk olur.(dizellere gore)
    en kucuk hacimli dizel araclarin bile 140 civarinda torku vardir(tahmonen soyluyorum)
    benim aracim 320 n/m torka sahip bence tatminkar.
    ne cok iyi ne de cok kotu.
    ama insandan insana degisir.
    bazisina 500 n/m az gelir bazisi gaza basmaya korkar
    normal bir insan icin 2.0 litre dizel bir aracta gunumuz sartlarinda 300-350 n/m tork idealdir bence...
  • Benzinli araçların torku düşük değildir, dizeller "turbo" oldukları için yüksek gözükmekte...Bu arada 350 nm tork az bir değer değildir.

    Dizel araçların torku iyi fakat tork değerlerini çok alt değerlerde veriyorlar. Üst devirlerde, yani bg'nin alındığı değerlere gelindiğinde bu tork erimiş oluyor. O sebepten ötürü 100 nm fark atan bir turbo dizel , benzinli muadiline 0-100'de çok az fark atabilmekte...
  • 0-100 ya da 0-400metre gibi hızlanma disiplinlerinin torkla çok alakalı olmadığını düşünüyorum. Tork esneklik değerlerinin iyileştiren bir faktör ancak dizel bir otomobilin (X3 ün) kalkış disiplinin de Z4 le kapışabilmesi sürücülerin farklılığından olmalı
  • Z4 hiçbir zaman hızlı bir araba değildi zaten sınıfına göre.Ama X3 e de tokadı her koşulda basar.
  • Kullanımdan kaynaklanıyodur heralde.....
    z4 ün tokatlaması gerekirdi.....
    arabanın hakkını veremio demekki
  • Bmw X3 3.0D
    "3.0-litre six-cylinder.
    160 kW at 4,000 rpm and 480 Nm from 1,750 rpm.
    Acceleration (0-100km/h): 7.9 seconds.
    Top speed 210 km/h.
    Average fuel consumption (EU cycle): 8.6 litres per 100 km."

    Torku eski modelinde 410 nm idi, 480 nm yapmışlar gerçekten çok güçlü olmuş. 0-100'ü dediğim gibi yaklaşık 8 saniye.

    "BMW Z4 is powered with these engines:


    2.0 4-cylinder; 110kW (150hp), 200 Nm; 0-100 km/h per 8.2 s

    2.2 6-cylinder; 125kW (170hp), 210 Nm; 0-100 km/h per 7.7 s

    2.5 6-cylinder; 141kW (192hp), 245 Nm; 0-100 km/h per 7,0 s

    3.0 6-cylinder; 170 kW (231hp), 300 Nm; 0-100 km/h per 5,9 s"


    Eğer X3 dizel, Z4'ü geçtiyse ( Ki 480 nm torka sahip 2007 modelini baz alarak konuşuyorum ) o Z4 %99.9 2.0 150 hp motora sahip bir Z4'tü. Öbür türlü 2.2 170 hp Z4 bile yeni 480 nm torka sahip X3 dizeli geçebilir...

    3.0'ın yanına ise hiç biri yaklaşamaz...




  • BMW X 3 3,0 D 7,7 VE 7,4 yaziyor sitede almanya sitesi
    BMW Z 4 3,0i 6 saniye

    ama inanilmaz olan sey eskiden diesel ler eskiden hantal denirdi

    simdi

    BMW X3 1885 KG bos agirligi
    BMW Z 4 1395 KG bos agirligi
    bu kadar agir kasayi nasil ucuruyor
    besyuz kilo koy Z 4 de ne yapacak bakalim

    ama normalde Z 4 basar ama o da belki senin gibi dusunmustur duramam falan demistir belki

    ama arabada is yapan biliyorsunuz tork yani dondurme kuvveti

    benim uc silindirli tdi polom var 220 nm guzel deger yani


    bmw Z 4 3,0 315/2750 nm/t

    bmw X 3 3,0 d 500/1250-2750 nm/t
  • belkı z4 sahibi kapısmıyodu ama onun yarı gazıyla bile kopan arabası x3 sahibinde bi kapısma duygusu yarattıgı ıcın tam gaz arkasından gelıyodur o da
  • 0 dan kalkışın torkla hiçbir ilgisi yok, kaldıkı arahızlanmalarda da eş hacimli motorlarda benzinli olan dieseli vites küçültme yoluyla her türlü geçer.

    tamamen z4 ü kullananın yeteneksizliği.
  • Tek Dezavantajı sesidir.

    530benzinli kalkışta uçarkene düz yolda 530dizel arayı acabılıyor .. Tecrübe ile sabittir
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.