Selamlar herkese. Model Y eski kasa standart menzil ikinci el 2024 model 15.000-20.000 km'de hatasız boyasız tramersiz 1,6-1,7 milyon TL civarına bulunabiliyor. 1.866.000 TL'ye de Juniper standart menzil hafta hafta satışa çıkıyor. Takip edilirse alınabiliyor. Bağladığınızda paranın tamamını 2-3 hafta sonra falan yatırıyorsunuz. O dönemde parayi degerlendirirseniz Juniper 1,8 milyon'a geliyor aslında. 200-300 bin TL ucuz eski kasa mı Juniper mi? Hangisi mantıklı sizce? |
1,6'ya Model Y eski kasa mı 1,8'e Juniper mi?





-
-
yeni her zaman daha iyidir.
200-300 bin için eski almaya değmez, ha fark 500 bin olsaydı eski al derdim.
-
ÖTV oranı değişeceği ya da matrah güncellemesi olacağı soyleniyor. 1.8 Jüpiter gelene kadar değişikliğe yakalanırsanız 2,5 almak ya da 50.000 tl yakmanız gerekebilir.
Togg minimum kar satış yaptığı için zarar açıklıyor bi artırım olacaktır diye düşünüyorum. Ytd
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Buz_Adam32. -- 23 Mayıs 2025; 11:38:6 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir model Y sahibi olarak, juniper da sizi etkileyen çok önemli bir detay bulunmuyorsa 1.6 ya ikinci el almak daha mantıklı geliyor bana. 300k TL güzel para, farklı şekilde değerlendirilebilir. Mesela benim için juniperda artı olarak sayabileceğim tek şey koltuk soğutma, belki de çok önemli olmamakla beraber ön kamera oldu. Eksi olarak ise en önemli şey vites kolunun olmaması oldu.
-
-
Teala'nızin ikinci eli düşmez merak etmeyin 😅
1.6 - 1.7 milyon ile 1.8 milyon arasında 300k mi var?
Bir tarafta eski kasa ikinci el 30-40 bin km kullanılmış araç diğer tarafta yeni kada sıfır araç. Aradaki fark maks 200.000. Yeni kasa bulunabiliyorsa hiç düşünmeye gerek yok
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yeni versiyonun 1866 oldugu goz onunde bulunduruldugu zaman eskisi 400-500 (% 21-26) altinda olmadigi surece yenisinin alinmasinin daha uygun olacagini dusunuyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mart ayında 2 adet sıfır alıp 11 ay kullandığım 2024 A3 çift paket aracımı satıp, 2 adet 2025 model y aldım. Alma sebebim de diğer kullanıcıların korkularına nazaran, elektriğe ulaşımımın kolay olması. Ayrıca opsiyonsuz fiyatı 1.8 değil 1.866.000 yani 1.6 ya alınabiliyorsa aradaki fark 266.000 TL. Fena bir rakam değil bence.
Bu aracı alma sebeplerimden bir tanesi de kimseyle muhatap olmadan (bakım, yakıt, satın alma vb.) kullanabiliyor olmam. Değer kazanmış matrah güncellenmiş vs. bu konulara pek takılmıyorum, zaten benim için çok büyük rakamlara tekabül etmiyor açıkçası.
Ben bu aracı ekonomik ömrü kadar ya da sıkılana kadar kullanıp üçe beşe bakmam gider yenisini alırım, yani anlayacağınız fiyatı düşmüş düşmemiş benim pek dert ettiğim şeyler değil.
Ha ben niye yenisine geçmedim,
- Far grubunun tamponda olması beni açıkçası korkuttu, herhangi bir sürtme kırılma vb. durumda servise git parça bekle, biraz riskli geldi bana
- Vites kolunun kaldırılmış olması
- Hoparlör sayısının azaltılması ve subwoofer kaldırılması
Artı olarak çok major değişimler göremedim, mesela arka koltukların elektrikli katlanması ya da arkadaki ekran bana hitap eden şeyler değil. Kişiden kişiye değişir tabii.
Neden yenisini almak isterdim,
- Koltuk soğutma için.
Peki beni etkileyecek tek donanım olan koltuk soğutma 266.000TL eder mi? Sanmıyorum.
Yani özet geçmek gerekirse, merak etmiyorum.
-
Bence 1566 ya kadar alinabilir. 1600 ve üstü rakamlara cikacaksan ikinci el yerine sıfırını al derim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Clio,en ucuz otonom ,qasqhai egea, Tesla
Maşallah yelpazeyi geniş tutmussunuz
Sonraki konuda ne soracaksınız,Tiguan falan mı
Ona göre kendimizi yoralim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bence kıyası şu şekilde yapmak lazım;
1.8 civarıvarına yeni kasa sr mı yoksa eski kasa lr mı?
1600 civarına satılan eski model y sr ın biraz yüksek bütçesinde çift motorlu 80kwh bataryalısı var. Mtv dezavantaj ama verdikleri çok daha fazla vergi dilimi farkı olmasa herkes LR a yönelir. İkinci elde ben çok fiyat farkı görmüyorum. 1800-1900 a hatasız araçlar var. 300 bin verip ekstra motor+menzil çok mantıklı geliyor.
Juniper SR beğendiğim bir model envanter kapışma olayları hoş değil. Talep azalınca denenebilir. SR sadece şu anlık mantıklı onu dikkate al matrah artar tek motorlu LR %10 ile satılırsa kimse yüzüne bakmaz. Önceki kasa SR da aynı şekilde aşırı talep oluşturdu şimdi kimsenin öncelikli tercihi değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Türkiye'de konular anlık değisiyor bizim forumdaki konular ayda bir 3 ayda bir değişmiş çok mu. Egea konusunu 3-4 ay önce açtığımda sıfır Egealar 700-800 bin TL'ydi. İkinci eli 500 bin TL'ydi. Şimdi sıfırı 1-1,2 milyon TL. İbre değisti yani. Egea'ya 1 milyon TL vereceğime gider Tesla, Megane E-Tech, E-C4X, TOGG vb. alırım
Tiguan'ın şu an en düşük versiyonu bile %80 ötv'de. %150'ye kadar çıkıyor. ÖTV düzenlemesiyle Tesla'dan çok daha uyguna Tiguan satılırsa degerlendirir ibreyi oraya çeviririz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qwertsdf -- 24 Mayıs 2025; 14:2:9 > -
Bence de. 20-30 bin km civarında hatasız boyasız tramersiz eski kasa 1,4-1,5 milyon TL civarinda alınabilirse mantıklı olur gibi. 1,5 milyon TL'yi aştığında Juniper almak daha mantıklı. Sonuçta ikinci elde aracı kullananların nasıl kullandığını bilemeyeceksin. Belki şarjları hep DC'den 0-100 şeklinde yapıp ya da zırt pırt şarja bağlayıp bataryanın ömrünü azalttı. Aracı çok hor kullanmış olabilir. 200-300 bin TL için riske girmeye değmez.
-
Siz bu rotayı daha kaç ay takip edeceksiniz , üstüne kaç konu daha açacaksınız bende onu merak ediyorum.
Pek araba alma niyetiniz yok geyik çeviriyorsunuz gibi geldi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 24 Mayıs 2025; 16:35:1 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Niyet okumayı bırakın lütfen
-
quote:
Orijinalden alıntı: qwertsdfNiyet okumayı bırakın lütfen
= haklısınız geyik olsun diye konu açtım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Togg un tek kurtuluşu maliyet düşürüp cok satmak.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bence de fakat araç sahipleri 1,7 milyon TL'den aşağı yazmamışlar. Son envanterde çoğu kişi araç alabildi. Araçlar geldikçe satmak isteyenler büyük ihtimalle fiyatları düşürecektir. Hatasız boyasız 20-30 bin km olanların ederi bence 1,3-1,4 milyon TL. Almanya'da sıfır model Y sr ile eski kasa 30 bin km'deki model y sr arasındaki fark 15.000 euro'ya kadar çıkıyor. Maşallah bizim ülkede araçların ikinci eli sıfır fiyatından pahalı.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X