DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Fabrika çıkışlı Dizel Tofaş
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
99
Cevap
2
Favori
51.659
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Markalar ve Modelleri >> Fabrika çıkışlı Dizel Tofaş
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 3 4 5 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      6704 Mesaj
      13 Haziran 2010 00:00:50
      Valla hiç habeirm yoktu. Başka bir forumda dolanırken gördüm , paylaşayım dedim

      quote:

      Türkiye'de 1985 yılında hükümet yakıta ödenen dövizden tasarruf etmek adına ticari taksileri dizelleştirmek için çeşitli kararlar aldı. O yıllarda yurt dışından motor ithalatı yapılamıyordu ve devlet dizelleştirme adına bazı firmalara motor ithal etme yetkisi verdi. Türkiye'ye ithal edilen motor markaları şunlardı ve adetleri şu şekildeydi:

      1)Isuzu - 4091 adet
      2)Audi - yaklaşık 1000 adet
      3)Citroen - yaklaşık 400 adet
      4)NSA - yaklaşık 400 adet
      Yerli üretim:
      1)BMC - Leyland

      Motorların 1985 peşin fiyatları 1.500.000 TL civarındaydı. Bu yıllarda yeni bir şahinin fiyatı 2.200.000 TL civarındaydı. Motorun ne kadar büyük para olduğunu varın siz düşünün.

      Taksiciler bu dizel motorlara direk hücum ettiysede sonuç tam bir hüsran oldu. Motorların marş motoru gibi donanımlar hariç 180 kg civarında gezinen kuru ağırlıkları araçların ön takımı için ciddi problem oldu. Ayrıca ithalatçı firmalar 2 yıl içinde motora ait 54 parçayı yerli üreteceklerine dair taahhütname vermişlerdi ancak gerçekleştiremediler, bunun neticesinde yukarıda yazdığım düşük toplam ithalat adetleri ve yedek parça ithalatı zorlukları nedeniyle motorlar takıldığı araçları ve araç sahiplerini perişan etti. Kilometrede 29 kuruş benzin yerine 12 kuruş motorin yakacağım diye yola çıkan taksici karaborsadan fahiş fiyatlarla bulunan (hatta karaborsada bile parça bulamadığı için ekmek teknesi günlerce yatan) yedek parçaya ve tamirciye çalışır oldu.

      İşin balonu çok kısa sürede patladı ve bugün bile dizel motor hakkındaki dedikoduların başlamasını sağladı. 1986 yılının şubat ayında Renault 9 modelinin dizel versiyonunu çıkardıysada, ve başlarda güzel satış rakamları elde ettiysede, araç sonradan dizel motor takılan araçların kötü şöhretine yenik düştü.

      1985 yılının başında yaşanan dizel furyasında ve kısa süre sonrasında dizel pazarına hiç bakmayan, bugün bile nedenini bilmediğim şekilde dizelin kötü şöhretinin doruğa ulaştığı yıllarda (dizeller takılalı 2 - 3 yıl olmuş ve parça sıkıntısı tavan yapmış ve millet dizel motorları söküp benziliye geçerken) Tofaş 1988 yılı mayıs ayından 1989 yılı sonuna kadar Şahin ve Kartal'ın dizel motorlu versiyonlarını üretmiştir.

      Bugün hemen hiç kimsenin bilgi sahibi olmadığı olan kişilerinse nerdeyse bildiklerini unuttuğu bu araçlara ait reklam ve teknik veri bilgileriyle fiyat tablolarını aşağıya ekliyorum. Şimdiden aaa diyenleri duyar gibiyim.









      _____________________________

    • Yarbay
      4402 Mesaj
      13 Haziran 2010 00:06:32
      İlk defa duydum


      _____________________________

      UCUZA TRAFİK SİGORTASI/KASKO BULMANIZ MÜMKÜN -- BİZE SORMADAN TRAFİK SİGORTANIZI YAPTIRMAYIN
      PM GÖNDERMENİZ YETERLİDİR
    • Yarbay
      17225 Mesaj
      13 Haziran 2010 00:12:23
      sonrdan ısuzu dizel motor taktıklarını gördüm ama fabrika çıkışlıyı ilk defa duydum


      _____________________________

      Opel Vectra 1.9 CDDesign sütçü Edition
      150 ps 320 nm 6 ileri Active Select
    • Yarbay
      7442 Mesaj
      13 Haziran 2010 00:12:40
      Nerde bu dizel şahinler istiyorum bi tane


      _____________________________

      Corsa 1.3 CDTI 95HP MT-A Easytronic Şanzıman Start & Stop Enjoy
    • Yarbay
      18966 Mesaj
      13 Haziran 2010 00:13:43
      Çok ama çok iyi hatırlıyorum o zamanları. 1.9 D yazardı ŞAHİN DİZEL'in arkasında, turbosuz, 50 NC kamyonet motoru gibi ses çıkarırdı. O kadar iriydi ki motor 1975-1985 arasında üretiken Alman OPEL'lerin motor kaputundaki hörgüç benzeri çıkıntı vardı. Tasarruf da zaten yedek parça ve bakıma giderdi.

      Dizel motorlar 1980'li yılların başında V8 veya I6 benzinli motorlu Amerikan SW Dolmuşları 3 silindirli ISUZU dizel motorları ile değiştiren Adanalı dolmuşçuların işine yaramıştı, taksiciler zaten daha sonra 1992'de mutfak tüpü ve buharlaştırıcıyı keşfedip LPG'ye geçiş yaptılar veya fabrika çıkışı üretilen daha güvenilir ve küçük hacimli dizel motorları tercih ettiler.

      TOFAŞ'ın 1.9 DİZEL motoru hakikaten o zaman otomobil piyasasında bomba etkisi yapmıştı. Alanlar pişman olmuş, sürekli arıza yapan motor taksinin kârlılığını azaltmış, gürültülü ses de konforu ortadan kaldırmıştı, bir de motorun ÇOK ZAYIF olması işin tuzu, biberiydi. MultiJet gibi çok başarılı bir dizel motor geliştiren FIAT'ın o zaman böyle bir motoru geliştirmiş olması da düşündürücüydü.



      _____________________________

    • Yarbay
      3317 Mesaj
      13 Haziran 2010 00:16:55
      abs klima esp panoramik cam tavan cruise control dahil mi bu fiyata.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1501 Mesaj
      13 Haziran 2010 00:31:45
      Bildiğim kadarı ile Tofaşın bu arabalara taktığı motorlar Citroen motoruydu.

      Çok az imal edildi ve ömrümde 1 defa gördüm.

      Hepsi, çakma motorlardı. Çok kimse bilmez, Renault 9 dizellerin motoru, 1700 cc Renault 11 Flash motorun dönüştürülmesinden yapılmıştır. Blok ve krank milleri aynıdır.

      Benzinli Ford transitlere de sanayilerde BMC/Leyland traktör motoru takmışlardı, bunlarda motor gücü düşüklüğünden millete ot yoldurmuştu.

      Fakat, o yıllarda bize reva görülen bu çakma dizel motorlar yerine getirilmesi gereken, VW ve Mercedes gibi aklı başında imalatçıların yaptığı motorlar, halen hizmet vermektedir.





      _____________________________

    • Binbaşı
      1501 Mesaj
      13 Haziran 2010 00:45:39
      Ve dizel motor kullanıcılarını yolma taktiği, o yıllarda başlamıştı.

      Şahin benzinli fiyatı: 12.167.000

      Şahin dizel fiyatı: 21.114.000

      ARADAKİ FARK 8.947.000 MİLYON GAYME BİR -0- SERÇE OTOMOBİL PARASI!!!

      SANKİ BİR MİSLİ DEMİR, ÇELİK, ALİMUNYUM KULLANIYORLARDI, DİZEL MOTOR İÇİN!!!

      Otomobil firmaları halen daha, kullanıcının dizel kulanarak elde edeceği tasarrufu azalsa da, kendi ceplerine atmaktadırlar.







      _____________________________

    • Binbaşı
      1805 Mesaj
      13 Haziran 2010 00:56:40
      İlk duydum ve daha önce de hiç ama hiç rastlamadım. Ağzım açık hâlâ...


      _____________________________

      Bisiklet sür, sağlıklı kal !

      # Mechanical Engineering #
    • Yarbay
      2952 Mesaj
      13 Haziran 2010 00:58:11
      İlk defa duydum bende... Ama fiyatıda baya iddialıymış o zamana göre..


      _____________________________

      2012 Mazda 3 Dizel
    • Yarbay
      4214 Mesaj
      13 Haziran 2010 00:59:46

      quote:

      Orijinalden alıntı: M. Reha

      Ve dizel motor kullanıcılarını yolma taktiği, o yıllarda başlamıştı.

      Şahin benzinli fiyatı: 12.167.000

      Şahin dizel fiyatı: 21.114.000

      ARADAKİ FARK 8.947.000 MİLYON GAYME BİR -0- SERÇE OTOMOBİL PARASI!!!

      SANKİ BİR MİSLİ DEMİR, ÇELİK, ALİMUNYUM KULLANIYORLARDI, DİZEL MOTOR İÇİN!!!

      Otomobil firmaları halen daha, kullanıcının dizel kulanarak elde edeceği tasarrufu azalsa da, kendi ceplerine atmaktadırlar.






      Haklısın.



      _____________________________

      Bilindik hikaye...
    • Yarbay
      14545 Mesaj
      13 Haziran 2010 01:38:49
      teknoloji nasıl ilerlemiş
      motorun verilere bakın



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      839 Mesaj
      18 Haziran 2010 11:22:57
      Yazıyı başka forumlarda yazan benim arkadaşlar. Bu forumda da yazmıştım, arattıranlar bulabilir. Kullanılan motor Citroen motoru değildi.

      http://forum.donanimhab...mpage_1//tm.htm#40316404

      Aynı motor ilerleyen yıllarda, ülkemizde hiç satışa çıkmasa da İtalya'da Tipo'nun ve Tempra'nın 1.9 D modellerinde kullanıldı.


      quote:

      Orijinalden alıntı: Taner Göde

      Çok ama çok iyi hatırlıyorum o zamanları. 1.9 D yazardı ŞAHİN DİZEL'in arkasında, turbosuz, 50 NC kamyonet motoru gibi ses çıkarırdı. O kadar iriydi ki motor 1975-1985 arasında üretiken Alman OPEL'lerin motor kaputundaki hörgüç benzeri çıkıntı vardı. Tasarruf da zaten yedek parça ve bakıma giderdi.


      Yukarıdaki resimlerde de göreceğiniz üzere böyle bir şey yok. Ben zamanında aynı araca binme ve vitrinde inceleme fırsatım olmuştu. Arkada yazan 1.9 D yazısından başka dış görünüm olarak aracın benzinli versiyonundan hiçbir farkı yoktu. Aracın içide 5 vitesli olmasının haricinde benzinli versiyonundan farklı değildi.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 18 Haziran 2010; 11:37:25 >
      _____________________________

    • Yarbay
      3056 Mesaj
      18 Haziran 2010 11:53:02
      ilk defa duymadım, şahinin dizelinden kirve almıştı, fırın sahibiydi, çok dolaşırdı, hatta şu resimdeki şahinin aynı lacivert rengindendi, o zamanlar küçüktüm hayretle otomobili inceliyordum, rölantideyken bu ses bu arabadan nasıl çıkıyor diye...


    • Yarbay
      4357 Mesaj
      18 Haziran 2010 11:53:26
      İsuzu motorlu şahin görmüştüm, ancak fabrika çıkışı olduğunu bilmiyordum. Ruhsata nasıl işletmişler diye merak etmiştim hep.
      2000 li yıllara kadar, araba piyasasıyla iç içe olmayan birçok kesim tarafından "Mazot"lu araba sorun gibi görünüyordu. "Az yakıyor ama araba çekmiyor", "Arabanın içi hep mazot kokuyor", "Taksiye mazot neymiş, mazot kamyon işi" gibi birçok cümle duyduğumu hatırlarım.



      _____________________________

      Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

      Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
      Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
      Dead Line
    • Yarbay
      4475 Mesaj
      18 Haziran 2010 11:59:24
      ilk defa duydum.


      _____________________________

    • Yarbay
      2463 Mesaj
      18 Haziran 2010 12:12:31
      vay babayın düşmanlarını.. kullanmak isterdim.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1053 Mesaj
      18 Haziran 2010 14:28:18
      _____________________________

    • Teğmen
      234 Mesaj
      18 Haziran 2010 14:39:53
      Şehir içi dolmuşlar Transitlere dönüşmeden önce Trabzonda şahin ve doğanlar dolmuş olarak kullanılıyordu ve seslerinden çıkardığım kadarıyla bir kısmı dizeldi. Aramızdaki diğer Trabzonlular belki daha emin söylemler verebilirler bu hususta


      _____________________________

      SHIFT_to one
      2001 Nissan Primera
    • Yarbay
      7177 Mesaj
      18 Haziran 2010 15:20:44

      quote:

      Orijinalden alıntı: ErDa_

      Şehir içi dolmuşlar Transitlere dönüşmeden önce Trabzonda şahin ve doğanlar dolmuş olarak kullanılıyordu ve seslerinden çıkardığım kadarıyla bir kısmı dizeldi. Aramızdaki diğer Trabzonlular belki daha emin söylemler verebilirler bu hususta


      97-98 e kadar trabzondaydım. hiç dizel tofaş hatırlamıyoru, belki de dikkatimi çekmemişti



      _____________________________

      Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
      Mustafa Kemal ATATÜRK

      Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.

Reklamlar
-x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.