Şimdi Ara

Toyota Corolla MMT şanzıman değişimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
784
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 3
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 4
  • Ortalama Mesaj Aralığı 17 dakika
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 3
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • mustafas72 (4 mesaj) defiant82 (3 mesaj) ARES007 (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (4 mesaj) Mobil (5 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,


    2012 model yarı otomatik MMT şanzıman dizel bir corolla sahibiyim. Arabamın debriyaj setinin değiştirme zamanı geldiğinde sanayide özel bir servisle anlaştım ve arabayı götürdüm. Usta işlemlere başladı sökülmesi gereken yerleri söktü, bu esnada parçacıya telefon edip parçaları getirtti. Parçalar geldi. Baskı balata, rulman geldi. Ama parçaların kodlarına baktığımda debriyaj setinin manuel vites için olduğunu gördüm. Ustaya bunu söyleyince, bişey olmaz abi bu hepsine oluyor dedi. Biraz üsteleyince de gönül koyup, sinirlendi bana güvenmiyor musun vs. gibi şeyler söyledi. İşin yarısında Toplayım git başka yerde yaptır gibi şeyler syledi. Ben de güvenip devam ettridim. Neyse işlem bitti yaklaşık 500 km.'dir biniyorum. Sorun yok gibi fakat yakıtta belirgin bir artış oldu.

    Bu uyumsuz parça hakkında bir bilgisi olan var mı? Yakıt artışı bundan olmuş olabilir mi?




    |
    |




  • Merdiven altı yermiş ne demek gönül koydu orda toplayıp kurumsal firmaya gidecektin zaten konforsuz sıkıntılı bı şanzıman yanlış parça takmış şimdi çok bakalım işin içinden.Otomatik baskı diye manuel takmış bı de gönül koymuş paşam oldu. Orda toplatip ciknaliydin hatan buyuk 

  • Normal koşullarda debriyajın yakıt tüketimine etkisi olmaz.

    Benimde dizel mmt aracım var. Şu an 100 binde. Herhangi bir sıkıntısı yok. Ancak debriyajı değiştirmem gerektiğinde hala araç bende olursa serviste yaptırmayı düşünüyorum. Forumda anlatılanların aksine ben ne yokuşlarda ne sıkışık trafikte ne vites geçişlerinde bir sıkıntı yaşamıyorum. Yanı 100 ve kim bilir kaç bin km daha sorunsuz çalışacak bir debriyaj için servis ücreti 3700 lira gözüküyor ve bu para çok değil.
    Toyota Corolla MMT şanzıman değişimi

    Sizin aracınızın debriyajı kaç km dayandı ve ne kadara değiştiniz öğrenebilir miyim?

    Birde bu araçlarda yakıt artışı dpf den olabiliyor. Özellikle rölantide devrin yükselmesi ile rejenerasyona girdiğini görebilirsiniz. Eğer rejenarasyonu yarıda keserseniz dpf tıkanıklığına yol açıyor. Ayrıca dpf parçasını ısıtmak için ekstra gönderdiği yakıt süzülerek yağ karteline iniyor ve yağ seviyesinin yükselmesine yol açıyor.

    Eğer aracı yeni aldıysanız yada dpfsi hakkında bilginiz yoksa size daha ayrıntılı açıklayabilirim.

    Önemli not: bu şanzımana laf atanların çoğu bu şanzıman kadar iyi vites değiştiremiyordur :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: defiant82

    Merdiven altı yermiş ne demek gönül koydu orda toplayıp kurumsal firmaya gidecektin zaten konforsuz sıkıntılı bı şanzıman yanlış parça takmış şimdi çok bakalım işin içinden.Otomatik baskı diye manuel takmış bı de gönül koymuş paşam oldu. Orda toplatip ciknaliydin hatan buyuk 

    Toyotası olan iki arkadaşımın tavsiyesi, sadece toyota bakıyorlar, ve puanı da yüksek bir yerdi...

    Daha ne yapaydım...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    Normal koşullarda debriyajın yakıt tüketimine etkisi olmaz.

    Benimde dizel mmt aracım var. Şu an 100 binde. Herhangi bir sıkıntısı yok. Ancak debriyajı değiştirmem gerektiğinde hala araç bende olursa serviste yaptırmayı düşünüyorum. Forumda anlatılanların aksine ben ne yokuşlarda ne sıkışık trafikte ne vites geçişlerinde bir sıkıntı yaşamıyorum. Yanı 100 ve kim bilir kaç bin km daha sorunsuz çalışacak bir debriyaj için servis ücreti 3700 lira gözüküyor ve bu para çok değil.
    Toyota Corolla MMT şanzıman değişimi

    Sizin aracınızın debriyajı kaç km dayandı ve ne kadara değiştiniz öğrenebilir miyim?

    Birde bu araçlarda yakıt artışı dpf den olabiliyor. Özellikle rölantide devrin yükselmesi ile rejenerasyona girdiğini görebilirsiniz. Eğer rejenarasyonu yarıda keserseniz dpf tıkanıklığına yol açıyor. Ayrıca dpf parçasını ısıtmak için ekstra gönderdiği yakıt süzülerek yağ karteline iniyor ve yağ seviyesinin yükselmesine yol açıyor.

    Eğer aracı yeni aldıysanız yada dpfsi hakkında bilginiz yoksa size daha ayrıntılı açıklayabilirim.

    Önemli not: bu şanzımana laf atanların çoğu bu şanzıman kadar iyi vites değiştiremiyordur :)

    Öncelikle ayrıntılı cevabınız için teşekkür ederim...


    Aracımı 162 bin km'de ikinci sahininden aldım. Aldığım şahıs 40 bin km civarı bindiğini, ağır bakım yaptırmadığını söyledi. Ben de 18 bin km yaptım. Yani tam 180 bin km'de debriyaj kaçırmaya, gaza bastığımda devir artıp araç hızlanmamaya başladı. Ustayla da bir test sürüşü yaptık, o da gördü değişecek abi bu dedi. Neyse ilk önce toyota servise gidip fiyat sorum. Abi dedi ordaki yetkili şanjıman yağı ile 4000 lirayı buluyor. Sonra bu yaptırıdğım yere gittim. Tavsiye de etmişti eş dost. Toyota servisten ayrılmış ustalar, temiz çalışırlar vs. dediler. Burası her şey dahil 2000 lira olur abi dedi. Daha sonra bu forumda ve toyota club forumda çok konuşulan populer iki özel servise daha fiyat sordum. Onlar da 2500 ve 2600 fiyat verdiler. Ben de 2000 lira diyen yere yaptırdım.


    Bu arada söylediğiniz konu hakkında bir bilgim yok.


    Sadece şunu söyleyeyim. İşyerimle ev arası 5 km, ev yokuşta ve Işık çok. Önceden git gel 7,4 gösteriyordu gösterge. Bu şimdi 8,4 'e çıktı. Soğuğun etkisi de olabilir, bilmiyorum...


    İnşallah bu durum yanlış parça takıldığından olmamıştır ve bu yüzden daha ağır bir masraf altına girmem.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafas72

    Toyotası olan iki arkadaşımın tavsiyesi, sadece toyota bakıyorlar, ve puanı da yüksek bir yerdi...

    Daha ne yapaydım...



    Alıntıları Göster

    Ucuz değil sağlam kurumsal yere gidecektin bu arada Toyota clubtaki yerleri biliyorum onlar garanticidir .Neidugu belli olmayan yere gitmişsin ve manuel debriyaj setine okey vermişsin ben ne diyeyim öyle kullan diyim o zamanToyota Corolla MMT şanzıman değişimi 





  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    Normal koşullarda debriyajın yakıt tüketimine etkisi olmaz.

    Benimde dizel mmt aracım var. Şu an 100 binde. Herhangi bir sıkıntısı yok. Ancak debriyajı değiştirmem gerektiğinde hala araç bende olursa serviste yaptırmayı düşünüyorum. Forumda anlatılanların aksine ben ne yokuşlarda ne sıkışık trafikte ne vites geçişlerinde bir sıkıntı yaşamıyorum. Yanı 100 ve kim bilir kaç bin km daha sorunsuz çalışacak bir debriyaj için servis ücreti 3700 lira gözüküyor ve bu para çok değil.
    Toyota Corolla MMT şanzıman değişimi

    Sizin aracınızın debriyajı kaç km dayandı ve ne kadara değiştiniz öğrenebilir miyim?

    Birde bu araçlarda yakıt artışı dpf den olabiliyor. Özellikle rölantide devrin yükselmesi ile rejenerasyona girdiğini görebilirsiniz. Eğer rejenarasyonu yarıda keserseniz dpf tıkanıklığına yol açıyor. Ayrıca dpf parçasını ısıtmak için ekstra gönderdiği yakıt süzülerek yağ karteline iniyor ve yağ seviyesinin yükselmesine yol açıyor.

    Eğer aracı yeni aldıysanız yada dpfsi hakkında bilginiz yoksa size daha ayrıntılı açıklayabilirim.

    Önemli not: bu şanzımana laf atanların çoğu bu şanzıman kadar iyi vites değiştiremiyordur :)

    Toyota Corolla MMT şanzıman değişimi 





  • mustafas72 m kullanıcısına yanıt

    Kötü haber vermek istemem ancak aracımda söyle bir sıkıntı yaşadım.


    normalde tek çalıştırmada minimum 15-20 km yol yaparım. Sık sık şehirlerarası yaparım. Ancak bir dönem aracımı 2-3 km ilk kısa kısa güzergahta kullandım ve söyle bir sıkıntı başıma geldi.;


    normalde araçlarımızda dpf denen bir filtre sistemi var. Bu sistem egzozdan çıkan asit yağmurlarına sebep olan zararlı gazları tutar ve belli aralıklar ile yakarak daha az zararlı gazlara dönüştürür.


    bizim araçlarımızda bu yakma işlemi aracın motoruna ekstra yakıt göndererek egzoz sıcaklığını artırarak sağlanmaktadır. Kısa süreli kullanımlarda bu döngü tamamlanmaz ve vardığınız yere ulaşınca hala devam ediyor olur. Bu noktada aracınızı kesinlikle kapatmamanız lazım. Kapattığınız vakit motordaki ekstra yakıt yağ karterine iniyor ve yağ seviyesi artığı için yağ değişim ışığını yakıyor. Ayrıca yağınızın bozulmasına yol açıyor. Eğer sürekli bu şekilde kullanırsanız dpf kendini temizleyemediğinden tıkanıyor.


    rejenerazyon döngüsüne geçtiğinizi nasıl anlarsınız;

    -yakıt artar.ayağınızı gazdan çektiğinizde bile normalde 0 a düşen anlık yakıt 2-3 litreleri gösterir.

    -rölantı devri yükselir ve dalgalı olur. Yaklaşık 1000 devre çıkar.


    muhtemelen sıkıntınız dpf ile ilgili. Ancak hiç bir uyarı vermediğine göre arıza değil, temizlik yapmış. Ancak aracınızda çekiş problemleri vs olursa yada sürekli rejenerasyona giriyorsa dpf sıkıntısı var denebilir.


    rejenarasyon benim kullanımımda 10 kullanımdan 1 inde gerçekleşiyor gibi.


    eğer bu şekilde bir sıkıntınız olursa korkmayın. Parça sökülerek dpf temizlik makinesine sokulup temizlenebiliyor. Serviste olmuyor bu işlem. Başıma gelince en güvenli yöntemin bu olduğuna karar verdiğim için bu onarımı yaptırdım. Merdiven altında parçayı açarız temizleriz, arabadan alev çıkartırım temizleriz diyenler var. Bence sağlıklı sonuç vermez. Yetkili servis bilgisayar ortamında rejenarasyon yaptırmak yada dpf değiştirmek dışında seçenek sunmuyor. Parçayı değiştirmek elbet kesin çözüm ancak serviste rejeneraayon yaptırdım ve param boşa gitti.


    mmt şanzıman ile ilgili notlar vermek gerekirse;

    ayağınızı vites değişiminde gazdan çektiğinizde aracınızın vites geçişlerinizi sarsıntısız yaptığını zaten farketmişsinizdir.

    ayrıca vites değişimlerinizi gaz hareketiyle siz ayarlayabilirsiniz. Yani aracın devrini aldığını düşündüğünüzde ayağınızı gazdan hafifçe çekin. Araç bunu vites büyütme komutu olarak algılayacak ve sarsıntısız vites geçişi sağlayacaktır.

    kararsızlık durumlarında direksiyon arkasındaki kulakçıkları manuele almaya gerek kalmadan her zaman kullanabilirsiniz. Yanı yokuş çıkıyorsunuz ve vites düşürmek istiyorsunuz diyelim. Vites kolu ile uğraşmadan sadece direksiyon arkasındaki kulakçıklardan eksi olanı çekmeniz yeterli.


    aracınız piyasadaki en az yakan araçlardan biri. Benim 32-33 km hızlarda ortalamam 5.1 litre şuan. Sadece hız sınırlarına uyuyorum. Başka özel hiçbir çabam yok. Ancak bu araç kısa mesafe, soğuk motor kullanımı vs hiç sevmiyor. Yanı bu şekilde 5 litre yakan aracım kısa mesafe kullanınca 8-9 litre yakıyor ve arıza riski taşıyor. Dizel kısa mesafe kullanımı için iyi değil.





- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.