Otomobillere merakı olan bir gencim. Şanzımanlarla ilgili araştırmalar yaptığımda tork konvertörlü ( özellikle aisin ve zf) şanzımanların hem seri hem sağlam olduğunu gördüm. Şuan ki kullandığım corollada da cvt var ve konfor olarak memnun kalmakla beraber basit ve sağlam şanzıman olduğunu biliyorum. Bütün bunlara rağmen özellikle Türkiyede çift kavrama şanzımanlar çok yeriliyor. Çıkarttıkları mekatronik arızaların 10k ya tamir edilmesi çok meşhur. Özellikle wv group dsg yüzünden çok taşa tutuluyor. Peki neden wv çift kavramada ısrarcı? Bu kadar arıza şikayetleri varken durmadan nasıl ilerlemeye ve üretmeye devam ediyor?? < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Wolksvagen group Dsg ısrarı



-
-
Kendi üretimi olduğu için olabilir mi? Çoğu gibi dışardan almıyor, kendince yerli malı kullanıyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Tamam da o kadar mühendisi var sağlamlık ve uzun ömürlük standardını nasıl geçmiş de seri üretime geçmişler?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Amaç sağlamlık ve uzun ömürlüluk değilde, ariza ve parca değişiminden para kazanmaksa neden geçilmesin.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Hızlı vites atsın seri olsun az yaksın diye vazgeçmiyorlar.
spor ve yaris arabalarda dsg veya dsg benzeri çift kavrama var seri kullanımda nerdeyse hiç arıza yok
ama bu dsg kesinlikle trafik için uygun değil km sınırı olmayan alman autobahn'lar ve yarış pistleri için ideal
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-39A3D5E9A -- 2 Ekim 2020; 21:57:28 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1. Bir kere once nacizane tavsiye: biraz uretim nedir, maliyet nedir onu arastirin. Binlerce arac ureten firma bunlar. Amac eninde sonunda kar etmek. Maliyet, servis gelirleri, lojistik, buyuk capli ticari anlasmalar var bunun ucunda. Dusundugunuz kadar basit bir sey degil.
2. Dsg sanziman maliyet geregi kuru tipli, tam kucuk hacimli motorun torkuna sinirda dayanacak sekilde uretilen bir sanziman. Limitlerde uretildigi icin surus profili, yol sartlari ve trafik cok onemli. Malesef turkiye gibi surekli dur kalk yapilan, yollarin rezalet durumda oldugu ulkelerde limitlerinde bir sanziman oldugu icin sikinti cikariyor. Avrupadaki amerikadaki tuketicilere uygun uretiliyor, turkiyeye ozel uretim yapmak ekstra arge ve maliyet oldugu icin biraz hayal. Emin olun satilan araclarin geliri bu maliyeti karsilasaydi yapilirdi. + olarak turk insani yine de aliyor ve servis/parca geliri olusturuyor. Kusursuz sanzimanda 100 mutlu musteri yerine, 50 mutlu musteri+50 mutsuz musteriyi goze alip ustune servis gelirleri eklenince demek ki daha karli oluyor. Emin olun koskoca ve vw bunun hesabini yapiyordur.
3. DSGnin islak tipli sanzimanlari da var cok daha saglam fakat ancak guclu motorlarda kullaniliyor ve ulkemizde yine maliyet sebebiyle goremiyoruz.
Kisaca gonul isterdi ki butun iphonelarin sarji 5 gun gitsin, hic bir elektronik esyamiz bozulmasin, ayakkabilarimiz hic yirtilmasin, saatlerimiz 50 sene calissin, tum araclar zf sanziman olsun ama oyle bir dunya yok. Her firma kari optimize eder, amac eninde sonunda para kazanmaktir. En basta dedigim gibi: uretim nedir, endustri muhendisligi nedir, optimizasyon nedir, kar nasil maksimize edilir, lean production nedir, firmalar uretim yaparken hangi pazarlarda neleri dikkate alir, bunlari arastirmanizi siddetle tavsiye ederim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
2 yılda bir bozulsa 300 euro ile 1000 euro arasi fiyata yapiliyor. 3500 euro kazanan bir işçi 2 yilda 1 kere 1000 euro verir dsgnin keyfini cikarir... dsg o yuzden forever
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yurt dışında özellikle amerikada bir otomobili ortalama 10 sene kullanılıyor
VW yurt dışında dsg için 10 sene garanti sunuyor
sıkıntı bizde
-
Ben çift kavramalı araç kullanıcısı olarak, açık ve net keyif için çift kavrama ya da en üst kaliteli tork konvertör (Z&F8 tabi ki) kullanılır diyorum. Varsın bozulsun demeye de korkuyorum açıkçası ama durum bu yani.
Ama VW'nin bana göre yapması gereken Ford&GM gibi 8-10 ileri güzel bir şanzıman geliştirmesi. Tabi maliyet olarak VW'nin bunu istediğini düşünmüyorum. Ayrıca Türkiye'de araçlarının 2 yıl garantili olup dünyada çok daha uzun garantilere sahip olması da bir rezalet.
-
Adamlar servisten de kazanıyor çünkü. Hem seri hem az yaktıran birçok şanzıman var ama geçmiyorlar işte.
-
Adamlar servisten kazaniyor diyorsunuz da sadece TR de garanti 2 sene. Diger ulkelerde 6-10 arasi garanti senesi var.
Burada 6 sene veya 10 sene garanti sunsa VAG grubu var ya 9 tane satan Mazda 1 tane satamaz.
Vag, Renault ve Fiat harici sokakta araba goremezsiniz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Adam dsg ile vurgun yapıyor niye vaz geçsin biz vaz geçebiliyormuyuz torpidosu kapı cepleri kumaş kaplama golf den passtan dsg istediği kadar sorunlu olsun.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
TR ye öyle. Kalitesiz ülkeyiz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: gitarist308
1. Bir kere once nacizane tavsiye: biraz uretim nedir, maliyet nedir onu arastirin. Binlerce arac ureten firma bunlar. Amac eninde sonunda kar etmek. Maliyet, servis gelirleri, lojistik, buyuk capli ticari anlasmalar var bunun ucunda. Dusundugunuz kadar basit bir sey degil.
2. Dsg sanziman maliyet geregi kuru tipli, tam kucuk hacimli motorun torkuna sinirda dayanacak sekilde uretilen bir sanziman. Limitlerde uretildigi icin surus profili, yol sartlari ve trafik cok onemli. Malesef turkiye gibi surekli dur kalk yapilan, yollarin rezalet durumda oldugu ulkelerde limitlerinde bir sanziman oldugu icin sikinti cikariyor. Avrupadaki amerikadaki tuketicilere uygun uretiliyor, turkiyeye ozel uretim yapmak ekstra arge ve maliyet oldugu icin biraz hayal. Emin olun satilan araclarin geliri bu maliyeti karsilasaydi yapilirdi. + olarak turk insani yine de aliyor ve servis/parca geliri olusturuyor. Kusursuz sanzimanda 100 mutlu musteri yerine, 50 mutlu musteri+50 mutsuz musteriyi goze alip ustune servis gelirleri eklenince demek ki daha karli oluyor. Emin olun koskoca ve vw bunun hesabini yapiyordur.
3. DSGnin islak tipli sanzimanlari da var cok daha saglam fakat ancak guclu motorlarda kullaniliyor ve ulkemizde yine maliyet sebebiyle goremiyoruz.
Kisaca gonul isterdi ki butun iphonelarin sarji 5 gun gitsin, hic bir elektronik esyamiz bozulmasin, ayakkabilarimiz hic yirtilmasin, saatlerimiz 50 sene calissin, tum araclar zf sanziman olsun ama oyle bir dunya yok. Her firma kari optimize eder, amac eninde sonunda para kazanmaktir. En basta dedigim gibi: uretim nedir, endustri muhendisligi nedir, optimizasyon nedir, kar nasil maksimize edilir, lean production nedir, firmalar uretim yaparken hangi pazarlarda neleri dikkate alir, bunlari arastirmanizi siddetle tavsiye ederimIslak kavrama DSG yalnızca güçlü motorlarda kullanılmıyor. Artık 1.5 TSI PAssatlar da ıslak kavramayla geliyor. 2020 mart ayından sonraki Passatların hepsinde ıslak kavrama var.
-
2 sene önce 240 bin kmde 2010 model 6 ileri DSG li Passat aldim.Suanda 330 binde ve sorunsuz kullanıyorum.Önce N ye sonra el freni ve en sonda P ye alarak kullanım ömrünü uzatıyor diyorlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Earth_Dreams
2 sene önce 240 bin kmde 2010 model 6 ileri DSG li Passat aldim.Suanda 330 binde ve sorunsuz kullanıyorum.Önce N ye sonra el freni ve en sonda P ye alarak kullanım ömrünü uzatıyor diyorlar.Günaydın , Sn Earth-Dreams ben otomatik vites kullanmadığım için merak ettim sizin öneriniz olan Önce N ye sonra el freni ve en sonda P ye alarak kullanım ömrünü uzatıyor diyorlar. Bu ifadeyi nedeniyle açıklarmısınız ? Öğrenmek istediğim için soruyorum.Saygılar.
-
Kesin bilgi mi, kaynak varsa rica etsek.quote:
Orijinalden alıntı: NailiIslak kavrama DSG yalnızca güçlü motorlarda kullanılmıyor. Artık 1.5 TSI PAssatlar da ıslak kavramayla geliyor. 2020 mart ayından sonraki Passatların hepsinde ıslak kavrama var.
Alıntıları Göster
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: gkozcanGünaydın , Sn Earth-Dreams ben otomatik vites kullanmadığım için merak ettim sizin öneriniz olan Önce N ye sonra el freni ve en sonda P ye alarak kullanım ömrünü uzatıyor diyorlar. Bu ifadeyi nedeniyle açıklarmısınız ? Öğrenmek istediğim için soruyorum.Saygılar.
Alıntıları Göster
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi speedman -- 3 Ekim 2020; 10:59:50 >
-
VW Amerikada DSG Kullanmıyor.
Bkz Yeni Jetta. 8 ileri tam otomatik anzıman kullanıyor
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
1. Bir kere once nacizane tavsiye: biraz uretim nedir, maliyet nedir onu arastirin. Binlerce arac ureten firma bunlar. Amac eninde sonunda kar etmek. Maliyet, servis gelirleri, lojistik, buyuk capli ticari anlasmalar var bunun ucunda. Dusundugunuz kadar basit bir sey degil.
2. Dsg sanziman maliyet geregi kuru tipli, tam kucuk hacimli motorun torkuna sinirda dayanacak sekilde uretilen bir sanziman. Limitlerde uretildigi icin surus profili, yol sartlari ve trafik cok onemli. Malesef turkiye gibi surekli dur kalk yapilan, yollarin rezalet durumda oldugu ulkelerde limitlerinde bir sanziman oldugu icin sikinti cikariyor. Avrupadaki amerikadaki tuketicilere uygun uretiliyor, turkiyeye ozel uretim yapmak ekstra arge ve maliyet oldugu icin biraz hayal. Emin olun satilan araclarin geliri bu maliyeti karsilasaydi yapilirdi. + olarak turk insani yine de aliyor ve servis/parca geliri olusturuyor. Kusursuz sanzimanda 100 mutlu musteri yerine, 50 mutlu musteri+50 mutsuz musteriyi goze alip ustune servis gelirleri eklenince demek ki daha karli oluyor. Emin olun koskoca ve vw bunun hesabini yapiyordur. 3. DSGnin islak tipli sanzimanlari da var cok daha saglam fakat ancak guclu motorlarda kullaniliyor ve ulkemizde yine maliyet sebebiyle goremiyoruz. Kisaca gonul isterdi ki butun iphonelarin sarji 5 gun gitsin, hic bir elektronik esyamiz bozulmasin, ayakkabilarimiz hic yirtilmasin, saatlerimiz 50 sene calissin, tum araclar zf sanziman olsun ama oyle bir dunya yok. Her firma kari optimize eder, amac eninde sonunda para kazanmaktir. En basta dedigim gibi: uretim nedir, endustri muhendisligi nedir, optimizasyon nedir, kar nasil maksimize edilir, lean production nedir, firmalar uretim yaparken hangi pazarlarda neleri dikkate alir, bunlari arastirmanizi siddetle tavsiye ederim |
BEN DE BİR MAKİNA MÜHENDİSİ OLARAK DİYORUM Kİ 120 HPLİK MOTORLA BİLE SORUN ÇIKARACAK KADAR SINIRDA TOLERANSLARLA TASARLANAN/ÜRETİLEN BİR ŞANZIMANI KİMSE BANA MÜHENDİSLİK HARİKASI DİYE YUTTURAMAZ!...
MÜHENDİSLİK HARİKASI OLABİLMESİ İÇİN İLK ŞART ZORLU KOŞULLARA DAYANMASI VE ARACIN ÖNGÖRÜLEN (MESELA 10 SENE - 500.000 KM GİBİ) KULLANIM ÖMRÜ BOYUNCA İÇİNDEKİLERİ YOLDA BIRAKMAMASIDIR. BU KOŞULU SAĞLADIKTAN SONRA DİĞER ÜSTÜNLÜKLERİNİ TARTIŞMAYA BAŞLAYABİLİRİZ. BU ÜRÜNÜ TASARLAYAN VE ÜRETEN FİRMA BİLE "MÜHENDİSLİK HARİKASI" DİYEMEZKEN; KULLANICI OLMAKTAN ÖTE BİR TECRÜBESİ OLMAYANLARIN BU ŞEKİLDE NİTELEMESİ CAHİLLİKTEN BAŞKA BİR ŞEY DEĞİLDİR. |
Amaç sağlamlık ve uzun ömürlüluk değilde, ariza ve parca değişiminden para kazanmaksa neden geçilmesin.
|
BİR MAKİNE MÜHENDİSİ OLARAK SÖYLÜYORUM. DSG MÜHENDİSLİĞİN DESTANLAŞTIĞI BİR ŞANZIMANDIR. TEK SIKINTISI TORK DAYANIMINDA UFAK TEFEK PROBLEM OLUŞTURMASIDIR. BUDA BÜYÜK ÖLÇÜDE GİDERİLDİ VE DE GİDERİLİYOR.
ÇİFT KAVRAMA OLAYI OTOMOTİVDE DEVRİMDİR. |
Yurt dışında özellikle amerikada bir otomobili ortalama 10 sene kullanılıyor VW yurt dışında dsg için 10 sene garanti sunuyor sıkıntı bizde |
VW Amerikada DSG Kullanmıyor.
Bkz Yeni Jetta. 8 ileri tam otomatik anzıman kullanıyor |
Benzer içerikler
- renault gizli özellik açma
- 1.4 twinport motor nasıl
- fren disk kalınlığı kaç mm olmalı
- sıralı sistem lpg ışıkları yanmıyor
- starmaxx lastik yorumları
- en uzun menzilli elektrikli araba 2025
- passat 2022 fiyat listesi
- lexus gx
- seat arona en dolu paketi hangisi
- dacia pickup
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X