Aynı EAT-8 ile DSG şanzıman seçeneği olsa bir kişi DSG almaz diyorum hocam. Tüketici tarafında faark yok doğru ama işte marka algısından insanlar gidip VW alıyor yok tok kapı sesi yok bilmem ne. |
Wolksvagen group Dsg ısrarı (3. sayfa)



-
-
Arge tasarrufu vw ciler mekatronik masrafına zaten razı ikinci el alacaklar düşünsün.
-
Aynen hocam, aynı fiyata iki seçenek sunulsa tüketicilerin büyük çoğunluğu tasarımda Nirvana (!) olan DSG'yi değil yeni teknoloji tam otomatiği seçer...
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
DSG yi kullanmayanlar DSG bombası diyip duruyorlar. Arıza olarak yaygın görünüyor. Sebebi Tr de mevcut trafikte dolaşan otomatik vites araçların büyük çogunlugu VW grubuna ait araclar.(VW_SEAT_SKODA_AUDİ) bu yuzden fazla arıza veriyor gibi görünüyor. Bahsedilen DSG tüm dünyada milyonlarca satılan bir şanzıman. İlk yıllarında 2007-2009 arası kavrama malzemesi zayıftı, kavramayı güçlendirdiler, sonra mekatronik arızası için yağı değistirdiler. yıllar gectikçe sorunlar giderildi. Su an tamiratı en ucuz şanzıman türü.(7 ileri) bence DSG şu an düşünmeden alınabiecek bir şanzıman.
-
DSG tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de 10 yıl garanti ile satılsa kimse DSG bombası demez elbette. Ama sen dışarıda 10 sene garanti verdiğin sorunlu şanzımanı Türkiye'de 2 sene garantiyle satarsan her türlü eleştiriyi de hakedersin,
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Amerikada dsg satılmıyor
Avrupada dsg 10 yıl garantili
Bizde 2 yil garanti var
Sorunun cevabı deveye diken bize ...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Cok yanlış. Bence tamamen mühendislik harikasi. Dayanimi x kodlu versiyonunda yuksekken y kodlu versiyonunda neden degil? Adamlar oyle harika bir sekilde ayarlamış ki bazi modellerde dayanımi dusuk tutup servis ve parca maliyetinden gecirme Sistemi kurmuşlar. Bunun nesi harika değil, teessüf ederim!
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: gitarist308
1. Bir kere once nacizane tavsiye: biraz uretim nedir, maliyet nedir onu arastirin. Binlerce arac ureten firma bunlar. Amac eninde sonunda kar etmek. Maliyet, servis gelirleri, lojistik, buyuk capli ticari anlasmalar var bunun ucunda. Dusundugunuz kadar basit bir sey degil.
2. Dsg sanziman maliyet geregi kuru tipli, tam kucuk hacimli motorun torkuna sinirda dayanacak sekilde uretilen bir sanziman. Limitlerde uretildigi icin surus profili, yol sartlari ve trafik cok onemli. Malesef turkiye gibi surekli dur kalk yapilan, yollarin rezalet durumda oldugu ulkelerde limitlerinde bir sanziman oldugu icin sikinti cikariyor. Avrupadaki amerikadaki tuketicilere uygun uretiliyor, turkiyeye ozel uretim yapmak ekstra arge ve maliyet oldugu icin biraz hayal. Emin olun satilan araclarin geliri bu maliyeti karsilasaydi yapilirdi. + olarak turk insani yine de aliyor ve servis/parca geliri olusturuyor. Kusursuz sanzimanda 100 mutlu musteri yerine, 50 mutlu musteri+50 mutsuz musteriyi goze alip ustune servis gelirleri eklenince demek ki daha karli oluyor. Emin olun koskoca ve vw bunun hesabini yapiyordur.
3. DSGnin islak tipli sanzimanlari da var cok daha saglam fakat ancak guclu motorlarda kullaniliyor ve ulkemizde yine maliyet sebebiyle goremiyoruz.
Kisaca gonul isterdi ki butun iphonelarin sarji 5 gun gitsin, hic bir elektronik esyamiz bozulmasin, ayakkabilarimiz hic yirtilmasin, saatlerimiz 50 sene calissin, tum araclar zf sanziman olsun ama oyle bir dunya yok. Her firma kari optimize eder, amac eninde sonunda para kazanmaktir. En basta dedigim gibi: uretim nedir, endustri muhendisligi nedir, optimizasyon nedir, kar nasil maksimize edilir, lean production nedir, firmalar uretim yaparken hangi pazarlarda neleri dikkate alir, bunlari arastirmanizi siddetle tavsiye ederimbundan 10 yıl önce nokia group symbian ısrarı diye bir konu açılsa sizde benzer cevabı verirdiniz sanırım ancak herşey öyle kitabi bilgilere dayanmıyor maalesef. araba satışlarının en çok olduğu çinde japonlar ve yerli markalar ciddi anlamda sıçrama yaptılar ve vw ciddi anlamda düşüş yaşıyor.
asıl bomba çinin en çok satan vw modeli olan lavida modelinde dsg kullanılmıyor ve aisin üretimi 6 ileri triptonik vites kullanılıyor.yani adamlar çindeki düşüşü engellemek için dsg den vazgeçip japon şanzımana dönmek zorunda kaldılar.
Konuyla ilgili vw sayfasında ürün açıklamasına bakabilirsiniz. Ayrıca çevirici kullanarak forumda bir çinlinin yazdığı yazıyı da en altta ekliyorum. (放心吧,你这款bai不是传说中的DSG!rahat olun bu modelde dsg yok diyerek başlaması bile herşeyi anlatıyor aslında :))
https://lavida.svw-volkswagen.com/?mz_ca=2160582&mz_sp=7Y9vr&mz_kw=24679143&mz_sb=1
放心吧,你这款bai不是传说中的DSG!朗逸du车型只有1.4TSI的才配备DSG双离合器变速zhi箱!你的自动档用的是dao六速Tip-tronic自动变速箱,大众的自动档除了DSG全是这种变速箱了,质量可靠,是日本爱信精机生产的,而且这种变速箱还带有S档功能,乐趣高。望采纳!
-
quote:
Orijinalden alıntı: Dallamos
KİME GÖRE MİNİMUM ZARAR MAKSİMUM FAYDA, ÜRETİCİYE GÖRE Mİ, TÜKETİCİYE GÖRE Mİ?
MADEM O KADAR MÜKEMMEL BİR ŞANZIMAN, BÜTÜN ARAÇLARINDA EAT8 YA DA ZF9'U ALTERNATİF OLARAK SUNSUNLAR DA GÖRELİM TÜKETİCİ DSG'Yİ Mİ DAHA ÇOK TERCİH EDİYOR TAM OTOMATİK ÇÖZÜMÜ MÜ?
NİRVANAYMIŞ, ZIRT PIRT MEKATRONİK ARIZASI YA DA KAVRAMA ARIZASI ÇIKARAN GİZLİ AYIPLI ŞANZIMAN MI NİRVANA? ÜLKEDE ADAM GİBİ TÜKETİCİ HAKLARINI KORUYAN BİR ADALET SİSTEMİ OLSA VAG BU GİZLİ AYIPLI ŞANZIMANI DİĞER PEK ÇOK ÜLKEDE OLDUĞU GİBİ 10 YIL GARANTİ İLE SATMAK ZORUNDA KALIR.
NİRVANA OLMASI İÇİN ÖN ŞART TÜKETİCİ AÇISINDAN TAM OTOMATİKTEN DAHA DAYANIKLI VE DAHA EKONOMİK OLMASIDIR, ÜRETİCİYİ SERVİS GELİRİNDE NİRVANAYA ULAŞTIRMASI DEĞİL!...
Alıntıları Gösterya arkadaş tamam, mühendissin. şu basit soruyu da hele bir cevapla:
vw passat ve golf avrupa'da ve türkiye'de sınıfının en çok satan araçları. madem dsg çok fazla arıza veriyor, zırt pırt bozuluyor. bu kadar çok araç satan bir firma bunun altından nasıl kalkıyor?
benim gördüğüm eskiden mekatronik arızası veriyormuş, şu an daha çok kavrama sorunu çıkarıyor ki bu da normal. ben 30bindeyim daha tık etmedi. kaldı ki dsg bozulunca tamir maliyeti de düşük bir otomatik şanzıman bozuldu mu resmen araba parasına tamir oluyor.
-
Volkswagen olmasın?
-
Sınıfının en çok satan aracı olmasının şanzımanla ne alakası var, millet DSG için mi Golf, Passat alıyor?quote:
Orijinalden alıntı: beyinsisya arkadaş tamam, mühendissin. şu basit soruyu da hele bir cevapla:
vw passat ve golf avrupa'da ve türkiye'de sınıfının en çok satan araçları. madem dsg çok fazla arıza veriyor, zırt pırt bozuluyor. bu kadar çok araç satan bir firma bunun altından nasıl kalkıyor?
benim gördüğüm eskiden mekatronik arızası veriyormuş, şu an daha çok kavrama sorunu çıkarıyor ki bu da normal. ben 30bindeyim daha tık etmedi. kaldı ki dsg bozulunca tamir maliyeti de düşük bir otomatik şanzıman bozuldu mu resmen araba parasına tamir oluyor.
Alıntıları Göster
Zaten oralarda 10 sene garantiyle satıldığı ve ortalama araç ömrü 10 sene (sonrasında ya hurdaya ayrılıyor ya da 300-500 Euro'ya öğrenciler filan alıyor) olduğu için adam ömür boyu garantili almış gibi oluyor. Burda da 10 sene garanti versin, bakın bakalım kimse DSG şöyle böyle diyor mu?
Ayrıca Avrupa'da çoğu yer dümdüz ova. Şanzımanı zorlayacak dik rampalar, engebeli yollar fazla değil. Bir de orada herkes 1.0, 1.4, 1.6 motor ve kuru kavramalı DSG almıyor. 2.0 motor ve yağlı kavrama DSG satışı hayli yüksek. O nedenle oransal olarak DSG arızasının ülkemizde olduğu kadar yüksek olmaması çok çok normal.
Kuru kavrama DSG kronik sorunlu bir şanzıman mıdır? Yanıt kesinlikle "EVET". O halde asıl sorulması gereken soru: Nasıl oluyor da her yerde 10 sene garanti vermek zorunda kaldığı şanzımanı ülkemizde sadece 2 sene garanti ile satabiliyor? Vatandaşının haklarını koruyamayan/umursamayan bir devlet yönetimi olduğu sürece bu böyle sürer gider. Bakın ABD emisyon hilesi yaptığını ortaya çıkarınca nasıl söke söke aldı vatandaşının hakkını!... Aynı hileli araçlar bizim ülkemizde de satıldı ama hiç tazminat alan ya da arabasını iade edip ödediği parayı geri alabilen bir Türk Vatandaşı duydunuz mu?
Bu tartışmayı VW'nin AR-GE'den sorumlu bir yetkilisiyle yapsaydım DSG'yi teknik olarak bana bu kadar savunamazdı. Burada kullanıcı olmanın ötesinde hiç bir bilgisi olmadan canla başla elalemin DSG'sini savunanları görmek hakikaten ibretlik...
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Dallamos
Sınıfının en çok satan aracı olmasının şanzımanla ne alakası var, millet DSG için mi Golf, Passat alıyor?
Zaten oralarda 10 sene garantiyle satıldığı ve ortalama araç ömrü 10 sene (sonrasında ya hurdaya ayrılıyor ya da 300-500 Euro'ya öğrenciler filan alıyor) olduğu için adam ömür boyu garantili almış gibi oluyor. Burda da 10 sene garanti versin, bakın bakalım kimse DSG şöyle böyle diyor mu?
Ayrıca Avrupa'da çoğu yer dümdüz ova. Şanzımanı zorlayacak dik rampalar, engebeli yollar fazla değil. Bir de orada herkes 1.0, 1.4, 1.6 motor ve kuru kavramalı DSG almıyor. 2.0 motor ve yağlı kavrama DSG satışı hayli yüksek. O nedenle oransal olarak DSG arızasının ülkemizde olduğu kadar yüksek olmaması çok çok normal.
Kuru kavrama DSG kronik sorunlu bir şanzıman mıdır? Yanıt kesinlikle "EVET". O halde asıl sorulması gereken soru: Nasıl oluyor da her yerde 10 sene garanti vermek zorunda kaldığı şanzımanı ülkemizde sadece 2 sene garanti ile satabiliyor? Vatandaşının haklarını koruyamayan/umursamayan bir devlet yönetimi olduğu sürece bu böyle sürer gider. Bakın ABD emisyon hilesi yaptığını ortaya çıkarınca nasıl söke söke aldı vatandaşının hakkını!... Aynı hileli araçlar bizim ülkemizde de satıldı ama hiç tazminat alan ya da arabasını iade edip ödediği parayı geri alabilen bir Türk Vatandaşı duydunuz mu?
Bu tartışmayı VW'nin AR-GE'den sorumlu bir yetkilisiyle yapsaydım DSG'yi teknik olarak bana bu kadar savunamazdı. Burada kullanıcı olmanın ötesinde hiç bir bilgisi olmadan canla başla elalemin DSG'sini savunanları görmek hakikaten ibretlik...
Alıntıları Göstermühendis adamsın, soruyorum sana:
-dsg'nin türkiye'deki arıza oranı % kaç?
-hala şu soruya cevap vermedin, arıza oranı çok yüksek ise gerçekten, vw bununla nasıl başa çıkıyor?
emisyon hilesi konusuna gelince, tabii ki oradaki parasını alır, buradaki alamaz. abd'de emisyon hilesi yüzünden amerikalı vatandaş vergi konusunda mağdur oldu. bizde emisyona göre vergilendirme olmadığı için kimse mağdur olmadı. motorun gücünü düşürerek sorunu çözdüler orada, bizde böyle bir zorunluluk da yok.
ayrıca yanlış bilgiler veriyorsun. almanya'da 1.0 golf ve 1.0 polo satışı çok fazla. yani kuru dsg satışı da çok.
-
Mühendislikle arıza oranını bilmenin ne alakası var da aynı saçma soruyu sorup duruyorsunuz? Bunu ancak VW Türkiye ve VW Almanya söyleyebilir, onlara sorsanıza, cevap verirler belki. Bu kadar savunduğunuza göre yakın ilişkileriniz olduğunu tahmin ediyorum, bu bilgiyi de siz sağlayın bize...quote:
Orijinalden alıntı: beyinsismühendis adamsın, soruyorum sana:
-dsg'nin türkiye'deki arıza oranı % kaç?
-hala şu soruya cevap vermedin, arıza oranı çok yüksek ise gerçekten, vw bununla nasıl başa çıkıyor?
emisyon hilesi konusuna gelince, tabii ki oradaki parasını alır, buradaki alamaz. abd'de emisyon hilesi yüzünden amerikalı vatandaş vergi konusunda mağdur oldu. bizde emisyona göre vergilendirme olmadığı için kimse mağdur olmadı. motorun gücünü düşürerek sorunu çözdüler orada, bizde böyle bir zorunluluk da yok.
ayrıca yanlış bilgiler veriyorsun. almanya'da 1.0 golf ve 1.0 polo satışı çok fazla. yani kuru dsg satışı da çok.
Alıntıları Göster
Ben sadece Türkiye'deki arıza oranının Almanya'dakinden çok daha yüksek olduğunu söyleyebilirim. Garanti de 2 yıl olunca garanti sonrası arızalardan kazandığı parayla garanti kapsamındaki tamiratları fazla fazla karşılıyordur. Bu sayede firmaya ek bir mali yük gelmemiş oluyor haliyle.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Dallamos
Mühendislikle arıza oranını bilmenin ne alakası var da aynı saçma soruyu sorup duruyorsunuz? Bunu ancak VW Türkiye ve VW Almanya söyleyebilir, onlara sorsanıza, cevap verirler belki. Bu kadar savunduğunuza göre yakın ilişkileriniz olduğunu tahmin ediyorum, bu bilgiyi de siz sağlayın bize...
Ben sadece Türkiye'deki arıza oranının Almanya'dakinden çok daha yüksek olduğunu söyleyebilirim. Garanti de 2 yıl olunca garanti sonrası arızalardan kazandığı parayla garanti kapsamındaki tamiratları fazla fazla karşılıyordur. Bu sayede firmaya ek bir mali yük gelmemiş oluyor haliyle.
Alıntıları Gösterarıza oranını bilmiyorsan nasıl bu kadar iddialı konuşabiliyorsun. mühendisliğine vurgu bu sebepten yapıyorum.
-
Arıza oranını rakamsal olarak bilmemem, oranın tam otomatiklerden çok daha yüksek olduğu gerçeğini gizlemeye yetmez!...quote:
Orijinalden alıntı: beyinsisarıza oranını bilmiyorsan nasıl bu kadar iddialı konuşabiliyorsun. mühendisliğine vurgu bu sebepten yapıyorum.
Alıntıları Göster
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Her ne kadar DSG garantisi 2 yıl gibi görünse de 7 yıl iyi niyet garantisi sunuluyor. Birçok kişi 7 yıl garantiden faydalandı. (Tabi, serviste aracın bakımını yaptıranlar) Avrupada garanti ne kadar bilmiyorum ama ABD'de 10 yıl. Bizde de 10 yıl olmalı. Ona bakarsanız TOYOTA ABD'de 10 yıl garanti ve 10 yıl boyunca bakım parası almıyor. Yıllık faiz 3 civarı. 3000-4000 $ peşin aylık 600 $ 60 ay(Asgari ücret 2500 civarı) HIGHLANDER alıyorsun. 10 yıl başka para harcamıyorsun ne bakım parası, ne parça parası. Florida'da sadece bir toyota bayisi yarım günde(öğlene kadar) sadece 65-70 tane higlander satıyor. ABD'de yılda 17 milyon araç satılıyor. Yani ABD de asgari ücretli çalışan bile bizim burada birçoğunun hayal edemediği araca binebiliyor. Coğrafya kaderindir. Buna da şükür diyelim.
-
Ben aracımı sıfır aldım, şu an 170 binde, daha hiç DSG arızası yaşamadım. Öncelikle bunu belirteyim.
Fakat yine VW'yi eleştiriyorum, uzakdoğu'da DSG'den dolayı ciddi sorun yaşadı ve zirvedeyken büyük kayıplar yaşadı. VW Santana üretimi 1988'de durdu, ama Çin de 2012 yılına kadar üretildi, ciddi bir VW hayran kitlesi vardı. DSG sorunları tüm uzakdoğulu otomobil dergilerinde ana sayfa konusu oldu, VW buna karşılık garantiyi 10 yıla çıkardı ve en sonunda bazı modellerde tam otomatik şanzıman kullanmaya karar verdi...
Aynısı Amerika kıtası için geçerli...
Aynısı ortadoğu kıtası için geçerli...
Sadece Avrupa'da o kadar geçerli değil, ama yine de çok sorun var ve gündem oldu. Almanca olarak da aratırsanız binlerce DSG şikayeti okursunuz.
VW'den daha "kalitesiz" veya daha "ucuz" araçlar çift kavramayı bırakıp tam otomatik şanzıman kullanırken VW neden halen ısrar ediyor, anmalış değilim bende. Ucuza üretiyor ve çok para kazanıyor bahanesi olamaz, bu mantıkla yeni Opel, Peugeot falan para kazanamıyor olması lazım... japonlar kazanamıyor olması lazım...
VW'nin DSG ısrarı VW'nin eksi hanesine yazılmakta ve en son makyajlı 2001 model Passat'daki kazandığı ünü ve itibarını bir çift kavrama şanzıman uğruna kaybetmekte...
-
Benim şirket aracım Jetta 1.4 tsi 125hp idi. İlk kavrama 75 bin de çok serti kalkışlarda 1. ve 2. vites te hafif sıyırma sesi geliyor diye isteğim üzerine değiştirdiler. Kesinlikle titreme veya arıza söz konusu değildi. İlk arabamı 155bin km de teslim edip km si 100bin olan 2. jetta ya geçiş yaptım. Bu araç ta bazen geri vitese attığımda frene tam basmadan bazen hareket etmiyordu. Çok can sıkıcı olmamasına rağmen aracın garantisi bile olmamasına rağmen iyi niyet garantisinden kavrama değişti. Kavramayı iyi takamamışlar olacak 10bin km sonra tek sayılı vitesler ses yapmaya be sıyırmaya başladı. Ama uzun yolda problem oluyordu. Yolda bırakmadı kesinlikle. İlk 15 bin bakımında iyi niyet garantisinden ücretsiz tekrar değişti ve problem yaşamadan Jetta maceram böyle bitti. İzmir de şehir içi, Uzun yol, İstanbul şehir içi her türlü kullandın. Beni 4 sene boyunca hiç yolda bırakmadı. DSG yi kullanmayı bilmeyen her kalkışta apaçi gibi araç kullananlar sorun yaşayabilir. İnsan gibi kullanınca DSG güzel şanzıman
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
-
2.0 TDI 190 HP Passat 197.423 km de şuan , dsg değişmedi vesselam.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Türkiye VAG fanları yıllardır bu konu üzerine külliyat yazdılar, imza topladılar
ama bir türlü şu DSG den vazgeçiremediler.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X